LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn in China bestelde telefoon komt maar niet aan

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
mteuthof
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2016 18:00

Mijn in China bestelde telefoon komt maar niet aan

Ongelezen bericht door mteuthof »

Hallo iedereen, ik vroeg mij af of iemand een soortgelijke situatie heeft meegemaakt:
- Op 7 juli 2016 heb ik een mobiele telefoon besteld bij aliexpress.
- Op 9 juli 2016 is deze via Singapore post verzonden
- Op 18 juli 2016 (volgens track and trace van Singapore post) is deze in Nederland aangekomen
Sindsdien is de status van mijn telefoon ongewijzigd gebleven.
- Ik heb contact gehad met post.nl die zeggen dat zij mijn telefoon niet hebben ontvangen. Zij adviseren mij om te wachten of om een onderzoek te laten starten door de verzender.
- Ik heb een 'dispute' geopend op aliexpress maar die vragen mij om nog tien dagen te wachten.

Weet iemand raad?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Mijn in China bestelde telefoon komt maar niet aan

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Tja, de verzender is verantwoordelijk tot het product is aangekomen bij de klant... Uiteindelijk zullen ze dus een nieuwe moeten sturen als de vermiste telefoon niet boven water komt, maar als ze daar geen zin in hebben wens ik je veel succes in China verhaal te gaan halen.

Waarom bestel je niet gewoon een telefoon in Nederland?

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Mijn in China bestelde telefoon komt maar niet aan

Ongelezen bericht door henk51 »

Wellicht ligt de telefoon bij de douane voor inklaring en berekening van de door u nog te betalen BTW e.d. of inbeslagname als het een nepper is.
4 weken is nog geen eens een lange verzendtermijn


gr Henk

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Mijn in China bestelde telefoon komt maar niet aan

Ongelezen bericht door Brahms »

Inderdaad, waarom niet gewoon in Nederland...... Zal wel goedkoper zijn in China.
Ook leuk als die defect gaat, kan je gelijk een nieuw topic alhier openen !
Tien dagen wachten lijkt mij de enige optie.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Mijn in China bestelde telefoon komt maar niet aan

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Brahms schreef:Inderdaad, waarom niet gewoon in Nederland...... Zal wel goedkoper zijn in China.
Ook leuk als die defect gaat, kan je gelijk een nieuw topic alhier openen !
Tien dagen wachten lijkt mij de enige optie.
Je ziet bij Chinese webwinkel heel behoorlijke telefoons voor 100...150 euro (goedkoper ook, maar die zijn op het randje) dus je kunt het risico best lopen. Mocht het ding kapot gaan dan is de schade niet zo veel. De garantie die we in de EU hebben betaal je uiteindelijk ook gewoon zelf alleen worden de kosten dan over veel klanten verdeeld.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Mijn in China bestelde telefoon komt maar niet aan

Ongelezen bericht door Julie4444 »

In Nederland zijn toch ook best goedkope telefoons? Ik heb al jaren een iphone 4 die ik nu nog steeds gebruik en nog steeds prima is (hoewel traag). Hoeveel kost een iphone 4 nu, €20?

Kan me niet voorstellen dat een telefoon van €100 wel erg snel is..

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Mijn in China bestelde telefoon komt maar niet aan

Ongelezen bericht door Quark »

Ik koop zelf ook geregeld via Aliexpress en ja het kan soms erg lang duren. Heb 1x meegemaakt dat Aliexpress na een 1,5 maand wachten mij het geld terug stortte omdat de verzender niet aan zijn verplichtingen voldeed. Op zich is Alieexpress een betrouwbare partner. Koop alleen nooit direct bij de verzender maar klik altijd de knop kopen via Aliexpress aan. Je hebt dan kopers bescherming.

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Mijn in China bestelde telefoon komt maar niet aan

Ongelezen bericht door Regggy »

Julie4444 schreef:In Nederland zijn toch ook best goedkope telefoons? Ik heb al jaren een iphone 4 die ik nu nog steeds gebruik en nog steeds prima is (hoewel traag). Hoeveel kost een iphone 4 nu, €20?

Kan me niet voorstellen dat een telefoon van €100 wel erg snel is..

