LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Let op! FedEx beschouwt uw stoep en oprit als brievenbus.

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Hootie
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 nov 2011 15:27
Locatie: Waalwijk

Re: Let op! FedEx beschouwt uw stoep en oprit als brievenbus.

Ongelezen bericht door Hootie »

sjoegel schreef:
Want ergens gaat er iets fout en niemand is verantwoordelijk bij FedEx...
:?:
Wat nou :?: :?: :?: :?:
Is het allemaal nog niet duidelijk?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Let op! FedEx beschouwt uw stoep en oprit als brievenbus.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ik vind het niet netjes dat een pakket waar getekend voor moet worden achter u auto is
neergezet, gelukkig is het pakket wel in u handen terecht gekomen.

U taalgebruik is ook niet al te netjes Hootie.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Let op! FedEx beschouwt uw stoep en oprit als brievenbus.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Hootie schreef:Dan moet je voor de aardigheid eens een afzenderstickertje van je zaak erop plakken zoals wij dat voorheen deden met de tekst erop dat je een juwelierszaak hebt. Dan moet jij eens opletten!
Wat dan ?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Let op! FedEx beschouwt uw stoep en oprit als brievenbus.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Hootie schreef: Als het niet aan de koerier ligt, dan lig het aan de beleidmakers.
En dan mogen ze die van mij in zijn plaatst opknopen en het koeriertje gewoon zijn ritjes laten maken.
Want ergens gaat er iets fout en niemand is verantwoordelijk bij FedEx...
Nou ja zeg ! :evil:
U bent dus geen mens want u maakt dus nooit geen fouten..

Starr
Berichten: 142
Lid geworden op: 25 jan 2011 12:05

Re: Let op! FedEx beschouwt uw stoep en oprit als brievenbus.

Ongelezen bericht door Starr »

Hoe amicaal TO ook was, dat is natuurlijk geen reden om een pakketje maar op de stoep te flikkeren. Ik heb dit ook wel eens aan de hand gehad, eerste keer het desbetreffende postbedrijf gebeld, tweede keer gemaild. Beide keren kreeg ik excuses (wat natuurlijk geen moer helpt, maar goed).

De meneer/mevrouw aan de andere kant kan er op dat moment ook niets aan doen, dus om nou te gaan dreigen met schoppen en slaan en grove taal te gebruiken vind ik wat overdreven, wat zeg ik, ronduit asociaal.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Let op! FedEx beschouwt uw stoep en oprit als brievenbus.

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Starr schreef:Hoe amicaal TO ook was, dat is natuurlijk geen reden om een pakketje maar op de stoep te flikkeren. Ik heb dit ook wel eens aan de hand gehad, eerste keer het desbetreffende postbedrijf gebeld, tweede keer gemaild. Beide keren kreeg ik excuses (wat natuurlijk geen moer helpt, maar goed).

De meneer/mevrouw aan de andere kant kan er op dat moment ook niets aan doen, dus om nou te gaan dreigen met schoppen en slaan en grove taal te gebruiken vind ik wat overdreven, wat zeg ik, ronduit asociaal.

Deze "persoon" kan zijn recht niet halen, en probeerd nu half NL achter hem te krijgen.
Stop toch met die onzin, en zoek vast een boom uit onder de rivieren, touwtje halen bij de bouwmarkt, en nu maar afwachten.

Te zot voor woorden.

Arme [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]

anjo2410
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2013 11:19

Re: Let op! FedEx beschouwt uw stoep en oprit als brievenbus.

Ongelezen bericht door anjo2410 »

F.van Holten schreef:
sjoegel schreef:Het handelen van de fedex rechtvaardigd niet je grove taalgebruik. Ik denk nu echt dat Hootie een aso is en dat doet je betoog geen goed.

Het is te hopen dat Fedex een zwartboek heeft voor onbeschofte klanten.
Nou, nou, 'Hootie' heeft het een paar keer over 'flikkeren en pleuren' dat vind ik nog wel mee vallen wat betreft grof taalgebruik (en ik heb echt een afschuw van schelden en ander grof taalgebruik). Hootie drukt zijn frustratie uit en gelijk heeft hij. Fedex is gewoon fout door een pakje dat niet bezorgd kan worden zomaar onbeheerd achter te laten. Dat mag in de US de gewoonte zijn (zie youtube voor de ervaringen hiermee) maar in Nederland zeker niet.

NB: Het is de bedoeling van deze site om berichten te plaatsen zodat mensen met soortgelijke ervaringen of behulpzame tips hierop kunnen reageren, zodat het bedrijf in kwestie zich wellicht aangesproken gaat voelen om hun diensten te verbeteren. Reageren met nutteloze kritiek zorgt alleen voor frustratie en weerhoudt anderen wellicht om zelf een bericht te plaatsen als ze een probleem hebben.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Let op! FedEx beschouwt uw stoep en oprit als brievenbus.

