LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbezorging door Sandd is een drama!

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
Hayman
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:42

Postbezorging door Sandd is een drama!

Ongelezen bericht door Hayman »

Beste forummers,

Ik krijg iedere vrijdag de post ( bezorgd door Sandd) van mijn buurman die op nr. 18 woont in mijn brievenbus :(
Ik woon op nr. 18 A in de buurt van Doetinchem.
Dit is nu al een maand zo. Ik heb 2x gemaild en 2x gebeld met de klantenservice van Sandd en vandaag
( vrijdag 27 feb ) is het wéér raak. Ze lossen het probleem niet op :evil:
Zijn er meer mensen die verkeerd bezorgde post door Sandd krijgen ???

Mvg: Hayman

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Postbezorging door Sandd is een drama!

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Het is altijd nog beter dan PostNL: Die bezorgt helemaal niet en laat met regelmaat post verdwijnen. :(

Maar misschien even een briefje ophangen: "Post voor 18A hiernaast bezorgen AUB" of zo??

Rinco
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2015 17:40

Re: Postbezorging door Sandd is een drama!

Ongelezen bericht door Rinco »

Dit herken ik niet…Ik heb me op verzoek van Sandd aangemeld voor regelmatige controle van de postbezorging. Ik krijg daarom vaak een mail waarin een voorbeeldbrief wordt aangekondigd, en later een mail om te informeren of ik die brief in goede orde heb ontvangen en precies wanneer en hoe laat. Totnogtoe heeft het zonder mankeren gewerkt, en ook over ander bezorgingen heb ik geen klachten...

EdwinvdBeek
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 apr 2014 15:54

Re: Postbezorging door Sandd is een drama!

Ongelezen bericht door EdwinvdBeek »

Is nummer 18 A een officieel woonadres volgens het Kadaster alsook het Woningregister in uw woonplaats?
Sandd bezorgt alleen op officiële woonadressen namelijk net als PostNL trouwens.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Postbezorging door Sandd is een drama!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Auti-Mama schreef:Het is altijd nog beter dan PostNL: Die bezorgt helemaal niet en laat met regelmaat post verdwijnen. :(
Wie stopt dan die post bij mij in de brievenbus, en wat doen als die postbezorgers van Post.NL dan op straat?

jkoops
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:03

Re: Postbezorging door Sandd is een drama!

Ongelezen bericht door jkoops »

Rinco schreef:Dit herken ik niet…Ik heb me op verzoek van Sandd aangemeld voor regelmatige controle van de postbezorging. Ik krijg daarom vaak een mail waarin een voorbeeldbrief wordt aangekondigd, en later een mail om te informeren of ik die brief in goede orde heb ontvangen en precies wanneer en hoe laat. Totnogtoe heeft het zonder mankeren gewerkt, en ook over ander bezorgingen heb ik geen klachten...
Ik doe hetzelfde voor GFK en ook geen enkele keer mis gegaan. :D

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Postbezorging door Sandd is een drama!

Ongelezen bericht door witte angora »

Hebben ze bij nr. 18 wel een huisnummer ergens opgeplakt? Op zo'n manier dat het ook zichtbaar is?

stofzuigertje

Re: Postbezorging door Sandd is een drama!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Is nr 18 zonder A wel goed zichtbaar en bereikbaar.....

Er zijn mensen die op 1 nummer wonen en voor inwonende kamer huurders dus ABC gebruiken.....
Vooral als je 2x een kamer verhuurde aan mevr. en Hr. Bakker...
Ja, toeval en daarom ABC genomen hoewel er maar 1 gleuf was, wel 4x bel met nummers....

Dus als je weet hoe vaak dit gebeurde kan ik me voor een voordelige bezorger me dit wel voorstellen waarom dit fout gaat...

Dit is 18A, nr 18 zoveel meters naar..... Links/Rechts en als ze het lezen is het opgelost....

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Postbezorging door Sandd is een drama!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou ik moet zeggen,hier rotterdam ook tijd erg geweest!
Normaal di en vrijdag post..
Kwam ineens woe of vrijdagavond 10 uur of op zaterdag door twee meisjes van nog geen tien..tot ik tot vier keer toe,post vd buurman kreeg,hier aub bij mij erin gegooid,heb ik gebeld naar sand..
Gezegd hoe en wat...
Namen zeer serieus,ging gelijk weer goed tot een week of zes zakte het weer af,toen zijn er in de buurt mensen gaan bellen,degene ontslagen( woont s huin achter me) nu iemand anders,keurig...

