LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Helemaal SPUUGZAT van TNT POST, bah...!!!

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
Moonlight133
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2013 14:57

Helemaal SPUUGZAT van TNT POST, bah...!!!

Ongelezen bericht door Moonlight133 »

Ik ben helemaal spuugzat nu van TNT POST :evil: , dit is verdorie de zoveelste keer al dit jaar (2013) dat mijn brievenbus pakjes NIET bezorgt worden!!!
Wanneer wordt hier eens tegen op getreden, want dit kan zo echt niet meer langer doorgaan, pfff

Ik kan zo langzamerhand de klachten tegen TNT niet meer bijhouden, want die stapelen zich op.
Om de have klap worden er geen brievenbus pakjes bij mij bezorgt of veel en veels telaat, grrr.

Onlangs heb ik via MP diverse dingetjes gekocht, en jawel, in 1 week tijd zijn alle 4 pakjes NIET bij mij aangekomen.
Als er 1 pakje zoek is geraakt, alla...maar geen 4!!!
Ze moeten zich werkelijk dood schamen daar bij TNT...ik walg er nu gewoon van.

Ik heb van TNT geeist, dat ze dit tot aan de bodem gaan uitzoeken, en kan me niet schelen hoe, als die 4 pakjes maar boven water komen.
Of het fout ligt bij het distributiecentrum/sorteercentrum of bij de bezorger, ik heb geen idee?!

Maar ik kamp regelmaat met dit probleem, en heb dit ook al diverse keren voorgelegd bij TNT.
Ik heb het idee, dat ze de klachten totaal niet serieus nemen, en alles in een doofpot stoppen.
Om moedeloos en gek ervan te worden....

Je betaald voor een product, wat je vervolgens totaal niet krijgt.
TNT kost mij geld ipv andersom....


eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Helemaal SPUUGZAT van TNT POST, bah...!!!

Ongelezen bericht door eleven »

Onlangs heb ik via MP diverse dingetjes gekocht, en jawel, in 1 week tijd zijn alle 4 pakjes NIET bij mij aangekomen.
Ook niet bij de afzender weer opgedoken?
Brievenbuspost misschien te dik en past niet door de bus?

Klaas-Jan
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:13

Re: Helemaal SPUUGZAT van TNT POST, bah...!!!

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

Bedoet u misschien Post.nl? De verzender ontvangt op het Postkantoor een bon waarmee het pakket via www.tracktrace.nl gevolgd kan worden. Dus klop eens aan bij de verzender om te checken óf en wanneer het pakket verstuurd is.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Helemaal SPUUGZAT van TNT POST, bah...!!!

Ongelezen bericht door eleven »

Klaas-Jan schreef:Bedoet u misschien Post.nl? De verzender ontvangt op het Postkantoor een bon waarmee het pakket via http://www.tracktrace.nl gevolgd kan worden. Dus klop eens aan bij de verzender om te checken óf en wanneer het pakket verstuurd is.
Bij brievenbus pakjes krijgt u geen track &trace nummer.
Om de have klap worden er geen brievenbus pakjes bij mij bezorgt of veel en veels telaat, grrr.

Klaas-Jan
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:13

Re: Helemaal SPUUGZAT van TNT POST, bah...!!!

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

eleven schreef:
Klaas-Jan schreef:Bedoet u misschien Post.nl? De verzender ontvangt op het Postkantoor een bon waarmee het pakket via http://www.tracktrace.nl gevolgd kan worden. Dus klop eens aan bij de verzender om te checken óf en wanneer het pakket verstuurd is.
Bij brievenbus pakjes krijgt u geen track &trace nummer.
Om de have klap worden er geen brievenbus pakjes bij mij bezorgt of veel en veels telaat, grrr.
U hebt gelijk. Ik heb het niet goed gelezen.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Helemaal SPUUGZAT van TNT POST, bah...!!!

