LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Post. nl komt nog maar een keer langs.

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Post. nl komt nog maar een keer langs.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Er zullen wel steeds meer pakketautomaten van PostNL en DHL komen. Hier staan er twee naast elkaar. Je kan er pakketten halen en brengen. Pakje brengen: je print thuis een verzendetiket met barcode uit. Je houdt het pakket met label voor de scanner van de pakketautomaat: er gaat dan een deurtje open voor het pakket. Pakje halen: je houdt de pakket barcode op je smartphone voor de scanner en het deurtje gaat open.

24 uur per dag beschikbaar. Ben wel benieuwd wat dat voor de leefbaarheid in woonwijken betekent.

In Duitsland kan je als verzender al pakjes adresseren aan een pakketautomaat. Weet niet of dat in Nederland ook al kan.

Afbeelding

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Post. nl komt nog maar een keer langs.

Ongelezen bericht door renewouters »

v.d.Heyden schreef:
19 okt 2019 10:17
Erthanax schreef:
18 okt 2019 19:37
Als PostNL nu eens alle pakketjes aflevert in een lokale vestiging in de buurt, waar je ook pakketjes en aangetekende stukken kunt afgeven, postzegels kopen. Zou dat was zijn? Misschien valt het te combineren met visvergunningen, overschrijven van kentekens, verkopen en opladen van OV-kaarten. Misschien zelfs wat bankzaken regelen, zoals geld opnemen en storten. Zou dat wat zijn?
Goed idee !! Ik weet ook al een naam: we noemen het een "postkantoor".
Oh, wacht, volgens mij is er al eens zo iets geweest, maar die zijn opgeheven....
Darn, alweer een slecht idee van mij :mrgreen:

v.d.Heyden
Er zijn tegenwoordig meet postnl agentschappen dan dat er ooit postkantoren waren. Vroeger was dus zeker niet beter.

Arizonakid
Berichten: 1124
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Post. nl komt nog maar een keer langs.

Ongelezen bericht door Arizonakid »

ZeerPrivé schreef:
18 okt 2019 22:30
Arizonakid schreef:
18 okt 2019 22:07
Prima oplossing, nog beter, laat mensen direct kiezen of ze thuis willen laten bezorgen of op ophaalpunt, dat scheelt nog meer onnodige ritten in de wijk.

Die keuze is er al lang.
Natuurlijk, maar lang niet bij iedere webshop.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Post. nl komt nog maar een keer langs.

Ongelezen bericht door Brainless »

Gelukkig "gooien" ze hier de pakketjes of binnen op de trap (kleinere) of in de schuur (grotere).
Ons afhaalpunt is 13 km verderop en alleen tot 18:00 uur.

Voor mensen die geen auto hebben en/of meer huisgebonden zijn (en juist vaker dingen bestellen) is dat heel vervelend.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Post. nl komt nog maar een keer langs.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als je huisgebonden bent, kan je de pakketten juist de eerste keer aannemen.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Post. nl komt nog maar een keer langs.

Ongelezen bericht door Erthanax »

De achtergrond van dit besluit van PostNL ligt toch wat genuanceerder dan de NOS meldt, lees ik elders. Vooral de toelichting aan het eind vind ik tekenend.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Post. nl komt nog maar een keer langs.

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
19 okt 2019 12:53
Ik heb net iets geweldigs ontdekt.
Bij mij in het centrum zijn bedrijven waar ze heel veel producten uitgestald hebben. Echt meerdere bedrijven vaak met ieder hun eigen assortiment.
Daar kan men heerlijk rondkijken en als men iets leuks of nuttigs ziet liggen mag men dat tegen een geldelijke vergoeding meenemen. Kleding en schoenen mag men zelfs vaak eerst passen.
Echt de mensen in die bedrijven staan gewoon de hele dag klaar. Zo gemakkelijk.
Maar breien, zit het dan niet in een pakketje? En hoe komt het thuis, dat kan toch alleen met de pakketdienst? Moet je dan ter plekke een afspraak maken wanneer je nieuwe truitje thuis bezorgd wordt? :wink:

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Post. nl komt nog maar een keer langs.

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Waarom bestellen mensen dingen die afgeleverd worden als ze toch niet thuis zijn.
Geef dan een andere leverdatum of ander adres op.

mh73

Re: Post. nl komt nog maar een keer langs.

