LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vochtige ruimtes

Hier kan je jouw vragen over het Testpanel kwijt.
truussia
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2009 21:25

vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door truussia »

Graag wil ik reageren op de uitzending van 9-2-2009. wij hebben een meterkast waar het vocht in echte plassen zitten, dat komt vanuit de kruipruimtes onder het huis. De woningbouw heeft er schelpen als afdek ingegooid, maar alles komt er net zo hard doorheen. Hoop dat u er met de uitzending de volgende keer op terug gaat komen en dat er een oplossing voor kan komen.

p.uittenbroek
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2009 21:45

Re: vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door p.uittenbroek »

Puit. Graag wil ik reageren op uw uitzending van 9-2-2009. Ook in ons huis hebben wij last van vocht in de kruipruimte. Onder de berging staat een grote plas, het water kan niet weg omdat er een kleilaag onder zit.

solo4181
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2009 21:43

Re: vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door solo4181 »

In de kruipruimte (60 cm) hoog zit vocht op alle betonnen delen, bij het openen van het gat naar de kruipruimte is dit al duidelijk te zien. Een oplossing zou kunnen zijn om ontluchtings gaten te maken maar we hoorden afgelopen weekeinde op de radio dat dit veel energie kost. Heeft radar een betere oplossing?

Groet,
Ton van Eck.

Snabbel_756
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2009 21:41

Re: vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door Snabbel_756 »

Geachte

Ingaande op uw vraag tijdens de uitzending van 09-02-2009, kan ik u mededelen dat er in dit blok van 13 huizen (net geteld) en van dit blok er 4 eigenaar zijn de rest is huurhuizen, er alleen in de zomer, bij 2 wkn mooi weer, geen water in de kruipruimte staat, de rest van het jaar moet er eerst gepompt worden of een wetsuite aantrekken. Dit is bij de verkoop van het huis niet vermeld en denk ook niet dat dit nog te verhalen is maar het gaat niet alleen om mij maar doe dit dus meteen voor het hele blok terwijl er aan de overkant dus geen problemen zijn volgens mijn laatste informatie, alweer een paar jaar terug. Wat ook niet echt mee helpt is dat de gemeente Amersfoort het grondwaterpeil heeft verhoogt. Zijn hier naast een put slaan nog andere, niet kostbare oplossingen, zoja dan hoor ik dit graag maar heb weinig zin om deze kosten voor mijn rekening te nemen!
Laatst gewijzigd door Snabbel_756 op 09 feb 2009 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.

frankenmary
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2009 22:34

Re: vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door frankenmary »

Onze kruipruimte noemen wij ons prive zwembad. Je wilt er alleen niet in zwemmen. De stank is soms ondraaglijk en er komt veel kou naar boven door onze houten vloer. :( Het is niet altijd draaglijk in huis en ook onze jonge kinderen ondervinden hier last van. Ik zou heel blij zijn met een goede oplossing. :lol:

yvonnevandijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2009 23:02

Re: vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door yvonnevandijk »

Ook wij willen reageren op de uitzending van 09-02-09 Wij wonen in de noordoostpolder en hebben het hele jaar door veel water onder de vloer staan. Wij moeten regelmatig een pomp gebruiken om het water weg te pompen. Ook onze buren hebben hier last van.
Hierdoor komt er veel kou naar boven en kun je aan de vloer zien dat er veel vocht naar boven komt. Wij kijken uit naar een goede oplossing voor dit probleem wat ook betaalbaar is.
groet Yvonne

Vossener
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2009 23:31

Re: vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door Vossener »

Helaas heb ik de uitzending van vanavond gemist, maar diverse vrienden hebben mij gebeld omdat ze al jaren struikelen over onze parketvloer die elke zomer een "verkeersdrempel" vormt, die dit jaar zo hoog was dat hij werd vergeleken met het Alpenmassief en 's winters weer zijn oorspronkelijke vorm aanneemt. Naar mijn mening ligt dit aan vocht in de kruipruimte. De woningbouwvereniging, die van dit probleem op de hoogte is, stuurt, na het zoveelste telefoontje welwillende medewerkers, die niet in de kruipruimte mogen kijken omdat ze daarvoor met z'n tweeën moeten zijn, of kijken alleen het begin van de kruipruimte na, en die ziet er volgens hen dan droog uit.
Omdat de wijk de Vossener bekend staat als een "vochtige buurt" heeft de woningbouwvereniging een aantal jaren geleden ventilatieroosters geplaatst. Dit heeft niet geholpen! De "verkeersdrempel" groeit elke zomer gestaag!
Ik weet dat een houten vloer "werkt" maar die van ons maakt zoveel overuren, dat ik me er geen raad meer mee weet.

