LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tnt/douane onnodig lange wachttijden afspraken niet na komen

Hier kan je jouw vragen over het Testpanel kwijt.

tros radar probleem tnt/douane bespreken en aanpakking in een uitzending

ja
4
80%
neen
1
20%
geen mening
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 5

laurens1966
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 okt 2007 15:22

tnt/douane onnodig lange wachttijden afspraken niet na komen

Ongelezen bericht door laurens1966 »

goedenmiddag,

mijn postpakket uit de usa is netjes aangekomen bij tnt op 10 oktober jl. vanaf daar loopt het spaak. Ik heb tnt gebeld a 0,45 ct/min en kreeg de 17e te horen dat tnt/douane wil weten wat er in het pakket zit terwijl er een pakbon ed bijzit maar goed. Ik kreeg na veel vijven en zessen het tracktracenummer voor nederland enw at sschets mijn verbazing dar er ineens staat de opmerking gedateerd de 17e klant verzocht om meer info.
Volgens de knatenservice is er een brief verstuurd, gewacht tot vrijdag de 21e en nog steeds niks nada noppes binnen. Wederom gebeld a 0,45ct/min en de servicemedewerker wist het niet en verbond mij door nadat ik eerst 18 minuten in de wacht had gehangen.
De medewerker die ik daarna kreeg bleef volhouden dat er een brief was verstuurd ik heb na mijn verzoek samen met hem de adresgegevens gecontroleerd en hij vertelde ok ik zal een melding maken dat er nog een brief weggaat. Tevens wist hij te meldden dat wanneer alles terugarriveerd bij tnt/douane (een pand nl en zelfde medewerkers) het daarna nog zeker 30 dagen zal duren voordat het pakket vrijgegegeven zal worden, ik vertelde hem dat is zeker een geintje van je waarop hij zei neen dit is bloedserieus want wij lopen achter.
nou beste dames en heren die dit lezen dit is zwaar van de pot gerukt en gaat werkelijk helemaal nergens over.
Ik hoop dat radar dit onderwerp eens oppakt gezien de vele klachten die dit forum heeft over dit bedrijf waardeloos zwaar waardeloos en dat kost nog veel geld ook, je kan het ook neit afhalen met bewijstukken of legitimatie en je bent volledig afhankelijk van "hen" war mijn pakketje ook mag liggen in die loots

oja voor ik het vergeer het is nu woensdag de 26e oktober en je raad het al nog steeds geen brief van tnt/douane mijn pakket ligt al 16!!!!!!!!!!dagen in nederland te wachten en dan gaat het als de brief binnenkomt en teruggestuurd zal worden met bewijzen nog eens 30 dagen duren dit kan en mag gewoon neit en je staat met je rug tegen de muur

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: tnt/douane onnodig lange wachttijden afspraken niet na komen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Die brief zal niet verzonden zijn - vraag anders om bewijs dat e.e.a verzonden is.

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: tnt/douane onnodig lange wachttijden afspraken niet na komen

Ongelezen bericht door electomonteur »

en als de brief is gestuurd kan het nog tijden duren vvor je hem ont vangt of niet
http://www.westonline.nl/files/problemen%20post.pdf
daar staan veel misstanden over post nl
dit ook maar eens aan de kaak stellen misschien dat een ander tv programma hier ook aan dacht wil besteden

misschien allemaal mailen met de regering en eventueel het koninklijk huis aan gezien post nl het kroontje draagt en deze door deze misstanden wel kwijt kan raken

misschien dat ze dan wakker worden
zie hier
de sp neemt actie
allemaal in vullen

http://www.sp.nl/vragenlijst/index.php?sid=76267
Laatst gewijzigd door electomonteur op 27 okt 2011 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: tnt/douane onnodig lange wachttijden afspraken niet na komen

