LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontbinding van een de wederkerige overeenkomst met T-Mobile.

Hier kan je jouw vragen over het Testpanel kwijt.
Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ontbinding van een de wederkerige overeenkomst met T-Mobile.

Ongelezen bericht door Moneyman »

zonfornet schreef:
10 mei 2020 13:36
Deze bedrijven weten beter de weg dan de gemiddelde consument
Vandaar dat er aan de lopende band vorderingen van dergelijke partijen deels of geheel worden afgewezen...

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ontbinding van een de wederkerige overeenkomst met T-Mobile.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

zonfornet schreef:
10 mei 2020 13:36
Ik vrees dat u bij de rechter geen gelijk gaat krijgen Indien u niet bewijsbaar de/ het door u gemelde kunt onderbouwen. Telefoon gesprek met klantenservice bijv. ?Gesprek opgenomen?
In de genoemde uitspraken van zowel de rechtbank als de geschillencommissie is het retour sturen voldoende om de overeenkomst te beëindigen. Los daarvan hoeft TS niet naar de rechtbank, hij kan deze kwestie het beste voorleggen bij de geschillen commissie, de kosten hiervan zijn EUR 50,00 welke je terugkrijgt wanneer je in je gelijk wordt gesteld.
zonfornet schreef:
10 mei 2020 13:36
Bewijs dat u de spullen pas op bepaalde datum heeft ontvangen. Allemaal te zwak. Neem u verlies, en en accepteer het als “ leermoment”.
Deze bedrijven weten beter de weg dan de gemiddelde consument
De overeenkomst gaat in op het moment dat het signaal actief is op de verbinding, dit is ook het moment dat je moet gaan betalen. Zoals ik direct al antwoordde is de beste weg om de kwestie voor te leggen aan de geschillen commissie, al is de kans zeer groot dat Tele2 vanuit coulance tegemoet gaat komen. En zo niet dan ben je maximaal EUR 50,00 extra kwijt.

LNP
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2020 16:19

Re: Ontbinding van een de wederkerige overeenkomst met T-Mobile.

Ongelezen bericht door LNP »

Jullie reacties heb ik allemaal doorgenomen, m.i. begaan de meesten van jullie een denkfout.

Op grond van het onderdeel duur en beëindiging van de overeenkomst van T-Mobile, welke ik op 24 februari 2020 had ontvangen, luidt dat als volgt:
Duur en beëindiging
"Je bent deze overeenkomst met T-Mobile Thuis aangegaan. Deze overeenkomst heeft een looptijd van één (1) jaar en vangt aan op de
dag dat de dienst actief is".

Op 10 maart 2020 had ik van T-Mobile een mail ontvangen dat de diensten (internet, tv en telefoon) per 30 maart 2020 geactiveerd zullen worden.

"Het is bijna zover... Want op 30-03-2020 kun je T-Mobile Thuis zelf installeren. De verbinding wordt op die dag voor 18.00 uur opgeleverd".

De leveringsdatum van d.d. 23 maart 2020 betreft zuiver de levering van de modem en tv-box, op deze datum had je nog geen enkele verbinding met T-Mobile, deze kwam pas tot stand op 30 maart 2020, de datum van activatie van de diensten, zoals T-Mobile zelf in zijn mail van 10 maart 2020 had vermeld.

Met andere woorden op 23 maart 2020 was überhaupt nog geen sprake van een overeenkomst, deze kwam pas op 30 maart 2020 tot stand.

De geleverde diensten door T-Mobile beantwoorden niet aan de overeenkomst, reden voor mij om binnen twee weken - berekend vanaf 30 maart 2020, de totstandkoming van deze wederkerige overeenkomst bij brief van dinsdag d.d. 7 april 2020 (de 1e brief, deze werd pas op donderdag 9 april 2020 verzonden vanwege mijn verkoudheid, op grond van het landelijk advies om thuis te blijven) en bij aangetekende brief van vrijdag d.d. 10 april 2020 (2e brief) te ontbinden.

M.i. is de consument door de wet beschermd, in dit geval heeft T-Mobile verzuimd ofwel de overeenkomst niet nagekomen met het gevolg dat de consument de mogelijkheid beschikt om de overeenkomst te ontbinden op grond van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van een verbintenis, lees overeenkomst, door T-Mobile.

Daarnaast heb ik naar de termijn van de wettelijke klachtplicht opgezocht, deze is in artikel 7:23 lid 1 Burgerlijk Wetboek als volgt omschreven:
“De koper kan er geen beroep meer op doen dat hetgeen is afgeleverd niet aan de overeenkomst beantwoordt, indien hij de verkoper daarvan niet binnen bekwame tijd nadat hij dit heeft ontdekt of redelijkerwijs had behoren te ontdekken, kennis heeft gegeven. Blijkt echter aan de zaak een eigenschap te ontbreken die deze volgens de verkoper bezat, of heeft de afwijking betrekking op feiten die hij kende of behoorde te kennen doch die hij niet heeft meegedeeld, dan moet de kennisgeving binnen bekwame tijd na de ontdekking geschieden. Bij een consumentenkoop moet de kennisgeving binnen bekwame tijd na de ontdekking geschieden, waarbij een kennisgeving binnen een termijn van twee maanden na de ontdekking tijdig is.“

Gezien de wettelijke termijn van twee maanden ben ik zeker binnen de gestelde termijn gebleven, daar ik ontzettend veel last ondervond van het steeds uitvallen van internet en het niet hebben van een actieve tv- en telefonie op maandag 30 maart 2020, had ik op dinsdag d.d. 7 april 2020 dan ook besloten om de overeenkomst per direct te ontbinden.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ontbinding van een de wederkerige overeenkomst met T-Mobile.

