LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aangetekend pakket kwijt

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
Sabine81
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mei 2013 07:22

Aangetekend pakket kwijt

Ongelezen bericht door Sabine81 »

Mijn zusje woont in Zuid-Afrika, voor haar verjaardag besloot ik een zelf samengesteld verrassingspakket te versturen. Dit heb ik ruim op tijd gedaan. Levertijd is 3 weken. Inmiddels zijn we 2 maanden verder en heeft PostNL nog altijd geen idee waar het pakket is gebleven, hoewel het aangetekend en met track and trace is verstuurd. Op de track and trace pagina staat dat de zending 'onderweg' is. Uiteraard contact opgenomen met PostNL, zij zijn dit aan het 'onderzoeken'. Dit kan 3 maanden (!) duren. Inmiddels is de verrassing verpest en de verjaardag van mijn zusje is weer voorbij. Alsof dit niet vervelend genoeg is, is ook 1,5 jaar geleden het kerstpakket dat ik voor haar had verstuurd kwijt geraakt. Maar die kreeg ik uiteindelijk na een half jaar terug gestuurd (je wilt niet weten in wat voor staat...). Omdat ik het destijds niet verzekerd had, moest ik het op eigen kosten nogmaals versturen. Nu is het echter wel verzekerd, maar is PostNL ineens erg moeilijk bereikbaar. Op vragen via mail en Twitter komen geen of nietszeggende reacties. Is het normaal dat ze je 3 maanden mogen laten wachten? Als ik dit had geweten, dan had ik niets verstuurd, maar haar cadeaus meegegeven aan iemand die volgende week naar haar toe gaat. In totaal heb ik over de laatste 3 jaar 6 pakketten naar haar verstuurd, waarbij 1/3e dus niet aankomt. Heeft iemand tips voor een andere bezorgservice naar het buitenland? Want PostNL dus nooit meer!

Sabine81
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mei 2013 07:22

Re: Aangetekend pakket kwijt

Ongelezen bericht door Sabine81 »

Overigens heeft mijn zusje gebeld met het International Mail Center in Johannesburg. Het pakket is blijkbaar nooit in Zuid-Afrika aangekomen...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Aangetekend pakket kwijt

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb je al de Zuidafrikaanse tracktrace geprobeerd? Als je daar de code beginnend met CC invult, kom je misschien verder. Start in elk geval een navraagprocedure op bij PostNL.

http://www.emssouthafrica.co.za/EmsWebSite/index.htm
http://tracking.postoffice.co.za/

http://home.kabelfoon.nl/~japancol/arca ... enland.pdf

TNT Post (afdeling: Export Navragen) Antwoordnummer 6277 8900 VC Leeuwarden

Sabine81
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mei 2013 07:22

Re: Aangetekend pakket kwijt

Ongelezen bericht door Sabine81 »

Het probleem is dat het pakket nooit Zuid-Afrika heeft bereikt. De navraag procedure is al wel opgestart maar duurt erg lang. Maar thanks voor de tip.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Aangetekend pakket kwijt

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dan is het waarschijnlijk gestolen. Het pakket "verdwijnt" dan ineens. Je zou deze ook nog eens kunnen proberen:

http://parcels-uk.tntpost.com/

Levert mij gek genoeg vaak meer informatie op.

Als PostNL de waarde niet vergoedt binnen 6 maanden, gewoon even dreigen met een dagvaarding. Dan kunnen ze het ineens wél vergoeden (is mijn ervaring).

Sabine81
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mei 2013 07:22

Re: Aangetekend pakket kwijt

Ongelezen bericht door Sabine81 »

Superbedankt voor de reactie. Ik ga er mee aan de slag.

koektrommel
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 dec 2008 17:06

Re: Aangetekend pakket kwijt

Ongelezen bericht door koektrommel »

De waarde vergoeden? Eerder zal het een vastgestelde prijs per kilo zijn.
Dr zit een verschil tussen aangetekend en verzekerd namelijk..

Ikzelf heb onlangs een pakket verstuurd via Cheapcargo.nl . Dat was naar Finland, met DHL voor een fractie van de normale prijs die DHL rekent. Soort van last-minute idee. Wellicht is dat ook ene mogelijkheid om eens na te gaan wat het dan gaat kosten.. Kan in ieder geval veel schelen met de normale tarieven, maar weet niet of het lonend is voor kleine pakketjes.

Edit: niet lonend, net even gekeken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Aangetekend pakket kwijt

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Vergoeding aangetekend pakket naar Zuid-Afrika is maximaal 500 euro. Vergoeding per kilo is onzin.

Cheapcargo.nl heb ik bekeken. Als je in plaats van €34,30* voor een doos tot 5 kilo naar de VS liever minimaal €77,30 wil betalen, dan is dat inderdaad een prima site om spullen te versturen. "Lekker goedkoop".

*) of slechts 15 euro als je op Marktplaats oude guldenszegels koopt en plakt die nog tot 1 november a.s. geldig zijn.

ronsas
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 jan 2008 14:59

Re: Aangetekend pakket kwijt

Ongelezen bericht door ronsas »

Er wordt enorm gestolen bij Postnl. Van de dagelijkse gemiddelden ( 1 miljoen plus) raakt 2 % "zoek" oftewel 20.000 pakjes en enveloppen, dag na dag na dag na dag na......Er is geen instantie die hier wat aan doet. Post versturen is gokken.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Aangetekend pakket kwijt

Ongelezen bericht door berndv »

ronsas schreef:Er wordt enorm gestolen bij Postnl. Van de dagelijkse gemiddelden ( 1 miljoen plus) raakt 2 % "zoek" oftewel 20.000 pakjes en enveloppen, dag na dag na dag na dag na......Er is geen instantie die hier wat aan doet. Post versturen is gokken.
Ben wel benieuwd hoe u aan deze info komt? U bent inhoudelijk wel goed op de hoogte.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Aangetekend pakket kwijt