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Zelfde probleem hier, afgelopen maand zijn brievenbuspakketjes van 3 verschillende verzenders niet bij mij aangekomen, post.nl roept enkel 'helaas pindakaas'....

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Helemaal SPUUGZAT van TNT POST, bah...!!!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Fleurtjuh666 schreef:Zelfde probleem hier, afgelopen maand zijn brievenbuspakketjes van 3 verschillende verzenders niet bij mij aangekomen, post.nl roept enkel 'helaas pindakaas'....
Je word er inderdaad niet goed van. :evil: :twisted: :evil:

gino1991
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 okt 2013 18:15

Re: Helemaal SPUUGZAT van TNT POST, bah...!!!

Ongelezen bericht door gino1991 »

ik bestel sowieso nu minder via internet dan een paar jaar geleden, dit komt door de slechte bezorging en ook het risico dat je pakketje onderweg word opengemaakt

het risico van werken met parttimers/flexwerkers tegen lage lonen in een rijk land

de echte postbodes zijn er al bijna allemaal weg, de mensen die nog een eed aflegden, de kantjes eraf liepen om de post toch te bezorgen en een praatje maakten met iedereen

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Helemaal SPUUGZAT van TNT POST, bah...!!!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Hier zie je bijna elke maand wel een ander die de post komt
rondbrengen.

MissRelin
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2013 20:43

Re: Helemaal SPUUGZAT van TNT POST, bah...!!!

Ongelezen bericht door MissRelin »

Tja, helaas ben ik ook niet zo zeer te spreken over PostNL, maar je staat als consument machteloos (wellicht kan Radar hier eens aandacht aan besteden?), omdat PostNL zich totaal niet verantwoordelijk voelt en totaal geen service biedt aan de klanten.

Sinds dat ik ben verhuisd, mis ik stelselmatig post. Soms komt het wel, andere keren weer niet. Tijdschriften waar ik voor betaal, post van bekenden, wellicht nog meer waarvan ik niet weet dat het komt. Voordat ik verhuisde ging het altijd goed. Nooit klachten, maar sinds dat ik hier woon gaat het mis. Ik weet inmiddels zeker dat ik, in het jaar dat ik hier woon, een 15-tal dingen mis. Zelfs een nalevering werd een keer niet bezorgd.

Bekenden sturen steevast post naar mijn werk, zodat ze zeker weten dat het aankomt.

Maar nee, zo lang het niet aangetekend of verzekerd verstuurd wordt, voelt PostNL zich niet verantwoordelijk en van compensatie naar de gedupeerden (ik neem aan dat er nog veel meer mensen zijn die zeer ontevreden zijn over PostNL en hoe zij met klachten om gaan) hebben ze ook nog nooit gehoord. Ik betaal voor mijn magazines. De uitgever levert deze af bij de Post, daarmee zit hun dienst er op. De post hoort dit bij mij te bezorgen. Dat doen ze niet. Ze leveren dus geen dienst. Maar, ik heb geen keuze via welk bedrijf mijn tijdschriften verstuurd worden. En het feit dat PostNL alleen (misschien, mogelijk, maar vast zeer onwaarschijnlijk) compenseert als post aangetekend of verzekerd verstuurd wordt, geeft wel aan dat ze niet eens zeker van hun eigen kunnen zijn.

Jammer dat de klanten hier de dupe van worden.

Dus Radar, wellicht een item voor jullie programma. Ik weet zeker dat er meerdere mensen zijn die he-le-maal klaar zijn met het uiterst klantonvriendelijke PostNL!! Ze hebben wel een klantenservice, maar dat service hadden ze net zo goed weg kunnen laten :roll:

choocomell
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21

Re: Helemaal SPUUGZAT van TNT POST, bah...!!!

