LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL bezorgt pakketjes uit China niet meer thuis

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
sammobile
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 okt 2015 06:38

Re: PostNL bezorgt pakketjes uit China niet meer thuis

Ongelezen bericht door sammobile »

Dus de volgende zending maar Hongkong Post proberen...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: PostNL bezorgt pakketjes uit China niet meer thuis

Ongelezen bericht door bprosman »

Het gaat om traceerbare paketten.
Dus alles wat via china post wordt verzonden.
Twee verschillende dingen, heb gisteren een pakketje binnengekregen via China post.
Er zit wel een barcode op maar er staat verder :
China post - Untracked

arie66
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:39

Re: PostNL bezorgt pakketjes uit China niet meer thuis

Ongelezen bericht door arie66 »

Ook in dit forum weer mensen lopen al te schreeuwen en doen alsof ze alles weten. Het volgende :
Chinese webwinkels laten hun bestellingen bezorgen door China Post. De webwinkels kiezen daarmee voor een basisoplossing die Postnl volgens internationale afspraken moet uitvoeren.
Het gaat om bestellingen van webwinkels met over het algemeen goedkope artikelen zoals kabeltjes en hoesjes voor mobiele telefoons. Chinese webwinkels verzenden deze bestellingen met China Post. China Post levert de pakketjes bij PostNL af en moet ze bezorgen volgens internationale afspraken. Ieder postbedrijf kiest voor een bepaald niveau van dienstverlening. China Post heeft gekozen voor een basisdienstverlening.
De ontvanger ontvangt per post een kaartje waarin staat waar hij de zending kan ophalen. De pakjes zijn gewoon te volgen. Dit concept bestaat ook al in Zweden en Noorwegen.
Het is het verzendende bedrijf dat de oplossing kiest. Als ontvangers een andere service wensen, moeten ze dit aangeven bij de webshop waar ze hun goederen besteld hebben.

MariaLandd
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2015 13:44

Re: PostNL bezorgt pakketjes uit China niet meer thuis

Ongelezen bericht door MariaLandd »

De verkoper weet van niets, en kan bij het verzenden ook niets kiezen. Mijn pakketje kon door de brievenbus (en ik was gewoon thuis) maar het ging toch naar het PostNL verzamelpunt. Wat open is als ik werk, en dicht als ik vrij ben. Ik weet dus precies waar ik het over heb, want ik maak het hier zelf mee.

Het is toch bizar dat de verkoper het naar mijn huis stuurt, en dat PostNL denkt "meuhh, daar breng ik het niet heen, ik breng het ergens anders heen en dan mag de klant het daar gaan halen". Te zot voor woorden dat dit mag.

En dan moet je ook nog legitimatie tonen, die gescanned wordt, en je handtekening in hun systeem zetten: lekker handig voor hackers. Aan de deur hoeft dat niet.

De lol van internet is dat de spullen bij me thuis komen, en niet dat ik naar een ophaalpunt moet, anders kan ik het net zo goed meteen in de winkel kopen.

Bij de verkoper iets anders aangeven gaat niet: hij weet van niets, en de chauffeurs hebben opdracht alle Chinese en Taiwanese pakketjes naar het verzamelpunt te brengen. Of moet de Chinese verkoper mijn de chauffeur op mijn route bellen?

Ik heb een klacht bij Consuwijzer ingediend, hopelijk doen velen dat er wordt deze flauwekul stopgezet voor PostNL bedenkt dat al mijn post, ongeacht waarvandaan wel naar een verzamelpunt zit. Zo vreemd is die gedachte niet, want men is nu al plannen aan het maken voor post uit de VS!

arie66
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:39

Re: PostNL bezorgt pakketjes uit China niet meer thuis

Ongelezen bericht door arie66 »

Het is toch echt de keuze van de Chinese webwinkel die de goedkoopste manier wil voor verzenden. Zie mij berichtje hiervoor.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: PostNL bezorgt pakketjes uit China niet meer thuis

Ongelezen bericht door bprosman »

De ontvanger ontvangt per post een kaartje waarin staat waar hij de zending kan ophalen. De pakjes zijn gewoon te volgen. Dit concept bestaat ook al in Zweden en Noorwegen.
Nee hoor , ik ontvang hier pakjes van "China post" gewoon door de brievenbus.
En als er op staat "China post - Untracked" dan vertaal ik dat toch als "Untracked" en niet te volgen.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: PostNL bezorgt pakketjes uit China niet meer thuis

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

bprosman schreef:
De ontvanger ontvangt per post een kaartje waarin staat waar hij de zending kan ophalen. De pakjes zijn gewoon te volgen. Dit concept bestaat ook al in Zweden en Noorwegen.
Nee hoor , ik ontvang hier pakjes van "China post" gewoon door de brievenbus.
En als er op staat "China post - Untracked" dan vertaal ik dat toch als "Untracked" en niet te volgen.

