LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te weinig porto verhalen op ontvanger

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Philo12
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jan 2017 16:37

Re: Te weinig porto verhalen op ontvanger

Ongelezen bericht door Philo12 »

Deze week was de tweede keer dat ik meemaakte dat ik een navordering kreeg, en wel onterecht. Na nawegen van het toegestuurde, bleef dit ruim binnen het 4 postzegels gewicht. Is dit een nieuw verdienmodel voor PostNL, zo van: de meeste mensen hebben toch geen wegertje, dus we proberen het gewoon? Schande!

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Te weinig porto verhalen op ontvanger

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Wow, wereldschokkend nieuws. Uit 1950.

juliomariner
Berichten: 4814
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Te weinig porto verhalen op ontvanger

Ongelezen bericht door juliomariner »

Uw wegertje is natuurlijk geijkt .Trouwens als er een afzender opstaat krijgt hij de strafport kaart. Al een paar keer gehad. Je krijgt een kaart met een code waarmee je op hun website het poststuk kunt bekijken.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Te weinig porto verhalen op ontvanger

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat is volgens u het gewicht van "het toegestuurde" en wat was het volgens PostNL?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Te weinig porto verhalen op ontvanger

Ongelezen bericht door renewouters »

Philo12 schreef:
10 okt 2019 18:52
Deze week was de tweede keer dat ik meemaakte dat ik een navordering kreeg, en wel onterecht. Na nawegen van het toegestuurde, bleef dit ruim binnen het 4 postzegels gewicht. Is dit een nieuw verdienmodel voor PostNL, zo van: de meeste mensen hebben toch geen wegertje, dus we proberen het gewoon? Schande!
Je hebt het ijkrapport meegestuurd met je klacht?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Te weinig porto verhalen op ontvanger

Ongelezen bericht door scontra »

Philo12 schreef:
10 okt 2019 18:52
Deze week was de tweede keer dat ik meemaakte dat ik een navordering kreeg, en wel onterecht. Na nawegen van het toegestuurde, bleef dit ruim binnen het 4 postzegels gewicht. Is dit een nieuw verdienmodel voor PostNL, zo van: de meeste mensen hebben toch geen wegertje, dus we proberen het gewoon? Schande!

Het betreft een betaalverzoek en u bent niet verplicht om aan dit verzoek te voldoen.
Niet op reageren en gewoon weggooien, volgt wel een herhaalverzoek, dat ook negeren en daarna blijft het verder stil.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Te weinig porto verhalen op ontvanger

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik ben het niet verplicht, toch betaal ik netjes de extra postzegels.
Vorige week nog gehad...je kunt met die code idd de bewuste brief of kaart bekijken op internet .

Philo12
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jan 2017 16:37

Re: Te weinig porto verhalen op ontvanger

Ongelezen bericht door Philo12 »

Erthanax schreef:
10 okt 2019 19:58
Wat is volgens u het gewicht van "het toegestuurde" en wat was het volgens PostNL?
Ik heb twee wegertjes gebruikt. Beide kwamen op rond de 320 gram. Vier postzegels volstaat tot 350 gram. De navordering gaat ervan uit dat het meer is. Heb de kaart netjes retour gestuurd met mijn bevinding. Heb het er zelfs ook nog met de afzender over gehad.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Te weinig porto verhalen op ontvanger

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat scheelt inderdaad nogal. Voldeed het wel aan de eisen van het formaat?
Minimum formaat: 14 x 9 cm
Maximum formaat: 38 x 26,5 x 3,2 cm
Als het iets te dik is, past het nog wel door de brievenbus, zeker als het wat zacht of flexibel is.
En anders heeft iemand bij PostNL ern fout gemaakt, dat kan natuurlijk ook, maar daarvhoeft u dan natuurlijk niet voor te betalen.

Philo12
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jan 2017 16:37

Re: Te weinig porto verhalen op ontvanger

Ongelezen bericht door Philo12 »

Erthanax schreef:
14 okt 2019 13:30
Dat scheelt inderdaad nogal. Voldeed het wel aan de eisen van het formaat?
Minimum formaat: 14 x 9 cm
Maximum formaat: 38 x 26,5 x 3,2 cm
Als het iets te dik is, past het nog wel door de brievenbus, zeker als het wat zacht of flexibel is.
En anders heeft iemand bij PostNL ern fout gemaakt, dat kan natuurlijk ook, maar daarvhoeft u dan natuurlijk niet voor te betalen.
Paste makkelijk door de bus, zonder persen.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Te weinig porto verhalen op ontvanger

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dan heeft iemand bij PostNL dus een fout gemaakt.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Te weinig porto verhalen op ontvanger

Ongelezen bericht door Berteman »

Bob Schurkjens schreef:
22 feb 2019 01:19
Voor die strafportokaarten heb ik altijd nog wel wat oude buitenlandse postzegels liggen. Bijvoorbeeld uit Suriname met Juliana er op. Accepteren ze ook gewoon.
Die kunnen best nog wel wat waard zijn.

Ik plak er de kristalzegeltjes van AH op. Of de Tupperwarezegeltjes van de Plus. Accepteren ze ook :lol:

wereldvlaggen
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2020 11:32

Re: Te weinig porto verhalen op ontvanger

Ongelezen bericht door wereldvlaggen »

Dit is een heel vaak voorkomend probleem, maar niet voor PostNL.
Wij versturen heel veel zendingen via PostNL. De meeste hiervan zijn brievenbuspakjes. Echter krijgen wij, onaangekondigd, wekelijks naheffigingen / boetes voor deze brievenbuspakjes die door de automatische scanapparaat van PostNL als 'pakketten' worden gezien. We hebben een claim lopen, bij PostNL, die overigens zelf toegeven dat get verschil van 2108 rond de €1000 ligt. Echter is PostNL, en ik citeer... : ...geheel onverplicht en uit louter coulance bereid is €600 van dit bedrag te willen terugstorten.,..." Uiteraard accepteer ik dit niet. Ik heb 6 bewijsstukken aangeleverd van een willekeurige week van 2018 en PostNL klantenservice zegt dat van de 6, 5 zijn onterecht als pakket gezien en de 6 zou een twijfelgeval zijn ( volgens ons niet )
Zou Radar hier wat aan kunnen doen?

Gesloten