Pakketje op verkeerd adres bezorgd

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Cro

Re: Pakketje op verkeerd adres bezorgd

Ongelezen bericht door Cro » 13 jul 2019 09:51

Yoda748 schreef:
09 jul 2019 19:47
fonsflons schreef:
09 jul 2019 19:14
Zoek op dit forum even op Postnl en je hebt weken leesvoer. Je bent nummer 4093 die dit jaar verbaasd is dat het zo werkt. Niet dat die verbazing onterecht is overigens.

Ja dat klopt en er zijn meer sites waar nog meer van dit soort klachten staan zoals https://www.klacht.nl of https://www.klachtenkompas.nl.
Ook de consumentenbond heeft dit aangekaart in dit artikel: https://www.consumentenbond.nl/online-k ... ver-postnl
Of deze: https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2 ... il-gesprek

Kijk je krijg hier pas mee te maken als het fout gaat, bij mij is het ook vaak goed gegaan maar als het fout gaat dan was mijn verwachting dat ze je verder helpen, mijn verwachting is dus niet goed en moet ik bijstellen.
Ik zit zelf op een ict-helpdesk en probeer echt iedereen goed te helpen.
En daar gaat het dus fout, ik verwacht als ik wat heb ook goed geholpen te worden, iedereen wilt dat toch?

In dat artikel van de consumentenbond staat dit: Pakketbezorgers zijn wettelijk verplicht om een klachtenregeling te hebben: voor verzenders én ontvangers.
Dus ze zijn het verplicht volgens de wet maar hoe ze met die klachtenregeling om moeten gaan staat niet in de wet.
Het schijnt dat er in de kleine lettertjes staan dat ze niet aansprakelijk zijn voor verlies etc. van een pakketje.

Ja dan ben je uitgesproken, alles wat ze doen of ze nu je handtekening namaken, je pakket in de sloot deponeren of het pakje meenemen naar huis, wie doet ze wat.
Totaal geen verantwoording dus.

Net als ik een keer een pakje niet bezorgd kreeg en achteraf in de fietstas zat van mijn vrouw die voor de deur stond en ook geen briefje in de bus, dat doe je toch niet?

Heb de meeste verhalen gelezen en ziet hoe triest er soms met mensen wordt omgegaan die terecht een klacht hebben.
En ze gaan gewoon door op de zelfde voet en poeieren je af.
Maar er zijn ook goede postbezorgers zoals bij mijn in de straat die nemen het wel serieus.
Jij moet eigenlijk helemaal niet met PostNL bezig zijn, ja, je hebt gelijk ze moeten een klachtenregeling hebben ook voor ontvangers, echter heeft zo'n regeling eigenlijk totaal geen waarde. Ze hebben immers geen aansprakelijkheid richting de ontvanger. Het beste wat je als ontvanger kan krijgen is een "Sorry, het is misgegaan".

De verzendende partij zal toch echt ook een klacht in moeten dienen wil er een balletje gaan rollen bij PostNL. Als ontvangende partij ben je in deze geen klant van PostNL en dus kun je juridisch gezien ook niets. Ali is de klant van PostNL en zal dus in actie moeten komen.

Als Ali jou afpoeierd met het feit dat zij van jou bewijs moeten krijgen dan klopt dat niet, zij zijn immers de enigen die dat bewijs in principe kunnen opvragen.

Je klacht hier zou dan ook vooral tegen Ali gericht moeten zijn en niet naar PostNL.

Yoda748

Ongelezen bericht door Yoda748 » 13 jul 2019 14:16

Schemering schreef:
13 jul 2019 09:25
Kan je niet vragen naar de labelcode van die nieuwe sticker? want die heeft ook een eigen track en tracepagina (dit wellicht niet vermelden naar postnl omdat ze anders die code niet willen geven)

Ik zou niet weten aan wie ik die informatie moet vragen betreft dat nieuwe label, postnl gaat mij daar zeker niet aan helpen want daar staat dus het adres op wat ik niet mag weten en AliExpress heeft zover ik kan zien hun eigen label.
Had nog hoop op de postbezorger die hier altijd aan de deur bezorgd die had haar manager een whatsapp gestuurd maar ook daar wordt niets mee gedaan helaas.

grun

Ongelezen bericht door grun » 14 jul 2019 14:38

Yoda748 schreef:
13 jul 2019 14:16
Ik zou niet weten aan wie ik die informatie moet vragen betreft dat nieuwe label, postnl gaat mij daar zeker niet aan helpen want daar staat dus het adres op wat ik niet mag weten en AliExpress heeft zover ik kan zien hun eigen label.
Volgens mij is Aliexpress alleen maar de paraplu waaronder talloze individuele webwinkeltjes schuil gaan. Ik zou toch maar eens de afzender vragen of hij contact op wil nemen met zijn vervoersbedrijf om je aan een betere tracking code te helpen. Zelf heb ik daar goede ervaringen mee, al ging het toen om Ebay.

Yoda748

Ongelezen bericht door Yoda748 » 14 jul 2019 15:07

@ grun,

Ja dat heb ik ook al gedaan, hem gevraagd om contact op te nemen met zijn vervoersbedrijf maar dat doet hij ook niet.
Hij laat het maar een beetje gaan, maar ik krijg misschien toch ondanks 2 weigeringen mijn gelijk met mijn dispuut.
AliExpress heeft nu de status valid gegeven betreft mijn melding: Pakket niet ontvangen, de verkoper moet nu binnen 3 dagen reageren.
Postnl kan ik vergeten daar komt niets zinnigs vandaan maar misschien krijg ik mijn geld nog terug.

Plaats reactie