LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door newmikey »

NeoDutchio schreef:
newmikey schreef:
d33 schreef:ook vandaag wederom absurde invoerkosten bij DHL, totale kosten inclusief verzenden 132usd (verzendkosten 19,85usd) komt er 56,15euro bij aan invoerrechten. Invoercalculator zegt 39,80 euro. Lekker makkelijk verdienen zo, stropdas-criminaliteit.
Invoerrechten zullen er niet zijn, wel BTW en inklaringskosten. Lekker makkelijk schelden zo als je er geen zier van begrijpt. Voortaan maar niet meer buiten de EU bestellen dan.
Vergeet ook vooral de kosten niet die betaald moeten worden aan DHL.
Had ik niet vergeten...;-)

d33
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2018 16:23

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door d33 »

technisch heb je vast gelijk omtrent invoerrechten, maar dan snapt vast invoercalculator.nl er nix van. groeten

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door newmikey »

d33 schreef:technisch heb je vast gelijk omtrent invoerrechten, maar dan snapt vast invoercalculator.nl er nix van. groeten
Nee hoor, net gechecked en die vermeld keurig netjes €0 invoerrechten en de rest BTW en inklaringskosten DHL.

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Dan heeft de verzender die transportkosten van 19,85 vast niet op de invoice vermeld. Ja, en dan betaal je dus BTW over de waarde van de goederen plus de waarde van de verzendkosten die berekend worden volgens een tabel, aan de hand van het gewicht en land van herkomst. Fout van de verzender, want de transportkosten horen op de invoice. Dit is in uw nadeel helaas.

Burnd
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2018 10:53

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door Burnd »

Treurig hoeveel mensen deze ellende goedpraten. "Moet je maar binnen Europa bestellen." Wat als men binnen Europa een product niet heeft?

Het mag dan allemaal juridisch binnen de lijntjes zijn, maar moet iedere leek dan een jurist in dienst nemen voordat hij of zij bestelt uit een land buiten de EU?

Als je hebt betaald voor de verzendkosten is er geen logica die goedpraat dat een nietsvermoedende consument wordt verrast met allerlei extra kosten door een DHL. Invoerbtw is m.i. niet vreemd. Maar dat daarnaast nog een bedrag in rekening wordt gebracht door de vervoerder, dat driemaal zo hoog is als de invoerbtw is en blijft absurd. Dat krijgt dan een andere naam dan verzendkosten, terwijl het toch echt ziet op kosten voor het product vervoeren van A naar B.

Een dure verrassing.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door newmikey »

Burnd schreef:Het mag dan allemaal juridisch binnen de lijntjes zijn, maar moet iedere leek dan een jurist in dienst nemen voordat hij of zij bestelt uit een land buiten de EU?
Even de Facebook pagina van de Douane of de website van PostNL, DHL of UPS raadplegen kan je toch met de beste wil van de wereld niet vergelijken met informatie waar je een jurist voor nodig hebt, kom nou toch!
Maar dat daarnaast nog een bedrag in rekening wordt gebracht door de vervoerder, dat driemaal zo hoog is als de invoerbtw is en blijft absurd.
Waarom is dat absurd als hetzelfde werk verricht moet worden en de hoeveelheid administratieve werkzaamheden niet afhankelijk is van de waarde van een zending? Niets absurds aan in mijn ogen, je betaalt gewoon voor de aan jou geleverde dienst.
Dat krijgt dan een andere naam dan verzendkosten, terwijl het toch echt ziet op kosten voor het product vervoeren van A naar B.
Het is al vele malen gezegd maar dan moet het nog maar eens: de afhandelingskosten hebben niets met vervoerskosten te maken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door kweenie »

Kun je nagaan hoe het was geweest als we geen één Europa hadden. Dan had je dit gedoe ook bij aankopen in bijvoorbeeld Duitsland.

jolt28
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2018 23:35

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door jolt28 »

Ik heb een soortgelijke ervaring met DHL gehad. Het is je reinste diefstal. Ze laten je belasting betalen over fictieve verzendkosten die in het duurste tarief vallen dat men kan verzinnen voor een pakketje van hetzelfde gewicht. Later heb ik nog eens een akkefietje met DHL gehad waarbij zij duidelijk een fout gemaakt hadden (Amerikaanse en Canadese dollars omgewisseld). Het heeft me vele maanden en tientallen telefoontjes gekost om ze het teveel betaalde bedrag terug te laten storten. Telkens werden er valse beloftes gedaan en gebeurde er vervolgens niets. Mijn advies is: doe zo min mogelijk zaken met deze dievenbende.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Koop uw spullen in Nederland, dan hebt u nergens last van.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door olaf79 »

