LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DHL vernietigd pakketen

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
Note-Nu
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 nov 2016 10:34

DHL vernietigd pakketen

Ongelezen bericht door Note-Nu »

Dit wil ik graag bij Radar en Kassa onder de aandacht brengen.

Ik wil graag via deze weg mijn ongenoegen uitspreken over DHL !

Dit gebeurde mij, Ik bestelde wat in Hong Kong (China) bij een bedrijf “Join Win”
(joinwinoem.com) het betrof onderdelen voor een computer.
Deze waren betaald inclusief de verzendkosten en bank transferkosten. Het product werd verzonden, maar ik zou een paar dagen later op vakantie gaan, dus belde ik het kantoor van DHL om te verzoeken of ze mijn product wilde vasthouden omdat ik tijdens de bezorging op vakantie zou zijn. Daar kreeg ik bij de klantenservice van DHL te horen, dat als ik niet thuis zou zijn, dat ze het pakje 30 dagen vast zouden houden vanaf het eerste bezorg moment. Ik heb de dame nogmaals uitdrukkelijk gevraagd of ze het in het systeem wilde registreren, maar ze zei mij dat dat niet hoefde / nodig was, omdat die 30 dagen in acht werden genomen, voordat DHL tot actie zouden overgaan met terug zenden naar de afzender etc. Ik kreeg ook geen email hierover, waar ik uitdrukkelijk om gevraagd had en dat mij dat toegezegd werd.

Ik ging met een gerust hart op vakantie en dacht na mijn vakantie bespreek ik gelijk een nieuwe bezorgdatum af, voor de bezorging natuurlijk. Ik ging in totaal 23 dagen weg uit en thuis.

Wat bleek na terugkomst, dat op de dag, dat ik met vakantie ben gegaan ook de bezorging aan huis werd betracht. Ik was dus niet thuis en op vakantie.
Wat heeft DHL toen gedaan, die hebben “Join Win” in Hong Kong benaderd, met wat te doen? Ze hebben Join Win onder druk gezet, dat het pakje niet bezorgd kon worden en ze de optie gegeven hebben om direct te reageren op het tegen €110,-- retour te zenden of het te vernietigen. “Join Win” kon mij niet benaderen, omdat ik op vakantie was en ze wilde na een week met correspondentie (tussen die twee DHL // Join Win) niet de kosten van retourzending betalen, dus ze hebben (héél begrijpelijk) gezegd, dan vernietigen jullie het maar, want wij gaan de retourkosten niet betalen.

Ik was van af het bezorgmoment maar 23 dagen weg geweest en ik kan nog steeds tellen en dat ligt binnen de 30 dagen. Dus ik begrijp de houding van DHL niet, ik heb ze verschillende keren telefonisch gebeld en ge-emailed. Ze weten dat er bij hen iets goed fout gegaan is, maar ik heb het nakijken. Ze laten je gewoon keihard vallen en ze mogen van mij een steenkoude douche krijgen, want zo behandel je klanten niet.
Ik vind dit gewoon schofterig gedrag en dat had ik nooit bij zo`n firma verwacht. Dus ik heb een tip voor iedereen, kijk uit met als je niet aanwezig bent , je kan zo maar de pineut zijn. Ze laten zelfs niet een bericht achter dat ze bij je aan de deur zijn geweest en dat maakt het nog veel gekker en erger, want hoe weet je dan dat ze bij je langs zijn geweest?

Het ging om een product wat met verzendkosten en banktransfer zo`n €120,--
heeft gekost, dus logisch dat “Join Win” het ook niet liet terugzenden voor een bedrag van €110,--. Ik vind dit schandalig handelen van DHL. En geef ze maar een steenkoude douche van mij , want dit zal anderen ook overkomen, dan zijn zij ook gewaarschuwd.

Groet, Note-Nu
Laatst gewijzigd door Radar op 12 nov 2016 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd door Moderator

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: DHL vernietigd pakketen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Tbh, ik zou zorgen dat je thuisbent als je iets bestelt. Het is niet de taak van DHL om voor gratis pakhuis te spelen.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: DHL vernietigd pakketen

Ongelezen bericht door john18 »

Ze overtreden hun eigen beleid. Ts heeft niks fout gedaan.

