LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Trouwringen door POSTNL verloren?

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
peggy_1964
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 apr 2011 18:21

Re: Trouwringen door POSTNL verloren?

Ongelezen bericht door peggy_1964 »

Op deze pagina staat een zeer soortgelijke geval: https://www.klacht.nl/pakket-vast-in-transit/

Daar staat een reactie van PostNL bij waar je wijzer uit kan worden. Het is wel allemaal leuk en aardig om op PostNL af te geven, maar als ik bovenstaande stuk lees, kan de schuld maar zo over de grens liggen en is je pakketje gewoon nog onderweg. Of afgeleverd zelfs. Al contact gehad met de ontvanger, of het er niet toevallig al is?

Lora51
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 jul 2015 15:15

Re: Trouwringen door POSTNL verloren?

Ongelezen bericht door Lora51 »

We hebben de afgelopen weken twee problemen gehad met Postnl. Een aan ons verzonden pakket (helaas niet verzekerd) dat in het distributiecentrum is zoekgeraakt. Ondanks dat de verzender langdurig in het buitenland verbleef kun je daar als (niet-)ontvanger geen navraag naar doen.
Een aangetekende brief vanuit het buitenland is nooit bij ons aangeboden en na een aantal weken retour afzender gegaan.
Een klacht indienen over de procedures bij Postnl is niet mogelijk. Je kunt alleen een melding doen. En op meldingen hoeven ze geen feedback te geven .... Een bodemloze bureaucratische put dus.
Dat een vroeger goed, klantgericht bedrijf zo kan verworden tot een faler is te triest voor woorden.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Trouwringen door POSTNL verloren?

Ongelezen bericht door mahadma »

Dagelijks verwerkt PostNL gemiddeld 11 miljoen poststukken per dag. Toch niet zo gek dat er dan wel eens een keer iets fout kan gaan. Op jaarbasis is dat een 4 miljard stuks, Ik wil het eerste bedrijf nog zien wat met zo'n volume en aantallen een foutpercentage van NUL % heeft. Nee ik werk niet bij post.nl maar de beste naaister laat wel eens een spreekwoordelijke steek vallen. Vooral als er ook nog 1 of meerdere buitenlandse bedrijven bij betrokken zijn is het ook nog de vraag of post.nl wel de dader is.

VSJDR88
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jul 2018 13:38

Re: Trouwringen door POSTNL verloren?

Ongelezen bericht door VSJDR88 »

peggy_1964 schreef:Op deze pagina staat een zeer soortgelijke geval: https://www.klacht.nl/pakket-vast-in-transit/

Daar staat een reactie van PostNL bij waar je wijzer uit kan worden. Het is wel allemaal leuk en aardig om op PostNL af te geven, maar als ik bovenstaande stuk lees, kan de schuld maar zo over de grens liggen en is je pakketje gewoon nog onderweg. Of afgeleverd zelfs. Al contact gehad met de ontvanger, of het er niet toevallig al is?

Hartelijk dank voor je reactie.

Mijn interpretatie van de trackingstatus is dat het nog in het beheer van PostNL moet zijn als deze nog in Transit is. De status die erop volgt is dat het pakket is "Aangekomen in land van bestemming". De laatst genoemde status is nooit behaald.

Overigens ontvingen wij vanmorgen een bericht van PostNL. De prutsers geven te kennen dat het pakket vermist is. Dus er komt nu een vervolgprocedure om te claimen. Niet dat ik er gelukkig van wordt, gezien het feit de regel blijft staan dat de vergoeding opeisbaar gesteld wordt op het moment dat het pakket alsnog boven water komt. Het zal misschien niet de intentie van PostNL zijn poststukken te verliezen, alleen ben ik totaal niet bereidt om hun verlies, voor mijn rekening te nemen. Ergens hoop ik dan nu maar dat het pakket gestolen is door 1 van hun medewerkers, dat geeft in elk geval zekerheid dat het nooit meer boven water komt en ik niet met dubbele ringen kom te zitten.

