LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met Respondenten.nl

Hier kan je jouw vragen over het Testpanel kwijt.
divasjelyaniv
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jan 2010 14:33

Ervaring met Respondenten.nl

Ongelezen bericht door divasjelyaniv »

Ring Ring de telefoon of ik mee wil doen met een markt onderzoek.
Een opgewekte stem niet vrij van commercie is aan de telefoon.
Maar eerst moet ik een vragenlijst doornemen met u, dit is nodig om te zien of u in de doelgroep past.
Ter overvloede had ik al een vragenlijst ingevuld en daarna werd ik gebeld.
Het was een dubbele intake.
Enfin na verschillende vragen beantwoord te hebben paste ik volgens deze medewerkster prima in de doelgroep.
De tijd zou zijn om 16.00 uur op vrijdag. Later werd ik weer gebeld of ik soms eerder op de ochtend kon komen.
Ja daar had ik geen moeite mee. Eerst nog wat latere afspraken afgezegd.
Maar een kniesoor die daar op let toch?
De medewerkster van Respondenten.nl verzekerde mij dat ze een bevestigings email zou sturen met de tijd en locatie erin vermeld.
Aan het eind van dezelfde middag stond de bevestigings mail in mijn inbox.
Alles was duidelijk en in kannen en kruiken.
Binnen twee dagen vond ik op mijn mobiele telefoon een luizig haastig ingesproken berichtje met de mededeling dat dit onderzoek afgelast was het hoefde niet ging niet door.
Bij navraag was er een overschot aan mensen kennelijk door verkeerde planning.
Geen woord teveel de reden was even dubieus als het haastige achtergelaten luizige berichtje op mijn mobiele telefoon.
Ik vraag me nog serieus af of men dat bij Responden.nl niet wist
Nog afgezien van het feit dat alles gevraagd en gedubbel checkt was.
Met als punt op de i de bevestigings mail.
Vandaag gebeld naar Respondenten.nl dat ik dit geen manier van doen vond.
Speciaal had ik er andere dingen voor omgezet en ruimte voor vrijgemaakt.
Op mijn vraag of ik ter compensatie de helft van het afgesproken bedrag van 35,= Euro dus 17,50.= Euro zou kunnen krijgen werd negatief geantwoord
Geen respons van Respondenten.nl
Voor mij geen Respondenten.nl meer.
Het gezegde is van toepassing hier "Een ezel stoot zich in het algemeen geen 2x aan dezelfde steen.
respondenten.nl
Laatst gewijzigd door Radar op 30 mei 2017 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

VBW
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 mei 2017 08:43

Re: Ervaring met Respondenten.nl

Ongelezen bericht door VBW »

Ik zou die 35 euro blijven eisen, alles was immers in kan en kruiken in orde, dat bewijs heb je in handen.
Eenzijdig ontbinden kan volgens mij dan niet meer.

Ik zou aangifte doen bij de Politie in je eigen woonplaats, voor benadering hebben ze je in je eigen woonplaats lastig gevallen om het maar zo even te zeggen.

De politie kan deze site e.d. dan ook vermelden op hun website onder de noemer; geen zaken mee te doen vanwege het een malafide bedrijf is.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaring met Respondenten.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat heeft dit met duo te maken?

witte angora
Berichten: 30566
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ervaring met Respondenten.nl

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:Wat heeft dit met duo te maken?
Weet ik ook niet. Toen ik mijn eerste (weggehaalde reactie) schreef was er al sprake van respondenten.nl in de topictitel. Geen idee wat er daarna veranderd is.

Wel vreemd dat er weer eens een volkomen on-topic bericht van mij verwijderd is. Althans vreemd, we zijn het wel gewend intussen hier.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Ervaring met Respondenten.nl

Ongelezen bericht door Quark »

VBW schreef:Ik zou die 35 euro blijven eisen, alles was immers in kan en kruiken in orde, dat bewijs heb je in handen.
Eenzijdig ontbinden kan volgens mij dan niet meer.

Ik zou aangifte doen bij de Politie in je eigen woonplaats, voor benadering hebben ze je in je eigen woonplaats lastig gevallen om het maar zo even te zeggen.