Ongelezen bericht door newmikey »

laurens1966 schreef:...kreeg de 17e te horen dat tnt/douane wil weten wat er in het pakket zit terwijl er een pakbon ed bijzit
Ja, èn? Sinds wanneer is een pakbon in het internationale verkeer van goederen afdoende?
kreeg na veel vijven en zessen het tracktracenummer voor nederland
Dat had u natuurlijk véél simpeler van de afzender moeten krijgen.
...wat sschets mijn verbazing dar er ineens staat de opmerking gedateerd de 17e klant verzocht om meer info.
Begrijp niet helemaal waar die verbazing vandaan komt?
Volgens de knatenservice is er een brief verstuurd, gewacht tot vrijdag de 21e en nog steeds niks nada noppes binnen. Wederom gebeld a 0,45ct/min en de servicemedewerker wist het niet en verbond mij door nadat ik eerst 18 minuten in de wacht had gehangen.
Dit deel van je klacht is natuurlijk gegrond. Het moet maar eens afgelopen zijn met het verdienen van geld aan 0900 servicenummers waar géén service geboden wordt. Of gewoon lokaal tarief òf 10 cent per minuut met een maximum. Er moet natuurlijk ook gewoon wel personeel zitten die iets kunnen zien in het systeem en vertellen wat er aan de hand is, mensen met iets méér verstand van zaken dan een anoniem callcenter.
De medewerker die ik daarna kreeg bleef volhouden dat er een brief was verstuurd ik heb na mijn verzoek samen met hem de adresgegevens gecontroleerd en hij vertelde ok ik zal een melding maken dat er nog een brief weggaat.
Het is natuurlijk onzinnig dat je niet gewoon online een verklaring kan invullen en dat allemaal nog een papieren proces is terwijl de douane zelf allang praktisch papierloos werkt.
...tnt/douane (een pand nl en zelfde medewerkers)
Da's gewoon onzin en bovendien niet waar. Simpel controleerbaar. TNT is gewoon een douaneagent in de express wereld, niet anders dan UPS/FEDEX/DHL etc.
het daarna nog zeker 30 dagen zal duren voordat het pakket vrijgegegeven zal worden, ik vertelde hem dat is zeker een geintje van je waarop hij zei neen dit is bloedserieus want wij lopen achter.
Ook dat is natuurlijk een gegronde klacht. Als er éénmaal afdoende informatie wordt verstrekt, zou het hooguit één etmaal kunnen duren voordat dit door de Douane wordt verwerkt en de aangifte wordt vrijgegeven.

Als TNT er echter een paar weken over doet om de info aan de douane te geven en vervolgens nog een paar weken om de vrijgave te verwerken en het pakketje weer in de afleverstroom te injecteren, wijst dat op gebrekkige bedrijfsprocessen. Een pakket wat op douanehold heeft gestaan en wordt vrijgegeven moet natuurlijk bij de spoedjes ingedeeld worden.

Ook dit is een terecht deel van je klacht.
nou beste dames en heren die dit lezen dit is zwaar van de pot gerukt en gaat werkelijk helemaal nergens over.
Ik hoop dat radar dit onderwerp eens oppakt gezien de vele klachten die dit forum heeft over dit bedrijf waardeloos zwaar waardeloos en dat kost nog veel geld ook, je kan het ook neit afhalen met bewijstukken of legitimatie en je bent volledig afhankelijk van "hen" war mijn pakketje ook mag liggen in die loots
Je schiet een beetje met hagel op een kwartel en het taalgebruik helpt ook niet echt.

Er zijn toch echt nog wel ergere misstanden waar Radar zich mee bezig kan houden. Je moet natuurlijk gewoon géén gebruik meer maken van TNT en je leveranciers/familie/vrienden vragen een andere verzendwijze te kiezen.

