LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Discussieer hier over de documentaire Radar Extra: De Schuldvraag.
whaha
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 dec 2013 13:15
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door whaha »

Fascinerend.

Weet jij wat er zou gebeuren als niemand zich meer in de schulden zou steken?

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door kuklos »

Vertel jij het mij maar.

whaha
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 dec 2013 13:15
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door whaha »

kuklos schreef:Vertel jij het mij maar.
Als niemand meer een lening afsloot, dan komt er geen nieuw geld meer in omloop.
Wat gebeurt er als er geen nieuw geld meer in omloop komt?

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door angel1978 »

whaha schreef:
kuklos schreef:Vertel jij het mij maar.
Als niemand meer een lening afsloot, dan komt er geen nieuw geld meer in omloop.
Wat gebeurt er als er geen nieuw geld meer in omloop komt?
Als je het verschil niet kent tussen in schulden steken en een lening aangaan :shock:

[email protected]
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2013 10:18

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik merk wel dat hier veel reacties tussen staan van mensen uit de financiële sector. Die kunnen namelijk erg slecht tegen kritiek omdat ze zichzelf zo superieur vinden. Nu wordt ze eindelijk eens een spiegel voorgehouden en geconfronteerd met de onkunde waarop ze nu afgerekend worden.
Ik zal het in gewoon Nederlands vertalen. Als ik mijn zuur verdiende spaargeld op een spaarrekening wil zetten dan moet ik maar vertrouwen op de superieuren van de bank dat mijn geld daar veilig is terwijl als ik een klein bedrag wil lenen van de bank dan moet ik aan de schandpaal en vragen ze me het hemd van het lijf. Als ik dan vraag welke zekerheden de bank mij kan bieden dan krijg ik daar geen antwoord.
De hele financiële sector weet dus bij god niet waar ze mee bezig zijn en zijn het overzicht totaal kwijt.
Maar ja voorlopig hebben ze nog wel dikke salarissen en rijden ze dikke auto's.
De Financiële sector heeft deze crisis gecreëerd, laten ze het dan ook oplossen. Maar om de een of andere duistere reden zie ik in deze hoek geen bezuinigingen van dat kabinet wat we nu hebben.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door sjohie »

[email protected] schreef:Ik merk wel dat hier veel reacties tussen staan van mensen uit de financiële sector. Die kunnen namelijk erg slecht tegen kritiek omdat ze zichzelf zo superieur vinden. Nu wordt ze eindelijk eens een spiegel voorgehouden en geconfronteerd met de onkunde waarop ze nu afgerekend worden.
Ik zal het in gewoon Nederlands vertalen. Als ik mijn zuur verdiende spaargeld op een spaarrekening wil zetten dan moet ik maar vertrouwen op de superieuren van de bank dat mijn geld daar veilig is terwijl als ik een klein bedrag wil lenen van de bank dan moet ik aan de schandpaal en vragen ze me het hemd van het lijf. Als ik dan vraag welke zekerheden de bank mij kan bieden dan krijg ik daar geen antwoord.
De hele financiële sector weet dus bij god niet waar ze mee bezig zijn en zijn het overzicht totaal kwijt.
Maar ja voorlopig hebben ze nog wel dikke salarissen en rijden ze dikke auto's.
De Financiële sector heeft deze crisis gecreëerd, laten ze het dan ook oplossen. Maar om de een of andere duistere reden zie ik in deze hoek geen bezuinigingen van dat kabinet wat we nu hebben.
Dan ben ik toch wel benieuwd wie dat volgens jou zijn? Ik weet dat er hier een tandarts actief is, en een verpleegkundige, maar mensen uit het bankwezen zegt me zo niks.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door sjohie »

Zeepbel01 schreef:Persoonlijk vind ik dat Radar een kans heeft laten liggen. Natuurlijk zijn banken schuldig aan de creditcrisis.
Maar het gaat veel verder. Een aantal journalisten (die niet aan het woord zijn gelaten) zijn de geldstroom gaan volgen. En........er blijken maar een klein aantal mensen in de wereld te zijn die het werkelijke geld (macht) in handen hebben.
Waarom geven de Rothschild en Bilderberg geen, of nauwelijks interviews? Weet iemand hun waren vermogen?
Ik adviseer de documentaire Thrives (gratis op YouTube) te bekijken. En oordeel zelf.
Dit is een mooi vervolg op Tros Radar.
Wel hulde dat Tros Radar het zo inzichtelijk maakt.
Ik ben fan van Antoinette Hertsenberg.
Bijvoorbeeld de Rothschilds, moeten van al hun bedrijven en de eigen bank, jaarrekeningen produceren in het land van vestiging, die zijn ook gewoon in te zien, dus dat vermogen is gewoon in te zien? Idem trouwens de Nederlandse familie Brenninkmeijer, die ook een eigen bank hebben in ik meen Zwitserland.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door 16again »