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ronsas schreef:Er wordt enorm gestolen bij Postnl. Van de dagelijkse gemiddelden ( 1 miljoen plus) raakt 2 % "zoek" oftewel 20.000 pakjes en enveloppen, dag na dag na dag na dag na......Er is geen instantie die hier wat aan doet. Post versturen is gokken.
Je doet nogal een beschuldiging hier. Als het om dat soort aantallen gaat, dan zijn daar al gauw honderden medewerkers crimineel bezig. Ik zou maar uitkijken met dat soort beschuldigingen. Als het niet onderbouwd kan worden kan je aangeklaagd worden wegens smaad.

Timon223
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 aug 2012 18:27

Re: Aangetekend pakket kwijt

Ongelezen bericht door Timon223 »

ronsas schreef:Er wordt enorm gestolen bij Postnl. Van de dagelijkse gemiddelden ( 1 miljoen plus) raakt 2 % "zoek" oftewel 20.000 pakjes en enveloppen, dag na dag na dag na dag na......Er is geen instantie die hier wat aan doet. Post versturen is gokken.
Ik weet niet waar jij dat vandaan haalt maar ik kan je, uit ervaring omdat ik een periode gewerkt heb bij een sorteercentrum van Postnl, vertellen dat het je als medewerker NO WAY lukt om ook maar iets mee te nemen uit het sorteercentrum... er is (terecht) zeer strenge controle tot en met het scannen van personen met metaaldetector door externe beveiligers. Zelfs zo dat je je IMEI nummer van je eigen telefoon ondertekend door PostNL bij je moet hebben anders nemen ze zelfs je eigen telefoon in.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Aangetekend pakket kwijt

Ongelezen bericht door olaf79 »

Timon223 schreef:
ronsas schreef:Er wordt enorm gestolen bij Postnl. Van de dagelijkse gemiddelden ( 1 miljoen plus) raakt 2 % "zoek" oftewel 20.000 pakjes en enveloppen, dag na dag na dag na dag na......Er is geen instantie die hier wat aan doet. Post versturen is gokken.
Ik weet niet waar jij dat vandaan haalt maar ik kan je, uit ervaring omdat ik een periode gewerkt heb bij een sorteercentrum van Postnl, vertellen dat het je als medewerker NO WAY lukt om ook maar iets mee te nemen uit het sorteercentrum... er is (terecht) zeer strenge controle tot en met het scannen van personen met metaaldetector door externe beveiligers. Zelfs zo dat je je IMEI nummer van je eigen telefoon ondertekend door PostNL bij je moet hebben anders nemen ze zelfs je eigen telefoon in.
Jah joh. En wat gebeurd er buiten dat goed bewaakte sorteer centrum? Gaat er met elke auto die voor post.nl rijdt een battarij externe beveiligers mee? Vandaar dat post.nl zo duur is.

Hoe kunne pakjes kwijtraken als ze niet bij post.nl zijn, niet op plaats bestemming en ook niet gestolen? Lost het pakketje gewoon op in het niets?

Timon223
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 aug 2012 18:27

Re: Aangetekend pakket kwijt

Ongelezen bericht door Timon223 »

olaf79 schreef:
Timon223 schreef:
ronsas schreef:Er wordt enorm gestolen bij Postnl. Van de dagelijkse gemiddelden ( 1 miljoen plus) raakt 2 % "zoek" oftewel 20.000 pakjes en enveloppen, dag na dag na dag na dag na......Er is geen instantie die hier wat aan doet. Post versturen is gokken.
Ik weet niet waar jij dat vandaan haalt maar ik kan je, uit ervaring omdat ik een periode gewerkt heb bij een sorteercentrum van Postnl, vertellen dat het je als medewerker NO WAY lukt om ook maar iets mee te nemen uit het sorteercentrum... er is (terecht) zeer strenge controle tot en met het scannen van personen met metaaldetector door externe beveiligers. Zelfs zo dat je je IMEI nummer van je eigen telefoon ondertekend door PostNL bij je moet hebben anders nemen ze zelfs je eigen telefoon in.
Jah joh. En wat gebeurd er buiten dat goed bewaakte sorteer centrum? Gaat er met elke auto die voor post.nl rijdt een battarij externe beveiligers mee? Vandaar dat post.nl zo duur is.

Hoe kunne pakjes kwijtraken als ze niet bij post.nl zijn, niet op plaats bestemming en ook niet gestolen? Lost het pakketje gewoon op in het niets?

Iedere auto van PostNL (ook die van PostNL zelf) worden verzegeld. Het zegel wordt verbroken in bijzijn van 2 opzichters & de vrachtbrief.

matyar81
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2015 00:28

Re: Aangetekend pakket kwijt

Ongelezen bericht door matyar81 »

Oh dus de pakketjes die kwijt raken worden gestolen door de bezorger zelf!
Je hebt er sommigen tussen zitten die wel eens bij mij pakketjes bezorgen,als ik hem zo bekijk denk ik in mijzelf dat post nl zulke mensen in dienst nemen :((
de ene ruikt naar drank de ander rookt lekker een jointje onder het reiden!
afschuwelijk gewoon bah.
Ik vind dat post nl even een keer de achtergrond van hun medewerkermoet controleren!
Verder maak ik er geen woorden aan vuil heb ook wel paar keer mijn pakketje niet ontvangen, het is niet de fout van post nl denk ik maar de bezorgers/werknemers!

Gr J.Matyar

Gesloten