LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket kwijt door staking PostNL

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
#39
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jul 2013 10:27

Pakket kwijt door staking PostNL

Ongelezen bericht door #39 »

Za 29/06 heeft PostNL een briefje in de bus gedaan dat ik mijn pakketje bij een PostNL-filliaal kon afhalen. Door de staking van de chauffeurs kon echter het betreffende filliaal de toestrooom van pakketjes niet aan die terugkwamen van mensen die niet thuis waren, dus was het pakketje retour gegaan naar het depot volgens desbetreffende die daar aanwezig was. Ik moest gewoon nog even geduld hebben met de bezorging.

Na een week nog steeds niks gebeld met het 0900-nummer. 10 minuten aan de lijn gezeten, conlusie: nog even geduld hebben.

De week daarna (08/07) wederom 2x gebeld en een email gestuurd: het pakketje zou zeker weten op het depot liggen maar ze wisten niet waar. PostNL ging het onderzoeken.

Vandaag een mail gehad dat het pakketje kwijt is. Het was niet verzekerd dus ik heb maar pech gehad. Het pakketje is weg en ik krijg geen geld terug.

Wat kan ik hieraan doen? Dat het pakketje kwijt is, is te wijten aan die chaos door de staking bij PostNL. Dit is in mijn ogen niet echt een reguliere, standaard situatie wat volledig te wijten is aan PostNL.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Pakket kwijt door staking PostNL

Ongelezen bericht door sadfly »

Hangt er vanaf wat voor pakketje het is, als het van een webwinkel is die aanspreken.
DIe moet het oplossen met postNL en geld terug geven of een nieuwe sturen.
Dat dat er op normale pakketjes een maximale vergoeding stond van 65 euro. maar klang geleden dat ik daar iets ove rlas. kan veranderd zijn.

Hoe dan ook, de partij die het verstuurt heeft anaspreken. als het tussen consumenten is word het lastiger.
Maar feit blijft dat de verzendende partij het dan beter had moeten versturen.

#39
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jul 2013 10:27

Re: Pakket kwijt door staking PostNL

Ongelezen bericht door #39 »

Het is tussen consument. Maar ik zie even niet in wat dat ermee te maken heeft. Als een bedrijf het pakketje via de standaard, niet verzekerde manier verzendt, is het precies dezelfde situatie.

Waar het omgaat is dat door de staking en de chaos daaromtrent door PostNL nu mijn pakket zoek is. Ik heb daarnaast van horen en zeggen dat PostNL gebruik heeft gemaakt van (onervaren) uitzendkrachten, wat dus risicovol is dat het fout kan gaan en volledig te wijten is aan PostNL.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pakket kwijt door staking PostNL

Ongelezen bericht door alfatrion »

Op zich kunt u als derde partij Post.nl wel aanspreken, maar dan nog krijgt u met de postwet te maken en heeft u bijna nergens recht op. Ja, twee cent per kilo of zo. En dan zit u ook nog eens met de bewijslast.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Pakket kwijt door staking PostNL

Ongelezen bericht door sephora30 »

#39 schreef:Het is tussen consument. Maar ik zie even niet in wat dat ermee te maken heeft. Als een bedrijf het pakketje via de standaard, niet verzekerde manier verzendt, is het precies dezelfde situatie.
Wat je zegt klopt niet. Een webwinkel is altijd verantwoordlijk als het pakket niet bij je aankomt, ongeacht wie zijn schuld het is. Zij moeten een nieuw artikel sturen of geld terug als je al betaald hebt.
Dat is het verschil met een aankoop bij een particulier.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Pakket kwijt door staking PostNL

Ongelezen bericht door crazyme »

#39 schreef: Waar het omgaat is dat door de staking en de chaos daaromtrent door PostNL nu mijn pakket zoek is. Ik heb daarnaast van horen en zeggen dat PostNL gebruik heeft gemaakt van (onervaren) uitzendkrachten, wat dus risicovol is dat het fout kan gaan en volledig te wijten is aan PostNL.
Dat verband tussen staking en zoekraken kunt u wel vermoeden maar nooit bewijzen.

#39
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jul 2013 10:27

Re: Pakket kwijt door staking PostNL

Ongelezen bericht door #39 »

^klopt, hoewel dit wel bevestigt is toen ik met de pakketbezorger van PostNL sprak afgelopen week...

PostNL Webcare
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 mei 2011 09:05

Re: Pakket kwijt door staking PostNL

Ongelezen bericht door PostNL Webcare »

Het spijt ons dat wij bovenstaande reactie hebben aangetroffen op deze website. Wij nemen klachten zeer serieus en wij willen graag weten of wij iets voor u kunnen betekenen. Wilt u met ons contact opnemen via Twitter @PostNL , Facebook.com/PostNL of kijk op onze website www.postnl.nl. Hier vindt u ook de overige contactgegevens van onze klantenservice.

#39
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jul 2013 10:27

Re: Pakket kwijt door staking PostNL

Ongelezen bericht door #39 »

^dit is de reactie die ik van jullie heb terug gekreken:

Naar aanleiding van de vermissing van uw zending met verzendcode ******, bericht ik u het volgende.

