LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door berndv »

Dat is waar ook Newmikey, op die manier heeft dhl wel een punt met het weergeven van de gesplitste verzendkosten en artikelwaarde. De bestelling zal zeer waarschijnlijk boven de 150 euro gewaardeerd zijn in totaliteit waardoor invoerrechten gerekend zijn. Dan was mijn laatste vraag waarschijnijk wel wat overbodig, op grond van het bedrag aan kosten richting dhl is dat op zich wel duidelijk.

mh73

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik had laatst een pakket van boven de 1100 euro. Ik moest daar 270 euro BTW + inklaring + invoer over betalen. Viel me erg mee. Laatst een verhaal gehad van een UPS bezorger over iemand die kostbare edelstenen had geïmporteerd, die kreeg een rekening van 4000 euro aan de deur. Die had daar dus geen rekening mee gehouden en weigerde het pakket.

Ik denk dat het grote probleem is dat die Chinezen nooit de werkelijke waarde op de doos zetten. In mijn geval gebeurt het regelmatig dat er een waarde van minder dan 50% van wat de orderwaarde was op de papieren staat. En dat weten de douaniers ook natuurlijk. Dus als ze het niet geloven, dan maken ze een schatting. Of je krijgt een telefoontje, of het wel klopt, dat is mij ook al eens gebeurt. Toen hebben we gewoon de daadwerkelijke factuur gemaild. Eerlijk duurt het langst.

johnny walker
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 sep 2016 14:19

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door johnny walker »

De specificatie van de factuur van DHL:
Invoerrechten Euro 0,00
BTW 60,27
Administratiekosten13.00
Btw 2,73
Totaal Euro 76,00

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door berndv »

johnny walker schreef:De specificatie van de factuur van DHL:
Invoerrechten Euro 0,00
BTW 60,27
Administratiekosten13.00
Btw 2,73
Totaal Euro 76,00
heel vreemd. Als ik het btw bedrag van 60,27 euro terugreken naar het basisbedrag, kom ik uit op een totaalbedrag van 287 euro. Wat normaliter wel zou betekenen dat je invoerrechten zou moeten betalen, helemaal omdat verzending en artikel niet zijn uitgesplitst op de factuur.

Wat ik vermoed is dat omdat er dus inderdaad geen uitgesplitste rekening is van verzending en artikel, dat ze zelf een bedrag berekend hebben wat de verzending zou hebben gekost (zie het eerdere voorbeeld in dit topic). Daardoor hebben ze de 135 als totaalbedrag voor het bestelde artikel gerekend, daarbij hebben ze schijnbaar zelf bedacht dat de verzending 152 euro kost, waardoor ze op een totaal van 287 uit zijn gekomen.

Heb je zelf ook een factuur ontvangen nadat je besteld hebt?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door newmikey »

berndv schreef: heel vreemd. Als ik het btw bedrag van 60,27 euro terugreken naar het basisbedrag, kom ik uit op een totaalbedrag van 287 euro. Wat normaliter wel zou betekenen dat je invoerrechten zou moeten betalen, helemaal omdat verzending en artikel niet zijn uitgesplitst op de factuur.
Hoeft niet vreemd te zijn. Er zijn veel goederencategorieën die al een 0% tarief hebben zoals bijvoorbeeld alles wat onder de ITA overeenkomst valt (o.m. computers en onderdelen daarvoor) maar ook andere artikelen zoals kunstvoorwerpen vallen onder een 0% tarief. De volledige lijst is te raadplegen op de TARIC database.

