LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht PostNL aangetekend pakket

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
rogiertj3
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2013 16:59

Klacht PostNL aangetekend pakket

Ongelezen bericht door rogiertj3 »

Ruim een maand geleden heb ik een pakket aangetekend verstuurd met PostNL. Dit pakket is nooit aangekomen. Hier heb ik melding van gemaakt bij PostNL en er werd mij verteld dat er binnen 48 uur telefonisch contact opgenomen zal worden. Tot op vandaag ruim een maand nadat het pakket is verstuurd nog steeds geen telefonische reactie. In die tijd heb ik 12x gebeld (nagevraagd bij het telecom bedrijf) en een hoop kosten verder (0,45 cent per minuut). Wat ik persoonlijk ook al hoog vind voor een klantenservice.
Er zal een case medewerker aan dit aangetekende pakket werken die in contact met mij zal gaan. Tot op heden heeft deze medewerker nog niks anders gedaan dan niet reageren of reageren met standaard e-mails. Dit nadat er herhaaldelijk van mijn kant dezelfde e-mail wordt gestuurd of er een keer geantwoord kan worden. In elk telefoongesprek naar de klantenservice heb ik herhaaldelijk gevraagd voor een terugbel verzoek van de case medewerker. Ook hier wordt niet op gereageerd door PostNL.
Kortom PostNL reageert niet op klanten als er een aangetekend pakket weg is, laat staan vergoeden. Nu vraag ik me af wat voor stappen ik kan nemen aangezien PostNL mij niet serieus neemt.
En zijn er ook andere mensen die in deze situatie zijn beland.

Ron_Mikkenie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mar 2013 09:56

Re: Klacht PostNL aangetekend pakket

Ongelezen bericht door Ron_Mikkenie »

Schriftelijk de klacht (nogmaals) indienen en een klacht bij de OPTA neerleggen. Want dit voldoet niet aan de Postwet. De OPTA kun je indirect bereiken via Consuwijzer. (OPTA schakelt consumenten automatisch door naar Consuwijzer)

falang
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 feb 2013 18:48

Re: Klacht PostNL aangetekend pakket

Ongelezen bericht door falang »

ik wacht al 9 maanden op een aangetekende zending, afgeleverd moet worden.
De vergoeding 5 tientjes de schade 3k
Voor de rest mag de klant het uitzoeken

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Klacht PostNL aangetekend pakket

Ongelezen bericht door dhc »

falang schreef:ik wacht al 9 maanden op een aangetekende zending, afgeleverd moet worden.
De vergoeding 5 tientjes de schade 3k
Voor de rest mag de klant het uitzoeken
Moet je het verzekeren! Eigen schuld....

falang
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 feb 2013 18:48

Re: Klacht PostNL aangetekend pakket

Ongelezen bericht door falang »

dhc schreef:
falang schreef:ik wacht al 9 maanden op een aangetekende zending, afgeleverd moet worden.
De vergoeding 5 tientjes de schade 3k
Voor de rest mag de klant het uitzoeken
Moet je het verzekeren! Eigen schuld....
vind het prima dat je hier reacties geeft(>2970 keer al)
maar als je niet weet wat er is gebeurd, heb ik liever dat je niet reageert

Hootie
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 nov 2011 15:27
Locatie: Waalwijk

Re: Klacht PostNL aangetekend pakket

Ongelezen bericht door Hootie »

OPTA?
Weet je überhaupt waar je het over hebt… Hoe lang zoiets duurt.

Heel de postwet moet op de schop!

Al die verschillende tarieven, wel/niet aangetekend, wel/niet verzekerd. Ze moeten de wet zodanig maken dat posterijen bij definitie altijd verantwoordelijk zijn en dat er een standaard vergoeding van tenminste 2500 euro moet komen voor elk poststuk dat beschadigd of zoek raakt door hun toedoen.

Dat gaat er in ieders geval voor zorgen dat ze hun personeel beter selecteren en beter gaan opleiden.
Nu is het overal een zooitje en kunnen ze gewoon hun gang blijven gaan.

En gaat er eens wat mis dan geven ze niet thuis en is het beleid erop gericht om zo min mogelijk uit te keren en de klant zo lang mogelijk aan het lijntje te houden.

Fout!

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Klacht PostNL aangetekend pakket

Ongelezen bericht door puma73 »

Hootie schreef:OPTA?
Weet je überhaupt waar je het over hebt… Hoe lang zoiets duurt.

Heel de postwet moet op de schop!

Al die verschillende tarieven, wel/niet aangetekend, wel/niet verzekerd. Ze moeten de wet zodanig maken dat posterijen bij definitie altijd verantwoordelijk zijn en dat er een standaard vergoeding van tenminste 2500 euro moet komen voor elk poststuk dat beschadigd of zoek raakt door hun toedoen.

Dat gaat er in ieders geval voor zorgen dat ze hun personeel beter selecteren en beter gaan opleiden.
Nu is het overal een zooitje en kunnen ze gewoon hun gang blijven gaan.

En gaat er eens wat mis dan geven ze niet thuis en is het beleid erop gericht om zo min mogelijk uit te keren en de klant zo lang mogelijk aan het lijntje te houden.

Fout!

In deze nog steeds de verantwoordelijkheid van de consument. Een pakje met een bepaalde waarde aantekenen en niet verzekeren, tja dan krijg je problemen.

Ergo een onzin bericht van iemand die geen verantwoording wil dragen.

Hootie
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 nov 2011 15:27
Locatie: Waalwijk

Re: Klacht PostNL aangetekend pakket

Ongelezen bericht door Hootie »

Verzekeringsgelden opstrijken en nooit thuisgeven.. Dat is de oplossing he...

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Klacht PostNL aangetekend pakket

Ongelezen bericht door puma73 »

Hootie schreef:Verzekeringsgelden opstrijken en nooit thuisgeven.. Dat is de oplossing he...
Dat zijn uitspraken voor uw rekening, maar belastende uitspraken dienen wel onderbouwd te worden. Oftewel bewijzen dat men dit systematisch doet.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Klacht PostNL aangetekend pakket

Ongelezen bericht door hawkwind »

Een mega zeperd gehad met Post.nl.
Daarna alle pakketten verstuurd met GLS en nooit geen problemen meer gehad.
In de meeste gevallen is GLS goedkoper en last but not least veel sneller als het drama Post.nl.
Als je ook ziet hoe dat schorum pakketbezorgers van post.nl met die pakketten omgaat...ze staan wel eens bij ons voor de deur om de pakketten te `sorteren` , ze gooien en smijten met de pakketten.
te triest voor woorden.
Nooit en nooit meer zal ik iets met post.nl versturen 8)

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Klacht PostNL aangetekend pakket

Ongelezen bericht door Regggy »

hawkwind schreef:Een mega zeperd gehad met Post.nl.
Daarna alle pakketten verstuurd met GLS en nooit geen problemen meer gehad.
In de meeste gevallen is GLS goedkoper en last but not least veel sneller als het drama Post.nl.
Als je ook ziet hoe dat schorum pakketbezorgers van post.nl met die pakketten omgaat...ze staan wel eens bij ons voor de deur om de pakketten te `sorteren` , ze gooien en smijten met de pakketten.
te triest voor woorden.
Nooit en nooit meer zal ik iets met post.nl versturen 8)
Wanneer je op een pakket van GLS wacht en in de online tracking iedere dag uiteindelijk de melding 'route niet afgemaakt' ziet staan kan ik je vertellen dat je hier ook niet vrolijk van wordt.. Ik bedoel maar, ieder bedrijf heeft problemen..

Gesloten