Gooi-en-smijtwerk bij DPD, inhoud pakket kapot

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
stofzuigertje

Re: Gooi-en-smijtwerk bij DPD, inhoud pakket kapot

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 18 okt 2016 16:28

deze foto heb ik niets, kan ook stuk ingepakt zijn.

Alleen met zwaar beschadigde doos en accepteren met aantekening maak je kans.
Als je zwaar beschadigde doos ontvang dus niet zomaar aannemen en achteraf klagen.

Of het nu knuffels of glaswerk is, niet de inhoud maar de doos moet redelijk onbeschadigd overkomen en die foto is het bewijs.
Zo zijn de voorwaarden en ze kijken naar dozen en niet naar inhoud.

Fred_M

Ongelezen bericht door Fred_M » 18 okt 2016 17:49

Bob Schurkjens schreef:Stelregel is dat wanneer de buitenkant van het pakket onbeschadigd is gebleven, je geen schadevergoeding krijgt voor beschadigde inhoud. Ik laat in het midden of dit redelijk is of niet.
Snap ik, maar daar wordt totaal niet over gesproken door DPD. Er wordt alleen aangegeven dat artikelen die hard plastic bevatten, niet vervoerd mogen worden met DPD.

Nogmaals, de discussie over verpakking e.d. is een hele lastige. Vandaar dat ik het in dit topic meer heb over de algemene voorwaarden van DPD die wel héél veel uitsluiten :wink:

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 19 okt 2016 15:39

Met PostNL was je zending waarschijnlijk ook kapot gegaan. DPD is namelijk netwerkpartner in o.a. Duitsland en Zweden voor PostNL. Je pakket gaat vanaf PostNL direct naar DPD voor vervoer en bezorging.

Verstuur zoveel mogelijk "doos in doos". Dus je verpakt eerst het item eerst goed in doos 1. Die doe je vervolgens in de grotere doos 2. En daartussen veel krantenproppen etc.

Fred_M

Ongelezen bericht door Fred_M » 19 okt 2016 16:51

Ja, dat is een goede tip. Maar nogmaals, ik vind het raar dat DPD mijn klacht afwijst omdat "het artikel hard plastic" bevat. Zo kun je dus wel heel weinig via DPD versturen.

Was wel grappig toen ik bij het DPD pickup point langsging. De medewerkster aldaar zei dat DPD gewoon een "K-bedrijf" is :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gesloten