LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Post van NS voor onbekende persoon

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
EvaS91
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 nov 2013 10:36

Post van NS voor onbekende persoon

Ongelezen bericht door EvaS91 »

Sinds een maand of 7 woon ik samen met mijn vriend. In die tijd hebben we een hoop post gekregen voor de vorige bewoners, maar dat is steeds minder geworden gelukkig. Wat we wel steevast op de mat krijgen is het magazine van de NS, voor een voor ons totaal onbekende persoon. Deze was ook bij de vorige bewoners onbekend. Het adres klopt. We hebben het magazine een paar keer zonder succes terug gestuurd.

Vorige maand lag er plotseling een brief van de NS op de mat, voor dezelfde onbekende persoon, met de duidelijk te voelen contouren van een OV-chipkaart. Dat moet een persoonlijke kaart zijn, anders gaat deze niet over de post. Daar voelde ik me wel vervelend door. Het lijkt me dat dit niet de bedoeling is, ook niet tegenover de persoon waarvoor de kaart is bestemd. Braaf de envelop ondergeklad met "Retour afzender" en "Geadresseerde onbekend". Vorige week kregen we echter wéér een brief. Omdat ik er nogal boos om werd heb ik de brief opengemaakt en tot mijn schrik zie ik aan de kreukels en de datum dat de NS dezélfde brief als de maand ervoor in een nieuwe envelop heeft gestopt en hem eigenwijs weer naar ons heeft toegestuurd. Met een persoonlijke OV-chipkaart...

Ik heb daarop via de mail contact opgenomen met de klantenservice en gezegd dat het niet netjes is. Na 5 dagen kreeg ik daarop het antwoord:
Geachte mevrouw ...,

Hartelijk dank voor uw reactie. Graag beantwoord ik uw e-mail. U ontvangt post voor een persoon die u niet kent. Ik kan me voorstellen dat dat vervelend is.

Helaas kan ik het adres niet wijzigen, zolang deze klant zelf geen adreswijziging doorgeeft.
Het spijt me dat ik u hierin niet van dienst kan zijn.

Mocht u nog vragen hebben, dan beantwoorden wij deze graag.

Met vriendelijke groet,
Wat schieten we daar nou mee op? Ik kan de persoon nergens vinden op internet. Stel dat deze is overleden, of naar het buitenland is gegaan, of de Nederlandse taal niet goed kent (foto + naam doen buitenlands aan). Dan kan/zal deze persoon zelf geen contact opnemen.

Ik vind dit niet kunnen en wil graag geen post meer voor deze persoon. Wat te doen?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Post van NS voor onbekende persoon

Ongelezen bericht door Jolijn »

Verzin zelf een nieuw adres, dat van de NS ofzo.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Post van NS voor onbekende persoon

Ongelezen bericht door Dirkie »

De persoon voor wie de OVChipkaart bedoeld was zal de blaadjes van de NS niet gemist hebben. Maar straks heeft hij geen geldige OVChipkaart meer. Ik neem aan dat hij er dan wel achteraan zal gaan en het goede adres gaat doorgeven. En is het probleem opgelost.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Post van NS voor onbekende persoon

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Lijkt me wel logisch dat ze niet zomaar een adres kunnen veranderen. Dan kan iedereen die een geintje wil uithalen dat ook doen. En er lopen genoeg etterbakken rond die dat humor vinden.

stofzuigertje

Re: Post van NS voor onbekende persoon

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als iemand zo slordig is en bij de vorige bewoners ook onbekend en de NS niets doet,
schrijf eens; geadresseerde overleden.
Dan stopt wel alle post en bent U er vanaf.

Dat hij zonder kaart zit is niet jou probleem want hij/zij had dan maar tijdig adres wijziging moeten doorgeven.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Post van NS voor onbekende persoon

Ongelezen bericht door tenormin »

stofzuigertje schreef:Als iemand zo slordig is en bij de vorige bewoners ook onbekend en de NS niets doet,
schrijf eens; geadresseerde overleden.
Dan stopt wel alle post en bent U er vanaf.