Om wat voor spullen ging het eigenlijk?

johnny walker
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 sep 2016 14:19

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door johnny walker »

Het gaat om een krimptang, en de factuur krijg je meteen op de webpagina van aliexpress, netjes uitgesplitst in kosten product ($ 65.00) en vrachtkosten ($ 85.49). Totaal dus ± Euro 136,- Pas na betaling wordt de zending klaar gemaakt.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door newmikey »

johnny walker schreef:Het gaat om een krimptang, en de factuur krijg je meteen op de webpagina van aliexpress, netjes uitgesplitst in kosten product ($ 65.00) en vrachtkosten ($ 85.49). Totaal dus ± Euro 136,- Pas na betaling wordt de zending klaar gemaakt.
Dan moet er echt iets fout zijn gegaan. Een krimptang valt onder goederencode 8203200000 en is belast met 1.7% rechten bij invoer. In dit geval zou ik u aanraden DHL om de douanedocumenten (de aangifte) te vragen alsmede een "verklaring van géén bezwaar" waarmee u vervolgens bij de Douane een bezwaarschrift kunt indienen. Hou er wel rekening mee dat het goed mogelijk is dat de bezwaartermijn inmiddels verstreken is.

U kunt ook gewoon DHL aansprakelijk stellen voor een verkeerde aangifte op basis van een een in laakbaarheid aan opzet grenzende mate van verwijtbaarheid alsmede grove onachtzaamheid bij het opstellen van de aangifte. De gebruikte goederencode is één van de allersimpelste hoofdstukken van het gebruikstarief waar zeer weinig discussie over zou moeten kunnen zijn. Hun declarant heeft klaarblijkelijk/waarschijnlijk een fout gemaakt hoewel ik een slag om de arm houd omdat ik de omschrijving op faktuur en manifest niet gezien heb maar die zal hoogstwaarschijnlijk "handtools" zijn.

De juiste berekening van kosten zou dan moeten zijn:
Rechten bij invoer 1.7% van €136 = ca. €2.31
Omzetbelasting bij invoer 21% van €136+€2.31 = ca. € 29.05
Inklaringskosten en voorschotprovisie DHL €10
BTW over inklaringskosten DHL ca. €2.10

Totaal €2.31 + €29.05 + €10 + €2.10 = €43.46

Let wel, de douanekoersen wijken af van de bankkoersen en worden éénmaal per maand vastgesteld dus er kan op centen verschil in zitten.

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door Moneyman »

newmikey schreef:een in laakbaarheid aan opzet grenzende mate van verwijtbaarheid alsmede grove onachtzaamheid
Zo, dat klinkt goed! :wink:

Hoppeta
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2016 13:15

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door Hoppeta »

Tja, ik heb ondertussen ook een negatieve ervaring met de DHL.

Via de sms een factuur gekregen. Wel 45 euro betalen over een pakket met
totaalwaarde 76 dollar. Hoezo belachelijk !
Dus maar even gebeld met dit bedrijf.
Nou, dan ben je bij de duivel te biecht !
Zelf zeggen ze dat de factuur juist is, terwijl in dezelfde zin aangegeven
wordt dat het niet klopt.
Aanpassen van de factuur ? Nee natuurlijk niet. Kunnen ze opeens niet !
Wel aangeven dat je geld bij de belastingdienst terug kan vorderen.
Hoezo daar? De DHL maakt toch een foute factuur op ?!?!
En maar stug vol blijven houden.
Uiteindelijk naar de klantenservice doorverbonden. Wat een feest !
En weet je wat die doen ? JUIST.....NIETS... alleen maar vertellen dat je
via de website je klacht kunt indienen.
Ze kunnen daar opeens helemaal niets. Nou, die melding kun je met één regel
op de website zelf zette.
Waar heb je dan een klantenservice voor. Ze bieden helemaal geen service.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door newmikey »

Hoppeta schreef:Tja, ik heb ondertussen ook een negatieve ervaring met de DHL. Via de sms een factuur gekregen. Wel 45 euro betalen over een pakket met totaalwaarde 76 dollar.
45 Euro zou op zich zomaar kunnen en niet onredelijk zijn, afhankelijk van het gewicht en de bijbehorende verzendkosten. Hoe zwaar was het pakket en wat zat er in? Aangezien de waarde boven de €22 uitkomt moet er aangifte worden gedaan en betaalt u via DHL aan de Douane 21% BTW over de waarde van uw aankoop + de verzendkosten. Als de verzendkosten niet op de papieren die bij uw pakketje zaten staan, wordt er een standaard tarief aangehouden. Daarnaast berekent de koerier of het postbedrijf ook inklaringskosten. (bij DHL is dat geloof ik €10 of €13).