Andere verzendbedrijven kunnen aan het douanetechnische deel ook niet véél veranderen maar aan het proces er omheen gelukkig wel voldoende verbeteringen aanbrengen.

laurens1966
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 okt 2007 15:22

Re: tnt/douane onnodig lange wachttijden afspraken niet na komen

Ongelezen bericht door laurens1966 »

Ja, èn? Sinds wanneer is een pakbon in het internationale verkeer van goederen afdoende?
***een pakbon hoort erop te zitten en is bewijslast niet meer en niet minder

Citaat:
kreeg na veel vijven en zessen het tracktracenummer voor nederland


Dat had u natuurlijk véél simpeler van de afzender moeten krijgen.
**pakket komt uit de us als een pakket aankomt in nederland krijgt deze een 3S tracktracenummer van tnt

Citaat:
...wat sschets mijn verbazing dar er ineens staat de opmerking gedateerd de 17e klant verzocht om meer info.


Begrijp niet helemaal waar die verbazing vandaan komt?
**vanaf 10 oktober in nederland, op 17 oktober bel ik zelf waar blijft pakket pas dan komt die regel erbij te staan vandaar de verbazing

Citaat:
...tnt/douane (een pand nl en zelfde medewerkers)


Da's gewoon onzin en bovendien niet waar. Simpel controleerbaar. TNT is gewoon een douaneagent in de express wereld, niet anders dan UPS/FEDEX/DHL etc.
**dan vraag ik me af hoe je dat weet als tnt medewerkers dit zelf bevestigen dat zowel tnt alsmede de douane in hetzelfde pand zitten in amsterdam

Citaat:
nou beste dames en heren die dit lezen dit is zwaar van de pot gerukt en gaat werkelijk helemaal nergens over.
Ik hoop dat radar dit onderwerp eens oppakt gezien de vele klachten die dit forum heeft over dit bedrijf waardeloos zwaar waardeloos en dat kost nog veel geld ook, je kan het ook niet afhalen met bewijstukken of legitimatie en je bent volledig afhankelijk van "hen" waar mijn pakketje ook mag liggen in die loots


Je schiet een beetje met hagel op een kwartel en het taalgebruik helpt ook niet echt.

Er zijn toch echt nog wel ergere misstanden waar Radar zich mee bezig kan houden. Je moet natuurlijk gewoon géén gebruik meer maken van TNT en je leveranciers/familie/vrienden vragen een andere verzendwijze te kiezen.

Andere verzendbedrijven kunnen aan het douanetechnische deel ook niet véél veranderen maar aan het proces er omheen gelukkig wel voldoende verbeteringen aanbrengen.
**ik weet niet wat er volgens jou mis is met mijn taalgebruik???? en heeft niks met ergere misstanden te maken de misstanden zijn helder en duidelijk duur 0900 nr, geen klachtenafdeling, abnormale wachttijden voordat je dingen helder krijgt en het uiteindelijk afgehandeld wordt, paketten verdwijnen etc etc, tevens merk ik op dat tnt zendingen automatisch overneemt bij aankomst in nederland, je een pakket met bewijsstukken niet zelf kan afhalen, tnt de inklaring ongevraagt doet en ook daar geld van krijgt etc, dus ik heb niks te kiezen

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: tnt/douane onnodig lange wachttijden afspraken niet na komen

Ongelezen bericht door newmikey »

