LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL heeft maling aan gewone consument

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
lurvi09
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 jun 2005 21:23

PostNL heeft maling aan gewone consument

Ongelezen bericht door lurvi09 »

Ik heb al jaren problemen met PostNL, maar vorige week heeft dat wel een hoogtepunt bereikt. Ik heb 5 brievenbuspakketjes verstuurd (ja met Track&Trace, want anders kan ik helemaal niet zien of het ooit wel aan komt) maar daarvan zijn 4 beschadigd of leeg aangekomen. PostNL heeft hier maling aan, dan had ik het maa aangetekend moeten versturen.

Ik kan niet om PostNL heen, omdat ze op veel waddeneilanden de enige bezorgers zijn. Maar ik kan onmogelijk alles aangetekend gaan versturen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: PostNL heeft maling aan gewone consument

Ongelezen bericht door berndv »

lurvi09 schreef:Ik heb al jaren problemen met PostNL, maar vorige week heeft dat wel een hoogtepunt bereikt. Ik heb 5 brievenbuspakketjes verstuurd (ja met Track&Trace, want anders kan ik helemaal niet zien of het ooit wel aan komt) maar daarvan zijn 4 beschadigd of leeg aangekomen. PostNL heeft hier maling aan, dan had ik het maa aangetekend moeten versturen.

Ik kan niet om PostNL heen, omdat ze op veel waddeneilanden de enige bezorgers zijn. Maar ik kan onmogelijk alles aangetekend gaan versturen.
aangetekend biedt wel iets meer zekerheid, maar geeft ook geen 100% garantie. Waarom niet via de gewone pakketpost? Dan heeft de track&trace namelijk ook daadwerkelijk zin, brievenbuspakketten geven geen garantie, hoewel je er eigenlijk wel van uit zou moeten kunnen gaan dat pakketten goed aankomen.

lurvi09
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 jun 2005 21:23

Re: PostNL heeft maling aan gewone consument

Ongelezen bericht door lurvi09 »

Het waren gewoon brieven met een dvd. Het waren niet eens pakketjes. Achteraf had ik ze beter via Kiala kunnen versturen, maar daar denk je bij een brief nu eenmaal niet aan. Een keer een beschadiging kan gebeuren, maar 80% is absurd. Het gaat niet eens om de kosten. Het gaat om de houding van PostNL.

Upstairs
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 mei 2009 16:35

Re: PostNL heeft maling aan gewone consument

Ongelezen bericht door Upstairs »

Ik werk als postbezorger bij PostNL en heel soms komt het voor dat de envelop beschadigd is of leeg. In mijn geval ging het allemaal
om gewone enveloppen die niet sterk genoeg waren voor de inhoud. ( voorbeeld: een hotelkamersleutel met bolletje die eruit was, maar deze zat in een gewone envelop.) De briefpost wordt door machines gesorteerd, dit gaat razendsnel. Als er iets scherps of hards (bv. een DVD) in zit kan de envelop beschadigd raken en het product eruitvallen. Gebruik je wel luchtkussenenveloppen? Deze zijn veel sterker.
Dit zie ik ook vaak bij kerstpost, heb dan alleen de envelop omdat het papier van de envelop heel dun en slap is en bijna nooit dichtgeplakt zit. Door de machine overleven ze de sortering niet.

lurvi09
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 jun 2005 21:23

Re: PostNL heeft maling aan gewone consument

Ongelezen bericht door lurvi09 »

Het waren allemaal extra stevige enveloppen, met nog eens extra tape op alle hoeken om beschadiging te voorkomen. Geloof me, ik weet inmiddels hoe slecht de service van PostNL is en de schuld ligt echt never nooit bij PostNL zelf, dus ik heb echt mijn maatregelen genomen om schade en vermissing te voorkomen. Helaas, ik heb soms geen andere optie dan PostNL, maar geef dan tenminste toe dat je als bedrijf fouten maakt. Helaas zit dat niet in het systeem.

Als ik bel en PostNL verbreekt de verbinding is het mijn schuld dat ik niet heb gechat (en dus krijg ik geen restitutie van de telefoonkosten en boeit het PostNL echt niet dat ik 20 minuten op een 'agent' gewacht heb). Als ik labels bestel en PostNL levert niet is het mijn schuld dat ik het niet via een vaste verbinding mijn labels aangemaakt heb. Als een brief bezorgd wordt op het verkeerde adres en ik wordt beticht van oplichting is met mijn schuld dat ik het niet met een Track&Trace heb verzonden. Als een brievenbuspakketje bij de buren in de bus is gedaan en die zijn niet thuis is dat mijn schuld omdat ik het aangetekend had moeten versturen, ik kan nog wel een tijdje door gaan. Ik vind de houding zo verschrikkelijk kinderachtig. Geef fouten gewoon toe

Gesloten