Ongelezen bericht door puma73 »

Er zijn hier op dit forum gedragsregels, TS zoekt met zijn/haar taalgebruik daar de grenzen van op danwel overschrijdt deze.
Nou, nou, 'Hootie' heeft het een paar keer over 'flikkeren en pleuren' dat vind ik nog wel mee vallen wat betreft grof taalgebruik (en ik heb echt een afschuw van schelden en ander grof taalgebruik). Hootie drukt zijn frustratie uit en gelijk heeft hij.


Het uitdrukken van frustratie kan ook binnen normaal taalgebruik.

Hootie
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 nov 2011 15:27
Locatie: Waalwijk

Re: Let op! FedEx beschouwt uw stoep en oprit als brievenbus.

Ongelezen bericht door Hootie »

wei makken heeel veel fauten.

Alleen ik bagatelliseer ze niet.

En ik heb allerminst gedreigd, geslagen, geschopt of überhaupt grove taal in mijn mond genomen. Ik heb het mens niet eens gesproken!

Ik heb mijn klacht schriftelijk ingediend.

En als het meisje mijn klacht gaat lopen bagatelliseren door te zeggen dat het haar spijt dat het door de bus is gegooid dan heeft ze het hele verhaal verkeerd begrepen.

Het is buiten, op staat, achter de auto gelegd. Lees geflikkerd want de doos was aanzienlijk beschadigd.

Als je dat nog niet kunt begrijpen dat iemand echt pissed off is als ze iets van hem, ter waarde van 3000 euro op straat achterlaten wordt, dan beoogt dat van een weinig empathie.

En dan zit ze volgens mij helemaal op de verkeerde plek en mag ze van mij spreekwoordelijk aan de boom.

En wat ze bij FedEx op zijn minst hadden mogen aanbieden was een compensatie omdat het pakket nu niet als aangetekend is afgehandeld maar als een normaal pakket.

Redelijk?

Nee, dat zal wel niet.
Laatst gewijzigd door Hootie op 04 apr 2013 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Hootie
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 nov 2011 15:27
Locatie: Waalwijk

Re: Let op! FedEx beschouwt uw stoep en oprit als brievenbus.

Ongelezen bericht door Hootie »

puma73 schreef:Er zijn hier op dit forum gedragsregels, TS zoekt met zijn/haar taalgebruik daar de grenzen van op danwel overschrijdt deze.
Nou, nou, 'Hootie' heeft het een paar keer over 'flikkeren en pleuren' dat vind ik nog wel mee vallen wat betreft grof taalgebruik (en ik heb echt een afschuw van schelden en ander grof taalgebruik). Hootie drukt zijn frustratie uit en gelijk heeft hij.


Het uitdrukken van frustratie kan ook binnen normaal taalgebruik.
Definieer normaal taalgebruik?

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Let op! FedEx beschouwt uw stoep en oprit als brievenbus.

Ongelezen bericht door F.van Holten »

anjo2410 schreef:
F.van Holten schreef:
sjoegel schreef:Het handelen van de fedex rechtvaardigd niet je grove taalgebruik. Ik denk nu echt dat Hootie een aso is en dat doet je betoog geen goed.

Het is te hopen dat Fedex een zwartboek heeft voor onbeschofte klanten.
Nou, nou, 'Hootie' heeft het een paar keer over 'flikkeren en pleuren' dat vind ik nog wel mee vallen wat betreft grof taalgebruik (en ik heb echt een afschuw van schelden en ander grof taalgebruik). Hootie drukt zijn frustratie uit en gelijk heeft hij. Fedex is gewoon fout door een pakje dat niet bezorgd kan worden zomaar onbeheerd achter te laten. Dat mag in de US de gewoonte zijn (zie youtube voor de ervaringen hiermee) maar in Nederland zeker niet.

NB: Het is de bedoeling van deze site om berichten te plaatsen zodat mensen met soortgelijke ervaringen of behulpzame tips hierop kunnen reageren, zodat het bedrijf in kwestie zich wellicht aangesproken gaat voelen om hun diensten te verbeteren. Reageren met nutteloze kritiek zorgt alleen voor frustratie en weerhoudt anderen wellicht om zelf een bericht te plaatsen als ze een probleem hebben.

Profiiciat, eerst vertellen dat Hootie een aso is, en nu dit.
Hoe staat de wind over 5 minuten. ?
Laatst gewijzigd door F.van Holten op 04 apr 2013 22:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Hootie
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 nov 2011 15:27
Locatie: Waalwijk

Re: Let op! FedEx beschouwt uw stoep en oprit als brievenbus.

Ongelezen bericht door Hootie »

U houdt zich tenminste vast aan uw mening dat ik een aso ben.

Chapo voor U.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Let op! FedEx beschouwt uw stoep en oprit als brievenbus.

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Hootie schreef:U houdt zich tenminste vast aan uw mening dat ik een aso ben.

Chapo voor U.

Ik reageerde op een ondoordachte posts van Anjo, niet van u.

