LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakketbezorger postNL dreigt en pest

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
michieldejong
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 dec 2015 15:04

Re: Pakketbezorger postNL dreigt en pest

Ongelezen bericht door michieldejong »

Er wordt steeds gesproken over aangifte doen bij de politie maar waarvan dan?
Het enige 'dreigement' dat ik lees in de OP is dat er gedreigd werd dat er niet meer bezorgd zou worden. Dit lijkt me toch niet het soort dreigement waartegen de politie of openbaar ministerie op kan/mag treden. Verder lees ik de opmerking 'hoe je het in je hoofd haalt om een klacht in te dienen' wat mij toch ook niet echt ernstig genoeg lijkt voor een aangifte van bedreiging of zo.
Heel vervelend natuurlijk allemaal maar het lijkt mij dat je er toch gewoon met postNL uit moet zien te komen.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Pakketbezorger postNL dreigt en pest

Ongelezen bericht door BL2 »

Ach, we maken ons allemaal weer veel te druk.
De TS heeft het verhaaltje geplaatst en is weer verder gegaan met zijn / haar leven.

Jutter11
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2016 18:50

Re: Pakketbezorger postNL dreigt en pest

Ongelezen bericht door Jutter11 »

TS ben ik..en klopt dat ik nu pas alle reacties lees, excuses dat ik mezelf niet eerder heb gemeld..hoop reacties, veel verschillende meningen en ik snap ook dat mijn verhaal het eea losmaakt aan meningen, man, ik ben zelfs aan mezelf gaan twijfelen..dat ik t even van me af heb geschreven en heb laten rusten klopt ook..

Ik heb geen bedoeling om iemand te laten ontslaan, aangifte te doen of wat dan ook..idd de boel uitpraten en opnieuw beginnen, dat is zoals volwassenen dat doen...helaas komt de bezorger niet meer bij ons langs, nog 2 maal een pakket besteld, 2 maal niet eens aangebeld en direct naar het ophaalpunt gebracht ( en geen briefje in de bus)...uiteraard meerdere malen contact met webcare en telefonische klantenservice, die reageren allemaal even vriendelijk.maar ondertussen past de bezorger zijn gedrag niet aan..we laten t maar, we bestellen voorlopig alleen nog maar via een andere bezorger of laten t bij mijn ouders bezorgen..

Van parkeerplaats tot aan ons huis is denk meter of 20..we zijn t vierde huis..

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Pakketbezorger postNL dreigt en pest

Ongelezen bericht door crazyme »

Volgende pakketje op het adres van de buren bestellen ?
Je moet toch iets ?

Mr Ray
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:40

Re: Pakketbezorger postNL dreigt en pest

Ongelezen bericht door Mr Ray »

post.nl is om te janken.

Bij ons rijden meerdere bezorgers, alledrie nederlandse vrouwen [Passage verwijderd door moderator].
met 1 altijd problemen nadat we een keer een klacht ingediend hebben over haar zoon omdat deze pakketjes niet aan de deur afgaf maar in een van onze auto's legde (staan op priveterrein dus niet aan de openbare weg)

zij weigerd nu ook de pakketjes aan de deur af te geven.

en propt letterlijk alle pakketjes ook al moet ze de inhoud slopen in onze brievenbus die aan de weg staat.

beklag gedaan bij post.nl maar die doet er niets aan
Laatst gewijzigd door Radar op 04 jan 2017 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Passage verwijderd

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Pakketbezorger postNL dreigt en pest

Ongelezen bericht door BreejKC »

Tja, die postbezorgers hé. Niet dat ik het goed keur dat sommigen van hen het werk niet goed doen. Niet dat ik het goed keur dat sommigen van hen slecht tegen kritiek of aanspreken op hun fouten kunnen. Niet dat ik het goed keur dat sommige postbezorgers dan hun eigen regels maar maken. Maar . . . . Er is meer aan de hand.

