LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met pakketdienst GLS

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
krur2008
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2013 15:53

Ervaringen met pakketdienst GLS

Ongelezen bericht door krur2008 »

Sinds anderhalf jaar bestel ik zoveel mogelijk producten via webshops en nog nooit eerder ondervond ik enige hinder met de bezorging hiervan. Was ik niet thuis op het moment dat de medewerker van de pakketdienst aanbelde dan gaf hij het pakket netjes bij mijn buren af en vond ik een briefje in de brievenbus met hierop het huisnummer waar mijn pakket was afgegeven.

Bij GLS werkt blijkbaar alles anders, erg jammer.
Zij geven geen pakketten bij de buren af maar laten simpel een Niet Thuis code achter.
Vervolgens MOET je dan op internet diverse handelingen verrichten om te ontdekken dat de bezorger nog 1 x wil proberen of je de dag erna (of andere dag in de week) op ongeveer dezelfde tijd wel thuis bent. Hierbij opgemerkt dat de chauffeur dagelijks in mijn wijk rond dezelfde tijd rijdt - dus tussen 12:00 - 15:00 uur en ik dan precies ergens binnen dit tijdsbestek met mijn honden de deur uit moet.

Ben je er dan weer niet dan moet je de derde dag zelf maar achter je pakketje aan gaan wat dan inmiddels ergens op een depot is gestald voor de komende 5 dagen. Uiteraard kiest men hiervoor het dichtstbijzijnde depot, maar mogelijk hebben ze hiervan niet zoveel want in mijn geval zat dát depot niet eens bij mij in de buurt maar zelfs in een andere woonplaats.

Nadat ik mijn 1e Niet Thuis code in de bus vond heb ik telefonisch contact opgenomen met GLS, € 1 per gesprek.
De reactie van de GLS medewerkster was dat: "ik gewoon thuis behoor te zijn als GLS iets komt afleveren - desnoods laat u het toch gewoon door ons op uw werk afleveren".

Maar er was nog hoop, de 2e keer zal de bezorger namelijk wél het pakket bij de buren kunnen leveren, aldus de medewerkster.

Voor alle zekerheid nam ik nog contact op met de Webshop die deze pakketdienst heeft ingeschakeld en zij garandeerde mij dat het morgen allemaal in orde zou komen en zij namen hiervoor ook nog contact op met GLS zodat er met deze bezorging niets meer fout zou gaan.
Uiteraard plakte ik het van GLS afkomstig zijnde 'niet thuis bericht' boven het knopje van mijn bel en schreef ik hier met dikke rode stift in grote letters op dat het pakketje echt bij de buren afgeleverd mocht worden als ik niet thuis zou zijn.

Kon niet meer mis gaan, dacht ik.
Helaas - het pakket is wederom retour en ik ontving een nieuwe Niet Thuis code.
Na telefonisch contact - weer € 1 per gesprek, bleken er geen mogelijkheden meer te zijn om het pakket alsnog te laten bezorgen.
Zoals de medewerker na navraag bij de chauffeur verklaarde: "de chauffeur heeft helemaal geen enkel briefje zien hangen".

Uiteraard heb ik de webshop verzocht mijn aankoopbedrag terug te storten want.... GLS dáár ben ik helemaal klaar mee!

Vanaf dit moment bestel ik niets meer bij een webshop die gebruikt maakt van deze pakketdienst.
Laatst gewijzigd door Radar op 06 jun 2017 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Mr Ray
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:40

Re: Ervaringen met pakketdienst GLS

Ongelezen bericht door Mr Ray »

Wat veel mensen niet weten is dat GLS ten alle tijden een handtekenening moet kunnen overleggen aan de afzender.

En er zijn heel veel mensen die niet meer willen tekenen voor pakketjes van de buren omdat er heel veel gevallen van oplichting daar mee geweest zijn.