De politie kan deze site e.d. dan ook vermelden op hun website onder de noemer; geen zaken mee te doen vanwege het een malafide bedrijf is.

Die 35 euro zou ik ook blijven eisen, als ik niet bij de tandarts kom of op het laatste moment afbel moet ik ook betalen.
Dat met de politie snap ik niet, dit is niet echt strafbaar te noemen, de politie stuurt u lachend de deur uit met de opmerking dat dit een civiele zaak is.

divasjelyaniv
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jan 2010 14:33

Re: Ervaring met Respondenten.nl

Ongelezen bericht door divasjelyaniv »

Weer gebeld (30-05-2017) met Respondenten.nl Maar dit bureau houdt voet bij stuk dat zij mij niets verschuldigt zijn. En dat het telefonische haastig achtergelaten berichtje voldoende is. Ze kunnen mij niet betalen omdat ik niet aan hun onderzoek heb meegedaan. Een rare situatie.

VBW
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 mei 2017 08:43

Re: Ervaring met Respondenten.nl

Ongelezen bericht door VBW »

Quark schreef:
VBW schreef:Ik zou die 35 euro blijven eisen, alles was immers in kan en kruiken in orde, dat bewijs heb je in handen.
Eenzijdig ontbinden kan volgens mij dan niet meer.

Ik zou aangifte doen bij de Politie in je eigen woonplaats, voor benadering hebben ze je in je eigen woonplaats lastig gevallen om het maar zo even te zeggen.

De politie kan deze site e.d. dan ook vermelden op hun website onder de noemer; geen zaken mee te doen vanwege het een malafide bedrijf is.

Die 35 euro zou ik ook blijven eisen, als ik niet bij de tandarts kom of op het laatste moment afbel moet ik ook betalen.
Dat met de politie snap ik niet, dit is niet echt strafbaar te noemen, de politie stuurt u lachend de deur uit met de opmerking dat dit een civiele zaak is.
Het gaat niet om die 35 euro, die zul je idd via civiele procedure moeten doen, waar het wel om gaat is, dat de politie ook de wederpartij dient aan te horen en daaruit kan voortkomen, de gang van zaken vreemd is, vragenlijsten invullen of hele vraaggesprekken telefonisch afnemen en daarna is het maar over en sluiten.
Daar zal de politie ook vraagtekens bij zetten en kunnen gaan beslissen dit bedrijf te bestempelen als malafide.
Aangiftes of in iedergeval melding doen helpt, mss niet in het begin, maar bij meerdere aangiftes/meldingen gaan ze hier zeker wel naar kijken.
Met de aangifte en beslissing waar ze toe over zijn gegaan, kun je dan meenemen in je civiele zaak.

Tevens hou je ze op de hoogte van de stappen die je tegen ze onderneemt zolang die 35 euro niet betaald is, zoals bijvoorbeeld de aangifte/melding die je gaat doen.
Kunnen ze de eiser daarna ook niet betichten van nalatigheid.

Die 35 euro of wat er dan ook afgesproken is, moet je dus voorlopig als een bruikbare tool zien :wink:

VBW
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 mei 2017 08:43

Re: Ervaring met Respondenten.nl

Ongelezen bericht door VBW »

divasjelyaniv schreef:Weer gebeld (30-05-2017) met Respondenten.nl Maar dit bureau houdt voet bij stuk dat zij mij niets verschuldigt zijn. En dat het telefonische haastig achtergelaten berichtje voldoende is. Ze kunnen mij niet betalen omdat ik niet aan hun onderzoek heb meegedaan. Een rare situatie.
Je hebt in handen dat alles in kan en kruiken was.
Dat zij nu opeens ervoor gekozen hebben om geen onderzoek meer te doen, is hun probleem.