Om met zekerheid vast te kunnen stellen dat het pakket vermist is heb ik navraag gedaan bij alle afdelingen binnen ons bedrijf waar het pakket zich zou kunnen bevinden. Hieronder vallen onder meer het postkantoor, het distributiecentrum waarvandaan het pakket wordt geleverd en de afdeling onbestelbare stukken. Dit onderzoek heeft echter geen positief resultaat opgeleverd. Voor het verlies en het hierdoor ontstane ongemak bied ik u mijn welgemeende excuses aan.

Ik kan u helaas geen schadevergoeding aanbieden omdat de vervoersvoorwaarden hier niet in voorzien en er ook geen verzekering is gekoppeld aan de door de afzender gekozen wijze van verzending.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geholpen en geïnformeerd en sluit hierbij het onderzoek.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan kunt u ons van maandag tot en met vrijdag van 8:30 - 17.30 uur bereiken op telefoonnummer 0900-0990 (10 cent per minuut).

Met vriendelijke groet,

#39
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jul 2013 10:27

Re: Pakket kwijt door staking PostNL

Ongelezen bericht door #39 »

^^ en ik heb al 3x met jullie 0900 gebeld (a 20min) dus ik stel voor dat jullie met mij contact opnemen.

En de survey die jullie nog eens erachteraan hebben gestuurd heb ik als 'zeer ontevreden' beoordeeld..

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Pakket kwijt door staking PostNL

Ongelezen bericht door sadfly »

Ik vind dat bedrijven tegenwoordig wel erg makkelijk denken en dat iedereen maar op twitter of facebook zit. Of je moet een duur helpdesk nummer bellen wara je weer mogelijk iemand aan de lijn krijgt die je het bos instuurt.

#39
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jul 2013 10:27

Re: Pakket kwijt door staking PostNL

Ongelezen bericht door #39 »

^Mee eens, maar goed nu staat het op hun facebook (inclusief de link van dit forum uiteraard). Kan iedereen dit aanschouwen....

mstalpers
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 sep 2012 13:12

Re: Pakket kwijt door staking PostNL

Ongelezen bericht door mstalpers »

Heerlijk bedrijfje dat PostNL...

Jij verzend iets, je betaald 6.75 verzendkosten, PostNL raakt het kwijt, jij belt PostNL dus meer kosten kwijt vanwege het 0900 nummer.

Vervolgens krijg je op je donder dat je het gewoon had moeten verzekeren dus dat het volledig je eigen schuld is. Dan hoef je nog niet eens te vragen of je die 6,75 terug mag want dat kan ook niet. Terwijl zij gewoon in gebreke zijn.

been there done that.

______________________________________________

Particulier naar particulier is de verzender niet de pineut
zakelijk naar particulier is de zakelijke verzender verantwoordelijk. Dus stel de consument zegt ik heb het nooit ontvangen en de verzender kan dit niet bewijzen dan dient deze het gewoon opnieuw te sturen of het geld te retourneren.

PostNL Webcare
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 mei 2011 09:05

Re: Pakket kwijt door staking PostNL

Ongelezen bericht door PostNL Webcare »

Het spijt ons dat wij bovenstaande reactie hebben aangetroffen op deze website. Wij nemen klachten zeer serieus en wij willen graag weten of wij iets voor u kunnen betekenen. Wilt u met ons contact opnemen via Twitter @PostNL , Facebook.com/PostNL of kijk op onze website www.postnl.nl. Hier vindt u ook de overige contactgegevens van onze klantenservice.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pakket kwijt door staking PostNL

Ongelezen bericht door alfatrion »

Zijn jullie een spambot die iedere keer het zelfde bericht plaatsen of een goedkope kracht die het eigenlijk niets uitmaakt?

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Pakket kwijt door staking PostNL

Ongelezen bericht door sadfly »

alfatrion schreef:Zijn jullie een spambot die iedere keer het zelfde bericht plaatsen of een goedkope kracht die het eigenlijk niets uitmaakt?
Dat doen meer bedrijven, de webcare temas, posten ene standaard bericht als iemand klaagt.
Al helpt het wel vaak uiteindelijk lost het vaak problemen op.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Pakket kwijt door staking PostNL

Ongelezen bericht door Jefdus »

alfatrion schreef:Zijn jullie een spambot die iedere keer het zelfde bericht plaatsen of een goedkope kracht die het eigenlijk niets uitmaakt?
Wat denk jij dan... Dat de directeur van PostNL zelf dit soort fora afstruint?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Pakket kwijt door staking PostNL

Ongelezen bericht door Jolijn »

Jefdus schreef:
alfatrion schreef:Zijn jullie een spambot die iedere keer het zelfde bericht plaatsen of een goedkope kracht die het eigenlijk niets uitmaakt?
Wat denk jij dan... Dat de directeur van PostNL zelf dit soort fora afstruint?
Dat zou natuurlijk helemaal geen gek idee zijn en misschien doet (of deed) de directeur dat ook wel.
Zo krijg je een beetje een beeld van de verhalen achter de zoveel komma zoveel procent niet bezorgde poststukken.
Zoiets gebeurt wel voor (Amerikaanse? ) tv programma's.

#39
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jul 2013 10:27

Re: Pakket kwijt door staking PostNL

Ongelezen bericht door #39 »

Okeeeeey, dit is dus verassend: Ik kreeg een mail van de verkoper dat het pakketje naar hem teruggestuurd is met de vermelding dat ik het pakketje nooit heb opgehaald. Oftewel het pakketje is nooit kwijt geweest. Graag zie ik dan ook zsm de verzendkosten geretourneerd worden PostNL!!

Gesloten