LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Post.nl

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
tkandou
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2015 09:45

Post.nl

Ongelezen bericht door tkandou »

Heb ik deze klacht verzonden aan Post.NL:

"Via deze weg dien ik een klacht in van niet ontvangen post van de Belastingdienst. Ik heb vandaag 12 feb 2015 te 09:00 uur de Belastingtelefoon gebeld om te vragen waar mijn acceptgiro bleef voor de maand januari 2015. Kreeg ik als antwoord dat het wel verstuurd via Post.NL. Sinds de post door 'jan en alle man' word bezorgd, kreeg ik soms ook wel post van buren die een straat verder op wonen. Gelukkig heb ik het fatsoen om deze toch maar te brengen. Echter nu heb ik geen post ontvangen van de Belastingdienst, waarbij ik nu invorderingsrente op mijn aanslag krijg van € 4,-.
Ik vind de gang van zaken zoals bovenvermeld betreurenswaardig. Je moet toch kunnen vertrouwen op Post.NL dat je post daadwerkelijk wordt bezorgd? Nu heeft een ander geadresseerde mijn prive gegevens van de Belastingdienst! Mijn klacht zal ik ook bij het programma Radar neerleggen".

Sinds de post is geprivatiseerd door onze Rijksoverheid, gaat het met regelmaat mis met de post. Nu loopt 'Jan en Alle Man' post te bezorgen, om zo goedkoop mogelijk te bezorgen. Post.NL screent niet of bezorgers wel integer zijn? Waar bleef die tijd? De PTT......Daar kon je op vertrouwen! Je kwam niet zomaar bij de PTT. Je wordt gescreend of je wel zuiver bent. Las ook laatst in de krant dat er zomaar poststukken werden gedumpt, omdat de bezorger geen zin had om te bezorgen. Mensen ga gewoon per email verzenden dan weet je dat je post krijgt! Ik zal mijn vraag bij de Belastingdienst neerleggen of ik mijn aanslag niet via mijn mail kan ontvangen?

Upstairs
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 mei 2009 16:35

Re: Post.nl

Ongelezen bericht door Upstairs »

Bij ons in het dorp worden o.a. de Belastingdienst en de Rabobank ook bijna altijd bezorgd door Sandd. Post NL brengt in verhouding bijna geen post meer rond van deze bedrijven. Sinds kort is er een nieuw postbedrijf bij: depostbode.nl (gele kleding en posttassen), zij brengen de post rond van de gemeente. Ze komen uit een ander dorp en ze vragen iedereen naar de weg omdat ze onbekend zijn. De kwaliteit laat ook zeer te wensen over.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Post.nl

Ongelezen bericht door Jantje7 »

U kunt zich ook aanmelden bij "Mijn Overheid". Krijgt u de berichten van de belastingdienst ook via een mailbericht dat er een nieuwe mail binnen gekomen is bij dit medium.

Dayaji
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:52

Re: Post.nl

Ongelezen bericht door Dayaji »

A.u.b. redactie v/h consumentenprogramma RADAR, wordt het geen tijd dat hier aandacht aan besteed wordt? Het is een chaos bij Post.nl. Voor de enkele keren dat ik iets ontvang/verzend, gaat het mis. Zowel voor mij, als vezender alsook voor de ontvanger, belangrijk poststuk wordt niet ontvangen. En volgens Post.nl gaat het bij hun nooit fout. Ik heb dit wél gemeld bij Post.nl. Een reactie verwachten, forget it! Mijn pakketjes haal ik meestal bij de buren of i/e winkel uit de buurt. Dit is toch te gek voor woorden. Verder heb ik in dec. jl. via Post.nl, Track&Trace code een pakketje retour verzonden. Het pakketje moet volgens de Track&Tace code, datum en tijd (heb ik Online gevolgd), door het bedrijf zijn ontvangen. De ontvanger beweert het pakketje niet ontvangen te hebben. Wat moet ik nu geloven, Post.nl, waar het dagelijks mis gaat, de Track&Trace code of het bedrijf dat boeven in dienst heeft. Het gaat hier wel om een bedrag van ± € 300,-. Ik heb het contactformulier van Post.nl Online tot drie keer toe (waarvan de laatste keer aan "directie" gericht) ingevuld en verzonden. Ze beloven binnen 2 werkdagen te reageren. Ik heb tot op de dag van vandaag geen enkele reactie mogen ontvangen. Het kost niet alleen heel veel geld, maar ook de energie die je erin steekt en dan wil ik het niet eens over de frustraties hebben. De criminelen gaan hun gang, ze komen er mee weg. In wat voor een wereld leven wij toch?

