LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met pakketdienst GLS

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
stofzuigertje

Re: Ervaringen met pakketdienst GLS

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1 april 2015 was iemand anders die klaagde over deze.....

Als je iets koopt en je ziet welke firma ze gebruiken of zoals op Ali Express bieden ze soms keuze.....
Google en vind dit soort Radar verhalen.

Maar als ik hier zoek, dan kan ik beter zelf in China mijn goed bedoelde rommel ophalen!
Van alle aanbieders vond ik vele klachten!

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ervaringen met pakketdienst GLS

Ongelezen bericht door alfatrion »

[Geruzie verwijderd door moderatie]
NeoDutchio schreef:Waarom geeft u dan eerder aan dat men de wet moet volgen?
Iedereen moet zich aan de wet houden, dat is het gevolg van de rechtstaat waar we in leven.
NeoDutchio schreef:Nogmaals, een ontvanger heeft niets te maken met de partij die een verkoper/verzender inschakelt. Hoe zou u de wet anders willen zien? Dat de ontvanger, die geen overeenkomst heeft met de verzender, wel inmenging krijgt?
De transporteur moet rekening houden met de openbare belangen van de ontvanger. Onder bepaalde omstandigheden kan de ontvangen de transporteur aansprakelijk stellen. Er zijn wel vaker situaties waar in de schuldenaar kan kiezen wie hij aanspreekt.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 jul 2018 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Geruzie verwijderd door moderatie

thekessel
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2019 08:53

Re: Ervaringen met pakketdienst GLS

Ongelezen bericht door thekessel »

Vandaag een pakketje ontvangen via GLS.

S'morgens bericht gekregen dat het pakket vanaf 40 km afstand onderweg was. Mijn idee was dat het er dan voor de middag wel zou zijn. Nee dus. Het pakket werd om 17.30 uur pas afgeleverd.
De vriendelijke chauffeur wist me te vertellen dat hij nog 30 pakketjes te doen had en er dan vandaag maar liefst in totaal 130 zal hebben bezorgd !! Ongelooflijk aantal als je het mij vraagt en dik RESPECT voor deze chauffeurs!

Deze chauffeurs werken dus onder grote tijdsdruk waardoor er altijd wel zaken mis kunnen gaan.
Hier zou eens goed naar gekeken moeten worden. Ook de bereikbaarheid bij problemen laat te wensen over.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaringen met pakketdienst GLS

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

thekessel schreef:
06 feb 2019 09:10
Vandaag een pakketje ontvangen via GLS.

S'morgens bericht gekregen dat het pakket vanaf 40 km afstand onderweg was. Mijn idee was dat het er dan voor de middag wel zou zijn. Nee dus. Het pakket werd om 17.30 uur pas afgeleverd.
De vriendelijke chauffeur wist me te vertellen dat hij nog 30 pakketjes te doen had en er dan vandaag maar liefst in totaal 130 zal hebben bezorgd !! Ongelooflijk aantal als je het mij vraagt en dik RESPECT voor deze chauffeurs!

Deze chauffeurs werken dus onder grote tijdsdruk waardoor er altijd wel zaken mis kunnen gaan.
Hier zou eens goed naar gekeken moeten worden. Ook de bereikbaarheid bij problemen laat te wensen over.
Kan je nagaan dat er mensen zijn die vervolgens een grote mond opzetten omdat ze moesten wachten op hun pakje. Dat heel Nederland vast staat door de sneeuw, files zijn door ongelukken, wegopbrekingen, enz hebben ze geen boodschap aan. Van mij krijgen alle bezorgers altijd een vriendelijke reactie.