Ik zal middels dit forum actuele berichten ten aanzien van de status weergeven waar mogelijk en essentieel.

VSJDR88
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jul 2018 13:38

Re: Trouwringen door POSTNL verloren?

Ongelezen bericht door VSJDR88 »

Lora51 schreef:We hebben de afgelopen weken twee problemen gehad met Postnl. Een aan ons verzonden pakket (helaas niet verzekerd) dat in het distributiecentrum is zoekgeraakt. Ondanks dat de verzender langdurig in het buitenland verbleef kun je daar als (niet-)ontvanger geen navraag naar doen.
Een aangetekende brief vanuit het buitenland is nooit bij ons aangeboden en na een aantal weken retour afzender gegaan.
Een klacht indienen over de procedures bij Postnl is niet mogelijk. Je kunt alleen een melding doen. En op meldingen hoeven ze geen feedback te geven .... Een bodemloze bureaucratische put dus.
Dat een vroeger goed, klantgericht bedrijf zo kan verworden tot een faler is te triest voor woorden.

Inderdaad ook schrijnend. Bovendien zit je niet te wachten op dergelijk gedonder die je op je bord krijgt van hen. Ze worden betaald om diensten te leveren, echter gebeurt het niet in iedere situatie. Dan kom je in een machteloze positie. Zoals eerder besproken in deze forum zou een boycot natuurlijk een bedrijf als PostNL helpen in beweging te komen. Alleen bereik maar eens zo'n grote groep mensen en organisaties die voor de klager het roer om willen gooien. Dan maar baseren op een autonome keuze van een ieder. In ieder geval hebben we samen de conclusie getrokken dat we beter de diensten via een ander kunnen betrekken, als wij zelf de keuze hebben tenminste.

Hopelijk komen je pakketten wel boven water en doen ze je verwonderen.

VSJDR88
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jul 2018 13:38

Re: Trouwringen door POSTNL verloren?

Ongelezen bericht door VSJDR88 »

mahadma schreef:Dagelijks verwerkt PostNL gemiddeld 11 miljoen poststukken per dag. Toch niet zo gek dat er dan wel eens een keer iets fout kan gaan. Op jaarbasis is dat een 4 miljard stuks, Ik wil het eerste bedrijf nog zien wat met zo'n volume en aantallen een foutpercentage van NUL % heeft. Nee ik werk niet bij post.nl maar de beste naaister laat wel eens een spreekwoordelijke steek vallen. Vooral als er ook nog 1 of meerdere buitenlandse bedrijven bij betrokken zijn is het ook nog de vraag of post.nl wel de dader is.
Dit is eerder onderbouwd. Desondanks bedankt voor de reactie.

Nogmaals ligt daar de crux van de kwestie niet. Ik heb een overeenkomst met PostNL, door hun niet adequate handelen is en blijft er onduidelijkheid. Natuurlijk bestaat de kans dat het niet de oorzaak is van PostNL, echter mag ik als consument mij bij hen beroepen op herstel. Hierop laat PostNL je graag in het ongewisse en laten probleemloos meer dan één spreekwoordelijke steek vallen.

Overigens, ik hou mij aanbevolen voor het bedrijf wat foutloos werkt, kom je hem tegen, laat het mij gerust weten met wie ik het beste in zee kan gaan. :wink:

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Trouwringen door POSTNL verloren?

Ongelezen bericht door mahadma »

"Overigens, ik hou mij aanbevolen voor het bedrijf wat foutloos werkt, kom je hem tegen, laat het mij gerust weten met wie ik het beste in zee kan gaan". Zelfs in Utopia gaat het al mis, dus u kunt heeeeeeeeeel lang wachten. Ik ben niet feilloos, maar ik weet bijna zeker dat u het ook niet 100% bent, en dat is maar gelukkig ook.
Laatst gewijzigd door mahadma op 13 jul 2018 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Senso
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 mei 2018 17:52

Re: Trouwringen door POSTNL verloren?