Ongelezen bericht door choocomell »

ook ik ben niet blij met hun, hebben mijn nieuw bestelde laptop aangeboden aan verkeerde huis en zijn nu het aan het retourneren aan het bedrijf waar ik de laptop gekocht heb. Snap niet waarom het zo lang moet duren allemaal terwijl zij zelf een fout maken. Retourneren mag toch niet aan aantal dagen duren ? Drie maal gebeld met helpdesk met 30cent a minuut en uiteindelijk verbrak postnl de verbinding. Enige wat ik hoorde was "ik begrijp u maar adviseer met de opdrachtgever dit te overleggen". Bedankt weer PostnNL, dit is al de zoveelste fout van jullie heb het idee dat jullie het echt niet begrijpen. en waarom elke keer een ander postbezorger ?

DResp
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2013 14:22

Re: Helemaal SPUUGZAT van TNT POST, bah...!!!

Ongelezen bericht door DResp »

Wellicht een beetje laat om mee te doen met galspuwen maar PostNL heeft bij mij hetzelfde geflikt.

Pakketen worden 1. bezorgd, op straat, in het portiek van de buren. (al x2 gebeurdt)

Gewoon hup!, ongbeheerd achter gelaten en in het volle zicht, gelukkig kwamen de buren aan en zagen dat het voor mij bestemd was. Zij hebben mij ook verteld hoe zij het hadden aangetroffen.

de 2e is het leukste... de oh-zo-oprechte-bezorger heeft wel degelijk mijn andere pakketten bezorgd,..jaa, volgens de track en trace..om 22:00 op een dinsdag en om 23:00 op een vrijdag... nou dat ik dat gemist had.. terwijl ik beide keren thuis, in de woonkamer zat.

Helaas, niet verzekerd dus PostNL gaat er natuurlijk wat aan doen...
Maar 4 pakketten in een maand op zo'n wijze afhandelen... dat kan toch niet? laat staan op zulke achterlijke stippen.
Mijn vermoeden gaat uit naar dat mn pakketten gewoon buiten op het portiek gelegd zijn, gescand voor een ' sucessvolle' bezorging en vervolgens is ie ervandoor gegaan.

Vanuf nu ga ik gewoon een afhaal punt gebruiken

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Helemaal SPUUGZAT van TNT POST, bah...!!!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je wordt gedwongen om alles zo postloos mogelijk te doen. Heb je geen internetbankieren? Dan worden jouw bankafschriften bij de buren bezorgd. Vroeger was post bezorgen een vak dat onder ambtseed werd uitgeoefend. Tegenwoordig mag elk warhoofd postbezorger worden.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Helemaal SPUUGZAT van TNT POST, bah...!!!

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Oh, een aangetekend pakket voor mij is vandaag bij de buren bezorgd....heel apart. Gelukkig nette buren, en toen ze zagen dat ik thuiskwam, kwam de buurman het meteen brengen, maar toch.... Wat heeft aangetekend versturen dan nog voor zin? Wel een klacht ingediend natuurlijk, maar daar wordt toch niets mee gedaan.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Helemaal SPUUGZAT van TNT POST, bah...!!!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het zal je verbazen maar ook aangetekende pakketten worden standaard bij de buren bezorgd. De bezorger doet dit omdat hij anders niet betaald krijgt voor de bezorging er van.

aisatan
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2013 12:38

Re: Helemaal SPUUGZAT van TNT POST, bah...!!!

Ongelezen bericht door aisatan »

