Aangetekend

Hier kan je jouw vragen over het Testpanel kwijt.
FeicoNa
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2009 11:03

Aangetekend

Ongelezen bericht door FeicoNa »

Als de postbezorger geen handtekening vraagt, kan hij niet aantonen dat hij het poststuk bezorgd heeft. Dan heeft hij wat uit te leggen. Waarschijnlijk heeft hij wel getekend toen hij het poststuk in ontvangst nam, dus de bezorger kan ervan beschuldigd worden dat hij het poststuk gestolen heeft. En de schadevergoeding is dan hoger dan de acht euro verzendkosten.<br><br>
Ook hier ging iets heel erg verkeerd.<br>
Enkele decennia geleden stuurde ik een aangetekend stuk naar Lanzarote. De geadresseerde zei dat ze het niet had ontvangen. Ik reclameerde natuurlijk, laten we zeggen op 1 augustus. Het antwoord was dat het poststuk op 15 augustus (later dus) aan de geadresseerde was uitgereikt.<br>
De geadresseerde had echter niets. Ik eiste toen een bewijs met de handtekening van de geadresseerde. In plaats daarvan werd gemeld dat een poststuk uit Zweden op 15 augustus aan iemand anders was uitgereikt. Kennelijk is elk aangetekend stuk voor de Spaanse post hetzelfde.<br>
De schadevergoeding was ongeveer 100 euro . Veel meer dan de verzendkosten, en terecht. De schadevergoeding werd aan mij betaald, maar ik was niet benadeeld, de geadresseerde was benadeeld. Snaspt de post dat niet? Toen moest ik opnieuw aan het werk om de geadresseerde tevreden te stellen.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Aangetekend

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

FeicoNa schreef:
06 mar 2023 21:49
De schadevergoeding werd aan mij betaald, maar ik was niet benadeeld, de geadresseerde was benadeeld. Snaspt de post dat niet? Toen moest ik opnieuw aan het werk om de geadresseerde tevreden te stellen.
U was de opdrachtgever van PostNL, dus u was wel degelijk de benadeelde. U kon uw afspraak met de ontvanger niet nakomen. Met de ontvanger heeft PostNL ook niets te maken.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Aangetekend

Ongelezen bericht door Moneyman »

FeicoNa schreef:
06 mar 2023 21:49
Snaspt de post dat niet?
Exact. Jij bent de benadeelde van PostNL, de geadresseerde is benadeelde van jou.

Het is dus niet PostNL die het niet snapt :wink:

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Aangetekend

Ongelezen bericht door juliomariner »

Enkele decennia gelden?, dat is dus wel een heel erg belegen klacht.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Aangetekend

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
07 mar 2023 11:10
Enkele decennia gelden?, dat is dus wel een heel erg belegen klacht.
En desondanks tóch een schadevergoeding in euro's krijgen... :wink:

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Aangetekend

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dit verhaal had dus in het topic cafepraat moeten staan. Misschien kan de mod het daarheen verplaatsen? :-)

Plaats reactie