PostNL tekent zelf voor ontvangst

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Moiseule58

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door Moiseule58 » 21 mei 2017 13:42

Onze pakketbezorger is een zelfstandige, net als zijn vrouw. Hij komt uit Koerdisch Irak en is dankbaar dat hij dit werk mag doen. Dus wij hebben nooit, maar dan ook nooit klachten. Integendeel! Wij zijn erg blij met hem.

BL2
Berichten: 2039
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door BL2 » 21 mei 2017 14:54

Blij ?
Of doen deze man (en vrouw) "gewoon" hun werk ? Zou daar niet blij van worden, maar het gewoon vinden.

Moiseule58

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door Moiseule58 » 21 mei 2017 15:09

Meer dan gewoon hun werk. Voor zover ik weet zijn alle buren om ons heen ook heel tevreden. Nooit fouten, altijd vriendelijk en ga zo maar door. Daar kunnen sommige andere bezorgdiensten die hier komen nog wat van leren. Natuurlijk zijn er ook rotte appels. Maar is dat niet bij meer bedrijven?

Bob Schurkjens
Berichten: 5864
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 21 mei 2017 18:41

Bij PostNL is het al jaar en dag "verdeel en heers". Pakketbezorgers betalen ze per afgeleverde zending. Voor elke zending die niet afgeleverd kan worden krijgt de pakketbezorger nul euro van PostNL. Dus worden bezorgers creatief. Je kan daar wat van vinden maar dit is de realiteit. Lang leve de privatisering. PostNL wordt daarbij gedekt door de Postwet: ze zijn maar zeer beperkt of niet aansprakelijk voor alles wat er misgaat.

Als je Nederland op dit punt met de VS vergelijkt: in de VS is het nog een staatsbedrijf waar bezorgers een vast salaris krijgen. Er is daar een postale recherche die ernstige onregelmatigheden onderzoekt. Kom daar maar eens om in Nederland. Daar is valsheid in geschrifte in de praktijk wel strafbaar. In Nederland word je keihard uitgelachen. https://postalinspectors.uspis.gov/

Radar
Site Admin
Berichten: 4019
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door Radar » 21 mei 2017 23:56

Dit onderwerp zat gisteren in onze radio-uitzending: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... or-postnl/

jae1
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2017 07:44

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door jae1 » 22 mei 2017 15:19

afgelopen zaterdag gebeurd mij het zelfde ik haal de postbus leeg geen post drie kwartier later komt mijn man en vind een aangetekend stuk wat een grote schande is dit de luiheid om niet eens aan te bellen ik ben gewoon thuis schofferig vind ik dit post nl moet zich schamen
Laatst gewijzigd door Radar op 22 mei 2017 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overmatig hoofdlettergebruik verwijderd

sunniva.brunings
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2017 12:45
Contacteer:

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door sunniva.brunings » 23 mei 2017 10:32

Twaalf mei j.l. heeft een vriend van mij een pakketje met een cadeautje naar mij verstuurd. Ik krijg via WhatsApp een foto van de Track & Trace code.
Ik volg mijn pakketje en die blijkt pas 3 dagen later aan te komen. Oké, kan gebeuren al past het wel gewoon door de brievenbus. Maandag zie ik op post.nl dat mijn pakketje is aangekomen. Ik loop naar beneden naar mijn postbus en doe hem open: géén pakketje! Ik app die vriend dat het niet is aangekomen en zoek is.
Ik loop weer naar boven en bel PostNl. De mevrouw van de klantenservice verteld mij 2 dingen: Het pakket is in het sorteercentrum en ook bij mij. RAAR! Zij verteld dat de afzender moet bellen omdat hij de overeenkomst is aangegaan met ze om het te versturen. Oké... beetje omslachtig maar goed. Hij heeft contact opgenomen en hij kreeg te horen dat ik nu aan mijn buren moest vragen of zij het pakket hadden. Wéér een ander verhaal dus!! Ze zouden geen onderzoek doen want het was niet aangetekend dus we hadden gewoon pech. Dat accepteerde ik niet en heb toen een bericht via Facebook naar ze verstuurd en toen moest ik mijn vriend weer bellen, en hij moest opnieuw met PostNL bellen om zijn eigen gegevens en een omschrijving van de inhoud en de uiterlijke kenmerken door te geven. Dat heeft hij gedaan.
Het is nu 23 mei en ik heb nog steeds géén pakketje. Ik heb net weer gebeld en ik kreeg te horen dat de opdrachtgever morgen te horen krijgt hoe het zit. Nou, ik denk dat ik het al weet. Het is waarschijnlijk gewoon kwijt. Ik ga kijken naar alternatieven en ook vragen aan de afzenders voor alternatieven want dit is gewoon een kwalijke zaak!