Alles bij elkaar kan dat inderdaad wel een rekening van €45 opleveren, dat is nu eenmaal het risico van buiten de EU winkelen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door berndv »

Hoppeta schreef:Zelf zeggen ze dat de factuur juist is, terwijl in dezelfde zin aangegeven
wordt dat het niet klopt.
welk deel van de factuur zou dan niet correct zijn? Ik kan dat namelijk niet opmaken uit je verhaal.

Zoals al gezegd is die 45 euro niet heel erg vreemd. De BTW op 76 dollar, even voor het gemak 1:1 omgerekend naar 76 euro, is al 16 euro. Stel er staan geen verzendkosten op de bon, dus ook niet dat de verzendkosten 0,00 dollar/euro zijn, dan rekenen ze een standaardtarief voor een pakket, wat maar zo richting de 100 euro kan gaan, afhankelijk van het gewicht, grootte en ik dacht ook waarde van het pakket. Hiervan wordt de BTW ook nog eens in rekening gebracht. Dat kan maar zo tussen de 10 en 20 euro zijn. Dan krijg je nog de inklaringskosten, welke ook tussen de 10 en 20 euro kan liggen. Op zich dus niet heel vreemd.

Maar het was zo lekker goedkoop :lol:
Hoe vervelend het ook is. Dit zijn de zaken die normaliter door de importeur worden afgehandeld. Buitenlandse webshops weten dat mensen zich vaak blindstaren op de prijs en vaak gratis verzending, maar gezien de topics hier, weten veel mensen niet dat ze zich feitelijk bezig houden met het importeren van artikelen van buiten de EU, wat toch wel wat extra regelgeving met zich mee brengt.

Hoppeta
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2016 13:15

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door Hoppeta »

Nou berndv, het ging me niet om de goedkoopte hoor. Het product is momenteel helemaal niet in Nederland te verkrijgen.
De prijs was wel wat goedkoper, maar niet echt veel.

Het klopt dat de webwinkel de transportkosten niet gespecificeerd heeft op de factuur.
Ze rekenen dan inderdaad het standaard tarief, maar wel héél erg naar hun toe.
Waarde product 55 euro, verzendkosten 15 euro, gewicht 900 gram.

Maar dan nog, 33 euro btw rekenen en 17 euro administratiekosten.
En wat ik het meest storend vind, is dat dit nergens van te voren bekend gemaakt wordt.

En nog erger is dat ze werkelijk niets doen om ook maar mee te werken aan een correctie.
Hoe moeilijk kan dat zijn ! Dan valt bij mij in de categorie onwelwillendheid.

En..... dat blijkt wel uit een mail die ik heb ontvangen, nadat ik een klacht naar het management gestuurd heb.
Althans, dat laten ze je geloven dat de directeur zich persoonlijk hier mee gaat bemoeien (gewoon een linkje op de website zelf).
Volgens die mail wordt ook vermeld dat de klantenservice te kort heeft geschoten.
Leuk, alleen doen ze daar dan vervolgens weer niets mee.
Tja, fijn bedrijf hoor !

En inderdaad wat je zegt, heel veel mensen weten niet welke kosten erbij gaan komen.
Dat vind ik nou precies hier het probleem.
De vrachtbedrijven houden dat ook zeker nogal geheim, want die informatie krijg je pas op het moment dat het te laat is.
En als er dan een klacht komt, weet de DHL heel snel zich te verstoppen achter de regeltjes.
En klanten helpen of service verlenen...helaas staat dat niet in hun woordenboek !