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: DHL vernietigd pakketen

Ongelezen bericht door BL2 »

Julie4444 schreef:Tbh, ik zou zorgen dat je thuisbent als je iets bestelt. Het is niet de taak van DHL om voor gratis pakhuis te spelen.
Wat een wereldvreemd antwoord ! Iedereen kan wel eens een keer niet thuis zijn.......

-> Maar het eerste dat mij opvalt in verhaal TS is dat er geen bericht is achtergelaten toen de bezorger aan de deur was, dat is zeer opvallend te noemen. Is de bezorger wel ooit aan de deur geweest.........?

->Verder wist men bij DHL dat je langer weg was, het pakje met waarde volle inhoud was dus gemakkelijk te laten "verdwijnen". Vele bij DHL moeten hiervan op de hoogte zijn geweest.

->Verder is retourzenden voor E 110,00 wel een erg fors bedrag om een doosje naar Hong Kong te zenden. Ik krijg nogal eens pakjes uit Hong Kong, gratis verzonden waarbij het product erin maar rond de Euro 30 is...........

-> Opvallend dat DHL al direct met Hong Kong gaat bellen, nog binnen hun eigen termijn. Is er wel echt gebeld......?

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: DHL vernietigd pakketen

Ongelezen bericht door BL2 »

Note-Nu schreef:Dit wil ik graag bij Radar en Kassa onder de aandacht brengen.

Ik wil graag via deze weg mijn ongenoegen uitspreken over DHL !

Dit gebeurde mij, Ik bestelde wat in Hong Kong (China) bij een bedrijf “Join Win”
(joinwinoem.com) het betrof onderdelen voor een computer.
Deze waren betaald inclusief de verzendkosten en bank transferkosten. Het product werd verzonden, maar ik zou een paar dagen later op vakantie gaan, dus belde ik het kantoor van DHL om te verzoeken of ze mijn product wilde vasthouden omdat ik tijdens de bezorging op vakantie zou zijn. Daar kreeg ik bij de klantenservice van DHL te horen, dat als ik niet thuis zou zijn, dat ze het pakje 30 dagen vast zouden houden vanaf het eerste bezorg moment. Ik heb de dame nogmaals uitdrukkelijk gevraagd of ze het in het systeem wilde registreren, maar ze zei mij dat dat niet hoefde / nodig was, omdat die 30 dagen in acht werden genomen, voordat DHL tot actie zouden overgaan met terug zenden naar de afzender etc. Ik kreeg ook geen email hierover, waar ik uitdrukkelijk om gevraagd had en dat mij dat toegezegd werd.

Ik ging met een gerust hart op vakantie en dacht na mijn vakantie bespreek ik gelijk een nieuwe bezorgdatum af, voor de bezorging natuurlijk. Ik ging in totaal 23 dagen weg uit en thuis.

Wat bleek na terugkomst, dat op de dag, dat ik met vakantie ben gegaan ook de bezorging aan huis werd betracht. Ik was dus niet thuis en op vakantie.
Wat heeft DHL toen gedaan, die hebben “Join Win” in Hong Kong benaderd, met wat te doen? Ze hebben Join Win onder druk gezet, dat het pakje niet bezorgd kon worden en ze de optie gegeven hebben om direct te reageren op het tegen €110,-- retour te zenden of het te vernietigen. “Join Win” kon mij niet benaderen, omdat ik op vakantie was en ze wilde na een week met correspondentie (tussen die twee DHL // Join Win) niet de kosten van retourzending betalen, dus ze hebben (héél begrijpelijk) gezegd, dan vernietigen jullie het maar, want wij gaan de retourkosten niet betalen.

Ik was van af het bezorgmoment maar 23 dagen weg geweest en ik kan nog steeds tellen en dat ligt binnen de 30 dagen. Dus ik begrijp de houding van DHL niet, ik heb ze verschillende keren telefonisch gebeld en ge-emailed. Ze weten dat er bij hen iets goed fout gegaan is, maar ik heb het nakijken. Ze laten je gewoon keihard vallen en ze mogen van mij een steenkoude douche krijgen, want zo behandel je klanten niet.
Ik vind dit gewoon schofterig gedrag en dat had ik nooit bij zo`n firma verwacht. Dus ik heb een tip voor iedereen, kijk uit met als je niet aanwezig bent , je kan zo maar de pineut zijn. Ze laten zelfs niet een bericht achter dat ze bij je aan de deur zijn geweest en dat maakt het nog veel gekker en erger, want hoe weet je dan dat ze bij je langs zijn geweest?