Wow, genuanceerd, fijn dat je op ieder bericht op dit forum reageert zonder zelf iets toe te voegen aan de discussie. Je iPhone opmerking is onzin. Bovendien is er inderdaad in China voor de mens die weet wat hij zoekt een hoop leuk technisch spul te vinden, voor een zeer degelijke prijs. Omdat je in veel gevallen de 'lokale' prijs betaald en bovendien geen kosten hoeft te maken aan de idiote marketingstrategieën van bijvoorbeeld een Samsung kan dat erg schelen. En ja, die zijn ook een stuk 'sneller' dan jouw huidige smartphone.

On topic: Heb je al eens vaker in China besteld? De verzendbevestigingen zeggen vaak niets, pakket is wellicht nog niet eens in Nederland. Je moet bij Aliexpress rekenen op een levertijd van minimaal 2 weken, maar dit kan ook makkelijk 6 weken duren. De opmerking van de verkoper om te wachten is dan ook niet zo gek. Ik ga er vanuit dat binnenkort je smartphone alsnog binnenkomt. Ik heb alles wat ik de afgelopen jaren bij deze website besteld heb uiteindelijk gewoon ontvangen :-)

Mucha

Re: Mijn in China bestelde telefoon komt maar niet aan

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

stofzuigertje

Re: Mijn in China bestelde telefoon komt maar niet aan

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een oude I phone 4 word nieuwe batterij kopen of een Action pakje eronder plakken.
Dan liever een merkloze Chinees en dat kan tot 2 maanden duren maar ik heb hem wel.

De 5" met front en Back camera, 64 gb sd kaartje erin en niets mis mee.
Een batterij voor I Phone 4 is duurder!

Wel was binnen 14 dagen mogelijk via DHL maar dan waren porto en invoerkosten hoger dan toestelprijs...
Chinese Post, keurig aangetekend verstuurd en na 7.5 weken ontvangen.

Ja, snelle telefoon met trage bezorging maar de prijs was ook best leuk.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Mijn in China bestelde telefoon komt maar niet aan

Ongelezen bericht door Julie4444 »

stofzuigertje schreef:Een oude I phone 4 word nieuwe batterij kopen of een Action pakje eronder plakken.
Onzin, batterij is nog prima.
Mucha schreef:
Julie4444 schreef:In Nederland zijn toch ook best goedkope telefoons? Ik heb al jaren een iphone 4 die ik nu nog steeds gebruik en nog steeds prima is (hoewel traag). Hoeveel kost een iphone 4 nu, €20?

Kan me niet voorstellen dat een telefoon van €100 wel erg snel is..
Dat is maar hoe je het bekijkt. Het wordt in China gemaakt. Net als de I-phone. Wie weet wat een I-phone echt kost qua productie kosten. Vast maar een klein gedeelte van de prijs waarvoor ze in de winkel liggen.
Prima punt. Overigens vind ik smartphones (en apple producten in het algemeen) behoorlijk overpriced. Maar goed, productiekosten voor bijna alles behalve eten liggen vele malen lager dan de prijs die men betaalt. Meestal haal ik computeronderdelen uit China voor reparaties, maar dat is ook eigenlijk wel alles.

Voor electronica vind ik garantie toch wel handig. :)

Vraag me af of TS zijn telefoon inmiddels heeft.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Mijn in China bestelde telefoon komt maar niet aan

Ongelezen bericht door sjohie »

mteuthof schreef:Hallo iedereen, ik vroeg mij af of iemand een soortgelijke situatie heeft meegemaakt:
- Op 7 juli 2016 heb ik een mobiele telefoon besteld bij aliexpress.
- Op 9 juli 2016 is deze via Singapore post verzonden
- Op 18 juli 2016 (volgens track and trace van Singapore post) is deze in Nederland aangekomen
Sindsdien is de status van mijn telefoon ongewijzigd gebleven.
- Ik heb contact gehad met post.nl die zeggen dat zij mijn telefoon niet hebben ontvangen. Zij adviseren mij om te wachten of om een onderzoek te laten starten door de verzender.
- Ik heb een 'dispute' geopend op aliexpress maar die vragen mij om nog tien dagen te wachten.

Weet iemand raad?
Even rustig afwachten, dat soort pakketjes worden regelmatig door de douane afgevangen, omdat ze niet zelden spullen bevatten die nagemaakt zijn, of van een dusdanige waarde zijn dat er btw/invoerheffing over betaald moet worden. Als dat zo is, kan de levering zomaar een paar weken tot een maand of langer duren, omdat het ergens op een plank ligt totdat dit geregeld is. Ook is het nu vakantie, en zal de bemensing mogelijk wat minder zijn.

Gesloten