Afrekening van Eneco klopt niet

Hier kan je jouw vragen over het Testpanel kwijt.
Justushertstein
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2022 11:10

Afrekening van Eneco klopt niet

Ongelezen bericht door Justushertstein »

Goedemorgen
Ik heb mijn afrekening gekregen op 15 november 2022 daar stond op dat ik 825m3 gas heb verbruik terwijl er in mijn app en toon 529m3 verbruik zou hebben. Eneco gebeld geschreven voorbeelden gegeven stuurde me naar Stedin deze vertelde dat het een probleem is van Eneco.
Ben nog steeds niet verder gekomen. Eneco weer aangeschreven nog geen antwoord.
Wat kan ik hiermee?

alfatrion
Berichten: 20721
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Afrekening van Eneco klopt niet

Ongelezen bericht door alfatrion »

Kijk naar de meterstanden. Kloppen die met de vorige afrekening en de huidige meterstand? Zo ja, dan zit de fout in de app.

Cro
Berichten: 1700
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Afrekening van Eneco klopt niet

Ongelezen bericht door Cro »

Justushertstein schreef:
04 dec 2022 11:23
Goedemorgen
Ik heb mijn afrekening gekregen op 15 november 2022 daar stond op dat ik 825m3 gas heb verbruik terwijl er in mijn app en toon 529m3 verbruik zou hebben. Eneco gebeld geschreven voorbeelden gegeven stuurde me naar Stedin deze vertelde dat het een probleem is van Eneco.
Ben nog steeds niet verder gekomen. Eneco weer aangeschreven nog geen antwoord.
Wat kan ik hiermee?
Een app zegt inderdaad niet zoveel. Pak je standen van vorig jaar erbij zoals deze op de meter stonden en de standen zoals deze nu op de meter staan. Dan zal snel genoeg blijken waar de fout zit, in de app of in de eindafrekening. Ik zou er wel rekening mee houden dat de app niet correct is, dan komt immers regelmatig voor.

xflorisx
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Afrekening van Eneco klopt niet

Ongelezen bericht door xflorisx »

Je hebt toch wel de meterstanden gebruikt vanaf 15 november 2021 tot 15 november 2022. Die laatste 1,5 maand van 2021 is vast veel gas verstookt.

rwolters
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Afrekening van Eneco klopt niet

Ongelezen bericht door rwolters »

De app en toon zijn slechts een extraatje. Het enige wat echt telt zijn de meterstanden. Die zijn makkelijk te verifiëren lijkt me.

moederslink
Berichten: 11509
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Afrekening van Eneco klopt niet

Ongelezen bericht door moederslink »

Maak voor de duidelijkheid een screenshot vd afrekening van vorig jaar met de meterstanden van vorig jaar daarop vermeld én een foto vd huidige meterstanden. Stuur dit door naar Eneco.

16again
Berichten: 14966
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Afrekening van Eneco klopt niet

Ongelezen bericht door 16again »

ton-deuze schreef:
05 dec 2022 00:16
Ik heb gehoord dat je tegen betaling je meter kan laten eiken.
Misschien proberen?
IJken lijkt zinloos. Bij een fout van de meter zou de app dezelfde afwijking laten zien.

de auditu
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Afrekening van Eneco klopt niet

Ongelezen bericht door de auditu »

ton-deuze schreef:
05 dec 2022 00:16
Ik heb gehoord dat je tegen betaling je meter kan laten eiken.
Misschien proberen?
Beuken schijnt heel schadelijk voor de meter te zijn. :D

witte angora
Berichten: 27737
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Afrekening van Eneco klopt niet

Ongelezen bericht door witte angora »

Justushertstein schreef:
04 dec 2022 11:23
in mijn app en toon 529m3
Ben je in de loop van het jaar die twee dingen gaan gebruiken, of had je dit al bij de vorige jaarafrekening? In het eerste geval gaan ze uit van de standen op het moment dat je ermee begint, en dan kom je inderdaad tekort.

snuffel1
Berichten: 4789
Lid geworden op: 06 dec 2012 16:14

Re: Afrekening van Eneco klopt niet

Ongelezen bericht door snuffel1 »

M.i. worden meterstanden om en nabij zes weken voordat de afrekening volgt al opgenomen en dat zal als de afrekening in november opgemaakt is al in begin oktober zijn geweest. De maanden november en december vallen dan onder het nieuwe jaar en dat kan goed verklaren dat de app en de Toon registratie anders zijn dan het werkelijke verbruik. De app en de Toon meten het jaarlijkse verbruik beginnend bij 1 januari van het jaar zonder rekening te houden met het verbruik van het voorgaande jaar en dat zet u wellicht op het verkeerde been en verklaart ook die 300 kuub verschil die u in de laatste maanden van het voorgaande jaar heeft verbruikt.

Plaats reactie