LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Door sterfgeval niet op vakantie, moet Expedia geld terug geven?

Hier kan je jouw vragen over het Testpanel kwijt.
alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Door sterfgeval niet op vakantie, moet Expedia geld terug geven?

Ongelezen bericht door alfatrion »

breien schreef:
26 okt 2019 22:35
Uit de naam van TS kan ik niet opmaken dat TS een hij is. Het is 2019. Een vrouw met vijf kinderen kan ook een vriendin hebben.
Dat is een gecalculeerde gok. Toen het 2018 was, kon een vrouw met vijf kinderen ook een vriendin hebben.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Door sterfgeval niet op vakantie, moet Expedia geld terug geven?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als iemand een moeder heeft en ook vijf kinderen, dan is die moeder de oma van die kinderen. Of de Ts nou een hij is of een zij. Daar gaat het toch niet over?

Ik kan mij niet voorstellen dat iemand zijn of haar kinderen, als net hun oma is overleden met iemand anders en zijn of haar vriendin toch die vakantie wil laten maken.

Ik heb geen idee waarom zijn of haar creditcard maatschappij hem of haar € 500 vergoedt.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Door sterfgeval niet op vakantie, moet Expedia geld terug geven?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
26 okt 2019 23:22
Maar als iemand een moeder heeft en ook vijf kinderen, dan is die moeder de oma van die kinderen.
Nooit van samengestelde gezinnen gehoord?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Door sterfgeval niet op vakantie, moet Expedia geld terug geven?

Ongelezen bericht door moederslink »

En misschien willen die kinderen juist wel een verzetje of misschien hadden die kinderen wel niet zo.n hechte band met Oma of misschien zijn die kinderen al meerderjarig en misschien wil vriendin wel met een paar van de kinderen waarvan er misschien wel een paar van haarzelf zijn en misschien ...misschien.....etc etc.
Ts moet nu eerst maar terugkomen...

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Door sterfgeval niet op vakantie, moet Expedia geld terug geven?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:
26 okt 2019 23:31
Lady1234 schreef:
26 okt 2019 23:22
Maar als iemand een moeder heeft en ook vijf kinderen, dan is die moeder de oma van die kinderen.
Nooit van samengestelde gezinnen gehoord?
Zeker wel, maar dan zijn het niet zijn of haar kinderen. De Ts schrijft “mijn kinderen”.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Door sterfgeval niet op vakantie, moet Expedia geld terug geven?

Ongelezen bericht door Moneyman »

:roll: echt Lady, ik mag hopen dat je niet serieus bent...

... los daarvan is het totaal niet relevant.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Door sterfgeval niet op vakantie, moet Expedia geld terug geven?

Ongelezen bericht door moederslink »

het kunnen ook bonuskinderen zijn die hij beschouwt als eigen kinderen :wink:
En inderdaad niet relevant

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Door sterfgeval niet op vakantie, moet Expedia geld terug geven?

Ongelezen bericht door tttlocke »

Moneyman schreef:
26 okt 2019 22:10
Lady1234 schreef:
26 okt 2019 21:58
Maar een reis voor zeven personen overdoen aan een andere groep, is flink lastig. In ieder geval een stuk moeilijker dan een reis voor een stel. En als het al mogelijk is.
Klopt. Zak niet makkelijk zijn. Maar je hoeft ‘m niet perse in voor alle zeven personen over te doen natuurlijk, misschien wil er wel iemand uit de familie mee in plaats van TS.
Precies zeven personen in het nieuwe reisgezelschap is niet eens noodzakelijk denk ik. Minder kan ook (wel voor zeven betalen natuurlijk). Het beperkt in ieder geval de schade.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Door sterfgeval niet op vakantie, moet Expedia geld terug geven?

Ongelezen bericht door tttlocke »

breien schreef:
26 okt 2019 22:35
kuklos schreef:
26 okt 2019 22:21
@Lady1234, TS wilde met zijn 5 kinderen en zijn vriendin gaan. Niet met de oma van de kinderen.
Even offtopic. Uit de naam van TS kan ik niet opmaken dat TS een hij is. Het is 2019. Een vrouw met vijf kinderen kan ook een vriendin hebben.
(Ook offtopic). Zeker. En ongeacht het jaar waarin wij leven, is het niet nodig om aan te nemen dat met 'mijn vriendin' een levenspartner wordt bedoeld. Tenzij je die aanname nodig hebt om aan 'virtue signalling' te doen. ;)
Laatst gewijzigd door tttlocke op 27 okt 2019 02:50, 1 keer totaal gewijzigd.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Door sterfgeval niet op vakantie, moet Expedia geld terug geven?

Ongelezen bericht door kokka »

Als TS nu eerst een antwoord geeft op de gestelde vragen, dan hoeven we ook niet naar mogenlijkheden te zoeken die toch niet ter zake doen.