Ongelezen bericht door Senso »

VSJDR88 schreef:
Lady1234 schreef:Maar ik begreep van uw verhaal dat het geen pakketje geworden is, maar een brief?
Excuses voor de onduidelijkheid. Ik kon niet anders dat het als een pakket aan te bieden als deze verzekerd verzonden moest worden. Omdat ik aan het laatste waarde hecht, is het verzekerd als pakket verstuurd, tegen hogere kosten.
Dan was de medewerk(st)er op het postkantoor kennelijk slecht geïnformeerd/opgeleid. Brieven of briefpakjes naar het buitenland kunnen wel degelijk worden verzekerd. Maar ook als je door medewerkers van PostNL verkeerd wordt geïnformeerd accepteert bedrijf hiervoor geen aansprakelijkheid.

VSJDR88
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jul 2018 13:38

Re: Trouwringen door POSTNL verloren?

Ongelezen bericht door VSJDR88 »

BreejKC schreef:Nee, AVROTROS Radar, of collega omroep BNNVARA Kassa, Youp van 't Hek of welke cabatier(e) ook, zullen met hun media-aandacht voor Post.nl weinig uitmaken. Daar is deze organisatie te grof en te groot voor. Al jarenlang staat dit bedrijf slecht bekend in de media.

Ook van de Geschillencommissie Post, vaak een organisatie voor en door bedrijven, zou ik niet te veel verwachten. Ik wil u de moed niet op voorhand ontnemen, maar lees de diverse uitspraken van deze Geschillencommissie eens door en val niet in een te grote verbazing, hoe weinig consumenten in het gelijk gesteld worden. Met hun voorwaarden heeft Post.nl zich veel te goed ingedekt, ten koste van de consument.

Wellicht zijn er twee opties. Post.nl trachten te laten bloeden middels een gerechtelijke procedure. Misschien kan alfatrion daar iets meer over kunnen zeggen.

Maar wie bezit het merendeel van de aandelen van dit bedrijf? Volgens mij is dat de Nederlandse Staat. Als dit zo is zijn zij dan de grootste eigenaar van dit bedrijf. Mede hierdoor,maar ook vanwege het grote maatschappelijke belang, valt de politiek hier wellicht voor te interesseren. Laat Post.nl dan maar eens, vol in de openbaarheid, maar eens voor het hekje van hun eigenaren of de verantwoordelijken van het maatschappelijk belang, verantwoording van hun fouten en onmogelijke regels afleggen.
Tja BreejKC, je punten liggen vrees ik erg dicht bij de waarheid. En daar zit ook het grote probleem, wat ik je graag onderbouw. Na je reactie heb ik ook een aantal uitspraken gelezen op de site van de geschillencommissie. Het is schrijnend, her en der lijkt het overduidelijk dat het hand boven het hoofd van PostNL gehouden wordt. Dus kort en bondig, exact zoals je omschreef.

Ik verwacht, door soortgelijke casussen, dat mijn klacht ongegrond verklaard wordt. In het ergste geval zoeken ze wel een geval waarom het ongegrond verklaard wordt. Dit zal mij wel aanleiding moeten geven om PostNL en de geschillencommissie ten rechte te betrekken. Uiteindelijk zijn er ook wetten inzake consumentenrechten. Nou ben ik geen jurist, alleen krijg ik de illusie dat onderdelen van de algemene voorwaarden (waar je als consument voortdurend naar verwezen wordt) haaks staan op wetten. Als ik mijn recht niet krijg, zal ik hem dan moeten halen. PostNL creëert wel een bevlogenheid bij mij om er werk van te maken indien noodzakelijk. Hieruit vloeit in elk geval een duidelijkere jurisprudentie die voor vele handvatten kan bieden.

Voorlopig wacht ik af, de claim en ingebrekestelling zijn momenteel ingediend. In de tussenliggende tijd kan ik proberen kanalen en media te porren. Nee heb ik, ja kan ik krijgen.

Jou bedank ik in elk geval voor je meedenken en heldere / reële informatie. Suggestie, kom maar op.