Ongelezen bericht door alfatrion »

LNP schreef:
18 mei 2020 17:50
Op 10 maart 2020 had ik van T-Mobile een mail ontvangen dat de diensten (internet, tv en telefoon) per 30 maart 2020 geactiveerd zullen worden.
De overeenkomst is op 10 maart 2020 tot stand gekomen. De dienst zou vanaf 30 maart 2020 worden geleverd en met een looptijd van 1 jaar zit je er tot 30 maart 2021 aan vast.
LNP schreef:
18 mei 2020 17:50
Daarnaast heb ik naar de termijn van de wettelijke klachtplicht opgezocht, deze is in artikel 7:23 lid 1 Burgerlijk Wetboek als volgt omschreven (...)
Dat geldt alleen voor de levering van zaken. De bewijslast ligt op dit punt bij de verkoper.

LNP
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2020 16:19

Re: Ontbinding van een de wederkerige overeenkomst met T-Mobile.

Ongelezen bericht door LNP »

M.i. lees je echt niet goed, zie onder het kopje duur en beëindiging van de overeenkomst:
"Je bent deze overeenkomst met T-Mobile Thuis aangegaan. Deze overeenkomst heeft een looptijd van één (1) jaar en vangt aan op de
dag dat de dienst actief is".

De dienst is pas actief op 30 maart 2020, ofwel de datum van de overeenkomst.

Daarnaast heb ik het volgende bij de Geschillencommissie gevonden.

U ziet 1 van de 1 uitspraken
Bedenktermijn van 14 dagen gaat pas lopen nadat de consument daadwerkelijk van de dienst(en) van de ondernemer gebruik heeft kunnen maken.
Commissie: Telecommunicatiediensten Categorie: Totstandkoming overeenkomst Jaartal: 2019
Soort uitspraak: - Uitkomst: - Referentiecode: 119180

Op maandag 30 maart 2020 (de installatie en/of activatiedatum) heb ik pas daadwerkelijk gebruik gemaakt van het internet (dat steeds uitvalt) van T-Mobile, de andere twee diensten functioneren niet.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ontbinding van een de wederkerige overeenkomst met T-Mobile.

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Oké en nu, rechtszaak of geschillencommissie?

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ontbinding van een de wederkerige overeenkomst met T-Mobile.

Ongelezen bericht door alfatrion »

LNP schreef:
18 mei 2020 18:56
M.i. lees je echt niet goed, zie onder het kopje duur en beëindiging van de overeenkomst:
"Je bent deze overeenkomst met T-Mobile Thuis aangegaan. Deze overeenkomst heeft een looptijd van één (1) jaar en vangt aan op de
dag dat de dienst actief is".
Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat een aanbod door de ander wordt aanvaard. Je hebt het aanbod op 10 maart aanvaart, dus de overeenkomst is op 10 maart tot stand gekomen.

LNP
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2020 16:19

Re: Ontbinding van een de wederkerige overeenkomst met T-Mobile.

Ongelezen bericht door LNP »

Ik heb bij dit ook ACM (Autoriteit Consument & Markt) gemeld en gevraagd om reactie.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ontbinding van een de wederkerige overeenkomst met T-Mobile.

Ongelezen bericht door Moneyman »

LNP schreef:
18 mei 2020 17:50
Jullie reacties heb ik allemaal doorgenomen, m.i. begaan de meesten van jullie een denkfout.

Op grond van het onderdeel duur en beëindiging van de overeenkomst van T-Mobile, welke ik op 24 februari 2020 had ontvangen, luidt dat als volgt:
Duur en beëindiging
"Je bent deze overeenkomst met T-Mobile Thuis aangegaan. Deze overeenkomst heeft een looptijd van één (1) jaar en vangt aan op de
dag dat de dienst actief is"
Hierover schreef ik al op 30 april het onderstaande. De denkfout zit aan jouw kant.
Moneyman schreef:
30 apr 2020 17:02
Je beroep op de Algemene Voorwaarden gaat niet op, omdat dat niet de bedenktermijn, maar de looptijd betreft. Je haalt die twee zaken in je redenering door elkaar.
En nu je er toch bent, kan je misschien ook even reageren op ditbdeel?
Moneyman schreef:
30 apr 2020 17:02
Je lijkt te suggereren dat je de brief die gedateerd was op 7 april pas op 9 april hebt verzonden. Klopt dat? En zo niet, vertel dan eens duidelijk wat je wanneer hebt gedaan? Liefst in normaal Nederlands, (onjuist) ambtelijk taalgebruik maakt het eerder onduidelijker.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ontbinding van een de wederkerige overeenkomst met T-Mobile.

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

zonfornet schreef:
10 mei 2020 13:55
Wij hebben daarom ( onze spullen kwamen ook verspreid over verschillende weken) de monteur die gaat installeren erbij besteld. Dan heb je “ hard” bewijs. Want de monteur vertrekt pas en zorgt voor internet verbinding als alles op werkzaamheid is getest
De monteur vertrekt pas...... dus ik moet voor al die tijd een logeerbed aanbieden?

Verder is het maar de vraag of er op 30 maart wel of niets geleverd is.
Modem was er en na lang proberen niets.. dus bij niets geleverd ook geen contract.

Contact gaat in na leveren en dan 1 jaar... niet bij bestellen of ontvangst modem.
Verder gaat de Nederlandse wetten en ACM regels voor T Mobile regels, dus juristen, wat je leest hoeft nog niet geldig contract te zijn.... het kan wettelijk ook anders zitten dan het T Mobile contract waarvoor je tekende.

Gesloten