Dat hij zonder kaart zit is niet jou probleem want hij/zij had dan maar tijdig adres wijziging moeten doorgeven.
Wat je suggereert: geadresseerde overleden; ik hoop voor EvaS91 dat NS dan wakker word; ik heb 10 jaar lang post gehad voor iemand die hier gewoond had: geloof me, niets hielp, ook 'het overlijdensbericht' niet. Daarna heb ik het gewoon allemaal op een stapeltje gelegd (voor je weet maar nooit) en na 10 jaar alles weggegooid. Daaronder wel 20 brieven van een ziekenhuis in Genève. TS, ik zou me er verder maar geen zorgen over maken; meer dan je best kan je niet doen.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Post van NS voor onbekende persoon

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

U kunt eventueel een adreswijziging opgeven namens deze persoon:

nieuwe adres :

Naam Persoon.
p/a Laan van Puntenburg 100
3511 ER Utercht

EvaS91
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 nov 2013 10:36

Re: Post van NS voor onbekende persoon

Ongelezen bericht door EvaS91 »

GJvdZ schreef:Lijkt me wel logisch dat ze niet zomaar een adres kunnen veranderen. Dan kan iedereen die een geintje wil uithalen dat ook doen. En er lopen genoeg etterbakken rond die dat humor vinden.
Dat snap ik, maar mijn bericht zou de NS op zijn minst wakker kunnen schudden zodat ze zélf gaan checken of het adres klopt m.b.v. bijvoorbeeld het opgegeven telefoonnummer. Natuurlijk kan dat ook verkeerd/oud zijn, maar ze kunnen in elk geval meer proberen dan ik.

Ik houd het even in de gaten. Misschien mist die persoon inderdaad zijn OV-chipkaart en stopt het. En anders probeer ik "Geadresseerde overleden"!

Ik elk geval bedankt voor de reacties allemaal!

EvaS91
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 nov 2013 10:36

Re: Post van NS voor onbekende persoon

Ongelezen bericht door EvaS91 »

Inmiddels zijn we een tijdje verder. Het probleem is nog verre van opgelost. Een paar weken geleden een brief van de NS met het bericht dat betaling van de nieuwe OV-chipkaart niet was gelukt.

Zojuist de eerste dreigbrief van een incassobureau ontvangen...

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Post van NS voor onbekende persoon

Ongelezen bericht door dhc »

Niet nerveus worden. U heeft alles gedaan wat mogelijk is om de NS te overtuigen van een fout die zij niet willen corrigeren. Geef bij het incassobureau nogmaals aan dat betrokkenen niet op het opgegeven adres woont en dat eventuele verdere procedures met vertrouwen tegemoet worden gezien. De vervolgstap is namelijk deurwaarder en deze zal constateren dat u er woont en derhalve geen partij bent.

EvaS91
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 nov 2013 10:36

Re: Post van NS voor onbekende persoon

Ongelezen bericht door EvaS91 »

Bedankt voor uw reactie. We proberen het eerst met een retour afzender en een kort berichtje op de envelop dat de persoon onbekend is en de NS adresgegevens weigerde aan te passen, afgesloten met onze naam. Kijken of het balletje dan gaat rollen. En inderdaad kan ik snel genoeg bewijzen dat ik niet degene ben die ze zoeken, mochten ze plotseling voor de deur staan!

Het grappige is nog dat er vorige week, na de brief van de NS dat betaling niet was gelukt, er een nieuwe brief van de NS kwam met "een cadeautje!" erin. Zo te voelen een pashouder.

EvaS91
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 nov 2013 10:36

Re: Post van NS voor onbekende persoon

Ongelezen bericht door EvaS91 »

Vorige week de tweede brief van het incassobureau ontvangen. De envelop opengemaakt en het genoemde telefoonnummer gebeld vandaag. Ze gaan nu "een onderzoek instellen"...

Wordt vervolgd!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Post van NS voor onbekende persoon

Ongelezen bericht door tenormin »

Wordt vervolgd!
En ze leefden nog lang en gelukkig... :lol: , hoop ik. Dat het dan eindelijk maar opgelost mag worden.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Post van NS voor onbekende persoon

Ongelezen bericht door Guardian72 »

EvaS91 schreef:Vorige week de tweede brief van het incassobureau ontvangen. De envelop opengemaakt en het genoemde telefoonnummer gebeld vandaag. Ze gaan nu "een onderzoek instellen"...

Wordt vervolgd!
Nu maar hopen dat ze niet gaan klagen dat je verkeerde post openmaakt :(

Trouwens, je zou de NS eens een rekening mogen sturen voor jouw tijd (bellen, schrijven), plus natuurlijk het inwinnen van advies (dit forum) :D

Gesloten