Dus ze nemen klachten wel serieus,maar post nl ook drama...ik krijg post van mijn omgekeerde huisnr :roll: ik breng het nog netjes naar hun,ik ben al wat kwijtgeraakt die hebben fatsoen niet..

Dus post nl kan er ook wat van..

stofzuigertje

Re: Postbezorging door Sandd is een drama!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Gezien het salaris, of eigenlijk onkosten vergoeding kun je niet veel verwachten.

Wel blijven klagen en vraag eventueel je buren die vermoedelijk hetzelfde probleem hebben, want bij meerdere klachten uit 1 buurt zullen ze eerder actie ondernemen.

Hayman
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:42

Re: Postbezorging door Sandd is een drama!

Ongelezen bericht door Hayman »

Hallo,

Er zijn een aantal mensen hier op het forum die van alles bedenken waarom het fout gaat. :o
Nou, de bezorger van Sandd is gewoon fout. :evil:
De brievenbus van mijn buurman staat 50m verderop en zelfs in de berm staan huisnummerbordjes van de gemeente. Daarnaast staan de huisnummers duidelijk op de brievenbussen. Ook is 18A een officieel huisnummer.
Dus Sandd: geef die bezorger nou eens op zijn donder. :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Postbezorging door Sandd is een drama!

Ongelezen bericht door witte angora »

Hayman schreef:Hallo,

Er zijn een aantal mensen hier op het forum die van alles bedenken waarom het fout gaat. :o
Nou, de bezorger van Sandd is gewoon fout. :evil:
De brievenbus van mijn buurman staat 50m verderop en zelfs in de berm staan huisnummerbordjes van de gemeente. Daarnaast staan de huisnummers duidelijk op de brievenbussen. Ook is 18A een officieel huisnummer.
Dus Sandd: geef die bezorger nou eens op zijn donder. :mrgreen:
Uiteraard zijn we van alles aan het bedenken. Je wilt toch een oplossing? Of post je alleen maar om te klagen terwijl je geen oplossing wil?

Ik zou zeggen, trek eens bij Sandd aan de bel. Heb ik hier ook moeten doen, met een andere 'brievenbussenmaffia', heb uiteindelijk 3 excuusmails gehad, en een zeer boze bezorger toen ik hem kort daarna tegen kwam. Je zult alleen Sandd zelf moeten aanspreken, een anoniem bericht op een forum zal toch echt geen resultaat hebben.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Postbezorging door Sandd is een drama!

Ongelezen bericht door gezondheid »

Bij Sandd is het wel zo dat je aantal fouten maakt (circa 5) dat het kan betekenen dat de postbode geen werk meer heeft. Bij PostNL krijg je als je voor het eerst een wijk moet lopen dat er een ervaren postbode met je meeloopt (2 keer, eerste keer meelopen de tweede keer zelf bezorgen en iemand loopt met je mee). Bij Sandd is dat niet zo. Daar moet de postbode zelf uitzoeken hoe de wijk in elkaar steekt. Ook moet de postbode bij Sandd zijn eigen post sorteren. Ik vind dan ook dat er meer aandacht moet komen voor postbezorgen moet zijn. Bijvoorbeeld voor huisnummer met toevoeging. Een postbode kan http://bagviewer.geodan.nl/ (website van de overheid, Kadaster) raadplegen om te zien waar een adres zich bevind.

Officiële regel:

Wanneer je op nummer 18 woont en op het poststuk staat 18a of 18b vermeld dan mag dat poststuk niet bezorgd worden op nummer 18. Hetzelfde geldt voor als er 18-9 op staat vermeld. Als 18-9 niet bestaat en 18 wel dan moet het poststuk retour afzender gaan. In sommige gevallen krijg je gekke situaties:

Wanneer nummer 8 niet bestaat en 8-1 tot en met 8-77 wel: En op je poststuk staat alleen nummer 8 zonder toevoeging dan moet het retour gaan ook al komt de naam overeen met 8-77 en voorletters. Bestaat nummer 8 wel dan moet de post ook al komt de naam niet overeen bezorgd worden. De postbode mag geenzins op naam bezorgen alleen op adres.

Gesloten