Dat 1 euro per minuut nummer is idd overdreven maar GLS is ook gewoon op een normaal nummer te bereiken wat je gewoon kan vinden via internet en dan kunt u gewoon met de klantenservice spreken ipv een ingehuurd bureau.

Laat uw pakketje aanbieden bij een pakketshop bij u in de buurt waar u het zelf af kan halen.
dat is over het algemeen het makkelijkst.

munga
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 nov 2007 15:55

Re: Ervaringen met pakketdienst GLS

Ongelezen bericht door munga »

uw bevindigen kan ik bevestigen

gelukkig zend ik niks met gls als bedrijf maar ontvang wel veel.
dit is verreweg de slechtste, pakketten komen veel al beschadigd aan, ik heb al diverse schadeclaims vergoed gekregen.

van een leverancier bij wie ik veel bestel heb ik ge-eist dat ze een andere bode neemt.
dit hebben ze ook gedaan, ik betaal nu een heel klein beetje meer maar gelukkig gaat het nu weer goed.

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Ervaringen met pakketdienst GLS

Ongelezen bericht door Barre Barry »

krur2008 schreef:Hierbij opgemerkt dat de chauffeur dagelijks in mijn wijk rond dezelfde tijd rijdt - dus tussen 12:00 - 15:00 uur en ik dan precies ergens binnen dit tijdsbestek met mijn honden de deur uit moet.
Ja, dan hebben ze bij GLS dus mooi pech. Het slaat natuurlijk nergens op om die honden even iets eerder of later uit te laten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ervaringen met pakketdienst GLS

Ongelezen bericht door sjohie »

GLS werkt net als veel andere koeriersdiensten als bijvoorbeeld UPS, FedEx en TNT (wat zeker niet synoniem is voor PostNL pakketdienst). En die leveren van oorsprong vooral af op zakelijke adressen, waar het gebruikelijk is om te moeten tekenen voor ontvangst (van veel zakelijke zendingen is een afleverbevestiging juist gewenst door de verzender), en waar een expeditie-afdeling of secretariaat gewoon tijdens werktijden bemenst is hiervoor.

Het advies in deze zou dus moeten zijn, dat consumenten van te voren het beste even kunnen checken of een webshop verzend met een meer op consumenten georiënteerde verzender die aflevert bij de buren (PostNL), of lokale ophaalpunten (Kiala, DHL service Point) kent. Dan voorkom je dit soort frustraties.

Wij zijn bijvoorbeeld erg te spreken over onze PostNL pakketbezorger hier, en bestellen dus enkel bij webshops die daar mee werken.

gordon_J87
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2015 11:59

Re: Ervaringen met pakketdienst GLS

Ongelezen bericht door gordon_J87 »

Hier hebben wij op het werk ook negatieve ervaringen met GLS.

Eerst zeggen ze dat ze hier bij ons op het bedrijf een pakket hebben geleverd,
maar ik neem ze zelf in ontvangst, dus weet ik zeker dat dit niet het geval is ook
al staat mijn naam op hun site dat ik ervoor getekend zou hebben. Dus heb ik een onderzoek
geeist en dat ze kunnen tonen dat ik mijn handtekening er daadwerkelijk staat. Maar dat
onderzoek loopt nu inmiddels 2 maanden in andere woorden; ze kunnen niet laten zien dat ik er ook
voor getekend heb, maar ze hebben mijn naam gewoon geplaatst.

En gisteren zouden ze een pakket hier komen afleveren wat we gelijk door moesten sturen.
Maar na zoveel tijd ga ik toch eens kijken met de tracking code op de site wat er met de zending is gebeurd staat er dat ze een poging hebben gedaan om het pakket te leveren, maar dat wij gesloten waren. Dit was om 12u en ik zat gewoon achter mijn bureau en ik kan precies zien wie er naar buiten en naar binnen gaat en ik heb niemand gezien.