[email protected] schreef:De Financiële sector heeft deze crisis gecreëerd, laten ze het dan ook oplossen. Maar om de een of andere duistere reden zie ik in deze hoek geen bezuinigingen van dat kabinet wat we nu hebben.
Behartigt het kabinet de belangen van het volk, of die van het grootkapitaal?
Voor menig nederlands politicus begint het echte verdienen pas na de politieke carriere.....bij het grootkapitaal.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door gilas »

[email protected] schreef:Ik merk wel dat hier veel reacties tussen staan van mensen uit de financiële sector. Die kunnen namelijk erg slecht tegen kritiek omdat ze zichzelf zo superieur vinden.
Wat lijken ze dan veel op de complotters die er niet tegen kunnen dat er mensen zijn die kritisch naar hun argumenten kijken.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door kuklos »

[email protected] schreef:Ik merk wel dat hier veel reacties tussen staan van mensen uit de financiële sector.
Benoem ze maar, want ik heb ze nog niet gezien. Wat is trouwens jouw basis om die conclusie op te baseren?
[email protected] schreef:De hele financiële sector weet dus bij god niet waar ze mee bezig zijn en zijn het overzicht totaal kwijt.
Waarop baseer je deze conclusie?
[email protected] schreef:Maar ja voorlopig hebben ze nog wel dikke salarissen en rijden ze dikke auto's.
DE financiële sector. Weet je hoeveel mensen daar werken? En jouw conclusie is dus dat de allemaal dikke salarissen krijgen en dikke auto's rijden?
[email protected] schreef:De Financiële sector heeft deze crisis gecreëerd,
En consumenten die leningen aangingen die ze niet konden betalen hebben geen schuld. En de frauderende landen hebben ook geen schuld?
[email protected] schreef:Maar om de een of andere duistere reden zie ik in deze hoek geen bezuinigingen van dat kabinet wat we nu hebben.
En wat zou het kabinet dan precies moeten bezuinigen?

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door kuklos »

Zeepbel01 schreef:Waarom geven de Rothschild en Bilderberg geen, of nauwelijks interviews? Weet iemand hun waren vermogen?
Bilderberg is een hotel in Oosterbeek, en geen mens of familie. Dus hoe zou je hiervan het vermogen willen meten? En wat zou je willen weten dan?

Rothschild is een familie. Met branches in zowel Engeland als Frankrijk. Waarom moeten ze interviews geven? Omdat iedere complottheorist dat verlangt? En wat moeten ze zeggen dan?

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door 16again »

Kuklos heeft alleen maar vragen, maar geen antwoorden.

michak
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2013 06:29

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door michak »

whaha schreef:
kuklos schreef:
HFdude schreef:Wat zou je zelf kunnen doen om je afhankelijkheid van het systeem zoveel mogelijk te verkleinen? (mensen die het systeem zo prima vinden hoeven dus niet te reageren)
* Sparen
* Geen dingen kopen die je niet kan betalen en waarvoor je moet lenen
* Niet proberen mee te doen met de buurman, waardoor je nutteloze dingen gaat kopen
* Minder uitgeven dan je binnenkrijgt

Hoeveel wil je er hebben? :mrgreen:
Weet jij een manier waarop we dit systeem zo kunnen aanpassen dat het voor iedereen beter is?
Volgens mij is het onzin om zuinig te doen tijdens deze financiële crisis.

Een goede reden voor zuinigheid is dat de Aarde niet zoveel verspilling kan dragen als onze economie veroorzaakt. De financiële schaarste is echter niet fysiek, het is puur denkbeeldig, puur een kwestie van boekhouden. Bankiers hebben 100 tot 400 jaar de wetten van het land dermate weten te veranderen dat ze nu slapend rijk worden.

Maar al het geld komt van banken, in de vorm van schuld. Dus de staatsschuld aflossen is onzin !!! Als we 400 miljard staatsschuld aflossen, hebben we 400 miljard private schuld (hypotheken, bedrijven, persoonlijk crediet) erbij - dat kan niet anders. Tenzij de spaarders vrijwillig de staatsschuld aflossen, natuurlijk.

Het is allemaal poppekast en het enige wat mij verbaast is dat de SP meepraat over de Kleren van de Keizer alsof ze echt zijn - het is allemaal een grote illusie, alle bezuinigingen onzinnig...

Hoe kun je een sociale mening hebben over de Kleren van de Keizer als ze fictief zijn ?

[email protected]
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2013 10:18

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door [email protected] »

Dat ze dan pas echt gaan verdienen zegt al genoeg over de financiële sector

Rovano
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 dec 2013 17:17

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door Rovano »

Zeepbel01 schreef:Persoonlijk vind ik dat Radar een kans heeft laten liggen. Natuurlijk zijn banken schuldig aan de creditcrisis.
Maar het gaat veel verder. Een aantal journalisten (die niet aan het woord zijn gelaten) zijn de geldstroom gaan volgen. En........er blijken maar een klein aantal mensen in de wereld te zijn die het werkelijke geld (macht) in handen hebben.
Waarom geven de Rothschild en Bilderberg geen, of nauwelijks interviews? Weet iemand hun waren vermogen?