Ik begrijp uit de openingspost dat de moeder van ts overleed vlak voor ze op vakantie zouden gaan. Als dat niet zo is snap ik niet dat ze niet op vakantie konden. Maargoed tot ts duidelijkheid geeft is het allemaal gokken

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Door sterfgeval niet op vakantie, moet Expedia geld terug geven?

Ongelezen bericht door tttlocke »

Lady1234 schreef:
26 okt 2019 23:22
Ik heb geen idee waarom zijn of haar creditcard maatschappij hem of haar € 500 vergoedt.
Annuleringsverzekering is al vaak genoemd. Creditcard maatschappijen bieden die ook aan, soms inclusief bij een bepaald type card. Wellicht is de vergoeding daarop gebaseerd. Een beperkte vergoeding misschien in dit geval, vanwege de voorwaarden van die verzekering.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Door sterfgeval niet op vakantie, moet Expedia geld terug geven?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lady1234 schreef:
26 okt 2019 23:22
Ik heb geen idee waarom zijn of haar creditcard maatschappij hem of haar € 500 vergoedt.
Wat zou kunnen is dat de creditcardmaatschappij zijn/haar deel van de reissom terug betaald heeft. Het is de moeder, dus zou in de voorwaarden kunnen staan dat het overlijden daarvan verzekerd is.
Voor de rest is het gissen, het kan zijn dat de kinderen via andere kanalen geboekt/betaald hebben, niet verzekerd zijn hiervoor of welk ander scenario dan ook.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Door sterfgeval niet op vakantie, moet Expedia geld terug geven?

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij American Express heb je een (beperkte) aankoop verzekering, zodat je binnen bv 90 dagen altijd de aankoop ongedaan kunt maken, tot een bepaald maximum. Het bedrag is daarbij ook afhankelijk van de soort kaart die je hebt.

Maar dit is eigenlijk niet zo heel relevant. Het komt er dus op neer dat de keus is:
1. Annuleringsverzekering, maar die is blijkbaar niet afgesloten;
2. Annuleringsvoorwaarden van Expedia, maar die zijn blijkbaar zo dat er geen geld terug is;
3. 500 euro van de creditcardmaatschappij;
4. Als het een pakketreis is, de reis doorverkopen.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Door sterfgeval niet op vakantie, moet Expedia geld terug geven?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nu ik het me zo bedenk, bij een pakketreis moet er annuleringsvoorwaarden, als ik me niet vergis.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Door sterfgeval niet op vakantie, moet Expedia geld terug geven?

Ongelezen bericht door kweenie »

alfatrion schreef:
27 okt 2019 09:10
Nu ik het me zo bedenk, bij een pakketreis moet er annuleringsvoorwaarden, als ik me niet vergis.
Je zult bij een vroege annulering waarschijnlijk ook wel een deel van je geld terug kunnen krijgen. Maar het lijkt er hier op dat de reis op korte termijn al zou plaatsvinden. Bij een annulering binnen, bijvoorbeeld, een week voor vertrek, zal het niet ongebruikelijk zijn dat er in de voorwaarden is bepaald dat er geen restitutie plaats vindt.

(Even los van zaken zoals de luchthavenbelasting. Volgens mij kun je dat, na aftrek van kosten, wel terug krijgen als je niet vliegt.)

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Door sterfgeval niet op vakantie, moet Expedia geld terug geven?

Ongelezen bericht door BL2 »

Tis slecht weer in Nederland en "we" hebben weinig tot niets te doen en zijn eenzaam.............

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Door sterfgeval niet op vakantie, moet Expedia geld terug geven?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ach , je moet maar zo denken ze zijn van de straat .

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Door sterfgeval niet op vakantie, moet Expedia geld terug geven?

Ongelezen bericht door sjohie »

Ten eerste, gecondoleerd met uw verlies. Ten tweede, zonder meer info, oa het wel/niet hebben van een annuleringsverzekering, en op welke grond Expedia toch 500 vergoed, kan niemand er hier iets steekhoudends over zeggen.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Door sterfgeval niet op vakantie, moet Expedia geld terug geven?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij vergoedt Expedia niets, maar doet de creditcard maatschappij dat.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Door sterfgeval niet op vakantie, moet Expedia geld terug geven?

Ongelezen bericht door scontra »

BL2 schreef:
27 okt 2019 10:25
Tis slecht weer in Nederland en "we" hebben weinig tot niets te doen en zijn eenzaam.............
Gelukkig heb ik het slechte weer gemist, prachtig rondgetoe(te)rd, maar het was wel opvallend rustig op de weg, maar dat kwam dan zeker omdat "we" voor het beeldscherm zaten "eenzaam" te zijn en verder geen inspiratie hadden om iets te gaan ondernemen !! :oops:

Gesloten