Ook ik ben regelmatig ad telefoon met PostNL! Ten eerste wordt je doorverbonden naar een callcenter in Suriname, het systeem is daar veels te traag, tot overmaat van ramp hebben ze het lef om te zeggen dat je GEEEEEN terugkoppeling krijgt, de pakketten zijn niet verzekerd, wij hebben 3 webshops, versturen best wel dure artikelen, daar ben je dan mooi klaar mee!! Om met de moordende concurrentie me te kunnen komen wil je je verzendkosten ook niet super verhogen en om nou alles verzekert te verzenden, gaat ten koste van je kleine beetje winst!!
EN dan nog te zwijgen over de pakketbezorgers! Wij hebben fotos van klanten ontvangen met voetafdrukken, kapot getrapte dozen etc! Vooral in de zomer is het het ergst! Als je je bijbaantje niet leuk vindt, zoek dan wat anders, of ga lekker thuis bank hangen! Ik zie bepaalde buren bij mij waarvan ik zeker weet dat die niet pluis zijn, nu bij PostNL werken, nou, je kan raden wat er met de "verdwenen" pakketten kan gebeuren.
Uiteindelijk hebben wij er voor gekozen om onze webshop naam niet op de stickerlabel op te nemen, maar de datum en tijdstip van printen en het adres erop te vermelden. Toen namen de klachten af. Maar nu is het ellende met de pakketten met track en trace. Kaarten die in de bus worden gedaan bij afwezigheid, of pakketten die worden afgemeld alszijnde geleverd, maar niet afgeleverd worden. Of dat je het bij de Primera kan ophalen, maar daar aangekomen kunnen zij het niet vinden!!

Erwin&Joyce
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 dec 2013 16:23

Re: Helemaal SPUUGZAT van TNT POST, bah...!!!

Ongelezen bericht door Erwin&Joyce »

Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen de brievenbuspost en de pakketdienst van Post.nl.
Zelf ben ik werkzaam als postbode en in de tijd dat ik er werk is het zelden voorgekomen dat er iets 'kwijt'was. De vraag is waar ligt het probleem.. bij de verzender, sorteerder of bezorger?
Dat is vrij lastig om achter te komen bij brievenbuspost maar bij de pakketdienst zou dat naar mijn insziens niet zo moeilijk behoren te zijn.

Bij brievenbuspost daarntegen is het heel lastig. Het betreffende pakketje kan ergens afgegeven zijn en daar kan al iets misgegaan zijn. Overigens zit er wel een barcode op een hoop brievenbuspakketten, ik zal eens navragen hoe het daarmee zit.
Hetgeen waar ik zelf als bezorger vaak tegenaan loop is dat de brievenbus niet voldoet aan de eisen. Maar dan gaat er een sticker op en hup naar de pakketdienst, maar dan zou je daar ook een briefje van in de brievenbus gehad moeten hebben. Sowieso lijkt het me sterk dat zoveel pakketten zomaar 'kwijt' raken. ik zou je echt niet af laten schepen door zo'n miep aan de telefoon. Aansprakelijk stellen!

Ben blij dat mijn pakketten tot nu toe altijd aangekomen zijn :)

Overigens zijn er natuurlijk zat kwalijke dingen gaande, maar om nu maar alle pakket en/of postbezorgers over 1 kam te scheren als zijnde luie varkens met een bijbaantje vind ik toch ook wel weer een beetje ver gaan. Voor mij is het een noodzakelijke, fulltime, serieuze baan en niet een simpel bijbaantje. :roll:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Helemaal SPUUGZAT van TNT POST, bah...!!!

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:Hier zie je bijna elke maand wel een ander die de post komt
rondbrengen.

Tjeetje wat een geluk hebben wij dan, hier altijd vaste bezorger, echt alles komt aan. Alleen op de zaterdag hebben wij een ander, daar gaat veel bij mis. Maar voor de rest, top!

lodewiekje
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2014 11:20

Re: Helemaal SPUUGZAT van TNT POST, bah...!!!

Ongelezen bericht door lodewiekje »

Helemaal mee eens. Pakjes komen niet aan, je ziet dat ze afgegeven zijn op het postkantoor en daarna spoorloos verdwenen. Met andere woorden: gewoon gejat door medewerkers van de post. Verzekerd verzenden heeft ook geen zin want als iets beschadigd aankomt wordt er doodleuk gezegd: dat was al voor die tijd. Het is de hoogste tijd dat er eens iets gedaan wordt aan deze criminele organisatie die vrijwel het monopolie heeft op de postbezorging. Ik kies tegenwoordig steeds vaker voor DHl waar veel minder gestolen wordt.

Gesloten