Preciess, bij mij ook zo. Vanmorgen nog een ebay zending uit China gehad.

MaaikeM
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:07

Re: PostNL bezorgt pakketjes uit China niet meer thuis

Ongelezen bericht door MaaikeM »

De 'untracked' pakjes die door de brievenbus kunnen, krijg ik als gewone postbezorger nog gewoon mee tijdens mijn rondje. Het mooie is trouwens wel dat wij hier niet fatsoenlijk over ingelicht waren. Ineens zaten die kaarten tussen onze post. Dat terwijl wij natuurlijk wel degenen zijn die aangesproken worden door een bewoner die komt vragen waarom we niet aangebeld hebben met het pakje :roll: terwijl wij het dus nooit in handen gehad hebben en in eerste instantie niet wisten dat dit ingevoerd was.

Reink
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 mar 2004 15:34

Re: PostNL bezorgt pakketjes uit China niet meer thuis

Ongelezen bericht door Reink »

Ik heb via de klantenservice chat geprobeerd te achterhalen wat er nodig is om de pakketjes gewoon op mijn thuisadres te laten bezorgen hieronder de log van deze chat.
Klantenservice
Welkom bij PostNL Chat. Waarmee kan ik je vandaag helpen?
4:26:09 PM
Je chat met Femke. Wat kan ik voor je doen?
4:26:29 PM
Mij
Waarom worden niet alle pakketten meer thuis aangeboden ?
4:26:31 PM
Ik ontvang met enige regelmaat paketjes uit China en nu moet ik dee ophalen
4:27:02 PM
Klantenservice
Ik zal de code even bekijken welke je hebt meegestuurd.
4:27:43 PM
Vanaf 1 oktober worden Aangetekende Pakketten uit China, verzonden door webshops, niet meer aan de deur bezorgd. Deze gaan direct naar het afhaalkantoor.
4:32:40 PM
Mij
Niet bij Alle pakketen: XX1 heb ik deze week wel aan de dxeur ontvangen (aangetekend)
4:33:13 PM
Klantenservice
Hierbij krijg ik andere gegevens, dan de code die je hebt aangegeven voor de chat.
4:34:04 PM
Mij
Komt ook uit china
4:34:26 PM
Wat is het verschil tussen deze zendingen ?
4:34:56 PM
Ik bestel ze zodat ik de deur niet uit hoef waarom worden deze niet op mijn huisadres aangeboden ? Wat moet ik doen om ervoor te zorgen dat pakketten uit china weer aan de deur aangeboden worden ?
4:36:04 PM
Klantenservice
De verzendende klant kan ervoor kiezen om deze dienst aan te bieden. Dit is de reden dat je het ene pakketje wel bij het afhaalkantoor kunt ophalen, en de ander niet.
4:37:53 PM
Mij
Om welke dienst gaat het ?
4:38:52 PM
Voor mij is XX1 en XX2 beide gewoon met handtekening voor intvangst
4:39:27 PM
Klantenservice
Beide aangetekend, maar bij de een is aangegeven door de afzender om het direct af te leveren bij een afhaalpunt.
4:41:06 PM
Heb je verder nog vragen?
4:47:46 PM
Mij
Nu snap ik het niet meer, eerst hoor ik dat alle aangetekende bestellingen vanuit china direct naar een afhaalpunt gaan vanaf 1 oktober (Lijkt mij een PostNL actie) daarna lees ik dat het is aangegeven door de verzender. Wat moet ik aan de verschillende chinese verzemnders dan doorgeven om ervoor te zorgen dat het in het vervolg zeker op mijn huisadres afgeleverd wordt en niet meteen naar een afhaal locatie.
4:48:07 PM
Klantenservice
Dat klopt, dit gaat vanuit de verzendende partij. Je kunt dit het beste navragen bij de afzender. Wij werken in opdracht van.
4:48:42 PM
Mij
de opdrachten worden door PostNL verschillend uitgevoerd hoe komt dat ?
4:49:14 PM
Wat moet er in de opdracht staan zodat het op mijn huisadres afgeleverd wordt
4:49:38 PM
Klantenservice
Dit kun je navragen bij de afzender. Zij geven de opdracht hoe het pakket wordt afgeleverd. Hier kan ik helaas niets over zeggen.
4:50:24 PM
Mij
Ik heb nooit aangegeven dat iets naar een afhaallocatie moet, en nu gebeurd dat ineens wel (zondar dat de afzender hier iets van weet) lijkt mij iets van PostNL en niet van de afzender
4:51:15 PM
Klantenservice
Helaas, dit is in opdracht van de afzender. Deze geeft bij ons aan op welke manier het wordt afgeleverd.
4:51:52 PM
Je kunt het beste contact met hen opnemen hierover.
4:53:02 PM
Mij
De afzender heeft niets aangepast na 1 oktober, postnl wel. Wat moet er doorgegeven worden aan de afzender zodat het bij mijn thuis adres afgeleverd gaat worden
4:53:35 PM
Klantenservice
Je kunt eventueel bij ze aangeven, dat je liever hebt dat het op je huisadres wordt aangeboden.
4:54:00 PM
Ik kan helaas hierin niets voor je betekenen.
4:54:36 PM
Mij
Wat is de reden dat PostNL deze actie na 1 oktober is gaan doen ?
4:55:02 PM
Klantenservice
Sommige Chinese webwinkels laten hun bestellingen bezorgen door China Post. De webwinkels kiezen daarmee voor een basisoplossing die wij volgens internationale afspraken uitvoeren. Wij leveren de pakketjes van deze webwinkels uit China vanaf nu standaard af bij een afhaalpunt en niet bij de consument thuis. Als je dit niet wilt, kun je het beste de afzender contacten, zoals eerder aangegeven.
5:00:13 PM
Mij
Wat moeten de afzenders dan doen, om ervoor te zorgen dat het standaard niet meer naar de afhaal locatie gaat dit is mij nog steeds niet duidelijk
5:02:48 PM
Klantenservice
Wat de afzenders moeten doen, daar heb ik geen zicht op helaas. Het spijt me. De afzender kan hier meer opheldering in brengen.
5:03:02 PM
Mij
De afzender weet niets dat het niet op het thuisadrse gaat maar naar een ander adres.
5:03:32 PM
Klantenservice
Dan kan de afzender dit bij ons laten onderzoeken, waarom dit het geval is geweest. Het spijt me, maar ik kan niets voor je betekenen.
5:05:03 PM
Mij
Ik ben verre van tevreden over deze gang van zaken bij PostNL
5:06:41 PM
Klantenservice
Ik begrijp dat het wat verwarrend kan zijn. Mijn excuses. Ik wil je hoe dan ook nog wel een goed weekend wensen.
5:07:59 PM
De agent heeft de chat beëindigd.