laurens1966 schreef:Ja, èn? Sinds wanneer is een pakbon in het internationale verkeer van goederen afdoende?
***een pakbon hoort erop te zitten en is bewijslast niet meer en niet minder
Een pakbon heeft géén enkele bewijslast, een commerciele faktuur slechts ten dele. De gegevens die minimaal beschikbaar moeten zijn voor de Douane zijn:
1. Naam en adresgegevens van de afzender. Inclusief naam en telefoonnummer van de contactpersoon voor eventuele calamiteiten.
2. Naam en adresgegevens van de ontvanger. Indien bekend ook het BTW-nummer (VAT-nummer).
3. Vrachtbriefnummer. Dit staat onder de barcode op de vrachtbrief. Vul hierbij ook het land van oorsprong van de goederen in. Land van oorsprong is het land waar het goed geproduceerd is, niet het land waar het product gekocht is. Land van oorsprong staat op het product (‘made in’). De oorsprongsverklaring zou als volgt kunnen luiden: "The exporter of the products covered by this document declares that, except where otherwise clearly indicated, these products are of <<land>> origin."
4. Volledige omschrijving van de aard van de goederen, het aantal stuks per goed, de eenheidswaarde per goed en de totale waarde van elk specifiek goed. Vermeld altijd ook de valutasoort. Let op: de omschrijving dient in het Engels te zijn!
5. Het totale netto (Nett) en bruto (Gross) gewicht van de zending (bruto gewicht is het gewicht van de totale zending inclusief verpakking).
6. De totale waarde van de zending en de gebruikte valutasoort.
7. Datum en plaats waarvandaan de zending wordt verstuurd.
...tnt/douane (een pand nl en zelfde medewerkers)
**dan vraag ik me af hoe je dat weet als tnt medewerkers dit zelf bevestigen dat zowel tnt alsmede de douane in hetzelfde pand zitten in amsterdam
Douane:
Belastingdienst/Douane
Regio Amsterdam
Bezoekadres:
Kingsfordweg 1
1043 GN Amsterdam (gebouw De Knip)

TNT:
Australiehavenweg 100
Amsterdam, The Netherlands

Als u bedoelt dat er Douanemedewerkers aanwezig zijn in het sorteercentrum van TNT dan kan dat zeker zo zijn. Dat geldt echter ook voor de KLM, vrachtafhandelaars, grenspost Hazeldonk en de meeste andere vervoerders.

Medewerkers van de Douane werken echter niet voor TNT en vice-versa.
**ik weet niet wat er volgens jou mis is met mijn taalgebruik???? en heeft niks met ergere misstanden te maken de misstanden zijn helder en duidelijk duur 0900 nr, geen klachtenafdeling, abnormale wachttijden voordat je dingen helder krijgt en het uiteindelijk afgehandeld wordt, paketten verdwijnen etc etc,


Ik doelde op de vele slordige taalfouten en teksten als "van de pot gerukt" en "zwaar waardeloos".

tevens merk ik op dat tnt zendingen automatisch overneemt bij aankomst in nederland, je een pakket met bewijsstukken niet zelf kan afhalen, tnt de inklaring ongevraagt doet en ook daar geld van krijgt etc, dus ik heb niks te kiezen


Het staat je geheel vrij TNT te laten weten dat ze de zending moeten overdragen aan een douaneagent/expediteur van jouw keuze, gebeurt tientallen malen per dag. Daar zijn uiteraard óók kosten aan verbonden, vaak nog wel wat meer zelfs.

De keuze voor inklaring via TNT wordt gemaakt door de afzender bij verzending. Dat is bij alle koeriersbedrijven zo, ze verkopen een z.g. "door to door" produkt waar de inklaring voor naam en rekening van de geadresseerde plaatsvindt. Bij sommige koeriersbedrijven kan ook een z.g. "free domicile" verzendwijze worden gekozen waarbij deze kosten voor rekening van de afzender komen.

Wàt heb je eigenlijk besteld in de VS, soms is er extra aandacht en toezicht voor bepaalde risicocategorieen zoals horloges en sommige soorten electronica.

laurens1966
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 okt 2007 15:22

Re: tnt/douane onnodig lange wachttijden afspraken niet na komen

Ongelezen bericht door laurens1966 »

Guardian72 schreef:Die brief zal niet verzonden zijn - vraag anders om bewijs dat e.e.a verzonden is.
die geeft men niet ook niet doorsturen per mail ed. je staat met je rug tegen de muur 3x gebeld a 0.45ct p/min kosten inmiddels ruim 40 euro in de wacht etc etc en nog niets wijzer telkens de mededeling we sturen het naar de afdeling adres constant gecheckt niks nada noppes brief

tnt-ellende
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2012 17:12

Re: tnt/douane onnodig lange wachttijden afspraken niet na komen

Ongelezen bericht door tnt-ellende »

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 2&t=124783

kees deze eens dan begin je het te begrijpen.... niet de douane maar TNT !

Gesloten