LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Poststuk vanuit Buitenland !

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
Dennisenlies
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2013 08:39

Poststuk vanuit Buitenland !

Ongelezen bericht door Dennisenlies »

Hallo,

ik heb laatst wat besteld vanuit Amerika, omdat ze het hier in ndereland gewoonweg niet hebben.
Het gaat om sportkleding voor crossfit...., maar goed dat maakt verder niet uit.
Nu heb ik middels 4 weken geleden wat besteld, en is met de USPS in amerkan naar nederland gekomen.
Mooi tracking systeem en je weet precies waar het pakketje zich bevind, totdat het naar nederland gaat.
Daar komt het aan ergens bij de Nederlandse post ...en blijft zoals de post zegt ..bij de douane liggen wat echter niet waar is , want het ligt gewoon bij de post .. die er ehhh wellicht geen tijd voor heeft om er wat mee te doen en het dan maar laat liggen.

Ik heb gebeld naar beide partijen en word van het kastje naar de muur gestuurd, de post zegt eerst eht duurt 1 tot 8 dagen voordat er wat gebeurt bij de douane, maar echter is dit een probleem van de nederlandse post ... en wat zeggen die nu inneens .. het kan tot 30 dagen duren voordat ze er wat mee doen. En dan gaata het erom dat zij dus een schatting maken van het pakket of de waarde van het pakket staat op het pakket en dat geven ze door aan de douane ( belasting ) welke er dus accijns of invoerrechten over berekent en dan in rekening breangt bij de consument, wat ik zelf voor dit soort zendingen al raar vind want bij aankoop betaal ik al belasting en een hoop verzendkosten.

Maar goed het gaat erom dat als het pakket in nederland is je totaal geen gehoor krijgt bij de nederlandse post en je gewoon maar sja .. 30 dagen moet wachten op niks ..... het ligt maar te liggen en wij als consument maar wachten .......

wel een beetje jammer, en als ik een koude douche mag uitdelen ..dan is het wel aan die partij !

zijn er mensen die hier meer en ook ervaring in hebben ??

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Poststuk vanuit Buitenland !

Ongelezen bericht door newmikey »

Tsja, wat is nu uw vraag? Pakketjes van buiten de EU moeten nu eenmaal ingeklaard worden. U heeft de goedkoopste manier van verzenden gekozen (of de verkoper heeft deze gekozen) en de afhandelaar USPS aan deze kant zal PostNL zijn en dat is inderdaad niet de allersnelste.

BTW en rechten bij invoer, alsmede inklaringskosten is iets waarvan iedereen zou moeten weten dat het van toepassing is. Makkelijk te vinden op websites, zelfs een paar topics hier.

GLGriffioen
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mar 2011 21:06

Re: Poststuk vanuit Buitenland !

Ongelezen bericht door GLGriffioen »

Commerciële pakketten van buiten de EU met een aankoopwaarde van meer dan 22 euro (goederen waarde) worden belast met invoerrechten, BTW en eventuele inklaringskosten (TNT meestal rond de 15 euro). Voor giften (niet commerciële zendingen) geldt een vrijstelling van 45 euro.
Dit is dan over het totaalbedrag van de zending (aankoopbedrag en de verzendkosten). Dit soort pakketten worden in de regel per luchtvracht verzonden en komen op Schiphol aan. In geval van twijfel (geen factuur aanwezig of twijfel over de waarde aangifte op het verzenddocument/CN 22 sticker of CN23 formulier) kan de douane u vragen om aanvullende informatie. Tip: zijn de verzendkosten inclusief op het totaalbedrag, vraag dan de verkoper of hij apart de verzendkosten wil opgeven. Dit geldt ook voor eventuele transactiekosten (PayPal of creditcard) Het kan daardoor zijn dat uw aankoopwaarde op of onder de 22 euro uitkomt. U zou ook nog kunnen kijken op de website van US post (USPS) om de verzendkosten te kunnen achterhalen. Succes!

Gesloten