Hoge toeslagkosten PostNL bij pakket Aliexpress

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Boesta
Berichten: 214
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Hoge toeslagkosten PostNL bij pakket Aliexpress

Ongelezen bericht door Boesta » 21 mei 2018 15:22

Fleur71 schreef:€ 85,- voor iets onder de 22,- te moeten betalen zonder dat je in de gelegenheid wordt gesteld de waarde aan te tonen middels een factuur is wel extreem. Maar Postnl staat er ook wel om bekend je te dwingen kosten te betalen voor iets, zonder dat ze daar zelf bewijs of een verklaring voor leveren.
Ik zou een melding bij de Fraudehelpdesk doen en anders en contact opnemen met de Douane Belastingen.

Wat heeft de Fraudehelpdesk hier nu weer mee te maken...? NIETS!!

U heeft niet goed gelezen!

DeTS is heeft gewoon de gelegenheid om aan te tonen dat het pakketje een waarde van max €22 heeft. Dit weigert de TS, dus dat is de keuze van de TS. De Douane heeft het afhandelen uitbesteed aan de postbedrijven. Er kan dan ook niet bij de douane bezwaar gemaakt worden maar alleen bij het desbetreffende postbedrijf.

redhead55
Berichten: 711
Lid geworden op: 24 nov 2008 19:53

Re: Hoge toeslagkosten PostNL bij pakket Aliexpress

Ongelezen bericht door redhead55 » 21 mei 2018 17:22

newmikey schreef:
alexbartels schreef: PostNL kan namelijk volgens artikel 173 DWU de inklaring wijzigen. Iedere verzender beschikt over die optie.
Het wordt door PostNL echter alléén toegepast NADAT je betaald hebt. DHL hanteert dezelfde methode.

Hoe belachelijk en erg is het dat de mensen bij PostNL, en vooral ook bij DHL, die goederen beoordelen op wel of niet inklaren,
dat deze doen alsof het hun eigen centen betreft. Naar mijn mening proberen ze willens en wetens zoveel mogelijk geld binnen te slepen.

Het lijkt niet meer te gaan om onjuiste of juiste afhandeling, wél of niet inklaren van goederen, nee, het lijkt een soort van prestige kwestie.
Het lijkt een stelselmatig beleid van winstbejag, winstbejag omdat ze de hoogte van hun eigen inklaringskosten mogen bepalen..

Ik had de echte waarde op het pakket laten noteren, in amerikaanse dollars, en dat kwam neer op €21,30
dhl echter hanteerde een andere dollarkoers waardoor de waarde uitkwam op €22,60
deze vergissing kostte mij dus inklaringskosten, administratiekosten en btw over de vrachtkosten.
Totale kosten waren €49,60
PostNL en DHL lopen helemaal niet te "klooien" met wisselkoersen. Die zijn nl. vastgelegd. Zie hier:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... selkoersen
Dat de waarde daardoor iets boven de € 22,00 uitkomt is Uw risico.

renewouters
Berichten: 3095
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Hoge toeslagkosten PostNL bij pakket Aliexpress

Ongelezen bericht door renewouters » 21 mei 2018 18:57

grun schreef:Transportbedrijven als DHL en PostNL zijn geen dienstverlenende maar commerciele bedrijven, en zoals ieder bedrijf willen zij winst maken.
Zeg je nu dat als een bedrijf geld verdient het geen dienstverlenende bedrijven zijn????? Misschien moet je nog eens terug naar de basisschool zodat je weer weet wat de tertiaire sector ook al weer was....

FredEefje
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2018 00:09

Re: Hoge toeslagkosten PostNL bij pakket Aliexpress

Ongelezen bericht door FredEefje » 22 mei 2018 00:21

Wat raar! Want ik had ook iets besteld bij Aliexpress vanuit China. En voordat Post NL het kon inklaren. Kregen we een mail met de vraag of we de waarde middels factuur en bestelbevestiging konden doorgeven. Zodat ze daarna de eventuele inklaringskosten konden berekenen.
Via Post NL kun je chatten met medewerker bij vragen of problemen met pakketten uit het buitenland. Via deze link
https://www.postnl.nl/klantenservice/vr ... osten.html of
Via facebook een pb sturen,.
Succes

grun
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Hoge toeslagkosten PostNL bij pakket Aliexpress

Ongelezen bericht door grun » 22 mei 2018 05:54

renewouters schreef:
grun schreef:Transportbedrijven als DHL en PostNL zijn geen dienstverlenende maar commerciele bedrijven, en zoals ieder bedrijf willen zij winst maken.
Zeg je nu dat als een bedrijf geld verdient het geen dienstverlenende bedrijven zijn????? Misschien moet je nog eens terug naar de basisschool zodat je weer weet wat de tertiaire sector ook al weer was....
Dat is meer dan 60 jaar geleden.

Wat ik bedoel is dat bedrijven zoals de PTT, het openbaar vervoer (NS), de energiebedrijven enzovoort, in de vorige eeuw allemaal in handen van de overheid waren. Toen hoefden ze niet per se winst te maken, de overheid betaalde toch wel. Na de privatisering moesten ze opeens op eigen benen staan met heel andere doelstellingen en prioriteiten. Dat vergde veel aanpassingsvermogen van zowel de medewerkers als de klanten. In mijn beleving mocht je vroeger meer service en coulance verwachten dan tegenwoordig, waar aan iedere handeling een prijskaartje hangt.

Plaats reactie