kakatoe65
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2017 17:34

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door kakatoe65 » 23 mei 2017 17:42

Het probleem is dat Postnl zoekt naar mogelijkheden om de kosten zo laag mogelijk te houden.
Toen ik begon bij de post in '97 had ik zo'n beetje dagelijks in mijn wijken (vooral de ochtendwijken) nabrengzakken met post , dat is al een aantal jaren niet meer ivm de digitalisering en het word nog steeds minder.
Dus wil het bedrijf zoveel mogenlijk de kosten drukken, en de grootste onkostenpost zijn de personele kosten.
Om een voorbeeld te schetsen vroeger werd in de bestellerskantoren alles handmatig gesorteerd en samengevoegd , een volletijd werker had 2 wijken voor te bereiden en te bestellen en je had een werkdag van zo'n 7 a 8 uur, en de pakkettenchauffeur (vaste medewerker) tussen de 120- 160 pakketten per dag te bezorgen.
Vanaf het moment dat de post geprivatiseerd is ( ik meen '89), zitten de postbodes en pakketbezorgers in een voortdurende reorganisatie en dat is nog steeds zo.
Op een gegeven moment kwamen de zzp'ers om pakketten te bezorgen want dat was dan weer goedkoper dan vaste medewerkers aan nemen, maar zoals gezegd als je als zzp'er het pakketje niet af kan leveren en maar de helft betaald krijgt gaan die mensen gekke dingen doen om toch zoveel mogelijk te verdienen, ze hebben toch hun auto's te onderhouden, de benzinekosten en niet te vergeten ook nog eens thuis de nodige onkosten.
Maar dat is niet het enige, ook stoppen er veel retailers er mee om als servicepunt te fungeren voor postnl, vaak moeten ze er iemand extra voor in dienst nemen, en de kosten dekken de baten niet eens.
Ook bij de postbodes word gekeken hoe er op de kosten bespaart kan worden, binnenkort word er begonnen het tweebundelsysteem zodat er nauwelijks meer samengevoegd hoeft te worden, je loopt dus met twee bundels post in een straat en je huis aan huis te bestellen.
Dat scheelt dus weer uren aan binnenwerk.
Dan het meest belangrijke vind ik, als postbode of pakkettenchauffeur had je eer van je werk, je maakte het proces van begin tot het eind mee, vanaf het sorteren tot het aan de klant afgeven en/of het bestellen in de brievenbus.
Nu is er in gehakt en zijn er haast alleen nog maar voorbereiders en bestellers waardoor je onverschilligheid krijgt onder de medewerkers van postnl en al helemaal van de zzp'ers, die hebben al helemaal geen binding met het bedrijf.
En dat terwijl het op het ogenblik bij de pakketten booming business is vanwege alle webwinkels.
Binnenkort verhuizen wij weer, eerst van het plaatselijke bestellerskantoor naar een regionaal voorbereidingslocatie (waar voorheen een overslag bedrijf in zat), en over een aantal maanden gaan we over naar het sorteercentrum brieven (nog verder weg), bepaalt motiverend werken al die veranderingen niet, die al zo'n dikke 27 jaar bezig duren.
Je hebt geen zin meer in dat stapje harder lopen om alles voor elkaar te krijgen, je doet het wel, maar voor je leidinggevende (die anders de pineut is) maar niet meer met plezier omdat je trots ben op het bedrijf waar je voor werkt :( :( :(

VSJDR88
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 jul 2018 13:38

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door VSJDR88 » 14 jul 2018 17:46

