LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vochtige ruimtes

Hier kan je jouw vragen over het Testpanel kwijt.
roel_d
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2009 19:21

Re: vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door roel_d »

Wij hebben ook heel regelmatig water onder de vloer staan, de ruimte is zo'n 50 cm hoog, de water hoogte varieert nogal, soms staat er 5cm meestal wat minder op de betonnen ondervloer.
Ik heb contact gezocht met de gemeente, die zegt er weinig aan te kunnen doen, en heeft gezegd dat ik met het waterschap contact moet zoeken. Dat heb ik nog niet gedaan. Maar ben het wel van plan, maar ik wacht nu even af, als jullie er mee bezig gaan.

P.Mens
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2009 19:12

Re: vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door P.Mens »

Graag wil ik reageren op de uitzending van 9-2-2009.
Wij zijn bewoners van de s`Gravenmeet te Burgh Haamstede .
In deze straat staan 3 blokken met 13 huur huizen deze zijn ongeveer 12 jaar oud ,en al die jaren staat er 30 tot 40 cm water onder de vloer.
De woningbouw vereniging is voorlopig niet veel van plan.
Wat kunnen wij doen om van deze privé zwembaden af te komen.

ggjende
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2009 20:41

Re: vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door ggjende »

Ook wij hebben al jaren last van water in de kruipruimte. De woningbouwvereniging heeft vorig jaar de ruimtes leeggepompt, gaten geboord en gevuld met kiezel.
Helaas dit jaar weer een vochtprobleem in de woonkamer met gevolg schimmel op de muren. Dit wel weer verholpen, maar ik vrees dat dit opnieuw een tijdelijke oplossing zal blijken te zijn.
Grondwaterpeil blijft te hoog.

J. Vermeulen
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2009 20:57

Re: vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door J. Vermeulen »

Hallo,

Wij hebben in een groot gedeelte van ons dorp Kerk-Avezaath al jaren structureel last van wateroverlast. ER zijn door de gemeente onderzoeken gedaan. De problemen worden wel onderkend maar er is geen geld. De bewoners kunnen zelf, op eigen kosten, maatregelen treffen. De Bewonersvereniging Kerk-Avezaath heeft ook een onderzoek gedaan en zijn met hun bevindingen weer naar de gemeente geweest.
Vooralsnog kan er niet veel worden verbeterd. Geen geld.
Het probleem blijft dus waarschijnlijk nog wel even bestaan. We zijn nog in gesprek met de gemeente.
Lastig probleem, hetgeen door de gemeente in het verleden niet goed is ingeschat. Veel sloten zijn bijvoorbeeld dichtgegooid.
Met vriendelijke groet,

Jan Vermeulen

philip50
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2009 10:56

Re: vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door philip50 »

Hallo, we hoorden dat u reactie's zocht op vocht in kruipruimtes, graag hier een reactie uit bodegraven. Ongeveer twee jaar geleden is onze gemeente begonnen met renovatie van de riolering. onze wijk (Dronenwijk) was als eerste aan de beurt. Er is in nu twee jaar zoveel gebeurt bij diversen huizen (eigendom van de huiseigenaren). dit is eigenlijk te veel om nu op te noemen. maar het belangrijkste is dat de grond zo hoog opgehoogd is (straat) dat de eigenaren zelfs zaten met rioleringen die lager lagen dat het straatniveau. U begrijpt dit kon al niet, door zelf loodgieters in te schakelen moest het riool onder het huis ömhoog". Want als huiseigenaar was je daar zelf aansprakelijk voor. Wij wonen hier al 20 jaar en altijd was het kurkdroog onder de vloer. Sinds 2 jaar staat er (de ene keer veel meer dan de andere keer) soms wel 40 cm water, wat inderdaad veel vocht geeft en als de wind ongunstig is veel stank. Waar de meeste bewoners zich zorgen om maken is dat het vocht dadelijk in de houten balken en vloeren gaat zitten, je kan dan schimmel krijgen e.d. en dan is het leed niet te overzien. Tot twee maal toe hebben we schriftelijke petities aangeboden op het gemeentehuis en we zouden voor 1 november van het vorig jaar een reactie ontvangen. Nog niet gehad. Wel is er een aantal keren bij verschillende bewoners "gemeten"hoeveel vocht er staat. Als we naar verschillende instanties bellen en informeren begrijpt iedereen het wel, maar er wordt ook gezegd, "ja, heel vroeger lagen er sloten onder sommige huizen en daardoor is het zo vochtig". En "je kan niets doen want het is de gemeente". Ik ben geen deskundige maar ik weet wel dat als je de grond hoger gaat leggen, dat dan het grondwater ook omhoog gaat en een wijk verder bij ons had al jaren veel water onder de vloer, maar sinds wij het water hebben is het bij hun nu helemaal droog (fijn voor deze eigenaren, maar vreemd dat het nu bij ons is) Bij sommige bewoners wil het elektrabedrijf zelfs geen nieuwe aansluitingen naar de hoofdmeter aanleggen omdat het te nat is! Het bedrijf wat de rioleringspijpen tot de deur kwam leggen hebben ook alles gezien, eerst kurkdroog en daarna zwembaden. Zo ook het elektra en gas bedrijf.
De petitie die we hebben aangeboden is van een blok van 18 huizen die eigendom zijn van de huiseigenaren zelf.
Wij zouden het erg fijn vinden als alles eens goed uitgezocht zou worden, hoop hier gauw nog van te horen!!!

lensen-hokkeling
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2009 11:50

Re: vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door lensen-hokkeling »

6 jr. geleden niewbouwhuis in Hoofddorp gekocht.Kruipruimte droog.
Na nieuwbouakt. w.o. nw winkelcentrum en ondergrondse parkeergar.
veel last van grondwater en wel hele plassen. Gemeente geeft geen krimp bij bezwaar woz waarde.Heeft bezwaarschrift zin?