VSJDR88
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jul 2018 13:38

Re: Trouwringen door POSTNL verloren?

Ongelezen bericht door VSJDR88 »

Senso schreef:
VSJDR88 schreef:
Lady1234 schreef:Maar ik begreep van uw verhaal dat het geen pakketje geworden is, maar een brief?
Excuses voor de onduidelijkheid. Ik kon niet anders dat het als een pakket aan te bieden als deze verzekerd verzonden moest worden. Omdat ik aan het laatste waarde hecht, is het verzekerd als pakket verstuurd, tegen hogere kosten.
Dan was de medewerk(st)er op het postkantoor kennelijk slecht geïnformeerd/opgeleid. Brieven of briefpakjes naar het buitenland kunnen wel degelijk worden verzekerd. Maar ook als je door medewerkers van PostNL verkeerd wordt geïnformeerd accepteert bedrijf hiervoor geen aansprakelijkheid.
Regulier gezien zou dit moeten kunnen. Nu heb ik mee mogen kijken met de medewerker, vanuit zijn systeem was niet mogelijk om het bewuste pakket als verzekerd brievenbuspost te versturen. Mogelijk dat het met bevoegdheden te maken heeft wat PostNL dit pakketpunt verstrekt. Of een commercieel doeleind natuurlijk. Immers vangen ze hiervoor iets meer knaken en kunnen het nog steeds verknoeien.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Trouwringen door POSTNL verloren?

Ongelezen bericht door riddert »

@VSJDR88,

Heeft u inmiddels al contact met de ringenleverancier opgenomen? Wellicht dat het pakket gewoon aangekomen is. Ik zie in uw berichten alleen dat u afgaat op de track en trace code.

VSJDR88
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jul 2018 13:38

Re: Trouwringen door POSTNL verloren?

Ongelezen bericht door VSJDR88 »

sylvesterb schreef:Gezien de klacht bij de commissie eerder is ingediend dan de 4 weken zal PostNL zich hierop beroepen en zal hij ongegrond worden verklaard omdat de procedure niet is gevolgd die de commissie duidelijk op hun website vermeld.

Doordat ze zich hierop beroepen hoeven ze geen vergoeding te betalen aan de commissie voor de behandeling van de klacht. Bedrijven betalen namelijk voor elke klacht die wordt ingediend (ongeacht of hij gegrond is of niet).

In dit geval is er niet aan de procedure voldaan omdat TS haast heeft, maar dit is natuurlijk niet relevant. PostNL heeft er meer belang bij het pakket alsnog te traceren en niet een claim in te dienen bij hun eigen verzekering.

Los dat een klacht zinloos is, PostNL zal conform de overeenkomst als het pakket zoek is gewoon uitkeren, maar dit gebeurd niet in 5 werkdagen.
Je hebt een degelijk punt. Mijn machteloosheid in de kwestie heeft ertoe geleid deze casus eerder dan regulier is aangeleverd. Door onze urgentie, zou het de geschillencommissie sieren om hiervan geen punt te maken en de situatie op inhoud objectief te beoordelen. Ik wacht het af en deel nieuwe ontwikkelingen.

VSJDR88
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jul 2018 13:38

Re: Trouwringen door POSTNL verloren?

Ongelezen bericht door VSJDR88 »

riddert schreef:@VSJDR88,

Heeft u inmiddels al contact met de ringenleverancier opgenomen? Wellicht dat het pakket gewoon aangekomen is. Ik zie in uw berichten alleen dat u afgaat op de track en trace code.
Hoi Riddert,

De leverancier heb ik met regelmaat gecontacteerd inzake een mogelijk ontvangst. Echter hebben zij niets vanuit mij aangeboden gekregen. PostNL geeft in hun eigen onderzoek aan contact te hebben gezocht met de ontvanger, waar eveneens nagevraagd is of ze het pakket in ontvangst hebben mogen nemen.