Het ging om een product wat met verzendkosten en banktransfer zo`n €120,--
heeft gekost, dus logisch dat “Join Win” het ook niet liet terugzenden voor een bedrag van €110,--. Ik vind dit schandalig handelen van DHL. En geef ze maar een steenkoude douche van mij , want dit zal anderen ook overkomen, dan zijn zij ook gewaarschuwd.

Groet, Note-Nu

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: DHL vernietigd pakketen

Ongelezen bericht door newmikey »

Note-Nu schreef: Dus ik begrijp de houding van DHL niet, ik heb ze verschillende keren telefonisch gebeld en ge-emailed. Ze weten dat er bij hen iets goed fout gegaan is, maar ik heb het nakijken. Ze laten je gewoon keihard vallen en ze mogen van mij een steenkoude douche krijgen, want zo behandel je klanten niet.
U bent geen klant bij ze, uw leverancier is (of was) dat en u was blijkbaar op vakantie ook niet bereikbaar via telefoon of email. Het is uiteraard een vervelende samenloop van omstandigheden maar zo te lezen moet er toch echt iets meer aan de hand zijn geweest dan alleen een mislukte bezorgpoging.

DHL gaat echt niet voor elke mislukte bezorgpoging uitgebreid contact opnemen met de verzender. Zou het kunnen dat de waarde van het pakket dusdanig was dat er een douaneaangifte gedaan moest worden? Had u (of de leverancier) alle gegevens geleverd die voor die aangifte noodzakelijk waren?

Het lijkt mij eerlijk gezegd ook ietwat onverstandig om een exprespakketje uit een ver buitenland te laten komen als je van plan bent net wat langer afwezig te zijn.

Maar nogmaals, u bent aan het verkeerde adres bij DHL en kunt het beste bij de leverancier klagen (als die daar uberhaupt boodschap aan heeft). Als u zo lang weg bent zal tussen de stapels post het bezorgkaartje van DHL ook wel eens kwijtgeraakt zijn. Het is me allemaal nèt even te toevallig en éénzijdig.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: DHL vernietigd pakketen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

BL2 schreef:
Julie4444 schreef:Tbh, ik zou zorgen dat je thuisbent als je iets bestelt. Het is niet de taak van DHL om voor gratis pakhuis te spelen.
Wat een wereldvreemd antwoord ! Iedereen kan wel eens een keer niet thuis zijn.......
TS was langere tijd weg en is geen klantbij DHL. De Chinese webshop is de opdrachtgever en heeft DHL de opdracht gegeven het pakket niet te bewaren omdat TS niet aanwezig of bereikbaar was. Niets de schuld van DHL dus, maar gewoon de schuld van TS zelf.

Daarnaast vind ik het een vreemd en eenzijdig verhaal.

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: DHL vernietigd pakketen

Ongelezen bericht door BL2 »

Waarom staat er "pakketen" (meervoud) ?
Het ging toch maar om een doosje ?

Was pakket bezorgen bij de buren geen makkelijke optie ?

Note-Nu
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 nov 2016 10:34

Re: DHL vernietigd pakketen

Ongelezen bericht door Note-Nu »

Dat moest natuurlijk pakketten zijn. Dat zijn gewoon slordige type foutjes. Maar het gaat toch om de inhoud van het geheel en niet om een taal foutje of type foutje, dat dacht ik althans.

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: DHL vernietigd pakketen

Ongelezen bericht door Redfloor »

Dat was niet de strekking van de opmerking van BL2. Die vroeg wat of het om een of meerdere pakketten ging.

Note-Nu
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 nov 2016 10:34

Re: DHL vernietigd pakketen

Ongelezen bericht door Note-Nu »

Hier het antwoord → het ging om één pakket. Ik hoop dat ik nu duidelijk genoeg ben? Maar dit kan ook een zinloze discussie worden, toch?

Mucha

Re: DHL vernietigd pakketen

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

stofzuigertje

Re: DHL vernietigd pakketen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je weet dat je weg bent had je toch ook een ander bezorg adres kunnen opgeven, collega of familie of buren?

Gesloten