LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanneer wordt Post nl eens op de vingers getikt ?

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
Teckeltoos
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 nov 2010 09:33

Wanneer wordt Post nl eens op de vingers getikt ?

Ongelezen bericht door Teckeltoos »

Steeds vaker wordt ik geconfronteerd met verdwenen briefpost en als ik geluk heb krijg ik een lege opengescheurde envelop.
Het gaat dan om sieraden of theelepeltjes tot een waarde van € 15,-. Om daar nou € 7,- voor verzendkosten bij te betalen vind ik wat overdreven en dan ben je bij Post nl nog niet zeker of het pakje je bereikt. Ik vraag de verkoper tegenwoordig om het sieraad op een kaart met mijn adres te plakken en dat in een envelop te doen en nog verdwijnt het. Er blijft wel heel veel in de sorteermachines hangen. Ik weet 100 % zeker dat het niet aan de bezorgster hier ligt.
Het wordt hoog tijd dat post nl ter verantwoording geroepen wordt en ik hoop dat er dan ook iets aan gedaan wordt.

BL2
Berichten: 4832
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Wanneer wordt Post nl eens op de vingers getikt ?

Ongelezen bericht door BL2 »

Ik weet 100 % zeker dat het niet aan de bezorgster hier ligt
Alleen als je zelf de bezorgster bent, kan je dit met bijna100 procent zekerheid stellen.
En dan nog kan ik wel wat verzinnen.......
Mijn vertrouwen is standaard wat minder, levenswijsheid heet dat geloof ik.........

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wanneer wordt Post nl eens op de vingers getikt ?

Ongelezen bericht door kweenie »

Hoe zijn de sieraden precies verpakt? Ik ontvang zeer regelmatig post in van die bubbeltjes enveloppen en het is mij nog nooit gebeurd dat daar iets aan ontbrak.

Maar als iets wat niet plat is in een gewone envelop wordt verstuurd, dan is de kans zeer groot dat die envelop niet heelhuids uit de sorteermachine komt.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Wanneer wordt Post nl eens op de vingers getikt ?

Ongelezen bericht door scontra »

Postnl is al zoveel op de vingers getikt, dat ze geen vingers meer over hebben waarop nog getikt kan worden. :?

De producten waar u over schrijft moeten ook niet in een gewone enveloppe verzonden worden.
Enveloppen gevoerd met bubbeltjes folie zijn hiervoor wel geschikt.
Deze kunnen gewoon als briefpost worden verzonden en er hoeft dan ook geen € 7,00 verzendkosten aan Postnl te worden betaald.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Wanneer wordt Post nl eens op de vingers getikt ?

Ongelezen bericht door sjohie »

Hmm, sieraden, of de broche uit dat eerdere topic, zijn van een dikte/vorm die niet past, of hoort in gewone enveloppen. Daar zijn richtlijnen voor bij PostNL (zie pdf's daar), misschien is het een beter idee om de verzender daar even op te attenderen?

Je zal het misschien niet willen horen, maar als verzender heb je ook een aantal plichten als het gaat om het aanbieden van post ter bezorging, gezien de terugkerende problemen, zou ik eerder eens met de verzender opnemen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wanneer wordt Post nl eens op de vingers getikt ?

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is sowieso de taak van de verzender om bij PostNL te reclameren. En de verantwoordelijkheid van de verzender dat de bestelling aankomt.

stofzuigertje

Re: Wanneer wordt Post nl eens op de vingers getikt ?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Er zijn bedrijven die weten welke regio's vaak bezorg problemen zijn en voor die een andere bezorger nemen.
Ja, als webshop leer je de foute wijken in Nederland die meer fouten maken.

Zolang Post NL goedkoper is mogen ze leveren maar als ik teveel elders moet brengen kost het ze geld en ze worden dan door aandeelhouders op de vingers getikt als ze dit horen.

Gesloten