ronald56
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2009 23:45

Re: vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door ronald56 »

hallo radar onderwerp vochtige ruimtes, woon in rotterdam vreewijk sinds renovatie plus minus 1987 zitten de kelders vol met water, iedereen heeft bijna een dompelpomp, en worden altijd leeggepompt, de woningstichting zsegt dat het komt door grondwater.ik vind raar, een paar woningen staat het water wel een meter hoog ,niet normaal, houten vloeren dus u begrijpt wel het sterf van de vocht hier, er zijn kelders daar zijn al schelpen in gedaan, ik hoop dat jullie de wijk willen helpen groetjes ronald :evil: :evil: :evil:

Bumble
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2009 09:07

Re: vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door Bumble »

Wij hebben in onze straat ook last van vocht/water in de kruipruimtes. Bij de woningbouw reeds aangegeven, maar die kunnen er niets aan doen omdat het aan het grondwaterpeil ligt. Die is hier in de zaanstreek nou eenmaal hoog. Hopelijk vinden jullie een oplossing!!!!

Rijkkk
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2009 09:28

Re: vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door Rijkkk »

Goede morgen,

Ik heb gehoord over de uitzending van gisteren avond inzake de problematiek met betrekking tot kruipruimten.

De meeste vochtproblemen zijn heel eenvoudig en op een goedkope manier blijvend op te lossen door de toepassing van Thermochips.
Wanneer Thermochips worden toegepast op de bodem van de kruipruimte wordt de lucht daarboven droog en warm.

Ook al staat er permanent een laag water dan nog blijven de Thermochips hun unieke werk doen en neemt het wooncomfort toe.
Als gevolg van de isolerende werking neemt het gasverbruik af en omdat de Thermochips laag de lucht droog maakt kunnen bijvoorbeeld leidingen niet meer roesten maar ook beton wordt niet meer aangetast.

Ik hoop hiermee de mensen die te maken hebben met vocht en koude problemen een mogelijke oplossing geboden te hebben.

414746
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2009 10:32

Re: vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door 414746 »

Hallo radar. Het onderwerp vochtige kruipruimte sprak mij direct aan.
Wij wonen in de gemeente Aa en Hunze (Drenthe) en zolang als wij hier wonen (28 jaar)hebben wij water in kruipruimte staan. Het hele gebied (straten) heeft dit probleem. Wij hebben een dompelpomp geplaatst om het een beetje binnen de perken te houden.
Het zou een hele verbetering zij als hier een goede oplossing voor is.

katinkaaddy
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2009 11:08

Re: vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door katinkaaddy »

beste radar,
ik heb in febr 2007 deze woning gekregen van de woningvereniging, er zou vocht in de woning zitten maar dat zou door een bedrijf zijn opgelost, ik heb toen de woning aangenomen onder voor behoud, mocht er in de toekomst vocht ontstaan dan wilde ik een andere woning. nu 2 jaar later worden de woningen binnen nu en 2 jaar afgebroken, mijn kelder zit onder het vocht,heb de schimmel op de muren,mijn laminaat vloer lijkt wel een trampoline, de vloerbedekking onder de laminaat is vochtig. ik eis dus een andere woning omdat ze mij deze woning toen nooit hadden mogen geven. het bedrijf wat toender tijd hier werk heeft verricht heeft nooit toegang gehad tot mijn kelder, dus is het vochtprobleem toen ook nooit opgelost. ik krijg geen andere woning in deze wijk omdat ze vinden dat ik niet eerder recht op een andere woning heb dan andere mensen in mijn straat.mij gaat het erom deze woning hadden ze me nooit toe mogen wijzen en eis nu een andere woning.
ik ben al 2 jaar verkouden heb toen ook aangegeven dat ik 2 klaplongen heb gehad en toch geven ze me een woning waar de kelder echt vochtig is :?: :?:

Karin en Dries
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2009 11:08

Re: vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door Karin en Dries »

Geachte Radar,

Wij zijn hier drie jaar geleden in Kadoelen (Amsterdam Noord) komen wonen. Ook wij hebben verschrikkelijk veel overlast van vocht in de kruipruimte. De stank is werkelijk ondragelijk, en wij kunnen er niet van slapen, wij gebruiken slaaptabletten om enigzinds wat slaap te kunnen krijgen. Een paar maanden geleden zijn er Drowa korrels, een soort piepschuim, in de kruipruimte aangebracht als proef door de woningbouwvereniging. De stank is hierdoor nog meer toegenomen, en de slaapkamer lijkt wel een sauna. Mijn man is hart en diabetisch patient en is door deze woonsituatie met zijn gezondheid verschrikkelijk achteruit gegaan. Hij is door de stress 15 kilo afgevallen, want er valt hier niet te wonen. Ook scheuren de muren van het huis door de vocht en de schimmel zit in de kasten en op de muren in de woning. Wij weten ons geen raad.

