DHL raakt pakket kwijt

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
sjohie

Re: DHL raakt pakket kwijt

Ongelezen bericht door sjohie » 11 jan 2018 08:58

redhead55 schreef:
sjohie schreef:
Atraps schreef:Ik heb dus nu hel toevallig een antwoord.....

Geachte heer, mevrouw,

In vervolg op uw schrijven van 3 augustus 2016 betreffende de vermissing van uw zending van 14 juli 2016 naar S H******, willen wij u het volgende mededelen.

Gezien uw zending zonder de optie Extra Zeker is verstuurd, zal de schadevergoeding volgens de Algemene Vervoercondities 2002 worden berekend. De vergoeding bedraagt € 3,40 per kilo tot een maximum van de inkoopwaarde. Uit onze gegevens blijkt dat uw zending een gewicht heeft van 3 kilo. Het bedrag van € 10,20 (3 kilo x € 3,40) zal op korte termijn worden overgemaakt op rekeningnummer

Tevens zullen wij de transportkosten van bovengenoemde zending vergoeden.

Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en bieden onze excuses aan voor het ontstane ongemak

Met andere woorden, hun raken een pakket kwijt en ik mijn geld? Dat is toch van de zotte?
Tsja, je kan het aan een advocaat voorleggen, maar die voorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan, zeggen dat inderdaad. Mijn boerenverstand zegt dat hiermee de kous af is. Zie deze pdf, artikel 13 lid 1. Daarin staat precies de schadevergoeding genoemd die ze je bieden. Met die "extra zeker" optie was je tot 500 euro waarde verzekerd, en dan had je wél je geld teruggekregen, want het pakket was <500 euro waard.
Misschien zou U eens iets overzee moeten sturen ? Een hele container met een waarde van zeg 1 miljoen ? Uw schade vergoedng wordt bepaalt op basis van het aantal kg x de waarde van SDR (Special Drawing Rights). Wilt U de waarde volledig vergoed krijgen ? Dat kan. Dan moet U een transportverzekering afsluiten. Wilt U ook de vervoerskosten terug krijgen. Kan. Verzeker voor 110% van goederenwaarde + transportkosten x ca 0,3%
aan premie + poliskosten. Kost wat maar dan kun je ook product vervangen. Alle transportvormen, lucht, water, weg en zelfs de ouderwetse post kennen een beperkte aansprakelijkheid. voor het meerdere zult U zich toch echt moeten verzekeren. Alleen dat kost geld.
Dat deden we, ouders met eigen zaak, regelmatig, met alle bekende transporteurs. Belangrijke dingen zoals monsters gingen overigens via een kleine dedicated levensmiddentransporteur per lucht, niet met een van de grote 4 (DHL, UPS, Fed-Ex en TNT). Maar goed, dat kon jij niet weten, dus dat zal ik je niet aanrekenen. Maar belangrijker dat was zakelijk, dit is particulier. En ik ken zo geen particulieren, en ook lees ik er in dit topic nergens over, die iets ter waarde van 1 miljoen, of in een container, versturen. Ik vind je reactie dan ook behoorlijk niet relevant moet ik bekennen.

bertitolino
Contacteer:

Ongelezen bericht door bertitolino » 06 jun 2018 12:03

Als een pakket bij DHL op hun sorteercentrum zoekraakt word je wel degelijk door hun bestolen, wat er ook in de kleine lettertjes mag staan.

Nooit meer DHL! Ik verstuur n pakketje ter waarde van €25 dat daarna aantoonbaar zoekraakt op hun sorteercentrum. De Marktplaatskoper wordt boos, terecht, en ik geef hem het geld dus maar terug want zo zou ik zelf ook behandeld willen worden. Bij DHL zeggen ze dat ik een schadeformulier in moet vullen. In de veronderstelling dat ik een vergoeding krijg doe ik dat. Wat blijkt, ik krijg maar €3,40 vergoed (per kilo) terwijl ze wel vragen naar de waarde van mijn pakket! Ik ben dus mijn spullen kwijt, dat is €25 plus terugstorting is €25 minus €3,40 = €46,60

yan

Ongelezen bericht door yan » 06 jun 2018 15:24

Waarom denken mensen dat ze recht hebben op een vergoeding als er iets kwijt is?

Dat heb je niet omdat je dat recht uitdrukkelijk hebt afgewezen en akkoord bent gegaan met hun voorwaarden en dus een vergoeding per kilo bij het geven van de opdracht voor onverzekerd verzenden.
Wil je zekerheid? dan verzeker je je pakket.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 06 jun 2018 16:11

yan schreef: Wil je zekerheid? dan verzeker je je pakket.
Nou, dat klopt helaas ook niet. Dan heb je kans dat je wat vergoed krijgt. Mits je inkoop/verkoop bonnen hebt, degelijk verpakt, bewijs dat het pakket niet of bij de verkeerde bezorgt is...breek me de bek niet open. (idem voor postnl/ups/ etc.)

Plaats reactie