De opmerking van de voorgaande reageerder dat dit het risico is van buiten de EU winkelen, nou, die vind ik eigenlijk nergens op slaan.
Tenzij je zelf winkelier bent en het niet kan uitstaan dat internet de wereld kleiner heeft gemaakt.
Met andere woorden zeg je, niet buiten de EU shoppen, anders zul je gestraft worden. Eigen schuld, dikke bult.
Ik denk dan dat je niet helemaal begrijpt hoe tegenwoordig de economie eruit ziet.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door newmikey »

Hoppeta schreef: Maar dan nog, 33 euro btw rekenen en 17 euro administratiekosten.
En wat ik het meest storend vind, is dat dit nergens van te voren bekend gemaakt wordt.
Wat een onzin, het staat overal op internet, website van de Douane over de BTW op pakketjes en bij alle vervoerders de inklaringskosten open en bloot op de site.
PostNL: https://www.postnl.nl/ontvangen/pakket- ... uitenland/
DHL: "Wanneer u goederen koopt via internet, moet u er rekening mee houden dat niet altijd alle goederen afkomstig zijn uit uw eigen land of uit de Europese Unie. Wanneer de goederen worden verstuurd vanuit een niet-EU land, dient u bij invoer in de Europese Unie douanerechten en BTW te betalen welke door de douane worden berekend. Douanerechten en BTW zijn vrijwel nooit inbegrepen in de prijs die u betaalt voor de goederen die u online aankoopt. " (http://www.dhl.nl/nl/express/informatie ... rvice.html)
Facebook Douane: https://www.facebook.com/douane/?fref=ts
Website Douane: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... bedrijven/
En nog erger is dat ze werkelijk niets doen om ook maar mee te werken aan een correctie.
Hoe moeilijk kan dat zijn ! Dan valt bij mij in de categorie onwelwillendheid.
Er valt waarschijnlijk gewoon niets te corrigeren omdat alles correct is gedaan. Bij u gaat dat er blijkbaar niet in. Dan houdt het voor een klantenservice ook op natuurlijk.
En inderdaad wat je zegt, heel veel mensen weten niet welke kosten erbij gaan komen.
Dat vind ik nou precies hier het probleem.
Nou! Zeg dat wel! Mensen willen gewoon niks weten en laten volledig na zich correct op de hoogte te stellen. Dat is echter het probleem van die mensen zelf, waaronder u dus, en niet van DHL of andere pakketbezorgers.
De vrachtbedrijven houden dat ook zeker nogal geheim, want die informatie krijg je pas op het moment dat het te laat is.
Weet u, ze hebben tegenwoordig dingen die "websites" heten en daar staat dat gewoon open en bloot op. Die "websites" bereikt u nèt zo als u ook dit forum kon vinden...
De opmerking van de voorgaande reageerder dat dit het risico is van buiten de EU winkelen, nou, die vind ik eigenlijk nergens op slaan.
Tenzij je zelf winkelier bent en het niet kan uitstaan dat internet de wereld kleiner heeft gemaakt.
Met andere woorden zeg je, niet buiten de EU shoppen, anders zul je gestraft worden. Eigen schuld, dikke bult.
Ik denk dan dat je niet helemaal begrijpt hoe tegenwoordig de economie eruit ziet.
De enige die hier iets niet begrijpt, bent u zelf. Buiten de EU winkelen betekent buiten het douanegebied kopen en dus belastingen afdragen alsmede de kosten voor de administratieve werkaamheden die daarme gemoeid zijn.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Hoppeta schreef: En nog erger is dat ze werkelijk niets doen om ook maar mee te werken aan een correctie.
Hoe moeilijk kan dat zijn ! Dan valt bij mij in de categorie onwelwillendheid.
Ze kunnen er simpelweg niets aan doen want het is de douane die de kosten opstelt. Het enige wat DHL doet is deze kosten voorschieten en daarvoor rekenen ze administratiekosten. Van die voorgeschoten kosten en de administratiekosten wordt een factuur gemaakt die jij moet betalen en die dus niet aangepast kan worden. Als de kosten niet kloppen, moet je bij de douane zijn. Dat heeft DHL ook gezegd.
En inderdaad wat je zegt, heel veel mensen weten niet welke kosten erbij gaan komen.
Dat vind ik nou precies hier het probleem.

