LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Post verzenden weer duurder geworden!

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
lpc
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jan 2004 15:37

Post verzenden weer duurder geworden!

Ongelezen bericht door lpc »

Ik heb gelezen dat het tarief van de postzegel binnenkort weer wordt verhoogd maar ik heb nergens gezien of gehoord dat het tarief van de pakketpost weer zou worden verhoogd.
Per 1 augustus 2014 betalen we €6,95 voor een pakket binnenland tot 10 kilo.
Het is maar €0,20 maar het was al veel te duur!
Bedankt Postnl, ik ben er nu klaar mee en ga wel naar DHLforyou, dat scheelt teveel.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 aug 2014 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel topic aangepast.

stofzuigertje

Re: Post verzenden weer duurder geworden!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hamsteren van oude zegels is toegestaan....
En minder brieven en meer E mails... dan krijg je dit want ze moeten nog steeds 5x per week bezorgen.

De andere doen dat maar 2 of 3x.
Als we via Den Haag regelen dat 2x in buitengebied en 3x in bebouwde kom voldoende is word het weer rendabel, nu zijn het vooral de wekelijkse TV gids en verder niets in mijn bus...

Alleen enkele ouderen sturen nog elk jaar een kaartje met postzegel op mijn verjaardag, maar de rest, digitaal dus...
En de overige post, vaak bedrijven die andere tarieven hebben en over korting onderhandelen en dreigen met overlopen dus zoveel verdienen ze hier niet aan.
Bij mijn is dus met verjaardagen en kerst dus 4 zegels van 1 afzender en 52x TV gids en nog belastingdienst en verder dus nauwelijks een zegel.....

Geen wonder dat ze wel de prijs moeten verhogen bij zo weinig zegel gebruik.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Post verzenden weer duurder geworden!

Ongelezen bericht door sjohie »

De postzegels willen ze duurder maken, maar de ACM moet daar eerst iets van vinden, dus dat is nog lang niet zeker. Tot die tijd is het niet meer dan een wens, een proefballonnetje zo je wilt.

De prijs voor een pakketje is inderdaad recent subtiel omhoog gegaan, maar ook pas na een "ok" van de ACM.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Post verzenden weer duurder geworden!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik vind 6,95 op zich niet zo duur voor een zwaar pakket. Het probleem zit meer in het zoekmaken van zendingen etc.

Trouwens, Kialapunten worden omgebouwd tot UPS-punten. Bedoeling is dat naar 28 landen verstuurd kan worden. Zou wel eens het eerste goede alternatief kunnen worden voor PostNL.

Gesloten