Seyyed
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2018 00:45

Re: Ervaringen met pakketdienst GLS

Ongelezen bericht door Seyyed »

Mijn pakket, 56880077153330, zou bezorgd worden op vandaag, woensdag 13 mei 2020, tussen tussen 10,30 en 13,30.
Nadat ik de hele ochtend gewacht heb bel ik, om 14,30, naar uw bedrijf, 09001116660, en krijg te horen dat het misschien de rest van de dag kan duren. Het is niet mogelijk om de chauffeur te benaderen en vragen hoe laat ie bij mij kan zijn; aldus uw collega aan de telefoon.
Uw beleid, t.a.v niet bellen van de chauffeur, moet in het geval van na de aangegeven tijd veranderd worden. In dat geval hoort uw telefoniste de chauffeur te benaderen en vragen hoe laat de bezorging het geval is.
Het is ongeoorloofd dat ik en moet zo lang wachten en een hoog bedrag moet betalen om met uw bedrijf telefonisch in contact te komen.

mh73

Re: Ervaringen met pakketdienst GLS

Ongelezen bericht door mh73 »

Als de chauffeur elke keer gebeld moet worden als hij de richttijd niet haalt, zal hij nog veel minder pakjes kunnen bezorgen. Bovendien mag hij al rijdend niet bellen.

Op de website van GLS staat daarnaast dat de bezorgtijden richtlijnen zijn en dat er altijd vertraging kan optreden.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaringen met pakketdienst GLS

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Seyyed schreef:
13 mei 2020 14:42
Mijn pakket, 56880077153330, zou bezorgd worden op vandaag, woensdag 13 mei 2020, tussen tussen 10,30 en 13,30.
Nadat ik de hele ochtend gewacht heb bel ik, om 14,30, naar uw bedrijf, 09001116660, en krijg te horen dat het misschien de rest van de dag kan duren. Het is niet mogelijk om de chauffeur te benaderen en vragen hoe laat ie bij mij kan zijn; aldus uw collega aan de telefoon.
Uw beleid, t.a.v niet bellen van de chauffeur, moet in het geval van na de aangegeven tijd veranderd worden. In dat geval hoort uw telefoniste de chauffeur te benaderen en vragen hoe laat de bezorging het geval is.
Het is ongeoorloofd dat ik en moet zo lang wachten en een hoog bedrag moet betalen om met uw bedrijf telefonisch in contact te komen.
Geen idee met welk bedrijf u gebeld hebt, maar mijn bedrijf was dat zeker niet.
Heeft u een glazen bol? Hoe kan een bezorger vooraf weten hoeveel tijd hij kwijt is tussen de verschillende afleveradressen en hoeveel tijd hij kwijt is met wachten tot de deur open gaat, zoeken naar een buur die wel een pakje wil aannemen en het teruglopen? Dus ook al ZOU een bezorger gebeld kunnen worden kan deze hooguit zien hoeveel pakjes er voor u zijn, maar echt niet hoeveel tijd er nodig is.
Verder is het van de zotte dat een ontvanger, die dus geen partij is tussen opdrachtgever en -nemer, gaat bepalen hoe een bedrijf zou moeten werken. U had ook helemaal geen contact op te hoeven nemen met GLS, u hebt daar niet eens een overeenkomst mee. U had de verkoper moeten bellen. Geen idee wat u daar zou betalen, GLS is €1,00 per gesprek.

Aan een indicatie kunnen geen rechten ontleend worden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ervaringen met pakketdienst GLS

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik zit ook al de hele dag vanaf 11.00u te wachten, iedere keer krijg ik een mailtje met een ander tijdstip.
Nu zou het straks komen, rond half 6.
We wachten nog ff 😁

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ervaringen met pakketdienst GLS

Ongelezen bericht door moederslink »

En jawel...pakket is bezorgd, 17.30 u 😀

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ervaringen met pakketdienst GLS

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als een kantoor een route maakte en de Chauffeur met ervaring liever andersom ging rijden, is dat mogelijk, maar zullen vele 2e keer moeten wegens niet thuis zijn.

GLS heeft net als DHL, Post NL en nog enkele anderen bezorgers die wel eens in een file staan.
Zo zijn winkel straten na 11.00 uur vaak dicht dus woon je daar in de buurt en houden de planners daar geen rekening mee?

Het is vaak afhankelijk van jou woonplaats hoe betrouwbaar die opgave is.

Gesloten