LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Post zeer laat bezorgd

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
remmy
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 jan 2007 16:22

Post zeer laat bezorgd

Ongelezen bericht door remmy »

In oktober is door mij behandelaar mijn 'eigen verklaring' voor het rijbewijs per post naar mij terug gestuurd. Het ding is alleen nooit aangekomen.

Tot vorige week maandag, in een plastic verpakking zat vieze, gekreukte, aan elkaar geplakte post.
Deze post had in de eerste week van oktober bezorgd moeten worden, maar de postbode had geen zin in haar werk en heeft deze gedumpt. Klachten waren al langer bij post.nl bekend.

Ik heb post nl, gevraagd mijn nieuwe eigen verklaring te vergoeden omdat hun medewerker zijn werk niet deed.

Geen schijn van kans want dan had ik het aangetekend moeten versturen, hebben ze uiteraard een punt.

Maar ik vraag me af of post nl hier toch niet verantwoordelijk voor gesteld kan worden.
Dit is van deze medewerker pure opzet geweest en geen geval van per ongeluk kwijt raken van post.
In mijn ogen is post nl verantwoordelijk voor wat zijn medewerkers doen, zeker als hier al langere tijd klachten over zijn.

Heb ik hier rechten of is het idd eigen schuld dikke bult en had ik het maar aangetekend moeten laten verzenden?

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Post zeer laat bezorgd

Ongelezen bericht door ArneLH »

remmy schreef:Heb ik hier rechten of is het idd eigen schuld dikke bult en had ik het maar aangetekend moeten laten verzenden?
In principe kan alleen de verzender die aanspraak maken op schadevergoeding wegens wanprestatie. Daarentegen is het beschadigen van poststukken een misdrijf (art. 210 Sr), dus je zou als ontvanger zoiets kunnen inkleden als onrechtmatige daad ex art. 6:162 BW.

Postloper
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 dec 2012 22:32

Re: Post zeer laat bezorgd

Ongelezen bericht door Postloper »

@ Remmy

Ik zou vinden dat zoals echt wel vaker gebeurt de post hier zijn verantwoordelijkheid
moet nemen en U uw schade vergoeden.Wat U hier schetst is het gevolg van de reorganisatie
die momenteel bij het bedrijf plaats vindt.Een gevolg van de reorganisatie is dat postbodes vervangen
worden door postbezorgers en geloof me er zijn een heleboel goede maar helaas ook slechte.
En omdat de bezorging van de post een aangelegenheid van post.nl is vindt ik nogmaals dat de
post hier zijn verantwoordelijkheid moet nemen en U schadeloos moet stellen.

Postloper.

Postloper
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 dec 2012 22:32

Re: Post zeer laat bezorgd

Ongelezen bericht door Postloper »

@ Remmy

Nog even een vraag,U meldt dat het poststuk in een plastic verpakking bij U afgeleverd is.Zat
er in de plastic verpakking ook een kaartje van de post?
Met een melding dat het stuk is,niet in originele staat is aangeboden?
Als dit het geval is durf ik te stellen dat het niet een kwestie van de bezorging is geweest maar dat
Uw poststuk zoekgeraakt is in het sorteercentrum.Dan is het waarschijnlijk in het afstempelproces in
de machine bekneld geraakt en zo verdwenen en later teruggevonden.

Postloper

remmy
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 jan 2007 16:22

Re: Post zeer laat bezorgd

Ongelezen bericht door remmy »

Bedankt voor jullie reacties

@postloper, er zat een brief bij waarin postnl zelf zei dat het aan de medewerker lag en dat deze al in november ontslagen is. Het ging om drie poststukken.

Op wat voor manier kan ik dit dan het beste aanpakken richting post nl, een schriftelijke klacht?

Postloper
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 dec 2012 22:32

Re: Post zeer laat bezorgd

Ongelezen bericht door Postloper »

@ Remmy

Ik zou een schriftelijke klacht indienen.Daar zou ik in het kort vermelden de tijdslijn
waarin de dingen zich afgespeeld hebben.Tevens een kopie maken van het kaartje wat
de post ter begeleiding van Uw brief meegestuurd heeft.Nu weet ik dat het in de algemene
Regelementen anders staat,maar de post heeft hier m.i. Toch verantwoordelijkheid.

@ Arne

Arne,postbezorgers werken met contracten bij Post.nl,niet als zzp ers.
Hier vloeit toch ook een verantwoordelijkheid uit voort die ze ook toegegeven hebben
middels het meegezonden briefje waarop ze melden dat de betreffende postbezorger
ontslagen is.

Postloper

Gesloten