LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke stappen te ondernemen tegen Kiala?

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
crijken
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 apr 2016 19:01

Welke stappen te ondernemen tegen Kiala?

Ongelezen bericht door crijken »

Ik heb wat tweedehands boeken gekocht en laten versturen via Kiala.

Nu weet ik (inmiddels) dat dat niet de beste keuze was qua koerier en dat goedkoop blijkbaar duurkoop is (etc. etc.), maar dat is mosterd na de maaltijd helaas....

Pakket is 26 maart j.l. door de verzender naar het Kiala-punt gebracht. Nadat het ruim een week in het sorteercentrum bleef liggen (volgens de track and trace) heb ik maar eens aan de bel getrokken. Helaas krijg je dan (na 2 dagen!!) een standaardmailtje terug waarin gevraagd wordt om meer geduld.

Een week later gegoogled voor een telefoonnummer (dat staat helaas niet op hun site zelf en ik begrijp nu waarom...), maar na een kwartier heb ik dat 0900-nummer maar opgehangen, want dat werd me te duur. Dan maar weer gemailed, want dat is blijkbaar de enige onbetaalde manier van contact.

Tot op heden heb ik geen antwoord meer gehad op mijn e-mails.

Nu kreeg ik gistermiddag het bericht dat mijn pakket zou zijn aangekomen. Dus opgelucht ben ik vanmorgen naar het Kiala-punt gereden, maar helaas, de winkelier zegt het pakket nooit binnen te hebben gehad. Hij wilde contact opnemen met Kiala, maar dat gaat blijkbaar via hetzelfde 0900-nummer, dus daar was geen wachten op.

Wat kan ik doen om compensatie te krijgen? Rechtsbijstand inschakelen? Aangifte doen? Ik heb al via klacht.nl een ticket aangemaakt, maar daar heeft Kiala geen boodschap aan....

En moet ik actie ondernemen of moet de verzender dat doen? Of heb ik gewoon keihard pech gehad?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Welke stappen te ondernemen tegen Kiala?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Kiala heeft een relatie met degene die de opdracht heeft gegeven. Als dat de verkoper is, moet hij/zij hier achter aan gaan. De verkoper is verantwoordelijk totdat het is afgeleverd.

Michelle_L
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 apr 2015 17:20
Contacteer:

Re: Welke stappen te ondernemen tegen Kiala?

Ongelezen bericht door Michelle_L »

Het is niet 'uw' probleem naast het feit dat u uw bestelling niet heeft. De verkoper moet zorgen dat u uw bestelling gaat ontvangen binnen redelijke termijn en moet daarna zelf het oplossen met Kiala. Zoals GJvdZ aangeeft, de verkoper is verantwoordelijk totdat het in uw eigendom is.

lucon1944
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 apr 2016 19:30

Re: Welke stappen te ondernemen tegen Kiala?

Ongelezen bericht door lucon1944 »

Het is inderdaad waar, dat de verzender verantwoordelijk is. Alleen, crijken heeft de boeken zelf laten versturen met Kiala. Als het hier geen franco zending betreft, m.a.w. crijken moet de verzendkosten betalen, dan ligt de zaak anders.

timaarsen
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jun 2016 13:06

Re: Welke stappen te ondernemen tegen Kiala?

Ongelezen bericht door timaarsen »

mensen....met alle respect! jullie geven geen antwoord op de vraag!
Kiala is de schuldige in deze...niet de verkoper! Kiala komt haar verplichting niet na. Een particulier die te goede trouw boeken ter verzending afgeeft aan Kiala kan je hiervoor toch niet laten opdraaien......lekker makkelijk!
Mijnheer stelt ook duidelijk de vraag: hoe kan ik Kiala in dezen aanpakken en dus niet de verzender.

timaarsen
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jun 2016 13:06

Re: Welke stappen te ondernemen tegen Kiala?

Ongelezen bericht door timaarsen »

Contactgegevens Kiala:
mail: [email protected]
Telefoonnummer (met echte mensen en gratis) 0800-0233403

Moest ik alleen wel achterkomen via mijn Paypal account. Op de website van Kiala vind je deze nergens!
UPS bellen heeft geen zin trouwens. die geven aan niets voor je te kunnen doen omdat Kiala een eigen vervoersdienst heeft (die slecht functioneert).

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Welke stappen te ondernemen tegen Kiala?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

timaarsen schreef:mensen....met alle respect! jullie geven geen antwoord op de vraag!
Kiala is de schuldige in deze...niet de verkoper! Kiala komt haar verplichting niet na. Een particulier die te goede trouw boeken ter verzending afgeeft aan Kiala kan je hiervoor toch niet laten opdraaien......lekker makkelijk!
Mijnheer stelt ook duidelijk de vraag: hoe kan ik Kiala in dezen aanpakken en dus niet de verzender.
We geven wel antwoord op de vraag: de geadresseerde is geen partij in deze. De verzender is verantwoordelijk tot het is afgeleverd. En alleen de verzender kan de gekozen transporteur aanspreken.

Gesloten