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: Post.nl

Ongelezen bericht door sweet-devil »

Dayaji schreef:A.u.b. redactie v/h consumentenprogramma RADAR, wordt het geen tijd dat hier aandacht aan besteed wordt? Het is een chaos bij Post.nl. Voor de enkele keren dat ik iets ontvang/verzend, gaat het mis. Zowel voor mij, als vezender alsook voor de ontvanger, belangrijk poststuk wordt niet ontvangen. En volgens Post.nl gaat het bij hun nooit fout. Ik heb dit wél gemeld bij Post.nl. Een reactie verwachten, forget it! Mijn pakketjes haal ik meestal bij de buren of i/e winkel uit de buurt. Dit is toch te gek voor woorden. Verder heb ik in dec. jl. via Post.nl, Track&Trace code een pakketje retour verzonden. Het pakketje moet volgens de Track&Tace code, datum en tijd (heb ik Online gevolgd), door het bedrijf zijn ontvangen. De ontvanger beweert het pakketje niet ontvangen te hebben. Wat moet ik nu geloven, Post.nl, waar het dagelijks mis gaat, de Track&Trace code of het bedrijf dat boeven in dienst heeft. Het gaat hier wel om een bedrag van ± € 300,-. Ik heb het contactformulier van Post.nl Online tot drie keer toe (waarvan de laatste keer aan "directie" gericht) ingevuld en verzonden. Ze beloven binnen 2 werkdagen te reageren. Ik heb tot op de dag van vandaag geen enkele reactie mogen ontvangen. Het kost niet alleen heel veel geld, maar ook de energie die je erin steekt en dan wil ik het niet eens over de frustraties hebben. De criminelen gaan hun gang, ze komen er mee weg. In wat voor een wereld leven wij toch?
Ik had het zelfde probleem. Heb Post NL 1 keer benaderd via Twitter en het werd binnen 30 min. duidelijk dat het probleem bij het bedrijf lag. Ze zijn erg behulpzaam via sociale media. Misschien een tip

Dayaji
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:52

Re: Post.nl

Ongelezen bericht door Dayaji »

Dank voor de tip. Ik kom nooit op Social Media, ik heb er niets mee. Ik ben er van overtuigd dat wij niet de enige zijn. Wij staan machteloos, waar moeten wij in zo'n geval dan aankloppen? Track&Trace geeft aan dat het pakketje is bezorgd en het bedrijf (ontvanger) ontkent het.

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: Post.nl

Ongelezen bericht door sweet-devil »

Dayaji schreef:Dank voor de tip. Ik kom nooit op Social Media, ik heb er niets mee. Ik ben er van overtuigd dat wij niet de enige zijn. Wij staan machteloos, waar moeten wij in zo'n geval dan aankloppen? Track&Trace geeft aan dat het pakketje is bezorgd en het bedrijf (ontvanger) ontkent het.
In mijn geval heeft Post NL het bedrijf opgebeld en hebben ze het samen uitgezocht...

brezel
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2015 23:00

Re: Post.nl

Ongelezen bericht door brezel »