De opmerking van de voorgaande reageerder dat dit het risico is van buiten de EU winkelen, nou, die vind ik eigenlijk nergens op slaan.
Het is jouw onderzoeksplicht dus jij moet onderzoeken welke kosten aan het importeren gebonden kunnen zijn. Doe je dat niet, dan kun je dus voor verrassingen komen te staan. Dat is het risico dat je loopt bij het kopen buiten de EU.

Ik heb vorige week nog iets buiten vanuit buiten de EU ontvangen, ook door DHL geleverd. Bij klopte alles gewoon, want ik heb onderzoek gedaan voordat ik wat buiten de EU kocht en ervoor gezorgd dat de verkoper een goede factuur had bijgevoegd met alle juiste kosten.
Tenzij je zelf winkelier bent en het niet kan uitstaan dat internet de wereld kleiner heeft gemaakt.
Typisch argument van mensen die hun zin niet krijgen. Als je het er niet mee eens bent, dan zul je er zelf wel (in) werken. Zo had ik laatst ook iemand die mij ervan beschuldigde bij een bedrijf te werken omdat ik het niet eens was met de klacht.
Met andere woorden zeg je, niet buiten de EU shoppen, anders zul je gestraft worden. Eigen schuld, dikke bult.
Eigen schuld, dikke bult valt hier eigenlijk wel op zijn plaats ja.

Maar je kunt nog altijd naar de douane toe gaan want ik lees nergens dat je dat hebt gedaan. Misschien krijg je nog wat geld terug als je inderdaad kunt aantonen dat je teveel hebt betaald.

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door pedro714 »

Als je eens goed leest naar de voorwaarden van de chinese leveranciers dan zul je zien dat zij allemaal vermelden dat de mogelijkheid bestaat dat je invoerrechten en tax moet betalen. De Europese regels stellen dat dit voor ieder product is boven de €. 22,00. De chinees treft dus geen enkele blaam, free shipping betekent geen transportkosten. Dat de kosten die DHL in rekening brengt erg hoog zijn t.o.v. de prijs van het product ben ik met je eens. Maar of DHL nu een product van €. 1000,00 moet inklaren of iets van €.27,00, het werk is hetzelfde. Tja en dat de staat B.t.w. berekent, daar kan DHL niets aan doen. Een tip overigens: de meeste grote aanbieders hebben tegenwoordig europese verzendhuizen. De grootse staan in Spanje. Probeer dus of je gewenste product in voorraad is bij zo'n europees verzendhuis. Je betaalt dan helemaal geen bijkomende kosten omdat de producten uit een land aangrsloten bij de europese unie komt. Ik doe niets anders. Vooral Geekbuying.com en Alieexpress.com hebben een ruim deel van hun aanbod in Europa liggen.

andrey
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 mei 2017 14:14

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door andrey »

nico mulder schreef:vandaag een email en sms ontvangen van dhl
dat ik maar liefst €56.00 invoerrechten en administratiekosten moet betalen.
over een product wat $ 27.00 gekost heeft.
het pakketje komt uit hong kong.
en bevat motorcycleparts ( half fabricaat).

heb gebeld naar dhl en deze beweert dat zij zich aan de regels houden. dat op de factuur geen verzendkosten zijn vermeld en dat ik daarom dit bedrag moet overmaken. ( wat ik ook gedaan heb)
puur omdat ik dit onderdeel nodig heb.

daarna heb in met de douane belastingdienst gebeld. en deze zegt dat ik moet klagen over de transporteur bij de douane maar dan wel schriftelijk( zodat deze direct in de versnipperaar kan).

geen verzend kosten op je factuur.
kost je ca 100%.
van de waarde van je product wat verdwijnt in de zakken van je transporteur.

met vriendelijke groet.
n mulder
Soortgelijke ervaring met DHL hier, Nico.
Wat bij aankoop als "totale verzendkosten" staat wordt opeens verdubbeld. Puur misleiding en verlakkerij!