Reink
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 mar 2004 15:34

Re: PostNL bezorgt pakketjes uit China niet meer thuis

Ongelezen bericht door Reink »

Lekker veel standaard antwoorden waarmee niet direct antwoordt gegeven wordt op mijn vragen.

PostNL heeft niets gedaan en waarom het zo gegaan is moet dus voor (alle) pakketjes vanuit china een onderzoek gestart worden. Dit heb ik onmiddels bij de verschillende verzenders ook al aangevraagd. En zal dit in het vervolg ook blijven doen.`

Als de pakketten op de afhaal locatie zijn zijn deze voor de chinese verzenders ook "delivered", ben heel benieuwd wat er na twee weken gebeurd als de pakketten vanuti de afhaal locatie weer retour gaan als deze niet afgehaald zijn. (Heb hier inmiddels ook al een testbestelling voor gedaan, waarvan ik bij het bestellen heb aangegeven data deze alleen op het aangegeven adres afgeleverd mag worden.)

arie66
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:39

Re: PostNL bezorgt pakketjes uit China niet meer thuis

Ongelezen bericht door arie66 »

Tjonge jonge snap je nu nog niets van. Het is de keuze van de afzender. Dus je moet daar zijn. Staat er toch!

Reink
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 mar 2004 15:34

Re: PostNL bezorgt pakketjes uit China niet meer thuis

Ongelezen bericht door Reink »

arie66 schreef:Tjonge jonge snap je nu nog niets van. Het is de keuze van de afzender. Dus je moet daar zijn. Staat er toch!
De verzender heeft niets aangepast PostNL wel, en de pakketten waar het om gaat zijn ook voor 1 oktober besteld (dus voordat er eventueel een "keuze" zou zijn voor de verzender.