11 april 2015 een pakket verzonden naar Duitsland met track en trace.
Nar twee weken bericht uit Duitsland het pakket is nog niet gearriveerd kun je voor mij het tracken trace nakijken want het werk niet goed.
Nagekeken op www.tracktrace.nl en vreemd het pakket nummer bestaat niet .
Postnl gebeld na 20 minuten in de wacht een vriendelijke dame die het ook niet wist en actie zou ondernemen ,u hoort nog van mij .
Na een week maar weer eens met postnl gebeld nu gelukkig maar 10 minuten in de wacht.
O dat is vreemd zie dat mijn collega er niets mee heeft gedaan ik ga er meteen wat aan doen.
Na een week weer gebeld 10 minuten in de wacht weer het verhaal verteld deze dame begreep dat ik nu toch wel een beetje boos was op de gang van zaken ik zal zorgen dat u gebeld word.
Onder tussen de pakketten dienst gebeld die kon mij binnen 5 minuten vertellen dat het pakket in den Haag lag bij onbezorgde pakketten.
Dame belt netjes terug ik leg het uit dat het pakket al is getraceerd in den Haag en /of ik het zelf niet op kan halen, nee dat was zeker niet mogelijk is het antwoord. als u het even op de email zet met alle gegevens dan zal ik het voor u uitzoeken en ik neem binnen een week contact met u op
Na 2 weken een mailtje dat het pakket niet te vinden is en dat het als verloren beschouwd kan worden en ik ter compensatie een pakketzegel krijg ??
Nu is mijn vraag wie kan mij helpen mijn pakket weer terug te krijgen.
Niet postnl dus maar hoe nu verder ?

Dayaji
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:52

Re: Post.nl

Ongelezen bericht door Dayaji »

Ik heb gisterenavond (2.6.2015), zoals altijd met veel belangstelling gekeken naar het programma "Oplichting" van Tros Radar. V.w.b. Post.NL, hierin heb ik het "hengelen van post uit brievenbussen" herkend. Jaren geleden hebben wij een familie (met naam en toenaam) meegemaakt waarbij wij ons afvroegen hoe zij aan onze gegevens kwamen. De rekening was leeggeplunderd, het ging om een heel groot bedrag. Zij hebben volgens info een handgeschreven brief naar de bank gestuurd dat het rekeningnummer gewijzigd was. Er is in deze periode ook i/d kelderberging ingebroken. Ingebroken bij de huurders en spullen meegenomen van hun gading.
Kwetsbaren in elkaar slaan, geld lenen, vnl. bij alleenstaanden, etc., etc.. Kortom rovers ten top.

Post.NL. Het zoekraken of het meenemen van postzakken naar huis of waar dan ook. Ik ben hier ook slachtoffer van en ben ermee bezig, maar niet met Post.NL. Deze heeft nimmer het fatsoen gehad om op mijn mailberichten (Online) te reageren. En niemand grijpt in, terwijl sinds de privatisering vele slachtoffers zijn gemaakt en nog worden gemaakt.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Post.nl

Ongelezen bericht door prem »

Dayaji schreef:Ik heb gisterenavond (2.6.2015), zoals altijd met veel belangstelling gekeken naar het programma "Oplichting" van Tros Radar. V.w.b. Post.NL, hierin heb ik het "hengelen van post uit brievenbussen" herkend. Jaren geleden hebben wij een familie (met naam en toenaam) meegemaakt waarbij wij ons afvroegen hoe zij aan onze gegevens kwamen. De rekening was leeggeplunderd, het ging om een heel groot bedrag. Zij hebben volgens info een handgeschreven brief naar de bank gestuurd dat het rekeningnummer gewijzigd was. Er is in deze periode ook i/d kelderberging ingebroken. Ingebroken bij de huurders en spullen meegenomen van hun gading.
Kwetsbaren in elkaar slaan, geld lenen, vnl. bij alleenstaanden, etc., etc.. Kortom rovers ten top.

Post.NL. Het zoekraken of het meenemen van postzakken naar huis of waar dan ook. Ik ben hier ook slachtoffer van en ben ermee bezig, maar niet met Post.NL. Deze heeft nimmer het fatsoen gehad om op mijn mailberichten (Online) te reageren. En niemand grijpt in, terwijl sinds de privatisering vele slachtoffers zijn gemaakt en nog worden gemaakt.
Onduidelijk verhaal wat betreft die " familie". Hoe was de rekening geplunderd, en wat was de connectie met de kelderboxen?

Dayaji
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:52

Re: Post.nl

Ongelezen bericht door Dayaji »

U begrijpt mijnheer Prem, dat ik hier niet verder in details kan treden, wél aan redactie van Tros Radar en graag anoniem. Ik kan e.e.a. staven d.m.v. bewijzen.

Gesloten