Als ik ga bellen om duidelijk te maken dat de deuren openen om 08:00 en pas sluiten om 18:00 zeggen ze dat ze vrij weinig kunnen doen en blijkbaar is het normaal daar dat de chauffeurs kunnen zeggen dat een bedrijf gesloten is terwijl dit niet het geval is en dat wij er niet op hoeven te rekenen dat het pakket nog binnen komt. Om 17.45 komt het pakket alsnog zegt de chauffeur heel nonchalant dat het pakket gevallen was achter een stapel en dat hij tot aan het einde van de dag gewacht heeft met het vinden en afleveren ervan..

Ik vind dit echt niet normaal.Nu gaan we gelukkig vragen of onze klant kan overstappen naar een andere koerier die wel te vertrouwen is en niet zomaar met onzin smoesjes komt aanzetten..

Alphavista
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 dec 2009 19:04

Re: Ervaringen met pakketdienst GLS

Ongelezen bericht door Alphavista »

Ik heb duidelijk aangegeven dat mijn pakket bij niet-thuis bij de buren afgeleverd moet worden, maar toch sturen ze het naar een depot wat tot 17:30 open is wanneer ik nog werk. Nooit meer GLS..

nancy.hulshout
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 nov 2016 16:44
Contacteer:

Re: Ervaringen met pakketdienst GLS

Ongelezen bericht door nancy.hulshout »

ik heb n bericht ontvangen dat mijn pakket vandaag zou ontvangen en dat dat via Track h& trace na te zien zou zijn. Enige wat daar staat is: 8:35 bestel, en zit ondertussen al dik 8 uur te wachten op mijn pakket. ze zouden trackh&trace van de site af moeten halen als die niet werkt. Als ik bij n toekonstige internetbesteling GLS voorbij zie komen, dan koop ik ergens anders!!!

Egun365
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2017 14:45

Re: Ervaringen met pakketdienst GLS

Ongelezen bericht door Egun365 »

Dat deze pakketdienst nog mag bestaan naar jarenlange klachten snap ik nog steeds niet. Ze hebben 1 taak en dat is post bezorgen, en dat kunnen ze niet fatsoenlijk doen. Het is belachelijk dat met al deze klachten er niets vanuit de overheid gedaan word aangezien je als individu geen controle hebt over met welke pakketdienst de tegenpartij gaat werken. Ik woon op nummer 17 en mijn pakketje werd doodleuk op nummer 11 bezorgt, zonder dat ik iets van bericht kreeg dat ze het bij de over-over buren besloten te bezorgen. Na twee(!) telefoontjes met de pakketdienst die overigens een euro per gesprek kosten ben ik erachter gekomen waar mijn pakketje zich bevind. Slecht slecht slecht. Volgensmij verdienen ze hun geld met hun klantenservice telefoonlijn waar al die klachten en vragen binnenkomen voor een euro per gesprek. Heel Teleurstellend

rawbear
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 jun 2008 11:35

Re: Ervaringen met pakketdienst GLS

Ongelezen bericht door rawbear »

Op 1 juni 2017 kreeg ik een maitje van GLS dat een pakje voor ons op 2 juni zou worden bezorgd en dat we "online" konden zien waar ons pakket zich bevond. Nou nee dus. Hele dag thuis gebleven, maar geen pakket. Tenslotte maar eens gebeld met GLS (1 euro p.g.). waarom de info op hun Track & Trace pagina al sinds 1 juni na de melding "Aankomst in depot" totaal geen nieuwe informatie gaf Tja, ze hadden een probleem en de bezorging zou, als alles goed ging, op 6 juni gaan plaatsvinden. Hadden ze dan niet even een mailtje kunnen sturen over die verrtraging? Nee dat kon niet. En excuses konden er ook niet af. Ik moest me maar met de afzender van het pakket in verbinding stellen.
Hebben we meteen gedaan. Heb de afzender van het oakket op 2 juni een mailtje gestuurd en geschreven dat ik pas weer iets bij hun bestel zodra ze een andere bezorgdienst hebben. A;ls reactie heeft de afzender van het pakket de door ons betaalde verzendkosten pijlsnel teruggestort. Netjes.

