LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vochtige kruip ruimte

Hier kan je jouw vragen over het Testpanel kwijt.
Rezie
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2009 21:45

vochtige kruip ruimte

Ongelezen bericht door Rezie »

Toen wij dit pand kochten konden wij niet slapen .rugpijn en spier klachten oorzaak te hoge vochtigheid tot wel 80 % .
Door onderzoek van ons zelf lag het probleem in de kruipruimte en circulatie in de spouwruimte.
Dit hebben we op gelost door meer ventilatie in de buitenmuren,grote afzuiger in de kruipruimte die de vochtige lucht afzuigd.
Nu hebben wij de luchtvochtigheid terug kunnen brengen tot onder de 60%.
Door dit alles hebben wij onze lichamelijke klachten tot wel 90% terug kunnen brengen



gr Rezie

marinkavanriel
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2009 22:09

Re: vochtige kruip ruimte

Ongelezen bericht door marinkavanriel »

Hallo,

Wij hebben ook een vochtige kruipruimte en onze buurt ook. Wij hebben wel goede luchtcirculatie maar onze huizen zijn gebouwd in 1990 en de grond is opgehoogd met klei uit een bergingsvijver. Dit is hele vieze vette stinkende klei. Wij denken dat het regenwater hier niet doorheen kan, zodat het water niet weg kan lopen de grond in. Ook in onze tuinen staat na een regenbui zo'n 5 tot 10 cm water. Wij hebben de gemeente onlangs langs laten komen om dit te laten zien. Hij heeft direct gezegd dat deze vocht niet goed is, maar komt helaas niet direct met een oplossing: dit gaan ze eerst helemaal onderzoeken...We moesten maar met een grondboor een diep gat in de grond maken...nou volgens mij ligt hier wel 3 meter klei, dus succes met je grondboor! Het regenwater kan gewoon niet door deze dikke, vieze klei laag heen.

Groeten,

Marinka

W. Klepper
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2009 22:25

Re: vochtige kruip ruimte

Ongelezen bericht door W. Klepper »

Hallo,

Wij wonen sinds 2008 in een nieuwbouwwijk met 50 woningen. Alle woningen hebben 20 tot 30 cm water onder de vloer. Volgens de aannemer kan het geen kwaad maar als je onder de vloer moet zijn heb je een probleem. Ook in de tuinen is het erg nat. De projectontwikkelaar heeft aangegeven naar een oplossing te zoeken maar daar vernemen we niks meer van. Blijkbaar vind men het niet nodig om te investeren in een fatsoenlijk drainagesysteem.

Mvg.

Peter R001
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2009 22:32

Re: vochtige kruip ruimte

Ongelezen bericht door Peter R001 »

In Gouda is het vaak bekend dat er wat vocht problemen zijn maar in de straat bij mijn vriendin heeft minimaal de hele straat zo'n 50 cm water staan onder alle huizen. Sterker ik denk zelfs dat het onder de hele wijk zit. De kruipruimten zijn met gaten doorverbonden van het eene huis naar het andere huis. Veel overlast van muggen die zich hier nestelen. De gemeente komt dan alleen voor een oplossing van de muggen. Zij gooien er gewoon parafine olie op en vertellen dat je regelmatig moet roeren. De kosten hiervoor zijn dan €80,- en ze vergeten er dan bij te vertellen dat er dan nog €50,- bij komt ivm voorrijden. Het water daar weten ze van maar kunnen er niets mee. Tevens als de natte bodem vrij komt komt er een enorme stank los. Betreft de wijk Goverwelle. Wellicht handig om hier eens een kijkje te nemen als Radarpanel.

mobidick
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2009 22:07

Re: vochtige kruip ruimte

Ongelezen bericht door mobidick »

Wij zijn al jaren bezig om er voor te zorgen dat de muur in de hal die vanaf de grond schimmel heeft om dit eraf te krijgen, de woningbouw Centrada in Lelystad heeft in eerste instantie mij een potje verf gegeven maar de schimmel trok door naar de woonkamer,daaarna hebben ze de kruipruimte nagekeken en de gaten open gemaakt zeggen ze, maar er komt steeds meer schimmel, en zeggen dan dat ze er niets meer aan doen. nu gaan ze renoveren en zeggen dat de mensen goed met hun huis om moeten gaan, maar aan de muur blijken ze niets te kunnen doen, dus het is een beetje eenzijdig wat goed omgaan met het huis betreft.
Volgens mij is de schimmel niet echt goed voor je gezondheid.

Groeten,
Dick

joyce oude bekke
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2009 21:05

Re: vochtige kruip ruimte

Ongelezen bericht door joyce oude bekke »

wij hebben erg veel last van een vochtige kruipruimte, en hebben daardoor erg veel last van muggen en een hele vieze stank in huis! we hebben al extra ventilatieroosters en een dompelpomp laten plaatsen maar nog gaat het water niet op alle plaatsen weg en blijven de muggen en stank overheersen! we worden er helemaal gek van! wat moeten we doen om van het probleem af te komen?

groetjes joyce

ahk
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2009 22:44

Re: vochtige kruip ruimte

Ongelezen bericht door ahk »

Je kunt informatie inwinnen bij bedrijven die bekend zijn met dit soort problemen in woningen.

Ik werk zelf bij Lamon Bedrijfshygiene (www.lamon.nl), waar ik veel mensen aan de lijn krijg met dit soort problemen.

Succes

Gesloten