De leverancier is reeds verzocht om nieuwe ringen toe te zenden. Hierin faciliteren zij gelukkig. Als de levering ditmaal goed is, geen hick-ups ontstaan, dan kan ik de ringen nog voor het huwelijk verwachten. So crossed fingers...

Smak1951
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2018 17:36

Re: Trouwringen door POSTNL verloren?

Ongelezen bericht door Smak1951 »

Zelf heb ik al een aantal pakketjes verzonden naar mijn dochter in het buitenland. Ook deze pakketjes bleven in transit staan pas na een paar maanden moest ik de aankoopbon en verzendbewijs opsturen en dan duurt het weer weken voordat je je geld terug krijgt, ook brieven komen vaak niet bij ons aan. Ik heb de post.nl app waarin je kon zien wat er kwam maar na maanden nog steeds niet bepaalde post ontvangen. Wij sturen nu waar mogelijk onze pakketten met DHL. Binnen Nederland nog goedkoper dan Post.nl en tot op heden geen problemen gehad. Ik hoop echt dat ze jullie trouwringen snel vinden zodat jullie deze op tijd terug hebben voor de grote dag, Wat je ook kunt doen is elke dag twitteren naar post.nl. Dat heeft wel geholpen bij onze lastste pakketje naar Zuid Afrika. Success

VSJDR88
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jul 2018 13:38

Re: Trouwringen door POSTNL verloren?

Ongelezen bericht door VSJDR88 »

Smak1951 schreef:Zelf heb ik al een aantal pakketjes verzonden naar mijn dochter in het buitenland. Ook deze pakketjes bleven in transit staan pas na een paar maanden moest ik de aankoopbon en verzendbewijs opsturen en dan duurt het weer weken voordat je je geld terug krijgt, ook brieven komen vaak niet bij ons aan. Ik heb de post.nl app waarin je kon zien wat er kwam maar na maanden nog steeds niet bepaalde post ontvangen. Wij sturen nu waar mogelijk onze pakketten met DHL. Binnen Nederland nog goedkoper dan Post.nl en tot op heden geen problemen gehad. Ik hoop echt dat ze jullie trouwringen snel vinden zodat jullie deze op tijd terug hebben voor de grote dag, Wat je ook kunt doen is elke dag twitteren naar post.nl. Dat heeft wel geholpen bij onze lastste pakketje naar Zuid Afrika. Success
Hartelijk dank Smak1951, het tijdperk van PostNL is eveneens ten einde voor mij. Blijft natuurlijk het probleem dat je afhankelijk blijft van hen of ze bereid zijn poststukken af te leveren aan je. En als ontvanger kun je nog minder (niets zelfs) met PostNL.

Social media zeg je. Ik heb een twitteraccount geopend enkele dagen terug. (@PestNL) Allereerst willen ze je graag isoleren, geven je exact dezelfde antwoorden als het stadium waar je al was. Spreek je hen erop aan, dan eindigt het gesprek abrupt. Ik ben gerust bereid het bericht openbaar te maken. Feitelijk lijkt PostNL geen moeite te hebben om aan de publieke schandpaal genageld te worden. Vraag blijft wel hoe lang iets blijft staan en of ik op de lange baan niet wegens laster aangeklaagd wordt. Wederom de omgekeerde wereld, ik moet mij behoeden om niet het verkeerde in uitvoering te helpen terwijl bedrijven als PostNL veel kan maken, de ware kneuzenkermis. Aldus hun algemene voorwaarden.

Ik overweeg het nog wel en laat mij inspireren door velen onder ons. Dank in elk geval!

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Trouwringen door POSTNL verloren?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is natuurlijk heel vervelend dat uw pakketje kwijt is, vooral omdat het trouwringen zijn, maar u maakt er wel een verschrikkelijke heisa over.

Er worden miljoenen pakjes verstuurd, daar kan weleens wat mee misgaan.

Het is niet anders.

U zult in uw werk ook weleens fouten maken. Net zoals de Post.

VSJDR88
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jul 2018 13:38

Re: Trouwringen door POSTNL verloren?

