LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klaar met DHL

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
arthurkorevaar
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2011 18:45

Klaar met DHL

Ongelezen bericht door arthurkorevaar »

DHL is naar mijn mening niet geschikt voor consumenten die niet in de stad wonen. Omdat we overdag werken moeten we ons pakket bij een DHL depot 60 kilometer verderop halen, niet echt handig. Bij bestellingen kijk ik nu goed naar de verzender, is dit DHL dan vraag ik of TNT mogelijk is en anders gaat de koop helaas niet door. Ik hoop dat DHL eens gaat nadenken over lokale depots of stopt met bezorgen bij consumenten.

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Klaar met DHL

Ongelezen bericht door riddert »

arthurkorevaar schreef:DHL is naar mijn mening niet geschikt voor consumenten die niet in de stad wonen. Omdat we overdag werken moeten we ons pakket bij een DHL depot 60 kilometer verderop halen, niet echt handig. Bij bestellingen kijk ik nu goed naar de verzender, is dit DHL dan vraag ik of TNT mogelijk is en anders gaat de koop helaas niet door. Ik hoop dat DHL eens gaat nadenken over lokale depots of stopt met bezorgen bij consumenten.
u heeft helemaal gelijk, maar denkt u eens aan de mogelijkheid om uw bestelling op een alternatief adres te laten bezorgen. Bijvoorbeeld op uw werk of bij familie/buren/vrienden of kennissen. Dat zou het oplossen. Desalniettemin is afhalen bij een lokaal postagentschap natuurlijk handiger dan afhalen in een depot 60 km
verderop.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Klaar met DHL

Ongelezen bericht door sjohie »

arthurkorevaar schreef:DHL is naar mijn mening niet geschikt voor consumenten die niet in de stad wonen. Omdat we overdag werken moeten we ons pakket bij een DHL depot 60 kilometer verderop halen, niet echt handig. Bij bestellingen kijk ik nu goed naar de verzender, is dit DHL dan vraag ik of TNT mogelijk is en anders gaat de koop helaas niet door. Ik hoop dat DHL eens gaat nadenken over lokale depots of stopt met bezorgen bij consumenten.
DHL biedt de mogelijkheid om kosteloos op een andere locatie te bezorgen, dit itt de "normale" webshop pakketten verzonden via PostNL. Waarom maak je daar dan geen gebruik van? Vermoedelijk komen ze regelmatig bij je werkgever, dat is bij mij tenminste wel zo. En de facilitaire dienst doet niet moeilijk over het incidentele privé pakketje gelukkig. Maar laten afleveren bij iemand die wél thuis is, is geen enkel probleem, desnoods een provincie verderop.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Klaar met DHL

Ongelezen bericht door tenormin »

Heb toch andere ervaring met DHL. Pakket (van privé naar privé) verstuurd; uit Rotterdam naar Leidschendam. Was niet thuis; werd 's-avonds alsnog bezorgd. Of het uitzondering is: nee, denk het niet. Bestel via internet zaken met bedrijf dat DHL gebruikt; altijd thuis bezorgd en nooit ergens ophalen.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Klaar met DHL

Ongelezen bericht door Dirkie »

arthurkorevaar schreef:DHL is naar mijn mening niet geschikt voor consumenten die niet in de stad wonen. Omdat we overdag werken moeten we ons pakket bij een DHL depot 60 kilometer verderop halen, niet echt handig. Bij bestellingen kijk ik nu goed naar de verzender, is dit DHL dan vraag ik of TNT mogelijk is en anders gaat de koop helaas niet door. Ik hoop dat DHL eens gaat nadenken over lokale depots of stopt met bezorgen bij consumenten.
Misschien moet U eens kijken wel DHL Service Punt (is geen DHL Depot) bij U in de buurt is. Op de site van DHA lees ik het volgende (is niet als reclame bedoeld, maar ter informatie:
Onmisbaar onderdeel van onze dienstverlening is het DHL Servicepoint. Daarvan zijn er inmiddels ruim 800 in Nederland. Daardoor heeft 95 procent van de Nederlandse huishoudens een DHL Servicepoint binnen vier kilometer van het woonadres. Op de DHL Servicepoints kunnen consumenten hun online bestelde pakjes ophalen en retourneren. Doordeweeks of in het weekend. Zonder lange wachtrijen. En op het tijdstip dat hun het beste uitkomt.

Ligt er een pakje voor je klaar bij een DHL Servicepoint? Dan wordt er automatisch een sms of e-mail naar je verzonden. Wordt het pakje niet direct opgehaald, dan ontvang je nog twee herinneringsberichten

Belba5
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2013 09:13

Re: Klaar met DHL

Ongelezen bericht door Belba5 »

Dirkie schreef:
arthurkorevaar schreef:DHL is naar mijn mening niet geschikt voor consumenten die niet in de stad wonen. Omdat we overdag werken moeten we ons pakket bij een DHL depot 60 kilometer verderop halen, niet echt handig. Bij bestellingen kijk ik nu goed naar de verzender, is dit DHL dan vraag ik of TNT mogelijk is en anders gaat de koop helaas niet door. Ik hoop dat DHL eens gaat nadenken over lokale depots of stopt met bezorgen bij consumenten.
Misschien moet U eens kijken wel DHL Service Punt (is geen DHL Depot) bij U in de buurt is. Op de site van DHA lees ik het volgende (is niet als reclame bedoeld, maar ter informatie:
Onmisbaar onderdeel van onze dienstverlening is het DHL Servicepoint. Daarvan zijn er inmiddels ruim 800 in Nederland. Daardoor heeft 95 procent van de Nederlandse huishoudens een DHL Servicepoint binnen vier kilometer van het woonadres. Op de DHL Servicepoints kunnen consumenten hun online bestelde pakjes ophalen en retourneren. Doordeweeks of in het weekend. Zonder lange wachtrijen. En op het tijdstip dat hun het beste uitkomt.

Ligt er een pakje voor je klaar bij een DHL Servicepoint? Dan wordt er automatisch een sms of e-mail naar je verzonden. Wordt het pakje niet direct opgehaald, dan ontvang je nog twee herinneringsberichten
Dit klopt inderdaad! Ik heb laatst een nieuwe blouse laten bezorgen en dat kon ook niet bij mij thuis. Het pakketje is toen bij zo'n servicepoint terecht gekomen en daar heb ik keurig bericht van gekregen dat ik het kon komen ophalen. Het was ook nog eens op de weg naar huis, dus nergens last van!

Gesloten