Hootie
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 nov 2011 15:27
Locatie: Waalwijk

Re: Let op! FedEx beschouwt uw stoep en oprit als brievenbus.

Ongelezen bericht door Hootie »

F.van Holten schreef:
Hootie schreef:U houdt zich tenminste vast aan uw mening dat ik een aso ben.

Chapo voor U.

Ik reageerde op een ondoordachte posts van Anjo, niet van u.
Ja en? Mag ik daar dan niet op reageren. Of is dat ook al onfatsoenlijk?

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Let op! FedEx beschouwt uw stoep en oprit als brievenbus.

Ongelezen bericht door witte angora »

sjoegel schreef:
Want ergens gaat er iets fout en niemand is verantwoordelijk bij FedEx...
:?:
Ik begrijp hem ook niet. De koerier wordt er over aangesproken, dus Fedex neemt zijn verantwoordelijkheid, en wijst de koerier op de zijne.

Gezien het geruzie en alles wordt het volgens mij tijd om het draadje te sluiten.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Let op! FedEx beschouwt uw stoep en oprit als brievenbus.

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Hootie schreef:
F.van Holten schreef:
Hootie schreef:U houdt zich tenminste vast aan uw mening dat ik een aso ben.

Chapo voor U.

Ik reageerde op een ondoordachte posts van Anjo, niet van u.
Ja en? Mag ik daar dan niet op reageren. Of is dat ook al onfatsoenlijk?

Beste H

Ik denk dat u het hele topic eens goed moet doorlezen.
U verondersteld dat sommige onder ons uitspraken hebben gedaan, die niet gezegd zijn.
U opend heel heftig een topic, maar wil geen tegenwoord horen.
Dat de dingen niet netjes zijn afgehandeld, is duidelijk, maar om dan gelijk over uittrappen/opknopen te spreken, wekt wat weerstand op, vandaar dat dit topic loopt, zoals het nu gaat.
Ik hoop dat u de fustraties nu wat kwijt bent, en toch nog een plezierige voortzetting van deze dag kan hebben.
Verder mopperen heeft geen zin meer, wij kunnen er ook niets meer aan doen.

Prettige avond. (En gezond weer op)

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Let op! FedEx beschouwt uw stoep en oprit als brievenbus.

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Hootie schreef:
puma73 schreef:Er zijn hier op dit forum gedragsregels, TS zoekt met zijn/haar taalgebruik daar de grenzen van op danwel overschrijdt deze.
Nou, nou, 'Hootie' heeft het een paar keer over 'flikkeren en pleuren' dat vind ik nog wel mee vallen wat betreft grof taalgebruik (en ik heb echt een afschuw van schelden en ander grof taalgebruik). Hootie drukt zijn frustratie uit en gelijk heeft hij.


Het uitdrukken van frustratie kan ook binnen normaal taalgebruik.
Definieer normaal taalgebruik?
Als je dat nog uitgelegd moet worden, snap ik de vraag wel.
En dat heeft een eigen bedrijf? (start lachband)

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Let op! FedEx beschouwt uw stoep en oprit als brievenbus.

Ongelezen bericht door Radar »

Uit dit topic hebben wij persoonsgegevens verwijderd, aangezien het noemen ervan in strijd is met onze gedragsregels. Gelieve de discussie conform onze gedragsregels voort te zetten.

koektrommel
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 dec 2008 17:06

Re: Let op! FedEx beschouwt uw stoep en oprit als brievenbus.

Ongelezen bericht door koektrommel »

Als je dit bij TNTpost doet, dan is het eerste keer een waarschuwing en de 2e keer einde oefening heb ik weleens begrepen van een subcontractor van ze. Dat is zo'n eigen rijder die voor TNTpost de pakketjes bezorgd. Neem aan dat FedEx ook wel zo werkt; doen ze dat niet dan verliezen ze heel veel zakelijke klanten.

Eigenlijk had je moeten zeggen dat je geen pakketje aangetroffen had.. dan had de bezorger een groot probleem gehad.

Vind de reactie van FedEx eigenlijk wel netjes; meer kunnen zij ook niet doen namelijk. Eenmaal gedane feiten kunnen niet omgedraaid worden.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Let op! FedEx beschouwt uw stoep en oprit als brievenbus.

Ongelezen bericht door sadfly »

Ik zou zeggen wat iedereen er ook van vind hier.

Het was een aangetekent pakketje, en dat kan je maar op 1 manier afleveren.
Aan de bewoner die het pakketje heeft bestelt zodat er een ontvangst bevestiging gezet kan worden.

Als het pakketje nu zoek geraakt zou zijn. dan heeft fedex eigelijk een groot probleem.
verkoper kan aantonen dat het verstuurt is, fedex niet dat het afgelevert is wegen ontbreken handtekening.
Maarja, geen tijd mere tegenwoordig om werk goed te doen of zoals het hoort.

Gesloten