Ervaring met post naar Amerika? DHL of UPS?

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
Sara86
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 aug 2021 12:39

Ervaring met post naar Amerika? DHL of UPS?

Ongelezen bericht door Sara86 »

Hoi,
Ik wil graag post versturen naar Amerika , new york met tracking. Zodat ik zeker weet dat het aangekomen is.
Postnl schijnt vertragingen te hebben, nu leek dhl of ups mij wel wat.

Ik heb een paar vragen.

Ik heb geen email adres van de ontvanger (oude mensen)
Krijgen ze net als in nl een briefje in de bus als ze niet thuis zijn?
En in het ergste geval wordt het wel teruggestuurd naar mij?
Omdat hun geen email hebben.
Als er geen gemist briefje in de bus komt weten ze dus niet dat dhl langs is geweest.

Moet er altijd getekend worden voor ontvangst of kunnen ze het ook gewoon in de brievenbus doen?

Dhl en ups zegt dat de bezorgtijd 2 dagen is, klopt dat echt?

Wat raden jullie mij aan?
Fed ex is geen optie.

Als je post zonder tracking stuurt komt het dan ook aan?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Ervaring met post naar Amerika? DHL of UPS?

Ongelezen bericht door Jablan »

VS: met track and trace of ontvangstbevestiging versturen. Als je FedEx bij voorbaat uitsluit, dan is UPS de betere partij. Reken op een week, bezorgtijd 2 dagen is voor expresszendingen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ervaring met post naar Amerika? DHL of UPS?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

DHL en PostNL worden in de VS beiden bezorgd door de Amerikaanse posterijen: www.usps.com. Zeer betrouwbaar. UPS is onbetaalbaar.

Post naar de VS zonder tracking met PostNL komt beslist aan. Heb ik 20 jaar ervaring mee.

Sara86
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 aug 2021 12:39

Re: Ervaring met post naar Amerika? DHL of UPS?

Ongelezen bericht door Sara86 »

Dus ups is een goede?
Kost iets van 35 euro meen ik.
Heb ik er wel voor over. Anders wordt het zo'n gok met post.nl
Is ups wel beter dan postnl?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Ervaring met post naar Amerika? DHL of UPS?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Sara86 schreef:
06 aug 2021 16:45
Dus ups is een goede?
Kost iets van 35 euro meen ik.
Heb ik er wel voor over. Anders wordt het zo'n gok met post.nl
Is ups wel beter dan postnl?
Alle grote vervoerders zijn vergelijkbaar qua kwaliteit. Het gaat in vrijwel allle gevallen gewoon goed. Die enkele keer dat het niet goed gaat hoort kom je op internetfora tegen waardoor je wellicht een andere indruk van de kwaliteit krijgt.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Ervaring met post naar Amerika? DHL of UPS?

Ongelezen bericht door Radar »

Alle berichten met betrekking tot het feit dat dit niet het enige forum is waar de vraag is gesteld, zijn verwijderd. Verder lijkt het me handig om gewoon antwoord op de vraag van de TS te geven, in plaats van dat soort irrelevante bijzaken te benoemen. Groeten, Radar^SK

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met post naar Amerika? DHL of UPS?

Ongelezen bericht door kuklos »

Radar schreef:
08 aug 2021 15:10
Verder lijkt het me handig om gewoon antwoord op de vraag van de TS te geven, ......
Die vraag valt niet te beantwoorden, getuige dit commentaar van TS:
Sara86 schreef:
06 aug 2021 16:45
Dus ups is een goede?
...............
Is ups wel beter dan postnl?
UPS is een miljardenbedrijf dat puur en alleen leeft van de bezorging van pakketjes. Zo groot word je niet als je slecht bent. Idem voor FedEx, DHL, TNT en al die anderen.
Postnl heeft alleen in Nederland wat te maken met de verzending. Eenmaal aangekomen in de VS heeft Postnl er niks meer mee te maken. Dan neemt de Amerikaanse post het over. En ook dat is een miljardenbedrijf dat leeft van het bezorgen van brieven en pakketjes.
Ze zijn allemaal goed, zoals PeterPeters1966 ook al zei. Je kan pech hebben met een individuele bezorger die momenteel slecht werk levert, maar een individuele ervaring van een forumlid hier zal geen enkele aanwijzing zijn voor de kwaliteit van het grotere bedrijf.

Dus de vraag van TS is al beantwoord. Op meerdere fora. Alleen mogen we dat niet zeggen. Allen zijn goed. Daarom zijn ze ook zo groot geworden. Maar geeneen is perfect. Helaas.
De enige 100% zekerheid die je hebt om het zelf in de hand te houden is het zelf te brengen. Doch op dit moment zijn de grenzen dicht. Dat geldt soms ook voor pakketbezorging, waar ik al tegenaan ben gelopen. Doch als dat voor Postnl geldt, geldt dat ook voor UPS, FedEx en DHL en al die anderen.
En zelfs als je het zelf brengt, dan nog kan je koffer kwijtraken, wat mijns inziens een groter risico is, iets uit de koffer gestolen worden, het vliegtuig neerstorten, het pakketje ingenomen worden bij de douane of iets wat ik nog niet kan voorzien.

Aangetekend verzenden biedt iets meer garantie dan niet aangetekend verzenden. Maar er zit een prijskaartje aan. Idem voor UPS en FedEx etcetera. Plus de optie om te reclameren als het misgaat. M
Doch, behalve dat is er niets met zekerheid te zeggen anders dan dat het in 99,99% van de gevallen goed gaat.

Aanvulling: ik begrijp heus wel de wens om zekerheid te zoeken. Maar die zekerheid zit hem meer in het formaat van de bedrijven en het feit dat ze nog steeds bestaan en niet zozeer in wat een individuele deelnemer van een forum zegt. Mijn goede of slechte ervaringen wegen niet op tegen de miljoenen pakketjes en brieven die jaarlijks verstuurd worden. Iets wat zal gelden voor iedereen die hier reageert.

Gesloten