MauHe schreef:Nee, natuurlijk mag dit niet. Is in principe gewoon postfraude. Is mij ooit overkomen met een horloge van € 100, gewoon in de brievenbus gestopt en zelf getekend. Ik kan me er nog kwaad over maken. Voor hetzelfde geld stoppen ze het in de verkeerde brievenbus. En als je dan een klacht indient bij PostNL is de standaardreactie iets van "we zullen het intern onderzoeken", maar vervolgens word je als klant niet op de hoogte gehouden van wat daar uitkomt.
Ongelofelijk, PostNL doet ook echt alles zoals het hen uitkomt.

renewouters
Berichten: 2545
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door renewouters » 01 aug 2018 11:10

Toch knap, dat internetverkoop jaar in jaar uit fors blijft groeien (ten koste van de stenenwinkelretailer om de hoek) en dat, als je dit forum moet geloven, alles fout gaat ongeacht de bezorgdienst. Waarom wordt er nog zoveel online besteld als het niet bezorgd wordt, te laat wordt bezorgd, kwijt raakt, gestolen wordt, etc?

Lowieze
Berichten: 1339
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door Lowieze » 01 aug 2018 11:14

renewouters schreef:Toch knap, dat internetverkoop jaar in jaar uit fors blijft groeien (ten koste van de stenenwinkelretailer om de hoek) en dat, als je dit forum moet geloven, alles fout gaat ongeacht de bezorgdienst. Waarom wordt er nog zoveel online besteld als het niet bezorgd wordt, te laat wordt bezorgd, kwijt raakt, gestolen wordt, etc?

Topic is meer dan een jaar oud :D , misschien is er nu wat verbeterd?

MavdBo
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mar 2013 20:55

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door MavdBo » 22 okt 2018 18:36

Nee dus, er is nog niets veranderd/verbeterd. Ik heb nl vandaag alweer de reden van het plaatsen van dit topic mogen ervaren.
Op internet ging ik checken of mijn pakketje al was afgeleverd bij mijn ouders. En idd, fijn dat het er is dacht ik nog.... maar wat een rare handtekening? Die is helemaal niet van mijn ouders. Niet van mijn vader, nóch van mijn moeder.
Toen ik thuis kwam gevraagd naar het pakketje. Nee hoor, niets ontvangen vandaag zeggen ze. Dus ga ik in de brievenbus kijken die vooraan de oprit staat. En wat schetst mijn verbazing: het pakketje ligt in de brievenbus!
Er is dus gewoon door de postbeambte zélf getekend en in de brievenbus gedropt. Schandalig dit! Stel dat het was meegenomen, hoe had ik dan ooit kunnen bewijzen dat ik het niet ontvangen heb? Er is tenslotte getekend voor ontvangst.
Ik heb PostNL gebeld, maar voordat je al die bandjes eens doorgeworsteld bent, ben je al 10min verder. Klacht wordt opgenomen maar ik verwacht er totaal niets van. Het is werkelijk ongehoord dat dit kan. Is toch gewoon valsheid in geschrifte?

BreejKC
Berichten: 1065
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door BreejKC » 22 okt 2018 18:51

Helaas. Als ontvanger van poststukken heeft u weinig op te merken bij Post.nl. Althans daar gaat Post.nl vanuit en daar houden zij zich strikt aan omdat de Postwet ze verregaand beschermd. Vandaar dat als u als ontvanger reageert er in verreweg de meeste gevallen niets gebeurt en Post.nl zich naar ontvangers toe verschuilt achter een daverende stilte.

De verzender daarentegen heeft wel betaald voor het juist verzenden van het poststuk en heeft er dus ook alle belang bij, als betalende klant, dat de procedure rond de postbezorging op een juiste manier plaatsvindt. Helaas, met alle arrogantie die Post.nl grootscheeps ten toon spreid hebben ze in veel gevallen ook sch....t aan hun eigen betalende klanten (de verzenders) en horen die bij het indienen van een klacht in veel gevallen ook niets of krijgen een nietszeggend antwoord.

