LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket China held by customs, help!

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
Kortere
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2014 13:18

Pakket China held by customs, help!

Ongelezen bericht door Kortere »

In juni pakketje besteld in China, verzonden via EMS, status zending met EMS tracking code is held by customs in Nederland sinds 1 juli.

Al keer op keer gebeld naar post nl en douane, douane zegt mij niets te kunnen , houden geen pakketten vast zeggen ze en kunnen echt niets voor mij doen
Post nl zegt dat ze geen Nederlandse code kunnen vinden en pakketje niet kunnen vinden en niet bij hun ligt.

Van verkoper moet ik nu bewijs aanleveren , want die zegt pakketje is bij customs, maar niemand kan me vertellen waar het is. Inmiddels is het 7 augustus en ligt het dus al langer dan een maand in nl, maar niemand weet waar.

Word er echt wanhopig van,,, wat moet ik doen?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Pakket China held by customs, help!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

De verzender zegt dat het bij de douane ligt.
Kan hij/zij dit aantonen?
Zo ja, moet hij/zij contact opnemen met de douane.
Ik denk dat jij voorlopig niets kan.

Kortere
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2014 13:18

Re: Pakket China held by customs, help!

Ongelezen bericht door Kortere »

Ja dmv tracking number zien ze dat het bij customs ligt

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Pakket China held by customs, help!

Ongelezen bericht door sjohie »

Kortere schreef:In juni pakketje besteld in China, verzonden via EMS, status zending met EMS tracking code is held by customs in Nederland sinds 1 juli.

Al keer op keer gebeld naar post nl en douane, douane zegt mij niets te kunnen , houden geen pakketten vast zeggen ze en kunnen echt niets voor mij doen
Post nl zegt dat ze geen Nederlandse code kunnen vinden en pakketje niet kunnen vinden en niet bij hun ligt.

Van verkoper moet ik nu bewijs aanleveren , want die zegt pakketje is bij customs, maar niemand kan me vertellen waar het is. Inmiddels is het 7 augustus en ligt het dus al langer dan een maand in nl, maar niemand weet waar.

Word er echt wanhopig van,,, wat moet ik doen?
Weet je zeker dat EMS zaken doet met PostNL? Als ik iets bestel in Duitsland, wat per post wordt verzonden via DHL, wordt het hier in Nederland niet bezorgd met PostNL, maar met sandd of DHL post oid, in ieder geval niet PostNL.

Het pakket kan dus bij een andere post- of koeriersdienst liggen.

Kortere
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2014 13:18

Re: Pakket China held by customs, help!

Ongelezen bericht door Kortere »

DHL heeft het niet, sandd doet alleen brievenbus post zeggen ze

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Pakket China held by customs, help!

Ongelezen bericht door pima »

ook een pakketje in China besteld, duurde wat langer, echter kwam wel aan, de transporteur, bezorgdienst, moet het echter wel inklaren, kijken of er btw en/of invoerrechten betaald dienen te worden.

Kortere
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2014 13:18

Re: Pakket China held by customs, help!

Ongelezen bericht door Kortere »

1.5 maand om in te klaren is natuurlijk wel erg lang..
En als het er zou zijn zou het al een 3s code hebben en dat heeft het niet

Kortere
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2014 13:18

Re: Pakket China held by customs, help!

Ongelezen bericht door Kortere »

Zodra het bij hun is hebben ze 30 werkdagen
Om in te klaren maar probleem is dat het dus niet bij hun is

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: Pakket China held by customs, help!

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Als een zending al vanaf 1-7 bij de douane ligt, is de kans groot dat deze onderschept is. Inspectie kan lang duren, maar dit is erg lang. Tenzij douane inklaringsinstructie, betere douanefactuur of wat voor info dan ook nodig heeft. Maar daarover hoort de transporteur de verzender (dat is zijn opdrachtgever, betalende partij) in te lichten. Mijn ervaring (werk voor groot transportbedrijf): onderschept en zending wordt vernietigd. Reden meestal namaak, merkvervalsing.
U hoort verzender niks te bewijzen, verzender blijft verantwoordelijk tot u getekend heeft voor ontvangst. Verzender moet dit in eigen land met EMS regelen. Als u met paypal of creditcard besteld heeft, betwist dan in elk geval de betaling

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Pakket China held by customs, help!

Ongelezen bericht door berndv »

Kortere schreef: Van verkoper moet ik nu bewijs aanleveren , want die zegt pakketje is bij customs, maar niemand kan me vertellen waar het is. Inmiddels is het 7 augustus en ligt het dus al langer dan een maand in nl, maar niemand weet waar.
Weet niet hoe de wetgeving in China is, maar de verzender is verantwoordelijk totdat het afgeleverd is. U hoeft helemaal niets te bewijzen, de verkoper moet maar bewijzen dag hij iets verstuurd heeft.
sjohie schreef: Weet je zeker dat EMS zaken doet met PostNL? Als ik iets bestel in Duitsland, wat per post wordt verzonden via DHL, wordt het hier in Nederland niet bezorgd met PostNL, maar met sandd of DHL post oid, in ieder geval niet PostNL.

Het pakket kan dus bij een andere post- of koeriersdienst liggen.
Verschillende keren wat via ebay Duitsland besteld wat werd verzonden via dhl Duitsland en werd hier gewoon door de PostNL bezorger afgeleverd. Vond het de eerste keer wel vreemd dat dhl Duitsland geen gebruik maakt van dhl Nederland. Maar dhl staat ook niet voor niets voor duurt heel lang, dus dat zou hier ook zo kunnen zijn

Gesloten