Rothschild's:

Wanneer het geschatte vermogen $490.000.000.000.000.000,- (vierhonderdnegentigduizend triljoen dollar) van de bankiersfamilie “De Rothschild” onder de wereldbevolking verdeeld zou worden dan zou iedere wereldburger 70 miljoen dollar ontvangen.

Als uitgangspunt voor dit enorme vermogen is $ 6 miljard dollar genomen waar de Rothschild familie volgens Frederick Morton (officiële biograaf van de familie) in 1850 over beschikte. Dit bedrag is omgerekend met een investeringsgroei van 8% over 150 jaar met als resultaat $ 491,409.triljoen.

Het betreft hier slechts een schatting, het werkelijk vermogen is onbekend.

Deelnemers van de 'Bilderberg' meetings:

Over het vermogen van de deelnemers van de Bilderberg conferenties is niets te zeggen aangezien de deelnemers voor elke vergadering opnieuw worden uitgenodigd en dus wisselt van samenstelling.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door kuklos »

Een link naar hetgeen Rovano zei:
http://www.gewoon-nieuws.nl/2013/11/voo ... r70jPTuLZo

@Rovano, plaats nou gewoon eens een link als je iets claimt. Dat maakt het verifiëren makkelijker.
===========
Een paar dingen vallen op.
1) Waar is de onderbouwing voor de claim dat Frederick Morton de officiële biograaf van de Rothschilds is?
2) Het bedrag is zo gigantisch groot dat het niet kan kloppen. Het bedrag is vele malen groter dan de complete wereldeconomie.
3) Als dit bedrag zou kloppen dan moeten meer mensen ervan af weten.
4) Waar is de onderbouwing voor de claim van de $6 miljard in 1850?

Rovano
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 dec 2013 17:17

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door Rovano »

kuklos schreef:Een link naar hetgeen Rovano zei:
http://www.gewoon-nieuws.nl/2013/11/voo ... r70jPTuLZo

@Rovano, plaats nou gewoon eens een link als je iets claimt. Dat maakt het verifiëren makkelijker.
===========
Een paar dingen vallen op.
1) Waar is de onderbouwing voor de claim dat Frederick Morton de officiële biograaf van de Rothschilds is?
2) Het bedrag is zo gigantisch groot dat het niet kan kloppen. Het bedrag is vele malen groter dan de complete wereldeconomie.
3) Als dit bedrag zou kloppen dan moeten meer mensen ervan af weten.
4) Waar is de onderbouwing voor de claim van de $6 miljard in 1850?
Met of zonder link, dat maakt voor jou toch niets uit. Het is bij voorbaat onzin, want de informatie is afkomstig van een site die bol staat van de door jou zo gehate 'complottheorieën'.

Ik claim helemaal niets, ik geef alleen maar wat informatie door die ik vond. That's all. Mag ik dat of ga je mij dat verbieden?

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door kuklos »

@rovano, als je informatie doorgeeft, geeft dan ook de bron. Dat is een standaardgebruik binnen de wetenschappelijke wereld. Als je echt zo graag inhoudelijk wil discussiëren, hou je dan aan standaardgebruiken.

En ja, ik vind deze "informatie" absolute onzin. Volgens het CIA World Factbook is de omvang van de wereldeconomie zo'n 85 biljoen dollar. Jij komt hier aanzetten met een vermogen van 490 triljoen. Een triljoen is een factor 1.000 meer dan een biljoen. Jouw bron beweert dat het vermogen van de Rothschild familie zo'n 5.765 keer groter is dan de complete omvang van de wereldeconomie. Dus bijna zesduizend keer zo groot.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door angel1978 »

Rovano schreef:
kuklos schreef:Een link naar hetgeen Rovano zei:
http://www.gewoon-nieuws.nl/2013/11/voo ... r70jPTuLZo

@Rovano, plaats nou gewoon eens een link als je iets claimt. Dat maakt het verifiëren makkelijker.
===========
Een paar dingen vallen op.
1) Waar is de onderbouwing voor de claim dat Frederick Morton de officiële biograaf van de Rothschilds is?
2) Het bedrag is zo gigantisch groot dat het niet kan kloppen. Het bedrag is vele malen groter dan de complete wereldeconomie.
3) Als dit bedrag zou kloppen dan moeten meer mensen ervan af weten.
4) Waar is de onderbouwing voor de claim van de $6 miljard in 1850?
Met of zonder link, dat maakt voor jou toch niets uit. Het is bij voorbaat onzin, want de informatie is afkomstig van een site die bol staat van de door jou zo gehate 'complottheorieën'.

Ik claim helemaal niets, ik geef alleen maar wat informatie door die ik vond. That's all. Mag ik dat of ga je mij dat verbieden?
wie heeft het over verbieden.
waarom kunnen complotters toch zo slecht tegen tegengas?

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik vraag me af of je jezelf nu echt geen vragen stelt als je zo'n bericht plaatst. 70 miljoen aan iedere bewoner op deze planeet kunnen schenken, zesduizend keer de omvang van de wereldeconomie. Er moet toch op een gegeven een lichtje gaan branden en dan de vraag komen of dat allemaal wel kan kloppen?

Gesloten