Echter ik betwijfel of je wat aan dit forum hebt (ik kreeg heleboel absurde reacties). Met onafhankelijke juristen gesproken en ze geven mij gelijk. Stuur een PB als je interesse hebt, wie weet wordt het ooit een collectieve claim.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door BL2 »

Wat bij aankoop als "totale verzendkosten" staat wordt opeens verdubbeld. Puur misleiding en verlakkerij!
Voordat je zo fel te keer gaat in dit oude topic, lees het eerst even op je gemak door voordat juridische stappen gaat ondernemen......

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door Jetsertje »

andrey schreef:
nico mulder schreef:vandaag een email en sms ontvangen van dhl
dat ik maar liefst €56.00 invoerrechten en administratiekosten moet betalen.
over een product wat $ 27.00 gekost heeft.
het pakketje komt uit hong kong.
en bevat motorcycleparts ( half fabricaat).

heb gebeld naar dhl en deze beweert dat zij zich aan de regels houden. dat op de factuur geen verzendkosten zijn vermeld en dat ik daarom dit bedrag moet overmaken. ( wat ik ook gedaan heb)
puur omdat ik dit onderdeel nodig heb.

daarna heb in met de douane belastingdienst gebeld. en deze zegt dat ik moet klagen over de transporteur bij de douane maar dan wel schriftelijk( zodat deze direct in de versnipperaar kan).

geen verzend kosten op je factuur.
kost je ca 100%.
van de waarde van je product wat verdwijnt in de zakken van je transporteur.

met vriendelijke groet.
n mulder
Soortgelijke ervaring met DHL hier, Nico.
Wat bij aankoop als "totale verzendkosten" staat wordt opeens verdubbeld. Puur misleiding en verlakkerij!

Echter ik betwijfel of je wat aan dit forum hebt (ik kreeg heleboel absurde reacties). Met onafhankelijke juristen gesproken en ze geven mij gelijk. Stuur een PB als je interesse hebt, wie weet wordt het ooit een collectieve claim.
Heel veel succes met het uitgeven van heel veel geld aan de juristen die stellen dat je gelijk hebt, terwijl zij er baat bij hebben dat jij er een (collectieve) claim van maakt terwijl de mensen hier op dit forum die stellen dat je geen gelijk gaat krijgen, er op geen enkele manier baat bij hebben.

Behalve als je natuurlijk stelt dat we werknemers van DHL zijn, zoals je in het eigen topic ook al doet. Maar als je dit werkelijk denkt, heb je natuurlijk wel kleppen voor je ogen.

Mocht het trouwens wel lukken, laat het dan even weten. Dan heb ik blijkbaar nog enkele tientallen, zo niet honderden, Euro's tegoed van DHL aan die Disbursements. Dan zal ik overigens ook mijn verontschuldigingen aanbieden en je totaal gelijk geven. Op zo'n moment is dat natuurlijk het minste wat ik kan doen.

Tot die tijd blijf ik het zien als een verloren zaak met de genoemde redenen en weet ik super zeer en bijna 100% zeker dat ik die verontschuldiging niet hoef te geven.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door newmikey »

andrey schreef: Met onafhankelijke juristen gesproken en ze geven mij gelijk. Stuur een PB als je interesse hebt, wie weet wordt het ooit een collectieve claim.
Hahaha! Hij is leuk, hoe denk je dat dat komt, dat ze je gelijk geven? Maar succes gewenst met uitgeven van je geld hoor!

Snoodaard
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 dec 2016 13:57

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door Snoodaard »

newmikey schreef:
andrey schreef: Met onafhankelijke juristen gesproken en ze geven mij gelijk. Stuur een PB als je interesse hebt, wie weet wordt het ooit een collectieve claim.
Hahaha! Hij is leuk, hoe denk je dat dat komt, dat ze je gelijk geven? Maar succes gewenst met uitgeven van je geld hoor!
Het zijn vaak dit soort personen die geen geld hebben voor dit soort fratsen en dus hun gelijk proberen te halen op een forum.

Gesloten