LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL-tarief: +28%

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
geldbron
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 dec 2013 12:08

PostNL-tarief: +28%

Ongelezen bericht door geldbron »

Met ingang van 1 januari 2014 laat PostNL, in het geniep, een frankeerzone voor brievenbuspost geheel vervallen! Het betreft de frankeerzone van 250 gram t/m 500 gram.
Hierdoor wordt het verzenden van een poststuk van bijvoorbeeld 260 gram maar liefst 28% duurder!
Nu 3,00 euro, wordt 3,84 euro. Wordt eens wakker Den Haag!

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: PostNL-tarief: +28%

Ongelezen bericht door eleven »

geldbron schreef:Met ingang van 1 januari 2014 laat PostNL, in het geniep, een frankeerzone voor brievenbuspost geheel vervallen! Het betreft de frankeerzone van 250 gram t/m 500 gram.
Hierdoor wordt het verzenden van een poststuk van bijvoorbeeld 260 gram maar liefst 28% duurder!
Nu 3,00 euro, wordt 3,84 euro. Wordt eens wakker Den Haag!

Voor de hele brievenbusgewichten, is er alleen nog een voor gekomen, namelijk die door jou aangehaalde € 3,84.

Dus van 0 - 2 kg dezelfde prijs.
Wat Den Haag betreft, moet je hier zijn:
https://www.acm.nl/nl/publicaties/publi ... jke-grens/

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: PostNL-tarief: +28%

Ongelezen bericht door alfatrion »

De inkomsten voor PostNL lopen sterk achteruit doordat er veel minder brieven worden verstuurd. Willen we dat de postbode dezelfde service blijft leveren dan zullen de postzegels duurder worden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL-tarief: +28%

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Vroeger hadden ze ook een tarief voor pakketjes van 1 tot 500 gram naar het buitenland. Daar hebben ze nu ook één tarief van gemaakt: van 1 tot 2000 gram. Tariefsverhoging van ruim 100%! Zeepost hebben ze eruit gegooid. Was de helft goedkoper. Heeft 200 jaar bestaan en is geruisloos geschrapt. Heel raar als je bedenkt dat PostNL beweert zich te bekommeren om het milieu. Met per boot vervoeren heb je honderd keer minder fossiele brandstof nodig dan per vliegtuig...

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: PostNL-tarief: +28%

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik vraag me af hoeveel mensen nog genoegen zouden nemen met trage zeepost. Er worden hier al klachten gepost als iets wat in het weekend is besteld maandag nog niet binnen is (bij wijze van spreken).

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL-tarief: +28%

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als je 105,30 euro moet aftikken om een doos van 11 kilo naar de VS te sturen en het kan voor de helft minder, dan kiezen een hoop mensen toch wel eieren voor hun geld. Ook al duurt het dan een maand langer.

In Duitsland kan het ook voor de helft minder:
http://www.posttip.de/paket-rechner/erg ... 8&x=44&y=5

Het vervelende aan PostNL is dat ze nog steeds een feitelijk monopolie hebben op de markt voor particulieren.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: PostNL-tarief: +28%

Ongelezen bericht door Chocomelk »

alfatrion schreef:De inkomsten voor PostNL lopen sterk achteruit doordat er veel minder brieven worden verstuurd. Willen we dat de postbode dezelfde service blijft leveren dan zullen de postzegels duurder worden.
Die service is hier ver te zoeken.

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: PostNL-tarief: +28%

Ongelezen bericht door stekel »

Ik kreeg een ongefrankeerde kerstkaart.Vandaag een kaart van post nl ontvangen met het verzoek om 1,80 euro te voldoen. Zijn ze daar de weg kwijt? Ik betaal niets.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL-tarief: +28%

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

stekel schreef:Ik kreeg een ongefrankeerde kerstkaart.Vandaag een kaart van post nl ontvangen met het verzoek om 1,80 euro te voldoen. Zijn ze daar de weg kwijt? Ik betaal niets.

Ze accepteren ook oude benzinezegeltjes, plakplaatjes etc. Dus als u nog wat heeft liggen.

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: PostNL-tarief: +28%

Ongelezen bericht door stekel »

Bob Schurkjens schreef:
stekel schreef:Ik kreeg een ongefrankeerde kerstkaart.Vandaag een kaart van post nl ontvangen met het verzoek om 1,80 euro te voldoen. Zijn ze daar de weg kwijt? Ik betaal niets.

Ze accepteren ook oude benzinezegeltjes, plakplaatjes etc. Dus als u nog wat heeft liggen.
Dat zal ik doen Bob.Laat de deurwaarder maar komen.

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: PostNL-tarief: +28%

Ongelezen bericht door stekel »

Deze week weer een herinnering ontvangen voor de ongefrankeerde kerstkaart. Het mag wat kosten bij post.nl.

Gesloten