Laat ik in deze kwestie dan maar een keer 'advocaat van de duivel spelen' en het hier eens opnemen voor de individuele postbezorger. Gisteravond op NPO 1 het programma Monitor gezien? De laatste tijd de media gevolgd over werkgever Post.nl en hoe zij met hun personeel omgaan? Slavenarbeid is het wat de individuele werknemers voor deze onderneming moeten verrichten. Deze mensen worden financieel tot op het bod uitgeknepen. Een vast contract dat zit er bij deze onderneming helemaal niet meer in. Da's makkelijk! Eén keer commentaar geven op een vermeende misstand en je vliegt er bij Post.nl gegarandeerd uit. En dit soort grote werkgevers, noem ze voor mijn part slavenhandelaren, komen er met slinkse smoezen bij de rechter of het UWV nog mee weg ook.

Gezien de verborgen armoede in ons land, waar dit soort werkgevers gruwelijk van profiteren, zullen zij altijd mensen vinden die er ondanks hun valse beloften en argumenten altijd weer intrappen.

Vndt u het gek, dat als je als postbezorger door je werkgever tot op het bod uitgeknepen bent, je als een slaaf behandelt wordt en je krijgt nog commentaar ook, dat je de kont dan een keer tegen de krib gooit? Ik niet!

Dát is de realiteit van de postbezorging anno 2017 en daar zullen we het voorlopig mee moeten doen. Er zijn alternatieven, getuige het programma Monitor van gisteravond. Maar dan zal Post.nl eerst van het toneel moeten verdwijnen. Daar is een manier voor en daar moeten we allen één week iets voor over hebben (lees één week onze post niet ontvangen). Want alleen een massale staking, anno de jaren '20 van de vorige eeuw, gedurende één week is voldoende om dit soort werkgevers op hun knieën, zo niet failliet, te krijgen.

josvanderwal
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2016 19:51

Re: Pakketbezorger postNL dreigt en pest

Ongelezen bericht door josvanderwal »

Afgelopen vrijdag voor de tweede keer dat een bezorger van PostNL zelf een pakketje voor ons afgetekend heeft voor ontvangst. Heb hierover een klacht ingediend bij PostNL. Krijg excuus en er wordt een gesprek met de bezorger gedaan. Zo'n 1 1/2 maand geleden hetzelfde gehad en daarbij was hetpakketje ook gewoon bij de voordeur achter gelaten. Die bezorger is volgens PostNL ontslagen. Nu gaan ze er anders mee om. Heb om naam bezorger gevraagd om aangifte te gaan doen ivm vaslheid in geschrifte. Ik heb het helemaal met PostNL gehad. Wat kun je nog meer doen ?

Cees M
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2017 13:12

Re: Pakketbezorger postNL dreigt en pest

Ongelezen bericht door Cees M »

Dit lijkt me een probleem dat door de gemeente moet worden opgelost. I.p.v. een fietspad moet er een rijweg aangelegd worden, zodat alle nutsbedrijven, bezorgdiensten ect. probleemloos bij alle adressen kan komen. Ik lees hier dat enkel de bewoners met een gemotoriseerd rijtuig over het fietspad mogen rijden. Indien dat fietspad openbare weg is, mogen de bewoners daar ook niet over rijden. Als deze fietspad op "eigen terrein" ligt, moet er brievenbussen staan op de grens van de erf en openbare weg. Ik zou als pakketbezorger ook geen 17x 2 onder een kap woning = pakweg 150 meter met een pakket lopen sjouwen. Let wel dat deze ZZP'ers wurgcontracten hebben en flink worden uitgeknepen.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Pakketbezorger postNL dreigt en pest

Ongelezen bericht door Quark »

Ik werk voor een wurg contract en ik wordt uitgeknepen is geen reden om je werk niet naar behoren uit te voeren.

Mucha

Re: Pakketbezorger postNL dreigt en pest

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten