LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sandd Postbezorging een drama

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Nessi
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 dec 2013 15:19

Re: Sandd Postbezorging een drama

Ongelezen bericht door Nessi »

We hebben nu de Belastingdienst gevraagd de originele aanslag laten toesturen. Het zal me benieuwen wat er nu gebeurd.
We willen gewoon de post ontvangen waarover het gaat. Eventuele herinneringen kunnen ze niet opnieuw ook niet als kopie.
Dus kort gezegd, kom je nu in een welles nietes spelletje terecht met als verliezer de kleine man.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Sandd Postbezorging een drama

Ongelezen bericht door eleven »

Terug naar het onderwerp.

Hoe de digitale wereld in 2017 uitziet, aan deze boodschap heeft TS niets, want hier gaat het om zijn/haar postbezorging door Saand, tenminste als de Belastingdienst de vermiste brieven door dit bedrijf heeft laten bezorgen.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Sandd Postbezorging een drama

Ongelezen bericht door gezondheid »

Voor alle duidelijkheid: De Belastingdienst verzend haar poststukken zowel via PostNL als via Sort and Deliver, Sandd.

Maar om het nog ingewikkelder te maken: Sandd heeft geen landelijke dekking als ik het goed begrepen heb. In die gebieden word de post van Sandd dan door PostNL uitgevoerd!
Laatst gewijzigd door gezondheid op 26 dec 2013 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Sandd Postbezorging een drama

Ongelezen bericht door tenormin »

gezondheid schreef:Voor alle duidelijkheid: De Belastingdienst verzend haar poststukken zowel via PostNL als via Sort and Deliver, Sandd.
Dat is een feit! Ontving vorige week 2 brieven van de Belastingdienst. De witte enveloppe met de Zorgtoeslag via Sandd; de "aanslag" (was een "aanslag :mrgreen: ") via PostNl. Happy X-mas evening.

Heiko1952
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2014 18:49

Re: Sandd Postbezorging een drama

Ongelezen bericht door Heiko1952 »

Het wordt nog mooier. Vanmorgen kreeg ik drie brieven in de bus. Hiervan was er een voor mij bestemd en de andere twee voor ander huisnummers in de straat.
De post blijkt, dacht ik, bezorgd te zijn door SND post. Dat kan men zijn aan sorteercode op de enveloppe. Daar staat dus duidelijk SND.
De brieven kwamen van de Belastingdienst en van de Regio Bank. Ik heb contact opgenomen met SND en hen een foto gestuurd waarop van alle drie de brieven duidelijk het adres te lezen was. Krijg ik het volgende mailtje terug (van SND dus).

"De brieven die toont zijn niet door SND bezorgd maar door de firma SANDD. Deze firma maakt al enkele jaren misbruik van onze handelsnaam door de merknaam SND te gebruiken in hun sorteercode. Beide firma's hebben niets met elkaar te maken.
Wat uw klacht betreft, deze ontvangen wij dagelijks. Klagen bij SANDD heeft weinig effect, het enigste wat helpt is klagen bij de opdrachtgevers. Zij zijn immers degene die kiezen voor goedkope bezorging.

Met vriendelijke groet,


XXXXXXXXXX
SND "

Dit is toch niet mogelijk, jawel dus!!!

Afgezien van het taalgebruik laten zij je er ook mee zitten, terwijl volgens zeggen van SND "SANDD DE POSTSORTEERCODE VAN SND GEBRUIKT"

Mag dit???

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Sandd Postbezorging een drama

Ongelezen bericht door tenormin »

het enigste wat helpt is klagen bij de opdrachtgevers. SND "

Dit is toch niet mogelijk, jawel dus!!!

Afgezien van het taalgebruik laten zij je er ook mee zitten, terwijl volgens zeggen van SND "SANDD DE POSTSORTEERCODE VAN SND GEBRUIKT"

Mag dit???
Stond er werkelijk enigste? Niet te filmen. Nou ja, voor de rest is de totale tegenwoordige postbezorging kommer en kwel.

snoopy75
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2015 12:44

Re: Sandd Postbezorging een drama

Ongelezen bericht door snoopy75 »

Wat een drama bij de post. Voor de 2e keer is er wederom geen post van de belastingdienst bij ons op de mat gevallen. Met als resultaat een boete van 158 euro
Geen herinnering, geen begrip, geen melding naar de post hoe dit kan...gewoon pech en betalen maar.

Het kan toch niet zo zijn dat postbezorgers die niet bezorgen hier zomaar mee wegkomen.
De rekening is niet te verhalen en ik zal zelf voor de kosten moeten opdraaien.

Dit zal zeker niet de 1e keer zijn en ben benieuwd of meer mensen dit herkennen.

Angel51
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2015 23:59

Re: Sandd Postbezorging een drama

Ongelezen bericht door Angel51 »

SND is wel degelijk Sandd. Ik denk dat er een malafide partij tussen zit die misbruik maakt van de sorteercode van Sandd. Er bestaat echt geen firma die SND heet en die het slachtoffer is van Sandd. Ik denk eerder andersom. Ik ben zelf bezorger bij Sandd en wij bezorgen wel degelijk Regio-bank en de Belastingdienst. De meest rechtse letters op de bezorgcode onderaan het adres bestaat uit de letters SND en wijzen op Sandd en niks anders! De Belastingdienst wordt soms ook gewoon door Post.nl bezorgd. De post wordt gelijkelijk over deze bedrijven verdeeld, ook al mogen bedrijven zelf kiezen welk bedrijf ze hun post willen laten bezorgen.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Sandd Postbezorging een drama

Ongelezen bericht door gezondheid »

Wanneer jij de instantie wat gestuurd hebt moet jij dat bewijzen, anders aangetekende brief. Maar als het andersom is? Moet de overheidsinstantie niet bewijzen dat zij het hebben verstuurd en ook echt op de post hebben gedaan?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Sandd Postbezorging een drama

Ongelezen bericht door puma73 »

gezondheid schreef:Wanneer jij de instantie wat gestuurd hebt moet jij dat bewijzen, anders aangetekende brief. Maar als het andersom is? Moet de overheidsinstantie niet bewijzen dat zij het hebben verstuurd en ook echt op de post hebben gedaan?
Heel simpel en kort antwoord. Nee.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Sandd Postbezorging een drama

Ongelezen bericht door Jablan »

Aan de envelop kun je zien welk bedrijf bezorgt:
PostNL => Er zit een oranje barcode op de envelop.
Sandd => Onder het adres zit een regel met een code en de letters SND.
Andere postbedrijven zetten rechtsboven een stempel met hun naam erop.

De bezorging gaat ook met de tijd mee.
Bij DeutschePost oftewel Sandd, DHL en hun franchisenemers zijn de bezorgers verplicht met een route-app te werken. Bij PostNL geldt dit momenteel voor alle bezorgers met een brommer of auto, nog niet voor de postbodes op de fiets.
Beide bedrijven proberen zo meer controle op de bezorging te krijgen, want postbodes, die de post niet bezorgen, bestaan al zo lang er post wordt verstuurd.

Dan de andere kant van het verhaal.

De gemeentepost wordt hier bezorgd door mensen met een verstandelijk beperking. PostNL en Sandd werken meer met vaste bezorgers. Dit zijn de meest voorkomende ergernissen, die leiden tot foutieve bezorging:
  • Geen naam bij de brievenbus.
  • Geen/Onleesbaar huisnummer op de gevel.
  • Auto's geparkeerd pal voor de brievenbus.
  • Geen brievenbus in de voordeur, maar ergens goed verstopt aan de gevel.
Het is simpel. Bij de kantoorboekhandel en bouwmarkt zijn stickervellen met cijfers en letters te koop. Plak de achternaam, het huisnummer en eventueel straatnaam op je brievenbus. Heb je geen brievenbus in de voordeur, plaats hem dan zo dicht mogelijk aan de straat met de opening van de weg af (dus naar het huis). Zo gaat de bezorging een stuk beter.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Sandd Postbezorging een drama

Ongelezen bericht door gezondheid »

Daarnaast een te kleine brievenbus. Het beleid bij Sandd is dat poststuk niet door de brievenbus past, zonder bericht aan de geadresseerde het retour afzender gaat. Bij PostNL krijgt de geadresseerde een kennisgeving dat zijn/haar brievenbus niet voldoet aan de standaard afmetingen. Het buspakje kan dan bij de buren links/rechts bezorgd worden of gaat met de pakketdienst mee.

Het niet hebben van een huisnummer is niet altijd even erg. Als het om rijtjeswoningen gaat. Er zijn soms meerdere woningen zonder huisnummer. En dan gaan ze vervolgens klagen dat de post niet goed bezorgd is. In geval van twijfel aan bellen en vragen wat het huisnummer is.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Sandd Postbezorging een drama

Ongelezen bericht door puma73 »

gezondheid schreef:Daarnaast een te kleine brievenbus. Het beleid bij Sandd is dat poststuk niet door de brievenbus past, zonder bericht aan de geadresseerde het retour afzender gaat. Bij PostNL krijgt de geadresseerde een kennisgeving dat zijn/haar brievenbus niet voldoet aan de standaard afmetingen. Het buspakje kan dan bij de buren links/rechts bezorgd worden of gaat met de pakketdienst mee.

Kletspraat, de tijd dat er willekeurige maten aan de (meestal) in de muur gemetselde brievenbussen zaten is ver voorbij. Dit zal nog voorkomen in het buitengebied, maar in de bebouwde kom zijn de brievenbussen aangepast of staat er een brievenbus aan de straat.

Een pakketje wordt tegenwoordig door een pakketdienst bezorgd en heeft niks met brievenpost te maken.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Sandd Postbezorging een drama

Ongelezen bericht door Jablan »

Nou, Puma, hier is het eerder omgekeerd. Buitengebied heeft brievenbussen aan de straat, meestal op de perceelgrens. Binnen de bebouwde kom is het afhankelijk van het bouwjaar van het huis of bedrijf - er zijn nog genoeg gebouwen met een ouder, kleiner formaat brievenbus. Verder zie ik in de bouwplannen voor nieuwbouw steeds vaker 'de gleuf in de muur' erbij staan. Dat zijn opdrachtgevers, die wel aan de bezorgers denken. Anders is het met vastgoedbedrijven, die keer op keer bedrijfsruimtes/winkels opleveren met een glazen bui en de brievenbus ... ach, die wordt vergeten. Maakt niet uit, maar klaag dan niet, dat er niets wordt bezorgd.
gezondheid schreef:Het niet hebben van een huisnummer is niet altijd even erg. Als het om rijtjeswoningen gaat. Er zijn soms meerdere woningen zonder huisnummer. En dan gaan ze vervolgens klagen dat de post niet goed bezorgd is. In geval van twijfel aan bellen en vragen wat het huisnummer is.
Ik weet niet of je zelf bezorgt - ik baseer mij op wat de bezorgers mij vertellen. Wie per uur wordt betaald, heeft meestal geen tijd om aan te bellen en wie per poststuk betaald krijgt, zal er misschien een keer moeite voor doen, maar dat is eerder een kwestie van goede wil.

Als je te beroerd bent om het huisnummer duidelijk zichtbaar ergens op te hangen, dat neem je wel het risico, dat hulpdiensten je niet kunnen vinden (ambulance/brandweer/politie). Waar ik woon, zijn overal buiten de bebouwde kom paaltjes in de berm geslagen met de huisnummers erop - speciaal voor de hulpdiensten.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Sandd Postbezorging een drama

Ongelezen bericht door gezondheid »

Kletspraat zegt puma73. Kunt u op een normale wijze met mij communiceren? Ik vind uw taalgebruik niet bepaald van nette aard.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Sandd Postbezorging een drama

Ongelezen bericht door puma73 »

gezondheid schreef:Kletspraat zegt puma73. Kunt u op een normale wijze met mij communiceren? Ik vind uw taalgebruik niet bepaald van nette aard.
Ik vindt dit soort neuzelarij anno 2016 inderdaad kletspraat. Er zijn tegenwoordig overal bouwvoorschriften en regelingen voor, zo ook voor de minimumafmetingen van een brievenbus. En nee, ik ga niet die link voor u plaatsen. U bent handig genoeg om daar zelf op te googlen.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Sandd Postbezorging een drama

Ongelezen bericht door gezondheid »

Toen ik postverspreider was, is de realiteit anders dan u doet stellen. Er zijn wettelijke regelingen maar dat wil niet zeggen dat iedereen zich daaraan houdt. Mensen mogen zelf weten dat ze te kleine brievenbussen hebben. Je kunt anno 2016 nog steeds brievenbussen kopen die niet aan de standaard afmetingen voldoen. En het is ook niet verboden om deze brievenbussen te mogen verkopen.

Mucha

Re: Sandd Postbezorging een drama

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Sandd Postbezorging een drama

Ongelezen bericht door gezondheid »

Er zijn wel normen aan de brievenbus gesteld. Van mij hoeven daar geen regels voor te zijn. Immers het is het belang van de ontvanger om dit goed voor elkaar te hebben. Het is een goede services van PostNL om het pakketje dan met de pakketdienst (zonder meer kosten voor de afzender/geadresseerde) te bezorgen.

Duidelijke brochure hierover is te vinden op :

http://www.postnl.nl/Images/CM003-Folde ... ba1377ac02

Dat is al zelfs wettelijk geregeld:

De eisen voor uitvoering en plaats van brievenbussen zijn wettelijk vastgelegd in de Postregeling 2009 (Stcrt. 2009, 61).
De volledige tekst kunt u vinden op postnl.nl. Wanneer niet aan deze eisen wordt voldaan, mag PostNL voor u bestemde post als onbestelbaar behandelen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Sandd Postbezorging een drama

Ongelezen bericht door puma73 »

gezondheid schreef:Toen ik postverspreider was, is de realiteit anders dan u doet stellen. Er zijn wettelijke regelingen maar dat wil niet zeggen dat iedereen zich daaraan houdt. Mensen mogen zelf weten dat ze te kleine brievenbussen hebben. Je kunt anno 2016 nog steeds brievenbussen kopen die niet aan de standaard afmetingen voldoen. En het is ook niet verboden om deze brievenbussen te mogen verkopen.
Nog steeds kletspraat, elke nieuwbouwwoning wordt afgeleverd volgens bouwverordeningen. Zelfs in de tijd dat jij postbezorger was. Bij grote renovatieprojecten worden de oude voordeuren vervangen door nieuwe aan de voordeuren die aan de vigerende bouwvoorschriften voldoen.

Bij hoogbouw is het nog eenvoudiger, daar zijn regels hoe een brievenbus moet zijn ingericht. Dat die brievenbussen niet regelmatig door de gebruiker worden geleegd is een ander verhaal.

Er zijn nog maar weinig plaatsen in Nederland waar nog oude brievenbussen in de deur zitten.

Gesloten