Ongelezen bericht door VSJDR88 »

Lady1234 schreef:Het is natuurlijk heel vervelend dat uw pakketje kwijt is, vooral omdat het trouwringen zijn, maar u maakt er wel een verschrikkelijke heisa over.

Er worden miljoenen pakjes verstuurd, daar kan weleens wat mee misgaan.

Het is niet anders.

U zult in uw werk ook weleens fouten maken. Net zoals de Post.

Dit mag u zeker vinden, dit is ook waar op mijn werk voor sta. Als het misloopt door mij, dan los ik het graag vlot op zodat er weinig tot geen hinder ontstaat. Echter wel binnen mijn eigen invloedssferen. Daar ligt het subtiele nuanceverschil. Ik dwing u niet deze topic te volgen, bevalt het niet, kijk dan gerust elders verder.

Toch bedankt voor de bijdrage.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Trouwringen door POSTNL verloren?

Ongelezen bericht door Cro »

VSJDR88 schreef:
BreejKC schreef:Nee, AVROTROS Radar, of collega omroep BNNVARA Kassa, Youp van 't Hek of welke cabatier(e) ook, zullen met hun media-aandacht voor Post.nl weinig uitmaken. Daar is deze organisatie te grof en te groot voor. Al jarenlang staat dit bedrijf slecht bekend in de media.

Ook van de Geschillencommissie Post, vaak een organisatie voor en door bedrijven, zou ik niet te veel verwachten. Ik wil u de moed niet op voorhand ontnemen, maar lees de diverse uitspraken van deze Geschillencommissie eens door en val niet in een te grote verbazing, hoe weinig consumenten in het gelijk gesteld worden. Met hun voorwaarden heeft Post.nl zich veel te goed ingedekt, ten koste van de consument.

Wellicht zijn er twee opties. Post.nl trachten te laten bloeden middels een gerechtelijke procedure. Misschien kan alfatrion daar iets meer over kunnen zeggen.

Maar wie bezit het merendeel van de aandelen van dit bedrijf? Volgens mij is dat de Nederlandse Staat. Als dit zo is zijn zij dan de grootste eigenaar van dit bedrijf. Mede hierdoor,maar ook vanwege het grote maatschappelijke belang, valt de politiek hier wellicht voor te interesseren. Laat Post.nl dan maar eens, vol in de openbaarheid, maar eens voor het hekje van hun eigenaren of de verantwoordelijken van het maatschappelijk belang, verantwoording van hun fouten en onmogelijke regels afleggen.
Tja BreejKC, je punten liggen vrees ik erg dicht bij de waarheid. En daar zit ook het grote probleem, wat ik je graag onderbouw. Na je reactie heb ik ook een aantal uitspraken gelezen op de site van de geschillencommissie. Het is schrijnend, her en der lijkt het overduidelijk dat het hand boven het hoofd van PostNL gehouden wordt. Dus kort en bondig, exact zoals je omschreef.

Ik verwacht, door soortgelijke casussen, dat mijn klacht ongegrond verklaard wordt. In het ergste geval zoeken ze wel een geval waarom het ongegrond verklaard wordt. Dit zal mij wel aanleiding moeten geven om PostNL en de geschillencommissie ten rechte te betrekken. Uiteindelijk zijn er ook wetten inzake consumentenrechten. Nou ben ik geen jurist, alleen krijg ik de illusie dat onderdelen van de algemene voorwaarden (waar je als consument voortdurend naar verwezen wordt) haaks staan op wetten. Als ik mijn recht niet krijg, zal ik hem dan moeten halen. PostNL creëert wel een bevlogenheid bij mij om er werk van te maken indien noodzakelijk. Hieruit vloeit in elk geval een duidelijkere jurisprudentie die voor vele handvatten kan bieden.

Voorlopig wacht ik af, de claim en ingebrekestelling zijn momenteel ingediend. In de tussenliggende tijd kan ik proberen kanalen en media te porren. Nee heb ik, ja kan ik krijgen.