Het is nu 6 juni 11.00 a.m. en als ik met Track & Trace kijk waar mijn zending zich op dit moment bevindt, is er helemaal geen sprake van "online" informatie. Het enige wat ik zie, is dat ons pakket sinds 07,30 uur in de "Bestel" zit, Geen nadere informatie, geen timeframe waaraan je zou kunnen zien om hoe laat het pakket hier ongeveer zou kunnen zijn, niets!
Bij Post.NL krijg je wel een geschatte afeveringstijd te zien. En DPD doet het helemaal goed - daar kun je ECHT online zien waar de bezorger zich bevindt en hoeveel klanten hij nog moet bezoeken voor hij bij jou is. (Naschrift 14 juli 2017: DPD doet het helemaal niet goed. Je kunt wel online zien waar de chauffeur zich bevindt maar als hij nog 0 (nul) stops heeft, blijkt dat ie ons pakket op een heel ander adres heeft afgeleverd. Zie onze "Ervaring met pakketdienst DPD")
En nu maar wachten of de GLS bezorger later vandaag langskomt. Ja, wachten, wachten. Boodschappen doen kan pas als ie geweest is. Heb er na lezing van alle verhalen hier, weinig vertrouwen in dat dat ook inderdaad gebeurt. In elk geval: NOOIT meer GLS.

PS
Net voordat ik op de knop '"Bevestig" wil klikken, wordt er aangebeld. Een mevrouw met een bestelautoi zonder GLS logo. Ze verklaart van de GLS "veegdienst" te zijn. Geen idee wat dat is en ik wil het niet weten ook. Maar ze heeft wel ons pakket bij zich...
Laatst gewijzigd door rawbear op 14 jul 2017 15:18, 2 keer totaal gewijzigd.

tevree
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2017 18:09

Re: Ervaringen met pakketdienst GLS

Ongelezen bericht door tevree »

Op 13 juli 2017 keken we voor de zekerheid maar op de track and trace van GLS om te kijken wanneer ons pakketje aan zou komen. We zagen dat het pakketje afgeleverd zou zijn bij ons adres. Maar wij hadden iets ontvangen, ook geen briefje dat ze ons gemist hadden. Hierop hebben we de klantenservice van GLS gebeld. Daar hoorde we dat het pakketje op 125 bezorgd was. Dus wij bij 125 aan de bel, maar daar was niets bezorgd. Wij weer de klantenservice van GLS gebeld. Daar zouden ze zorgen dat de pakketbezorger, die toch nog in het dorp reed, om zou keren en binnen het uur bij ons terug zou zijn. Na ruim 2,5 uur wachten zonder een pakketbezorger aan de deur, probeerde we toch de klantenservice nog maar een keer te bellen. Die waren inmiddels niet meer bereikbaar, want het was zes uur. Dat had ze bij het eerdere gesprek er wel even bij mogen zeggen.

Nu hebben we fijne buren die gelukkig wel een pakketje kunnen bezorgen. We kregen het pakketje door de buren van 110 netjes aan de deur bezorgd.
Maar ik vind de hele gang van zaken door GLS zeer onpersoonlijk en slordig afgehandeld.

mcp
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2006 12:16

Re: Ervaringen met pakketdienst GLS

Ongelezen bericht door mcp »

GLS is bij twee van twee bestellingen supertraag
Twee keer iets op internet besteld met GLS als bezorgdienst. Liever nooit meer doen.

Eerste keer hebben wij meer dan een week moeten wachten en ja, voor de tweede keer ook: het duurt maar en duurt maar en nu voor de tweede keer duurt het nog steeds.

Een pakket traceren met track en trace code zegt weinig of niets: er gebeurt nul en als eindelijk een melding komt "pakket onderweg" tast je nog steeds in het duister. Waarnaartoe dan? Want volgende werkdag nog steeds niet bezorgd

Komt het dan misschien bij een distributiecentrum van GLS aan? Nee, dat is ook onduidelijk. Met de track en trace code meldt een pakket zich aan en weer af. Om vervolgens enkele minuten later opnieuw in hetzelfde centrum aan te komen en weer te vertrekken.???