G.M.Broekman
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2009 16:38

Re: vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door G.M.Broekman »

Bij deze geef ik gehoor aan uw oproep indien er water onder de vloer is dit aan u te melden. Niet alleen ik maar de meeste huizen in de straat hebben er last van I.V.M. de hoge waterstand die aangehouden wordt, en de slechte verouderde afvoer van dit grondwater.

Met vr.gr G.M.Broekman :(

vir
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2009 17:20

Re: vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door vir »

Beste reactie,

Wij hebben al jaren last van een natte en vochtige kruipruimte.
Op sommige plaatsen is het beton zo vochtig,dat de bewapening gaat roesten.Het gevolg kan zijn, dat het beton zo verzadigd is dat het uiteen brokkeld.


Zover ik weet zijn er twee type vloeren de zogenaamde Kwaaitaal/Manta
vloeren.Omdat er toendertijd cloorride is toegevoegd, om de uitharding te versnellen,zijn vele huizenbewoners hiervan de dupe.

Om dit euvel te laten repareren,zijn grote sommen geld nodig.
Wat ook zeker onder de aandacht gebracht mag worden,is dat de verkoper/makelaar verpicht is omdit te melden aan de koper.

Graag zouden wij in contact willen komen,om te gaan kijken voor een oplossing van dit probleem.

Met vriendelijke groet,

Rene

Lodie5
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2009 01:00

Re: vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door Lodie5 »

Goede dag , hoorde over jullie programma het onderwerp vocht in kruipruimte , nou bij ons in Harmelen ligt er gewoon een sloot onder onze nieuwbouw huizen , we zijn reeds sinds oktober 2006 zo'n 6 keer leeggepomp dankzij de hulp van de brandweer en zelf pompen gehuurd , div malen en nog steeds hebben we brieven gestuurd naar de verkopende partij en de gemeente we worden van het kasje naar de muur gestuurd in de ambtelijke molen , zelf op de pers werd laconiek gereargeerd . Dus U snapt het al wij zijn klein en hun hebben macht .
We hebben een oplossing aangeboden gekregen van de verkopende partij en dat was een klokpompje en dan moesten we tekenen om verdere acties te stoppen . nou U begrijpt dat niemand dat gedaan heeft , hopende dat ons probleem de aandacht krijgt ! groeten Lodie uit Harmelen van de BT laan

h.proveniers
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2009 18:41

Re: vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door h.proveniers »

16-02-2009
Ook ik ben ongeveer 2,5 jaar geleden de strijd aangegaan met een vochtprobleem met vieze schimmelvorming dat zich over de gehele achtergevel van mijn huis uitstrekt. Ook mijn kleding, matrassen en raambekleding schimmelen en stinken er op los. Woningbouwvereniging Zayaz uit Den Bosch is al ruim twee jaar bezig met het afwentelen van de verantwoordelijkheid voor dit probleem op mij. Ik moest maar wat beter gaan ventileren, de schimmel afwassen met soda en er een schimmelwerende latex opzetten, die ik dan wel zelf moest kopen. Na de GGD ingeschakeld te hebben en wat boze reacties van mijn vriend, is er een bureau ingeschakeld dat uiteindelijk een rapport heeft gemaakt over wat er moet gebeuren. In de derde week van dit jaar zou dit rapport klaarliggen bij Zayaz, maar vandaag gaf Zayaz aan nog niets te hebben ontvangen. Mijn huurwoning komt binnenkort te koop en ik heb wel interesse, maar in weet niet of dit vochtprobleem afdoende opgelost kan worden. Ik wil natuurlijk niet in een ongezonde omgeving blijven wonen.
Weet iemand wat ik als drukmiddel kan gebruiken naar Zayaz of welke weg ik het best kan bewandelen?
Henny

Vincent Reinbergen
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2009 13:13

Re: vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door Vincent Reinbergen »

Wellicht biedt MIOTEEN KR4 een goede oplossing voor de omschreven problemen en ongemakken van een vochtige, natte en stinkende kruipruimte.
De Voordelen van deze kruipruimtefolie:
-zorgt voor een droge, schone en stankvrije kruipruimte;
-voorkomt waterdamptransport via vloer naar bovenliggende ruimtes;
-is damp- en waterdicht;
-drijft op water en volgt variërende waterstanden met behoud van
functie;
-maakt bodemdrainage of een pompsysteem overbodig;
-maakt afdichten van leidingdoorvoeren en andere verbindingen tussen
vloer en kruipruimte overbodig;
-houdt vloerisolatie blijvend droog en de optimale isolatiewaarde
blijvend;
-voorkomt condensvorming en daardoor verdere schade op cv-, gas- en
waterleidingen en beugels, leidingisolatie; voorkomt tevens condens op
fundering en onderzijde vloer;
-voorkomt betonrot of stopt dit proces;
-maakt een gering aantal ventilatie-openingen ruim voldoende voor
optimale doorstroom;
-houdt buizen leidingen, kabels e.d. bereikbaar;
-is mandragend en de kruipruimte blijft begaanbaar;
-is minder dan 5mm dik: de volledige kruiphoogte blijft in tact;
-heeft een ruime materiaalovermaat en ondervangt gevolgen van
bodeminklinking. :D

Gesloten