Ongelezen bericht door mh73 »

witte angora schreef:
18 okt 2019 19:47
Of dat afhaalpunt er blijer mee moet zijn weet ik niet, want die zijn heel wat ruimte kwijt voor de opslag van alle pakketjes, terwijl de opbrengst minimaal schijnt te zijn.
Ze hebben mij een keer benaderd van Dhl. Dat was toen 13 cent per pakket, als ik mij niet vergis. Jaren geleden hoor, maar zou dat zoveel gestegen zijn? Dan moet je die pakketten opslaan, een administratie bijhouden van het afhalen. Heb je 100 pakketten per week, dan heb je een hoop troep en een hoop werk voor € 13 per week.
Je ziet ook vaak dat kleine, slechtlopende zaakjes dat doen. De hengelsportzaak die het moet hebben van de vuurwerkverkoop in december, het rommelige papierhobby winkeltje.
Pakken alles aan voor wat extra omzet.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Post. nl komt nog maar een keer langs.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik denk dat pakketbezorgers mogelijk minder gaan verdienen bij PostNL omdat ze per afgeleverd pakket betaald krijgen.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Post. nl komt nog maar een keer langs.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

mh73 schreef:
20 okt 2019 08:02
Ze hebben mij een keer benaderd van Dhl. Dat was toen 13 cent per pakket, als ik mij niet vergis. Jaren geleden hoor, maar zou dat zoveel gestegen zijn? Dan moet je die pakketten opslaan, een administratie bijhouden van het afhalen. Heb je 100 pakketten per week, dan heb je een hoop troep en een hoop werk voor € 13 per week.
Je ziet ook vaak dat kleine, slechtlopende zaakjes dat doen. De hengelsportzaak die het moet hebben van de vuurwerkverkoop in december, het rommelige papierhobby winkeltje.
Pakken alles aan voor wat extra omzet.
Ik heb het een tijdje gedaan vanuit huis. Het idee van DHL is dat er in elke wijk een adres is waar lokaal de pakjes heen gebracht kunnen worden zodat je het niet ver hoeft op te halen. Helaas bleek lokaal bij DHL iets anders te zijn, ons adres werd aan 4.500 adressen gekoppeld. In het weekend wordt enorm veel online besteld. Op maandag werd dat gepicked bij de winkelier en op dinsdag geprobeerd te bezorgen. Helaas, op woensdag kregen wij tussen de 20 en 50 pakjes. Op andere dagen tussen de 2 en 10. De gang stond als eerste vol, daarna de keuken. Op zich niet erg, als de mensen de pakjes maar kwamen ophalen. Ongeveer de helft van de mensen kwamen dezelfde dag nog. Meerendeel mopperend dat ze het moesten ophalen. Duhhhh, laat dan niets thuisbezorgen als je niet thuis bent. Op een gegeven moment heb ik de bakfiets maar gepakt en ben de pakjes maar zelf gaan bezorgen. En dat voor 15 cent per pakje. Sommige mensen waren blij, anderen wisten niet dat ze een pakje konden verwachten en zelfs een aantal die op vakantie waren. En die laatste bestelde gewoon bij winkeliers waar de volgende dag bezorgd wordt.
Na een maand dus maar opgezegd.

newwave
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 dec 2010 14:17
Locatie: Lobith / Zevenaar

Re: Post. nl komt nog maar een keer langs.

Ongelezen bericht door newwave »

Postnl bezorger gaat voor de tweede keer de fout in...
Ik zat in mijn huiskamer met de deur naar de gang open, hoorde de brievenbus rammelen. Zat op dat moment met iemand op Skype en keek 5 minuten later... Zag dat er een niet thuis bericht lag... Er was dus NIET aangebeld... Snel de auto in, maar voor alle zekerheid even bij mijzelf aangebeld om te kijken of de bel goed werkte... Ja dus... Na 15 minuten eindelijk deze bezorger gevonden... Verbaal geweld op straat omdat deze bezorger zoals de vorige keer gewoon volhoudt wel gebeld te hebben.... Weer een klacht ingediend bij Post NL, Ook op Twitter berichten achter gelaten waarop meteen door anderen reageert werd die hetzelfde relaas hadden meegemaakt.... Nu Postnl nog maar een keer aanbelt bij bezorging pakketten, is het nog aantrekkelijker voor een bezorger om niet aan te bellen, zodat hij/zij meteen alle zogenaamde "Niet thuis" pakketten bij het servicepunt kan droppen en zo eerder klaar is met zijn werk...
Groet, Hans Alards.

Gesloten