LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio stalkt ons al 2 jaar

Hier kan je jouw vragen over het Testpanel kwijt.
tennisschoen
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2006 10:45

Oxxio stalkt ons al 2 jaar

Ongelezen bericht door tennisschoen »

Wij hebben in 2004 de overstap naar Oxxio gemaakt.
Per telefoon werd ons verteld dat de groene stroom van hen beter voor het millieu is.
In November 2004 werd er van onze rekening een voorschot voor gas van 77.08Euro afgeschreven.
Wij koken alleen op gas.
Per telefoon werd ons medegedeeld dat dat zeker niet klopte, dat moest nog geen 5Euro zijn., en Oxxio zou het meteen terug draaien.
Wij hebben het gedag van 77.08 ook terug laten boeken.
Nu stalken ze me al 2 jaar.
Ze moeten dat geld eerst van ons hebben en dan krijg ik de eindafrekening.
Maar het is al bij een incasso bureau geweest,en dan pakken ze ook de kosten hiervan.
Ze hebben geen recht op dit geld.
in 2005 in April hebben ze weer voorschot gas afgehouden 76.81 Euro
Wij worden van die Oxxio helemaal stapel gek.
Weten jullie een oplossing?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Oxxio stalkt ons al 2 jaar

Ongelezen bericht door puma73 »

Ben je inmiddels overgestapt naar een andere leverancier?

Breng je verhaal een beetje duidelijker dan kan er misschien iemand antwoord op geven.[/quote]

tennisschoen
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2006 10:45

Re: Oxxio stalkt ons al 2 jaar

Ongelezen bericht door tennisschoen »

Wat moet je nog meer hierover weten
Ze willen geld van ons waar ze geen recht op hebben.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Oxxio stalkt ons al 2 jaar

Ongelezen bericht door puma73 »

Uit je verhaal maak ik op dat oxxio nog steeds levert? waarom hebben ze geen recht op dit geld?

tennisschoen
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2006 10:45

Re: Oxxio stalkt ons al 2 jaar

Ongelezen bericht door tennisschoen »

Sinds Mei 2005 leveren ze al niet meer
En zitten wij weer bij Nuon.

Ze hebben geen recht op het geld ,omdat ze een verkeerde voorschot rekening hebbenafgeschreven.
Het is namelijk zo,wij verbruiken haast geen gas dus dat voorschot bedrag was veel te hoog.
Hebben ze zelf toegegeven.
En zouden ze terug draaien.
Maar alles werkt daar door elkaar.
Wij hebben een keer een telefoniste van Oxxio aan de lijn gehad,die zei:Wees U maar blij dat U niet meer bij Oxxio bent.
Die was er ook al gek van geworden van al die klachten.

gerritsmit
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 jul 2005 21:08

Re: Oxxio stalkt ons al 2 jaar

Ongelezen bericht door gerritsmit »

Ik denk dat ze gelijk hebben. Eerst betalen en daarna krijg je het teveel betaalde geld terug.
Of wil je liever incassocosten betalen?

tennisschoen
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2006 10:45

Re: Oxxio stalkt ons al 2 jaar

Ongelezen bericht door tennisschoen »

Ik wil juist niet betalen .
Want ze hebben al een incasso bureau gestuurd en als ik nu eerst betaal houden ze dat bedrag van het incasso bureau ook meteen af

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: Oxxio stalkt ons al 2 jaar

Ongelezen bericht door solleila »

Hebben ze je een herinnering gestuurd. Zo niet,dan kunnen ze geen incasso op je dak sturen. Ze zullen dus eerst moeten bewijzen dat ze een herinnering hebben gestuurd. kunnen ze dat niet,dan is het helaas pindakaas voor ze

Verder heb je bewijs dat het teruggedraaid moest worden. Heb je een naam of een datum.


Verder wat een onzin dat ze eerst geld moeten hebben voor eindrekening. Ik wacht al meer dan een jaar op een einrekening. Elke keer vraag ik die.
Ik ga toch maar naar de DTE om een eindrekening te eisen. Kost je wel weer 25 euro.

Ik heb vorig jaar een leuk grapje met ze gehad. In januari 2005 haalde ze een bedrag van mijn rekening van een andere leverancier die ik niet kende. Ik heb het terug laten storten. Na een half jaar kwamen ze terug of ik het betaalde met incassokosten. Ze hadden mij nooit een herinnering gestuurd. Dus ik kon ook niet weten dat dat bedrag open stond. In januari krijg ik nooit rekening van mijn huidige leverancier nuon. Ik heb het bedrag betaald van januari 2005 zonder incassokosten.

Het is alleen maar dreigen van OXXIO wat ze doen.