Als je daar navraag naar doet krijg je of geen antwoord of het is een scanfout. Ja, de groeten: twee keer bij twee bestellingen?

Conclusie = chaos
GLS = vermijden als het kan.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ervaringen met pakketdienst GLS

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Vraagje: waar heb je besteld?

atlas1302

Re: Ervaringen met pakketdienst GLS

Ongelezen bericht door atlas1302 »

GLS is bij twee van twee bestellingen supertraag
Welke pakketdiensten zijn dan supersnel? en als de webshop het nog net eventjes in China moet bestellen!
Trouwens de verkopende partij is uw aanspreekpunt en die lost alles netjes voor u op, zo simpel.

Mgroenen
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2018 21:04

Re: Ervaringen met pakketdienst GLS

Ongelezen bericht door Mgroenen »

Wat een belachelijk bedrijf!

Voor de 5de keer in 2 maanden tijd word mijn pakket gewoon niet aan mij geleverd. Ik betaal bezorgkosten om een pakket te ontvangen, maar GLS is te beroerd om het daadwerkelijk langs te brengen. Ik woon in Spijkenisse en ik zie GLS daadwerkelijk wel eens een wijk verderop rijden, maar bij mij komen ze om een vreemde reden nooit aan de deur. Al 5x mijn pakket zelf in Rotterdam op moeten gaan halen. Extra kosten en tijd verspilling dus.

Nu net weer een pakket, er nog voor gebeld naar GLS of ze dit keer wel echt kwamen. Ja hoor, voor 16.30 zouden ze er zijn. Ze zou de chauffeur nog nabellen ook!!!
Direct gevraagd of ze al eens een antwoord hadden op mijn vorige 4 klachten. Klachten? Ze kon helemaal niks in het systeem terug vinden. De klachten waren gewoon niet opgeslagen!!!

Ik word hier zo kwaad om! En nu stond er als reden, bedrijf gesloten terug naar depot - later aangepast naar: adres onbereikbaar. Toch heel vreemd voor een huisadres waar met elke verzendpartij verder alles netjes geleverd word.

VSJDR88
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jul 2018 13:38

Re: Ervaringen met pakketdienst GLS

Ongelezen bericht door VSJDR88 »

sjohie schreef:GLS werkt net als veel andere koeriersdiensten als bijvoorbeeld UPS, FedEx en TNT (wat zeker niet synoniem is voor PostNL pakketdienst).
Ik kan het niet begrijpen dat dergelijke bedrijven het hoofd boven water kunnen houden. Veelal gaat het goed behalve als het mis loopt, dan lijken dergelijke bedrijven niet thuis te geven. Uiterst klantonvriendelijk, hoge tarieven en daarbij is het vaak zaak dat je veel research doet om je zaak opgelost krijgt. Oftewel veel tijd en energie ergens insteken, omdat een koeriersdienst het verprutst. Overigens hebben ze geen moeite om je nodeloos lang te laten wachten alvorens ze stappen ondernemen. Adequaat, verre van...

Oplossing in mijn ogen, algemene voorwaarden eruit klappen en de wet volgen waar we het over consumentenrechten hebben. Bij claims een verplichte smak smartengeld laten lappen, dat dwingt ze keuze's te maken. Als bedrijven hiertoe gedwongen worden, hebben ze weinig andere keuze als beter hun best doen. Iedere tevreden klant is er weer één. En tarieven hierom ophogen betekent simpelweg dat ze zichzelf van de markt verstoten. Utopie...