Lady1234 schreef:Koop uw spullen in Nederland, dan hebt u nergens last van.
Groningen voert binnenkort een een aardbeving toeslag in, dus daar niet kopen. :P :lol: :wink:

Appleman
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2019 16:17

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door Appleman »

Na het lezen van al deze berichten was ik gewaarschuwd. Mijn dochter koopt een bikini voor de vakantie uit Australië, voor een bedrag incl. verzendkosten omgerekend voor 73,53 euro
Kreeg net DHL voor de deur of ik even 54,- euro wil betalen, heb direct het paketje van plastic 400 gram uit zijn handen gevist en hem mede gedeeld dat ik de factuur wel tct zie verschijnen.
Denk nou niet dat ik dit bedrag ga betalen. Via invoercalculator.nl zal ik Max 25,44 moeten betalen
Laatst gewijzigd door Radar op 13 jun 2019 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Dubbelingen van tekst en afbeeldingen verwijderd

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door yan »

Als je hebt betaald voor de verzendkosten is er geen logica die goedpraat dat een nietsvermoedende consument wordt verrast
Als je buiten Europa iets koopt dan ben je niet "gewoon een nietsvermoedende consument" maar een importeur.
3 seconde googelen had je kunnen weten dat er dan kosten bij kunnen komen.

Kappen met huilen en gewoon locaal bestellen dus.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

DHL staat er om bekend, Chinese Post is betrouwbaarder!

Maar voor Australische $ , ik weet dat ze even snel invoeren en bij $ denk ik aan USA, kies de juiste vervoerder indien mogelijk en controleer vooraf de bedragen en laat dat aan bezorger zien.

Wel zijn invoer rechten en administratie kosten mogelijk voor deze service!
Ik weet hoeveel vliegtuigen DHL heeft en kom die vaak tegen en die moeten ook betaald worden!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik denk dat de uitkomst van een invoercalculator waarbij een valutakoers van 16 maanden geleden gebruikt wordt weinig zekerheid geeft over de kosten nu. De invoercalculator is bedoeld om je een idee te geven wat het gaat kosten, de berekening blijft bij DHL. Volgens mij geeft dat geen garantie.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door berndv »

Appleman schreef:
12 jun 2019 16:37
Kreeg net DHL voor de deur of ik even 54,- euro wil betalen, heb direct het paketje van plastic 400 gram uit zijn handen gevist en hem mede gedeeld dat ik de factuur wel tct zie verschijnen.
Zo zeg, dat zegt meer over u dan u wellicht vermoed. Als ik dat zo lees dan heb ik direct het beeld van een of andere asociale ... Beetje wat tattoos, potje bier in de hand, bibberende DHL chauffeur aan de deur, scheldkanonnade over de kosten, pakketje wordt uit de handen getrokken van de bezorger en de deur dichtgegooid. De koerier verbouwereerd achterlatend.

Ik kan mij er namelijk geen voorstelling bij maken waarbij dit op enige fatsoenlijke wijze gebeurd is, aangezien het vrij normaal is bij dit soort leveringen dat je betaalt bij aflevering en niet op factuur. Dus het pakket zal niet normaal overhandigd zijn.

Maar goed, om toch inhoudelijk in te gaan op dit verhaal. Stond op de buitenkant van het pakket een specificatie van de kosten? Stonden daarop de aanschafkosten en verzendkosten apart van elkaar gespecificeerd? Als er namelijk geen verzendkosten op de verpakking staan, is het gebruikelijk dat u, nadat u gewoon de normale weg had gevolgd zoals ieder ander fatsoenlijk persoon zou doen, bezwaar aantekent, een aankoopfactuur overhandigd met daarop gespecificeerd de bedragen en de teveel betaalde kosten vergoed krijgt.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door Theotrucker »

DHL zal wel een passende factuur door een incassobureau laten bezorgen.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Verzendkosten invoerrechten absurd DHL

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een kantoorbediende wil ook wel eens een stoer verhaal ophangen.

Gesloten