Ik ga de site zeker niet bezoeken, die muisklikjes gun ik hun niet :wink:
Maar ik zou dus niet weten wat ze doen en wat voor vragen ze zoal stellen.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaring met Respondenten.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

VBW schreef:
Het gaat niet om die 35 euro, die zul je idd via civiele procedure moeten doen, waar het wel om gaat is, dat de politie ook de wederpartij dient aan te horen en daaruit kan voortkomen, de gang van zaken vreemd is, vragenlijsten invullen of hele vraaggesprekken telefonisch afnemen en daarna is het maar over en sluiten.
Daar zal de politie ook vraagtekens bij zetten en kunnen gaan beslissen dit bedrijf te bestempelen als malafide.
Aangiftes of in iedergeval melding doen helpt, mss niet in het begin, maar bij meerdere aangiftes/meldingen gaan ze hier zeker wel naar kijken.
Met de aangifte en beslissing waar ze toe over zijn gegaan, kun je dan meenemen in je civiele zaak.

Tevens hou je ze op de hoogte van de stappen die je tegen ze onderneemt zolang die 35 euro niet betaald is, zoals bijvoorbeeld de aangifte/melding die je gaat doen.
Kunnen ze de eiser daarna ook niet betichten van nalatigheid.

Die 35 euro of wat er dan ook afgesproken is, moet je dus voorlopig als een bruikbare tool zien :wink:
Er is geen enkele reden voor aangifte, en ook geen enkele rol voor de politie. Dit is een volledig civiele discussie. Strafrechtelijke zaken zijn helemaal niet aan de orde.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Ervaring met Respondenten.nl

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Klinkt als een tm bureau wat een nieuwe database poogt op te zetten.
Via telefoon iemand helemaal uithoren en dan joepie doei zeggen.
Daarna alle gegevens aan diverse andere bureaus verkopen en u bent verzekerd van maanden niet rustig kunnen eten of andere huiselijke zaken.

VBW
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 mei 2017 08:43

Re: Ervaring met Respondenten.nl

Ongelezen bericht door VBW »

wilhelmima1 schreef:Klinkt als een tm bureau wat een nieuwe database poogt op te zetten.
Via telefoon iemand helemaal uithoren en dan joepie doei zeggen.
Daarna alle gegevens aan diverse andere bureaus verkopen en u bent verzekerd van maanden niet rustig kunnen eten of andere huiselijke zaken.
Precies en dat is dus misleiding op de manier waarop het gegaan is.
Misleiding kan in dit geval strafbaar zijn, zeker gezien er 35 euro voorgehouden wordt.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaring met Respondenten.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

VBW schreef:
wilhelmima1 schreef:Klinkt als een tm bureau wat een nieuwe database poogt op te zetten.
Via telefoon iemand helemaal uithoren en dan joepie doei zeggen.
Daarna alle gegevens aan diverse andere bureaus verkopen en u bent verzekerd van maanden niet rustig kunnen eten of andere huiselijke zaken.
Precies en dat is dus misleiding op de manier waarop het gegaan is.
Misleiding kan in dit geval strafbaar zijn, zeker gezien er 35 euro voorgehouden wordt.
Ook misleiding is gewoon civiel recht en dus niet ",strafbaar".

VBW
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 mei 2017 08:43

Re: Ervaring met Respondenten.nl

Ongelezen bericht door VBW »

Moneyman schreef:
VBW schreef:
wilhelmima1 schreef:Klinkt als een tm bureau wat een nieuwe database poogt op te zetten.
Via telefoon iemand helemaal uithoren en dan joepie doei zeggen.
Daarna alle gegevens aan diverse andere bureaus verkopen en u bent verzekerd van maanden niet rustig kunnen eten of andere huiselijke zaken.
Precies en dat is dus misleiding op de manier waarop het gegaan is.
Misleiding kan in dit geval strafbaar zijn, zeker gezien er 35 euro voorgehouden wordt.
Ook misleiding is gewoon civiel recht en dus niet ",strafbaar".
Gelukkig zit jij dan ook niet op de stoel van een rechter :wink:

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaring met Respondenten.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

VBW schreef:
Moneyman schreef:
VBW schreef:Precies en dat is dus misleiding op de manier waarop het gegaan is. Misleiding kan in dit geval strafbaar zijn, zeker gezien er 35 euro voorgehouden wordt.
Ook misleiding is gewoon civiel recht en dus niet ",strafbaar".
Gelukkig zit jij dan ook niet op de stoel van een rechter :wink:
Klopt. Ik zit ervoor en erna in de keten.

Gesloten