Dreig terug met de DTE daar lopen heel veel klachten over dit bedrijf.
Eis een eindrekening binnen 14 dagen en dreig dat je naar de DTE stapt.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Oxxio stalkt ons al 2 jaar

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Niet betalen. Wij hebben hetzelfde probleem gehad en zijn nu al weer een jaar terug bij Nuon. Van Oxxio krijgen wij ook geen eindafrekening omdat ik de laatste 3 afschrijvingen heb laten storneren omdat ook in ons geval een te hoog bedrag werd afgeschreven. Ik heb de papieren thuis dat zij het maandbedrag zouden verlagen maar toch probeerden ze het oude bedrag af te schrijven. Mijn advies: niets van Oxxio en Intrum Justitia aantrekken. De laatse post van Intrum heb ik na hem eerst te hebben gelezen weer dicht geplakt en retour afzender gestuurd. Ik heb wel onder hun tekst geschreven dat ik graag met mijn verhaal naar de rechtbank ga en een uitspraak met vertrouwen tegemoet zie als zij het voor willen/durven laten komen.
Tip: laat jouw rekening blokkeren voor Oxxio want ze proberen met verschillende rekeningnummers afteschrijven van jouw rekening
Succes

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Oxxio stalkt ons al 2 jaar

Ongelezen bericht door jsp »

@tennisschoen:

Je schrijft in je case alleen over gas. Het is niet mogelijk om bij OXXIO alleen gas af te nemen, dit kan alleen in combinatie met stroom. Dit gedeelte mis ik in je verhaal.

Als je bent overgestapt naar een andere leverancier moet OXXIO je binnen 8 weken na het switchen een eindafrekening sturen. Doen ze dat niet, dan zijn ze in gebreke. Of je volgens hun een betalingsachterstand hebt of niet, doet daarbij niet ter zake. Wijs ze op hun verplichting!!

Blijkbaar ben je overgestapt zonder op tijd een eindafrekening te ontvangen. (Voor OXXIO is dit overigens heel gebruikelijk.) Dat is een goede reden om je probleem voor te leggen aan de SGC (Geschillencommissie Consumentenzaken). Deze kunnen een onafhankelijke uitspraak doen in het geschil.

Helaas is het wel zo dat je bij aanmelding van het conflict € 25,00 klachtengeld moet storten aan de SGC (om kansloze zaken bij voorbaat af te ketsen), en moet je ook het betwiste bedrag in depot storten bij de SGC. Echter, als je geheel in je gelijk wordt gesteld krijg je het klachtengeld terug en ook het betwiste bedrag. OXXIO moet zich bij het oordeel van de SGC neerleggen en heeft het betwiste bedrag dus niet in handen. Ze kunnen dus ook geen incassokosten aftrekken of inhouden! De laatste tijd stelt OXXIO trouwens al vaak bij voorbaat een schikking voor als de SGC in beeld komt, zeker als ze weten dat ze ongelijk hebben. Als jij weet dat je in je gelijk staat, en dat ook kunt aantonen, is er grote kans dat de incassokosten komen te vervallen.
Kortom: ga naar de SGC. Met OXXIO kom je er waarschijnlijk toch niet uit.

Overigens lijkt mij dit geen vraag voor het Radar Testpanel maar eerder voor het energieforum...

b manders
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 apr 2006 15:01

Re: Oxxio stalkt ons al 2 jaar

Ongelezen bericht door b manders »

In principe als jij kunt bewijzen dat je bij een andere leverancier zit mag Oxxio je niets mer berekenen. Ze mogen niet zomaar geld incasseren als jij geen klant bent, helaas gebeurt dit regelmatig, laat het storneren.

oxxio gebruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2006 04:57

Re: Oxxio stalkt ons al 2 jaar

Ongelezen bericht door oxxio gebruiker »

Nou nou, ik lees die berichtjes berichten hier allemaal en het grootste gedeelte is alleen maar slecht. Nu zit ik ook al een aantal maanden bij oxxio en dat bevalt mij goed. Moet zeggen dat ik blij ben dat ik niet afgegaan ben op al die verhalen wat wordt verteld over oxxio. Het scheelt mij enorm in mijn portomonee. Oxxio mag wat mij betreft blijven. Zou ook wel eens fijn zijn als er een forum kwam met alleen maar tevreden mensen.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Oxxio stalkt ons al 2 jaar

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 13 Okt 2006 05:02 door oxxio gebruiker


--------------------------------------------------------------------------------

Nou nou, ik lees die berichtjes berichten hier allemaal en het grootste gedeelte is alleen maar slecht. Nu zit ik ook al een aantal maanden bij oxxio en dat bevalt mij goed. Moet zeggen dat ik blij ben dat ik niet afgegaan ben op al die verhalen wat wordt verteld over oxxio. Het scheelt mij enorm in mijn portomonee. Oxxio mag wat mij betreft blijven. Zou ook wel eens fijn zijn als er een forum kwam met alleen maar tevreden mensen.
---------------------------------------------------------------------------------

Geen punt hoor, iedereen mag een forum starten.Er zullen wel geen tevreden mensen zijn want ik zie niets. :wink:

Gesloten