LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL bezorgt (opzettelijk?) veel van mijn buspakjes niet

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
Ewelleweerd
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2018 00:35

PostNL bezorgt (opzettelijk?) veel van mijn buspakjes niet

Ongelezen bericht door Ewelleweerd »

Beste lezer,

Momenteel zit ik met een probleem, waarbij ik geen idee heb wat de volgende stap is die ik moet nemen.
De afgelopen vier maanden heb ik in 8 (!) verschillende gevallen gehad dat post dat anderen naar mij verstuurd hebben niet bezorgd wordt en een enkele keer vice versa; post dat ik verzonden heb komt niet aan. Het gaat hier om buspakjes met lichte inhoud. Zelf ben ik aardig actief op Marktplaats en koop ik regelmatig voor kleine bedragen (tientje of twee) computerspelletjes.
Afijn, in al deze gevallen is het buspakje niet met track en trace code verzonden. Dat is misschien stom, maar het kost toch al gauw een paar euro meer om dit te doen. Daarnaast hoort post zonder t&t code ook gewoon bezorgd te worden toch?
Nu heb ik al meerdere malen contact hierover gehad met PostNL, maar verder dan een excuses en een 'he, wat vervelend nou' komt het niet. PostNL vergoed mij geen kosten en lijkt er ook niets aan te doen om dit soort praktijken in de toekomst te voorkomen. Ik vermoed inmiddels dat iemand binnen het bedrijf op de hoogte is van mijn hobby en af en toe de pakjes in eigen zak stopt. Dit wordt alleen maar versterkt door het feit dat in deze zelfde periode er in een zestal gevallen ik mijn buspakjes geopend in mijn brievenbus aantreft. Weliswaar met de inhoud intact, maar zonder excuusbriefje of sticker van PostNL. Iets wat ik in eerdere gevallen wel van ze gewend ben.
Nu zit ik met mijn handen in het haar, want ik weet niet welke stappen ik kan ondernemen tegen PostNL. Op deze manier kan ik gewoon er niet vanuit gaan dat alle post die naar mij gestuurd wordt ook daadwerkelijk bij mij aankomt en daar krijg ik een naar gevoel bij. Wat adviseren jullie me te doen, want ik weet het gewoon even niet meer en het frustreert enorm om spelletjes te kopen, ze niet te ontvangen en zo flink wat geld over de balk te smijten. Wie helpt mij verder?!

Alvast bedankt!

Lowieze
Berichten: 6543
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: PostNL bezorgt (opzettelijk?) veel van mijn buspakjes niet

Ongelezen bericht door Lowieze »

Maar u weet wel zeker dat die pakketjes ook door de verkoper verstuurd zijn? Ik hoor nl nogal eens dat er computerspelletjes worden aangeboden die na betaling nooit verzonden worden.
Lijkt me toch handiger om met track- en tracecode te laten verzenden.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL bezorgt (opzettelijk?) veel van mijn buspakjes niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bewijs van verzending is er niet, net zo goed dat u niet kan bewijzen niets ontvangen te hebben. Daarbij is PostNL compleet geautomatiseerd. Er zal geen ict wizzkid zijn die uw postcode en huisnummer ingeprogrammeerd heeft die uw post er tussenuit haalt om deze te bekijken.
Als aller belangrijkste bent u ontvangende partij. U bent dus geen klant van PostNL. U kunt dus ook geen geld terug vragen als u niets ontvangt. De verzender moet actie ondernemer, die is immers opdrachtgever.

johannesdoper
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 mar 2018 20:54

Re: PostNL bezorgt (opzettelijk?) veel van mijn buspakjes niet

Ongelezen bericht door johannesdoper »

Je kunt ook post aangetekend (laten) versturen en laten bezorgen op een PostNL afleverpunt (meestal boekhandel).

Gesloten