Jou bedank ik in elk geval voor je meedenken en heldere / reële informatie. Suggestie, kom maar op.
Ik zou zeggen lees de postwet er eens op na. Onze overheid heeft ervoor gekozen vanwege het feit dat zij postbezorging betaalbaar en overal in Nederland beschikbaar wil houden dat bedrijven die vallen onder de postwet o.a. PostNL vrijwel geen aansprakelijk dragen. Alleen wanneer je bewuste roekeloosheid of iets in die strekking kan bewijzen zou er aansprakelijkheid kunnen bestaan. Dit is gewoon wettelijk vastgelegd. Die algemene voorwaarden volgen dus ook gewoon de postwet net als uitspraken van de geschillencommissie die wet zal volgen.
VSJDR88 schreef:
Social media zeg je. Ik heb een twitteraccount geopend enkele dagen terug. (@PestNL) Allereerst willen ze je graag isoleren, geven je exact dezelfde antwoorden als het stadium waar je al was. Spreek je hen erop aan, dan eindigt het gesprek abrupt.
Dit vind ik toch wel zeer onverstandig. Als je iets van iemand gedaan wil krijgen is het natuurlijk niet verstandig om met ze gaan communiceren onder zit soort niet grappige en mogelijk zelfs beledigende twitternamen. Hou het beleefd, netjes en vooral zakelijk. Dit soort zaken zullen je echt niet gaan helpen. Tref je de verkeerde gaan de hakken in het zand en zullen ze echt alleen nog maar het minimale gaan doen voor ze. Iets met vliegen vangen en Stroop en Azijn.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Trouwringen door POSTNL verloren?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Smak1951 schreef:Zelf heb ik al een aantal pakketjes verzonden naar mijn dochter in het buitenland. Ook deze pakketjes bleven in transit staan pas na een paar maanden moest ik de aankoopbon en verzendbewijs opsturen en dan duurt het weer weken voordat je je geld terug krijgt
Wat dat is de schuld van PostNL? Of zou het te maken kunnen hebben dat de postbezorger in het betreffende land er een rommeltje van maakt? U geeft makkelijke af op PostNL, maar u kunt niet onderbouwen dat het PostNL is geweest die uw pakjes laat verdwijnen.

VSJDR88
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jul 2018 13:38

Re: Trouwringen door POSTNL verloren?

Ongelezen bericht door VSJDR88 »

Cro schreef: Ik zou zeggen lees de postwet er eens op na. Onze overheid heeft ervoor gekozen vanwege het feit dat zij postbezorging betaalbaar en overal in Nederland beschikbaar wil houden dat bedrijven die vallen onder de postwet o.a. PostNL vrijwel geen aansprakelijk dragen. Alleen wanneer je bewuste roekeloosheid of iets in die strekking kan bewijzen zou er aansprakelijkheid kunnen bestaan. Dit is gewoon wettelijk vastgelegd. Die algemene voorwaarden volgen dus ook gewoon de postwet net als uitspraken van de geschillencommissie die wet zal volgen.
Ik kan mij vinden in je reactie, echter vraag ik mij wel af hoe ik bewijzen kan aanvoeren dat ze roekeloos gehandeld hebben. Uiteraard niet in deze specifieke topic, juist in de breedste zin van het woord. Deze vorm van indekken is uiterst gunstig voor PostNL. Het stuit mij voornamelijk tegen de borst dat de je als consument met je rug tegen de muur gedrukt wordt als het misloopt.

Met alle respect, dan is het toch ergens wel vreemd dat we collectief als consument en overheid dergelijke wet- en regelgeving hebben te slikken. Als je immers betaalt voor een dienst (die ik persoonlijk niet schaar onder schappelijk qua tarief), dan mag daar een verwachting tegenover staan. Het is fijn voor PostNL enige bescherming te genieten, hoewel ik dat als afnemer ook graag heb. Mijn ervaring bewijs dat het daar lichtelijk aan schort.

Gesloten