LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL pakket kwijt: geschillencommissie?

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
FlorisJan90
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2021 21:09

PostNL pakket kwijt: geschillencommissie?

Ongelezen bericht door FlorisJan90 »

Heb een 5 jaar oude camera met een nieuwprijs van 425 euro en een waarde van rond de 200 euro op marktplaats verstuurd naar Frankrijk. Heb er een verzekering tot 100 euro bij gekocht. Pakket is kwijtgeraakt en krijg nu dus 100 euro terug. De reden van het kwijtraken is dat bij PostNL een ander adres in het systeem staat dan ik op het pakket heb geschreven. Hierdoor is het pakket bij de verkeerde persoon aangeboden en daarna retour gestuurd. Hierna is het pakket kwijt geraakt. Ik heb aangeven dat ik graag meer geld terug zie zodat ik een nieuwe camera kan kopen gezien PostNL het pakket niet naar het juiste adres heeft gestuurd en dus nalatig is geweest. Hierop heb ik een mailtje terug gehad dat als ik het niet eens ben met PostNL bij de geschillencommissie kan aankloppen. Denken jullie dat ik daar enige kans van slagen heb?

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL pakket kwijt: geschillencommissie?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarom zou je meer krijgen dan datgene wat je verzekerd hebt?

Los daarvan: op basis waarvan bepaal je de waarde van 200 euro? De meeste camera’s brengen dat na 5 jaar echt niet meer op. Op wat voor camera gaat het?

NeoDutchio
Berichten: 12308
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL pakket kwijt: geschillencommissie?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe kan er bij PostNL een ander adres in het systeem staan? Online kunt u zelf alles ingeven en een printje daarvan gaat op de doos. En bij een PostNL punt worden de gegevens overgenomen van wat er op het pakket staat. U krijgt dan ook nog eens een bonnetje mee en had meteen kunnen zien als het fout zou zijn.

U sluit een verzekering af voor €100,- terwijl u van mening bent dat het meer waard is. Dat is hetzelfde als een huis van €500.000 verzekeren tegen €250.000 en bij brand klagen dat u maar €250.000 krijgt. Geen kans van slagen dus.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL pakket kwijt: geschillencommissie?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kansloos. Heb zelf een paar jaar geleden een camera naar Frankrijk gestuurd. Zelfde liedje. Waarde ruim tweehonderd euro. PostNL hanteerde eerst standaard een verzekerde waarde tot 500 euro. Dat hadden ze net aangepast naar tot 100 en voor een hoger posttarief tot 500 euro. Pakketje is meteen van tracktrace verdwenen. Vergoeding van 100 euro gekregen omdat ik ook tot 100 euro aangetekend had verzonden. Frankrijk is berucht als het gaat om pakketzendingen.

Als je spullen op internet verkoopt zoals ik: mijd Frankrijk als de pest en doe Italië er ook meteen bij. Het is echt een farce.
Hoe kan er bij PostNL een ander adres in het systeem staan? Online kunt u zelf alles ingeven en een printje daarvan gaat op de doos. En bij een PostNL punt worden de gegevens overgenomen van wat er op het pakket staat. U krijgt dan ook nog eens een bonnetje mee en had meteen kunnen zien als het fout zou zijn.
Zo werkt het met DHL maar niet per se bij PostNL. Bij PostNL kun je nog gewoon het adres op de doos schrijven: helemaal analoog. Land en postcode worden dan handmatig door de baliemedewerker ingevoerd in de PostNL terminal.

Vervolgens gaat het pakket voor Frankrijk naar een hub (distributiecentrum) van de netwerkpartner van PostNL omdat PostNL niet zelf in Frankrijk bezorgt. Het pakket wordt daar voorzien van de eigen "verzendcode netwerkpartner" en wordt het adres door die netwerkpartner in hun eigen systeem gezet. En daar kan het misgaan.

Nog meer gedupeerden:
https://nl.trustpilot.com/review/colisprive.com

NeoDutchio
Berichten: 12308
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL pakket kwijt: geschillencommissie?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bob Schurkjens schreef:
30 jan 2021 22:45
Hoe kan er bij PostNL een ander adres in het systeem staan? Online kunt u zelf alles ingeven en een printje daarvan gaat op de doos. En bij een PostNL punt worden de gegevens overgenomen van wat er op het pakket staat. U krijgt dan ook nog eens een bonnetje mee en had meteen kunnen zien als het fout zou zijn.
Zo werkt het met DHL maar niet per se bij PostNL. Bij PostNL kun je nog gewoon het adres op de doos schrijven: helemaal analoog. Land en postcode worden dan handmatig door de baliemedewerker ingevoerd in de PostNL terminal.
Dat staat ook in de regel die daarna kwam.
Bob Schurkjens schreef:
30 jan 2021 22:45
Vervolgens gaat het pakket voor Frankrijk naar een hub (distributiecentrum) van de netwerkpartner van PostNL omdat PostNL niet zelf in Frankrijk bezorgt. Het pakket wordt daar voorzien van de eigen "verzendcode netwerkpartner" en wordt het adres door die netwerkpartner in hun eigen systeem gezet. En daar kan het misgaan.
Het nadeel van grote delen van Frankrijk is dat niet alle straten namen hebben. Ooit zelf pechhulp moeten inschakelen bij familie thuis. Dat huis heeft een naam en het dorpje heeft een naam. En dan is het 300 meter vanaf een bepaalde plek. Via de ANWB kon dat niet doorgegeven worden, die werken alleen met straatnaam en huisnummer. Een voordeel, de post komt daar wel gewoon aan.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: PostNL pakket kwijt: geschillencommissie?

Ongelezen bericht door Sira »

NeoDutchio schreef:
30 jan 2021 22:41
Dat is hetzelfde als een huis van €500.000 verzekeren tegen €250.000 en bij brand klagen dat u maar €250.000 krijgt. Geen kans van slagen dus.
Zelfs die € 250.000,- krijgt hij niet eens, want het huis is zwaar onderverzekerd.

Gesloten