Misschien dat u als ontvanger van het poststuk samen met de verzender daarvan in verzet kan gaan tegen de arrogantie van Post.nl en samen u een klacht gaat indienen bij de Geschillencommissie Postbezorging. De verzender omdat hij met een valse handtekening opgescheept wordt en Post.nl dus valsheid in geschrifte heeft gepleegd en u omdat u als ontvanger (of uw ouders) van het pakket die handtekening nooit gezet heben, terwijl Post.nl het tegendeel beweerd. Uiteraard kunt u aantonen dat het uw handtekening niet is, of uw ouders dat het hun handtekening niet is, aan de hand van andere officiële documenten, zoals rijbewijs, ID-kaart of paspoort waar ook een officiële handtekening in moet staan.

angel1978
Berichten: 6116
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door angel1978 » 22 okt 2018 18:53

MavdBo schreef:
22 okt 2018 18:36
Nee dus, er is nog niets veranderd/verbeterd. Ik heb nl vandaag alweer de reden van het plaatsen van dit topic mogen ervaren.
Op internet ging ik checken of mijn pakketje al was afgeleverd bij mijn ouders. En idd, fijn dat het er is dacht ik nog.... maar wat een rare handtekening? Die is helemaal niet van mijn ouders. Niet van mijn vader, nóch van mijn moeder.
Toen ik thuis kwam gevraagd naar het pakketje. Nee hoor, niets ontvangen vandaag zeggen ze. Dus ga ik in de brievenbus kijken die vooraan de oprit staat. En wat schetst mijn verbazing: het pakketje ligt in de brievenbus!
Er is dus gewoon door de postbeambte zélf getekend en in de brievenbus gedropt. Schandalig dit! Stel dat het was meegenomen, hoe had ik dan ooit kunnen bewijzen dat ik het niet ontvangen heb? Er is tenslotte getekend voor ontvangst.
Ik heb PostNL gebeld, maar voordat je al die bandjes eens doorgeworsteld bent, ben je al 10min verder. Klacht wordt opgenomen maar ik verwacht er totaal niets van. Het is werkelijk ongehoord dat dit kan. Is toch gewoon valsheid in geschrifte?
ontvanger laten klagen bij verzender dat pakket niet ontvangen is en handtekening onbekend.
Dan heeft verzender maar 2 keuzes:
* pakket laten zoeken door postnl
* nieuw pakket sturen

Bob Schurkjens
Berichten: 5864
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 22 okt 2018 21:23

Postbeambtes bestaan niet meer. Die had je vroeger bij de PTT. Zij deden hun werk onder ambtseed.

fonsflons
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door fonsflons » 22 okt 2018 22:12

angel1978 schreef:
22 okt 2018 18:53
MavdBo schreef:
22 okt 2018 18:36
..... En wat schetst mijn verbazing: het pakketje ligt in de brievenbus!....
ontvanger laten klagen bij verzender dat pakket niet ontvangen is en handtekening onbekend.
Dan heeft verzender maar 2 keuzes:
* pakket laten zoeken door postnl
* nieuw pakket sturen
Het pakket is dus wel aangekomen, en het lijkt mij niet echt redelijk om de verzender dan een nieuw pakket op te laten sturen. Die heeft immers niets fout gedaan en hoeft niet extra gedupeerd te worden.

jacqueline claas
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2018 11:03

Re: PostNL tekent zelf voor ontvangst

Ongelezen bericht door jacqueline claas » 28 nov 2018 11:35

Oktober pakket kwijt bezorger zegt bij een huisnummer afgegeven bij die persoon lag het niet.Tnt zou de bezorger langs sturen moet nog komen tnt zou terug bellen moet nog gebeuren.Dan krijg ik een doos binnen die doorweekt was gelukkig niet de inhoud.Nu weer een pakket weg krijg steeds vanwegen blackfriday 1 dag vertraagt maar dat zie ik al dagen.De verzender gebeld nu schijnt mijn pakket in een container te liggen wat trouwens zeer breekbaar is.Ze zeggen nu wat er het eerst is binnen gekomen in de container komt er het eerst uit.Volgens mij is het dan zo Wat er als laatst in gaat komt er het eerst uit.Dit is toch schandalig hoe hun met je spullen omgaan spaar er het hele jaar voor voor mijn kerstdorp vanwegen uitkering omdat ik in een scootmobiel rijd.En nu dit 3x keer in 2 maanden iets met mijn pakketten is gewoon schandalig het enigste wat je hoort als er stoom uit je oren komt ja we hebben er begrip voor meer niet.

Plaats reactie