Welke keuze de verzender moet maken om het wel thuis te laten bezorgen wordt niet gegeven door PostNL, makkelijk zeggen dat het een keuze is van de verzender maar niet zeggen welke keuze het is.

arie66
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:39

Re: PostNL bezorgt pakketjes uit China niet meer thuis

Ongelezen bericht door arie66 »

De webshop wil de goedkoopste manier , jij haalt het daar omdat het daar goedkoper is. Dan niet zeuren

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL bezorgt pakketjes uit China niet meer thuis

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Vanaf 1 oktober worden Aangetekende Pakketten uit China, verzonden door webshops, niet meer aan de deur bezorgd. Deze gaan direct naar het afhaalkantoor.
Kennelijk worden er teveel zendingen gejat. Het gaat immers vrijwel altijd om populaire consumentengoederen.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: PostNL bezorgt pakketjes uit China niet meer thuis

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

arie66 schreef:De webshop wil de goedkoopste manier , jij haalt het daar omdat het daar goedkoper is. Dan niet zeuren

Mwahh, niet zeuren is wel erg kort door de bocht.

Ikzelf bestel ook regelmatig vanuit China opdat inderdaad vele malen goedkoper is dan in NL en wordt tot op paar dagen gelee nog steeds thuis bezorgd. Dit alles icm een PayPal account.

Deze zendingen van TS zijn aangetekend, en zo te lezen heeft Postnl dit zelf gewijzigd. Alle reden dus om te "zeuren".

llinde
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mei 2012 21:45

Re: PostNL bezorgt pakketjes uit China niet meer thuis

Ongelezen bericht door llinde »

arie66 schreef:De webshop wil de goedkoopste manier , jij haalt het daar omdat het daar goedkoper is. Dan niet zeuren
Het heeft helemaal niets met de wil van de webshop te maken, ik heb bij de webshop nagevraagd en aan hun kant is helemaal niets veranderd.
Het is gewoon een ordinaire bezuinigingsaktie van PostNL of een aktie om hun pakketbezorgers een oor aan te naaien sinds die geklaagd hebben over hun beloning, want vergeet niet dat zijn de grootste slachtoffers van deze aktie.
Wat mij ook is opgevallen is dat ik de laatste tijd al een paar keer een envelop met RN....CN code, dus aangetekend in China, heb ontvangen waarop over deze code een sticker geplakt was met "buitenlands poststuk".
Vervolgens worden deze poststukken met de normale postbezorger, dus niet de pakketbezorger die aangetekende stukken bezorgt meegegeven die ze dan gewoon in de bus gegooid worden en waar dus nooit een handtekening voor wordt gegeven.
Nog zo'n aktie die tot doel lijkt te hebben te bezuinigen.

llinde
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mei 2012 21:45

Re: PostNL bezorgt pakketjes uit China niet meer thuis

Ongelezen bericht door llinde »

newmikey schreef: Willen we toch aan de deur geleverd hebben, dan kiezen we voor een webshop die ook expressdiensten aanbiedt, waarbij we de hogere kosten accepteren. Zo maken we zelf de keuze. Ik zie niet in wat daar mis aan is.
Wat daar mis aan is, is dat we door aangetekende verzending naar huisadres te kiezen, er al voor kiezen en betalen om dit geregistreerd en gecontroleerd aan huis te ontvangen.
Waarom zou er dan voor een veel duurdere oplossing gekozen moeten worden die vooral veel duurder is omdat die ook veel sneller is.
Als de lijnbus een halte voor mijn deur heeft kan de chauffeur toch ook niet zomaar zeggen, sorry ik stop hier niet want dat kost me te veel tijd, stapt u maar bij een andere halte uit en loop verder of neem een taxi die u wel bij de deur uitzet?

llinde
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mei 2012 21:45

Re: PostNL bezorgt pakketjes uit China niet meer thuis

Ongelezen bericht door llinde »

arie66 schreef:De webshop wil de goedkoopste manier , jij haalt het daar omdat het daar goedkoper is. Dan niet zeuren
Wat een merkwaardig uitgangspunt, als het verzonden product goedkoop is, dan mag je niet meer zeuren als de bezorger zijn opdracht niet uitvoert?
Ook al verstuur ik iets helemaal zonder waarde, dan nog zal de bezorger zijn opdracht correct moeten uitvoeren en indien niet mag er wel terdege over geklaagd worden.
Zelfs als ik een lege envelop aangetekend verstuur mag ik toch gewoon klagen als deze niet aan komt?

josp46
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2016 10:19

Re: PostNL bezorgt pakketjes uit China niet meer thuis

Ongelezen bericht door josp46 »

Bij een afhaalpunt werd mij verteld dat het alleen om pakketjes gaat waarvoor geen verzendkosten zijn betaald!! ??

klopt dat??

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL bezorgt pakketjes uit China niet meer thuis

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nee, natuurlijk klopt dat niet.

Gesloten