M.v.g. Karin en Dries.
Laatst gewijzigd door Karin en Dries op 10 feb 2009 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.

mevr. M H F Timmermans
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2009 11:18

Re: vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door mevr. M H F Timmermans »

Heb al jaren last van water in de kruipruimte(60 cm hoog)
Er staat regelmatig ong.10 cm,dus laarzen aan.
Hoop dat jullie aanpak gaat werken!
veel succes!en dank.

fikpl
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2009 14:12

Re: vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door fikpl »

Ook wij hebben water (geen vocht!) in onze kruipruimte wel ca.30 cm. Ook is de omgeving van het huis nat. Als het regent kunnen we ons achterpad niet uit zo veel water staat er. Sinds 20 jaren wonen we hier en de eerste jaren hebben we de gemeente herhaaldelijk verzocht er iets aan te doen. Dit kon nooit vanwege allerlei bedenkingen.
Eens toen er een rotonde verderop werd aangelegd en er daar leeggepompt werd, hadden wij het ook een keer droog.
Het grondwaterpeil is hier veel te hoog.
Op 18 december 2008 hebben we het waterschap geinformeerd omdat hun verkiezingsleuze was dat zij zorgden voor droge voeten! Een medewerker is hier geweest en vond inderdaad dat er veel water stond en schrok ervan. Hij zou de gemeente informeren maar geeft ons weinig kans omdat de bewoner(eigenaar) van het huis verantwoordelijk schijnt te zijn voor zijn eigen grondwater. Echter onze hele wijk heeft er last van en volgens die medewerker van het waterschap gebeurde er vroeger, rond 1970, iets niet bij het bouwrijp maken dat nu wel moet.
Wij pompen onze kruipruimte wel leeg maar het water is binnen een halve dag weer terug. Wij wonen in Leek in Groningen. Mijn man heeft hier astmatische bronchitus gekregen. Of het van het vocht komt?
Met vriendelijke groet.

Wil Lanooij
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:20

Re: vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door Wil Lanooij »

Ik heb een vochtige kruipruimte en probeer een firma te vinden die de kruipruimte vochtvrij kan maken en gelijktijdig vloerisolatie kan aanbrengen.
Is dit mogelijk?
MVG
Wil Lanooij Roosendaal Tel. 0165-569009

nl12296
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2009 17:11

Re: vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door nl12296 »

Hallo, Ook wij hebben ontzettend veel last van water en vocht in de kelder en kruipruimte tot soms wel 30 cm hoog.
Dit alles is gekomen doordat ze bij ons in de straat nieuwe rioolering hebben aangelegd en alles omgewoeld hebben en de gaten weer opgevuld hebben met zand wat alles doorlaat wat er maar aan vocht naar benden komt. De gemeente geeft aan dat wij last hebben van het grondwaterpeil en wij daar maar mee moeten leren leven. Meerdere mensen in onze straat hebben sinds de constructie van onze straat ook veel last van water in de kelder en kruipruimte. De gemeente geeft aan dat het water niet snel genoeg wegzakt in de grond omdat het op een kleilaag stuit wat dieper in de grond zit. Als het regent kunnen we eigenlijk niet achter het huis komen ondat alles ontzettend nat is. Wij wonen in Oostwold gemeente leek te Groningen.

brigitte73
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2009 18:59

Re: vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door brigitte73 »

graag wil ik reageren op de uitzending van 9 feb 2009 waar gevraagd werd naar woningen waar vocht in de kruipruimte is.

Bij ons in de kruipruimte staat in de herfst winter en lente het water tot aan het luik.
dit is ook zo bij onze buren en in de hele straat ik denk zelfs dat het in de hele buurt zo is. de buren hebben al meerdere keren geprobeert het water weg te pompen maar het probleem komt steeds weer terug.

brigitte73
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2009 18:59

Re: vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door brigitte73 »

graag wil ik reageren op de uitzending van 9 feb 2009

wij hebben ook veel last van water in onze kruipruimte het water staat tot ongeveer 10 cm onder het luik.
dit is ook het geval bij de buren in de straat en ik denk zelfs in de hele wijk.
Wij denken dat dat komt omdat het grondwater te hoog is dit probleem doet zich vooral voor in het voor en het najaar.
wij wonen in vlaardingen-west.

markusse
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2009 17:31

Re: vochtige ruimtes

Ongelezen bericht door markusse »

Hallo, Wij hebben ook last van vocht in de kruipruimte zodanig dat het mijn houten vloer in de woonkamer naar boven drukt, want onder mijn woonkamer bevindt de kruipruimte. Het vocht tast ook mijn dragende muren aan wat zich uit in schimmel vorming. Het stinkt soms enorm.(muffe geur, naar paddestoelen)
Het is ook i.v.m. de weersomstandigheden. Wanneer het mistig is, is het het ergst.Wij hebben al van alles geprobeerd iedereen die we dachten er verstand van te hebben, hebben we aan gesproken, maar helaas de juiste oplossing zat er nog niet tussen. Onze woonkamer is ook moeilijk te verwarmen.Ik heb ook vochtvreters in mijn woonkamer staan.
Hopende dat jullie mij hier bij kunnen helpen verblijf ik,
Met vriendelijke groet,

A.Markusse,

Gesloten