LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vochtige ruimtes

Hier kan je jouw vragen over het Testpanel kwijt.
jet.vincent
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2009 21:43

Vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door jet.vincent »

Ook wij werden getipt dat Radar mensen zoekt met vochtige ruimtes in huis! Wij wonen in Boxtel en hebben last van vocht, veel vocht, in onze kruipruimte (en wij zijn niet de enige in onze straat, die hier last van hebben)!!. Naast dat het vele vocht vaak een verschrikkelijke stank in ons huis veroorzaakt, zijn mijn kinderen (en overigens mijn en ikzelf) heel vaak ziek. Wij hebben dit dan ook reeds diverse malen bij de gemeente onder hun aandacht gebracht, echter telkens opnieuw blijkt dat het dossier niet meer is terug te vinden!! U zult kunnen begrijpen dat deze leefomstandigheden niet echt gezond genoemd kunnen worden en het zou dan ook geweldig zijn als jullie hiervoor een oplossing zouden kunnen vinden. Alvast dank! Gr. Jet
Laatst gewijzigd door jet.vincent op 09 feb 2009 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.

gemi
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 feb 2009 21:53

Re: Vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door gemi »

Hallo,

Wij wonen in Dordrecht in een huis uit 1985.
We hebben al heel wat verbouwingen verricht in huis en heel wat geld erin gestoken.
Maar helaas staat er nog één ding op ons lijstje en dat is de vochtige kruipruimte onde rons huis.

Onze wc is vernieuwd en sinds dien ruiken we de grond onde rons huis heel erg.
Mijn man is de kruipruimte ingegaan om te kijken onder het toilet en misschien gaten af te peuren.
Maar helaas, de lucht ging niet weg en mijn man hield er een ernstige infectie aan over aan zijn voet.

Nu ik uw stukje lees heeft het dus geen zin om schelpen onder het huis te leggen.
We zijn echt op zoek naar een oplossing voor dit grote probleem.
Hopelijk kan iemand van Radar ons hiermee helpen en de buren met ons.

kakkersgat
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2009 22:00

Re: Vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door kakkersgat »

hallo,

in onze gang bij de voordeur en wc deur ligt laminaat en daaronder zit een kruipruimte. voordat je in de wc komt voel je een holle ruimte tussen laminaat en kruipruimte, dus in wezen zakt daar een deel van je laminaat in. we dachten afgelopen zomer dat het door de warmte kwam en dat het daardoor uit ging zetten maar nu zelfs in de winter blijft het zo. Dus onze mening is dat het door vocht komt ,dat het hol is. wat moeten wij nu doen. het is een huurhuis ,moeten wij de woningbouw hiervan op de hoogte brengen of heeft u een idee of een advies. zo kunnen wij het niet laten, want vroeg of laat zakt daar een deel van het laminaat in.
Dit willen wij graag voorkomen.
Met belangstelling wachten wij jullie antwoord af.

Toscane
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2009 21:56

Re: Vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door Toscane »

Ook wij hebben last van vocht, veel vocht, in onze kruipruimte (nu maar 5 cm). Medio december 2008 hebben wij de eerste melding gedaan bij de WB (ruim 15 cm water). Het geval is dat wij heteluchtverwarming hebben en dat de buizen voor ca 5 cm in het water liggen. Wij hebben, in die 23 jaar dat wij hier wonen, nooit eerder gehad dat bij het afwassen dat de keukenramen drijf nat waren. Het lijkt erop dat de buizen lekken (dit ook gemeld bij de WB). Wij zijn niet de enige, het hele blok heeft hier last van. Wij hebben dit dan ook bij de woningbouw gemeld (nu al voor de 3e keer). Er is een drein onder het blok, kennelijk werkt die niet voldoende. Naast dat het vele vocht regelmatig een vervelende lucht in ons huis verspreidt lijkt het mij niet gezond.
Laatst gewijzigd door Toscane op 09 feb 2009 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.

John Vermeulen
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2009 22:10

Re: Vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door John Vermeulen »

Niet alleen wij hebben last van vochtige kruipruimten, waar het gehele jaar door water staat. Ook niet samen met de buren of de hele straat, de GEHELE WIJK (4800 woningen als alles klaar is) NESSELANDE heeft er last van. Gevolg is dat iedereen last heeft van ongedierte en vooral van zilvervisjes. Tevens gaat bij diverse bewoners de verf bladderen, trekken de houten deksel van de kruipruimte krom en begint laminaat te bladderen en krom te staan. Geen pretje, maar een luisterd oor van de Gemeente Rotterdam krijg je niet. Momenteel proberen bewoners zich te verenigen en volgens ons is de Gemeente Rotterdam verantwoordelijk voor het afvoeren van overtollig grondwater en het grondwaterpeil. Zelf wonen wij nu ruim 5 jaar in deze nieuwbouwwijk en lijkt de overlast van onder andere zilvervisjes, alleen maar erger te worden. Spuiten in kieretjes en naden heeft geen zin, voordat je het hele huis hebt gehad, liggen zij je onderaan de trap weer uit te lachen. Voor de rest is het hier erg prettig en rustig wonen, maar zonder overlast van die natte kruipruimten, is het nog prettiger. Maar ja, wie gaat ons daar bij helpen?????

John Vermeulen.[/b]

g.koenen
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2009 11:26

Re: Vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door g.koenen »

Beste Radar,

Ook wij hebben vanaf de aankoop van onze nieuwbouwwoning een zwembad onder het huis het betreft XXXX in Waddinxveen.
We zijn al eens bezig geweest met de buren van ons hele rijtje en toen is een put aan de zijkant van ons huizenblok geheveld en zagen we gedurende een maand de bodem van de kruipruimte daarna zag je het water weer stijgen tot net onder de leidingen.
Ik ben bezig een lijst te maken met de exacte klachten voorzien van foto's.

U hoort nog van mij!

G.J. Koenen

Gesloten