LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Post-Nl rekent 350% remboursbedrag

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
nello
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2018 20:17

Post-Nl rekent 350% remboursbedrag

Ongelezen bericht door nello »

Ik heb een cadeau ontvangen uit Amerika. De afzender zei dat de spullen $20 waard waren. Dit betekent dat ik helemaal geen inklaringskosten of rembourskosten had hoeven betalen. Je hoeft pas een remboursbedrag te betalen op aankopen boven de €22 en cadeaus boven de €45. Nu heeft post nl mij €56,70 inklaringskosten in rekening gebracht. Dat is toch niet normaal?!

Ook moet ik nu het bedrag van de aankopen bewijzen. Aangezien het een cadeau is heb ik zelf geen factuur. Alleen het bedrijf dat mij die goederen heeft gestuurd is erg groot en is niet bereid mij een achteraf factuur te sturen, mede omdat ze zeggen dat de producten toch meer waard zijn dan dat ze bij het post office hebben aangegeven

Heeft iemand advies over wat ik kan doen?

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Post-Nl rekent 350% remboursbedrag

Ongelezen bericht door Moneyman »

nello schreef:Ik heb een cadeau ontvangen uit Amerika. De afzender zei dat de spullen $20 waard waren. Dit betekent dat ik helemaal geen inklaringskosten of rembourskosten had hoeven betalen. Je hoeft pas een remboursbedrag te betalen op aankopen boven de €22 en cadeaus boven de €45. Nu heeft post nl mij €56,70 inklaringskosten in rekening gebracht. Dat is toch niet normaal?!

Ook moet ik nu het bedrag van de aankopen bewijzen. Aangezien het een cadeau is heb ik zelf geen factuur. Alleen het bedrijf dat mij die goederen heeft gestuurd is erg groot en is niet bereid mij een achteraf factuur te sturen, mede omdat ze zeggen dat de producten toch meer waard zijn dan dat ze bij het post office hebben aangegeven

Heeft iemand advies over wat ik kan doen?
Betalen. De spullen zijn meer waard dan de grens en dus ben je die kosten verschuldigd. Los daarvan zou ik nog eens met de gever praten.

Los daarvan: welke rol heb je zelf in het voortraject gespeeld? Dit pakket kwam vast niet uit de lucht vallen?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Post-Nl rekent 350% remboursbedrag

Ongelezen bericht door newmikey »

nello schreef:Alleen het bedrijf dat mij die goederen heeft gestuurd is erg groot en is niet bereid mij een achteraf factuur te sturen, mede omdat ze zeggen dat de producten toch meer waard zijn dan dat ze bij het post office hebben aangegeven
Heeft iemand advies over wat ik kan doen?[/color]
De grens van €45 is alleen voor cadeauzendingen van particulier aan particulier dus dat is hier niet van toepassing. De afzender geeft toe dat zij de producten te laag hebben aangegeven - dat is dus fraude. Er blijft dus niet veel anders over dan te doen wat gedaan moet worden en dat is gewoon betalen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Post-Nl rekent 350% remboursbedrag

Ongelezen bericht door mahadma »

Kunt u, vraagsteller, wellicht omschrijven of noemen waaruit het "cadeau" bestaat?

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Post-Nl rekent 350% remboursbedrag

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als er twijfels zijn over de waarde van de inhoud van het pakket is PostNL gemachtigd om dit te onderzoeken. Schijnbaar zit er dus iets in wat veel meer waard is, en ja, dat moet u dus betalen.
Gevalletje gokken en verliezen, dat kan gebeuren.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Post-Nl rekent 350% remboursbedrag

Ongelezen bericht door grun »

nello schreef:Ik heb een cadeau ontvangen uit Amerika. De afzender zei dat de spullen $20 waard waren.
U hebt toevallig toch niet zelf de afzender verzocht om het artikel als gift te versturen? Sommige mensen doen dat wel eens met als doel de douane te foppen, maar die is ook niet gek.

Als het een echt cadeau is, kost het u niks. U mag de zending ook gewoon weigeren dan gaat het retour afzender en bent u ervan af.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Post-Nl rekent 350% remboursbedrag

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Om je vraag te beantwoorden over wat je kan doen
A) Betalen
B) Retour sturen
Hier is verder niets aan te doen tenzij je kan aantonen dat het goedkoper is, maar de doane is niet dom en weet waarschijnlijk allang dat dit veel duurder is en verspilde moeite aan jouw kant

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Post-Nl rekent 350% remboursbedrag

Ongelezen bericht door sjohie »

nello schreef:Ik heb een cadeau ontvangen uit Amerika. De afzender zei dat de spullen $20 waard waren. Dit betekent dat ik helemaal geen inklaringskosten of rembourskosten had hoeven betalen. Je hoeft pas een remboursbedrag te betalen op aankopen boven de €22 en cadeaus boven de €45. Nu heeft post nl mij €56,70 inklaringskosten in rekening gebracht. Dat is toch niet normaal?!

Ook moet ik nu het bedrag van de aankopen bewijzen. Aangezien het een cadeau is heb ik zelf geen factuur. Alleen het bedrijf dat mij die goederen heeft gestuurd is erg groot en is niet bereid mij een achteraf factuur te sturen, mede omdat ze zeggen dat de producten toch meer waard zijn dan dat ze bij het post office hebben aangegeven

Heeft iemand advies over wat ik kan doen?
Cadeau en bedrijf matcht niet, wat ik vermoed, is dat er is getracht om om de douane heen te werken, door een zending als "gift" oftewel cadeau in het Nederlands, te laten verzenden. :wink:

Dan heb je gegokt en verloren, neem dat verlies, en ga verder met je leven zou ik zeggen. Door het hier zo neer te zetten, zet je alleen maar meer handtekeningen onder je publieke brevet van onvermogen.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Post-Nl rekent 350% remboursbedrag

Ongelezen bericht door yan »

Goede term gebruiken kan ook wel eens helpen.
Uw verhaal heeft niets met "rembours" te maken

rembours houdt in dat PostNL de betaling verzorgd: een relatief veilige manier van betalen voor zowel verzender als ontvanger.
U rekent af bij de postbode en deze zort dat het geld bij de verzender komt.

Gesloten