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaringen met pakketdienst GLS

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

VSJDR88 schreef:Oplossing in mijn ogen, algemene voorwaarden eruit klappen en de wet volgen waar we het over consumentenrechten hebben.
En heeft u de wet wel eens bestudeert? Een ontvanger is geen partij voor welke transporteur dan ook. Mensen die klagen dat er iets niet bezorgd is moeten gaan klagen bij de verzender. Deze heeft immers de transporteur in de arm genomen om zijn werk uit te besteden. Mocht je als ontvanger enorme schade oplopen (zou niet weten wat), dan zal je een zaak moeten starten tegen de verzender. Deze blijft in gebreke bij het te laat leveren. Overigens is de wet daar ook heel helder in. Er is een wettelijke termijn van 30 dagen waarin geleverd moet zijn.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ervaringen met pakketdienst GLS

Ongelezen bericht door Nijogeth »

VSJDR88 schreef:Uiterst klantonvriendelijk, hoge tarieven en daarbij is het vaak zaak dat je veel research doet om je zaak opgelost krijgt.
Hoge tarieven? Volgens mij is het gebrek aan service juist veroorzaakt doordat men geen betere salarissen kan betalen, omdat de prijzen extreem laag moeten zijn van klanten.

VSJDR88
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jul 2018 13:38

Re: Ervaringen met pakketdienst GLS

Ongelezen bericht door VSJDR88 »

NeoDutchio schreef:
VSJDR88 schreef:Oplossing in mijn ogen, algemene voorwaarden eruit klappen en de wet volgen waar we het over consumentenrechten hebben.
En heeft u de wet wel eens bestudeert? Een ontvanger is geen partij voor welke transporteur dan ook. Mensen die klagen dat er iets niet bezorgd is moeten gaan klagen bij de verzender. Deze heeft immers de transporteur in de arm genomen om zijn werk uit te besteden. Mocht je als ontvanger enorme schade oplopen (zou niet weten wat), dan zal je een zaak moeten starten tegen de verzender. Deze blijft in gebreke bij het te laat leveren. Overigens is de wet daar ook heel helder in. Er is een wettelijke termijn van 30 dagen waarin geleverd moet zijn.
Wederom heb je compleet gelijk. En nee, ik heb andere hobby's dat het bestuderen van de wet. Dit is toch niet wat je als consument wilt hebben. Zoals eerder onderbouwd worden handelingen nodeloos lastig gemaakt. Dan is prijs-kwaliteit verhouding niet binnen proportie, althans vanuit mijn perceptie.

Maar goed, de wetten zijn zoals ze zijn, ijzer met handen breken gaat lastig. We zullen als slaven de dichtgetimmerde procedures moeten afwachten conform algemene voorwaarden, regels en wetten. Dit zou ik zo graag anders willen zien om ook de consument mogelijkheden te geven. Mijn illusie is dat consumenten ergens afhaken en grote organisaties een langere adem hebben. Een soort van: Zij zijn groot en wij zijn klein, dat is niet eerlijk...

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaringen met pakketdienst GLS

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

VSJDR88 schreef:En nee, ik heb andere hobby's dat het bestuderen van de wet.
Waarom geeft u dan eerder aan dat men de wet moet volgen? U weet schijnbaar dus niet wat daar in staat.
VSJDR88 schreef:Maar goed, de wetten zijn zoals ze zijn, ijzer met handen breken gaat lastig. We zullen als slaven de dichtgetimmerde procedures moeten afwachten conform algemene voorwaarden, regels en wetten. Dit zou ik zo graag anders willen zien om ook de consument mogelijkheden te geven. Mijn illusie is dat consumenten ergens afhaken en grote organisaties een langere adem hebben. Een soort van: Zij zijn groot en wij zijn klein, dat is niet eerlijk...
Waarom moet een derde partij zich mensen in een probleem tussen klant en transporteur? Nogmaals, een ontvanger heeft niets te maken met de partij die een verkoper/verzender inschakelt. Hoe zou u de wet anders willen zien? Dat de ontvanger, die geen overeenkomst heeft met de verzender, wel inmenging krijgt?

Gesloten